Nostalgie

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Nostalgie

#1 Bericht door nbreeker » woensdag 10 juni 2015, 08:42

Zo de ban van een week zit er weer op en mogen we weer gaan schrijven tot de volgende ban,weet je ik wil eigenlijk van dit forum af want ik heb het niet meer naar mijn zin,maar je raakt er een beetje aan veslaafd,iedere keer denk nu ik stop ermee en voor ik het weet kijk ik weer daar wil ik vanaf,daar helpt zo’n ban bij de volgende is geloof ik twee weken kijk zie je dan schiet het op,en raak je langzaam van je verslaving af.

Ik heb meerdere malen gezegt dan ik geen vrienden heb,met uitzondering van mijn vrouw en mijn ex-vrouw, ik heb alleen kennissen en betere kennissen,nu een van die betere kennissen die ik al heel lang ken en waar ik samen mee bij de Marine heb gediend is eens hier in Thailand geweest en wilde dat wij hem en zijn vrouw Thailand lieten zien hij betaalde alles want zei hij jullie hebben het meeste al gezien en dat was ook zo.We hebben buiten de paar dagen in Udon Thani zo’n drie weken door Thailand gezworven en op de terug weg hun weer in Bangkok afgezet,hij vond Thailand zo mooi dat hij wilde hier overwinteren helaas voordat hij dat kon verwezenlijken overleed hij
Vanaf die tijd mail ik zijn vrouw iedere dag en vertel de belevenissen van ons hier in Udon Thani met het weerbericht erbij,ik probeer dat op een grappige manier te doen zodat het geen droog stuk brood is,zij is nu 73 en vind het prachtig kijk en dat geeft mij meer voldoening dan dit forum de reden dat ik haar iedere dag een mailtje stuur is dat ik niet wil dat ze zich vergeten voelt en dat ze er wel degelijk bij hoort.

Voorheen had je Sunbird op dit forum een man met een geweldige levenservaring die een groot deel van zijn leven onderwater heeft doorgebracht want hij was duiker en prachtig kon vertellen en hele mooie foto’s heeft,maar weg getreiterd is van dit forum,dan had je Ron met z’n zeemansverhalen en die ons een blik schonk hoe het toeging in de Amsterdamse haven,waar hij als jonge kerel met hard werken een boel geld verdiende met het lossen van schepen,en je alleen maar welkom was in die ploeg als je je handen wilde gebruiken zodat iedereen geld verdiende,je kunt die verhalen niet meer terug halen want hij heeft ze weg gehaald,waar is Ron heel af en toe hoor je nog wel eens van hem maar over het algemeen doet hij het zwijgen er toe,hoe zou dat toch komen ?

Ikzelf heb 13 jaar bij de marine gediend en altijd gevaren buiten m’n opleidingen om,ik was machinist en die hadden ze te kort dus als je werd overgeplaatst ging je van de ene boot naar de andere,maar ik heb er mijn handen leren gebruiken en ben daarna in de olieboringen over de gehele wereld terechtgekomen zowel op land als offshore en heb wel eens geprobeerd om uit te leggen wat er allemaal daar beneden gebeurd en wat er kan gebeuren maar was aan de meeste niet besteed want dan moesten ze denken en dat valt voor de meeste niet mee om die grijze massa te gebruiken.

Dus langzamerhad verdwijnen juist diegene die het forum nog een beetje levendig konden houden,ik weet dat dit een forum is over Thailand maar om het niet oubollig te maken is het ook leuk als er ook eens wat anders wordt geschreven.Maar goed het zij zo dus nogmaals ik wil er af en een ban helpt me daarbij dus als het me weer teveel wordt begin ik gewoon weer over een teller en dan komt die ban vanzelf.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Nostalgie

#2 Bericht door jumbo » woensdag 10 juni 2015, 09:07

cold turkey is nooit een goed idee, gewoon langzaam afbouwen :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Nostalgie

#3 Bericht door elst99 » woensdag 10 juni 2015, 09:40

Nou ja, lees het nog is terug! Dan moet je misschien om jezelf lachen? Maar ik vond soms je commentaren om te huilen!
Dan beschuldig je de Mod's ook geen grijze cellen te hebben! Die geven de ban niet de forumleden ;) :giggle:
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Nostalgie

#4 Bericht door Jeanette » woensdag 10 juni 2015, 09:45

Zojuist ergens anders gereageerd op ....
Voor positiviteit
Sta op.
Wees blij en glimlach.
Hoe anderen jou behandelen, is hun karma.
Hoe je reageert is de jouwe.
(RevRun)
.... met ....
Ik ben blij als ik blij ben en glimlach dan vanzelf.
Bewust mijn karma proberen te verbeteren vind - ik - hypocriet.
Wat ons wordt aangedaan ligt nu eenmaal onder een vergrootglas en wat we zelf doen en zeggen is vaak als een reflex en net zo snel vergeten.
Zondag kwam ik thuis - helemaal blij na een fantastische middag - en wilde dat hier delen.
Was alles gewist - terecht - maar ik had geen kapstok meer om mijn belevenissen aan op te hangen.
Dan houd ik liever mijn goede humeur dan precies na te lezen naar het ... wat ... waar en waarom.

[8)

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Nostalgie

#5 Bericht door nbreeker » woensdag 10 juni 2015, 09:53

elst99 schreef:Nou ja, lees het nog is terug! Dan moet je misschien om jezelf lachen? Maar ik vond soms je commentaren om te huilen!
Dan beschuldig je de Mod's ook geen grijze cellen te hebben! Die geven de ban niet de forumleden ;) :giggle:
Elst ik dacht dat je al lang vertrokken was,je schreef dit is mijn laatse bijdrage maar je loopt hier nog steeds rond.Ik zal het nog een keer proberen ik schreef dat ik soms probeerde uit te leggen wat er beneden bij die boor gebeurde en kon gebeuren maar dat de meesten dat niet begrepen omdat ze dan moesten denken en niet gewend waren om die grijze massa te gebruiken.DAT HEEFT NIETS MET DE MODS TE MAKEN EN KREEG DAAR OOK GEEN BAN VOOR MAAR DAT DE MEESTE FORUMLEDEN NIET BEGRIJPEN WAT ER OP EEN BOOREILAND GEBEURT,JIJ DUS OOK NIET.Dus daarom stopten we met over ons werk te schrijven en ik niet alleen.Mijn commentaren waren misschien in jou ogen om te huilen maar waren recht voor z'n raap en geen woord van gelogen.En het interesseert mij geen worst wat jij er van vind.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nostalgie

#6 Bericht door prajak » woensdag 10 juni 2015, 10:18

'...Dus langzamerhand verdwijnen juist diegene die het forum nog een beetje levendig konden houden,ik weet dat dit een forum is over Thailand maar om het niet oubollig te maken is het ook leuk als er ook eens wat anders wordt geschreven....'

Helemaal gelijk heb je, Nick. Ik had hier laatst ook een verhaal buiten de orde over de vlucht van mijn pa voor de 'moffen' en dat is door een paar lieden helemaal kapot geschreven. Chang heeft dat tijdelijk weggehaald maar ik heb gevraagd het opnieuw te plaatsen en anders heb ik het nog staan en het staat in mijn persoonlijk blog.

Ik heb wat verteld over andere reizen en dat is ook kapot geschreven; 'hoort hier niet' lees je dan. Van mij mag het hoor, een forum alleen over Thailand maar helaas doen er te weinig mensen aan mee. Dus moeten we wel eens buiten de orde schrijven. En ik heb nog wat in de pen, 'in' en 'buiten' de orde.

Pieter1947
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: donderdag 22 maart 2012, 05:44

Re: Nostalgie

#7 Bericht door Pieter1947 » woensdag 10 juni 2015, 10:43

Beste nbreeker,
Gewoon doorgaan en Ron die zien we wel een keer terugkomen met zijn mooie verhalen [|)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Nostalgie

#8 Bericht door elst99 » woensdag 10 juni 2015, 10:46

Kan dan recht voor zijn raap zijn, maar dat kan ook in normale bewoordingen!
En als dat zo was hadden de Mod's je geen 2x een ban gegeven, dat doen ze niet als het niet nodig is!
En als je af wil kikken, stop je toch gewoon met het forum te lezen!
T' jonge toch verveling?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Nostalgie

#9 Bericht door printen44 » woensdag 10 juni 2015, 11:03

Nico, ik heb je raad gevolgd. Ik heb net een stuk nostalgie geschreven.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Nostalgie

#10 Bericht door nbreeker » woensdag 10 juni 2015, 11:44

printen44 schreef:Nico, ik heb je raad gevolgd. Ik heb net een stuk nostalgie geschreven.
En waar dan wel Kees.ja ik heb het gelezen kees inderdaad en op die foto staat een mooi stukje antiek.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Nostalgie

#11 Bericht door carpediem » woensdag 10 juni 2015, 12:33

Volgens mij is er niks nieuws onder de zon.

Steeds maar weer meer van hetzelfde.

Ik probeer alleen te lezen wat informatief of leuk is; lastig.

Ach we modderen zo maar voort.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Nostalgie

#12 Bericht door RuudThai » woensdag 10 juni 2015, 13:04

Kort geleden heeft Chang de forumregels aangescherpt en ons tevens laten weten dat we ons voortaan constructief moeten opstellen.
Dat is dacht ik redelijk gelukt maar nu begint er weer iemand te emmeren. Schei toch daarmee uit en gedraag je zonder steeds maar weer te provoceren!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Nostalgie

#13 Bericht door Jeanette » woensdag 10 juni 2015, 13:15

Ja, iedereen staat hier weer luid op zenden en selectief op ontvangen.
De nijdigheid van niet begrepen worden wordt omgezet in 'je leest niet goed'

Maar ja .... radiostilte is ook ongezellig.

Nu kun je uitgebreid discussiëren over wat je ziet als je links of rechts staat of over de materiaal keuze .....

Afbeelding

..... maar als iemand nu gewoon je van een mooi plaatje wil laten meegenieten, is het dan nodig om (in dit geval) te reageren met; "Hij bijt en hij schijt en hij roest"?

:?:

Rob is ook 'stuks-commandant' geweest en - al hij vond het leuk om te lezen - hij schrok van de foto na de explosie.

Oeps, dat laatste hoort bij dat draadje van Printen

[|)

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Nostalgie

#14 Bericht door brake034 » woensdag 10 juni 2015, 14:08

Nick, ik heb een tijdje nagedacht over wat je schreef en ik lees twee dingen:

1) ik heb een ban nodig omdat ik mijzelf niet kan beheersen in mijn antwoorden?
Waarom maak je je zo druk over anderen? Het gaat hier niet om de werkelijkheid!
Dit is internet, niets is echt wat het lijkt dat het is, een virtuele omgeving, een cyber realiteit.
Zet je computer uit en het is allemaal.......weg!

2) je schrijft over een aantal forumleden en hun verhalen over het verleden.
Persoonlijk schrijf ik tegenwoordig bitter weinig over het/mijn verleden, ik vind het zelf al nauwelijks interessant, laat staan dat ik geloof dat ik anderen mijn verleden moet gaan voorschotelen? Ik leef meer in het heden en probeer daarmee om te gaan, daarmee heb ik mijn handen al voldoende vol! Het verleden is een ballast die ik niet nodig heb en dus niet meezeul, heb het afgesloten, positief of negatief!
Marcel

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Nostalgie

#15 Bericht door ron » woensdag 10 juni 2015, 17:24

Hoi,die Nick.

Had je straf,kwaaie jongen.............. :giggle:
Mooi dat je toegeeft dat het verd@$#^& TF verslavend kan werken,helemaal als je in TH woont,en het toch een onzichtbaar lijntje naar homeland NL is.......
Hoop toch nog wel van jou te horen alhier,en dat je niet voor de vervolg-straf gaat!

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”