Yamaha R3

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Yamaha R3

#31 Bericht door brake034 » dinsdag 02 juni 2015, 14:28

Was vandaag in Central en zag dat Yamaha wat motoren op de show vloer had staan, onder andere de R3.
Even gekeken en een mooi ding hoor, keurig afgewerkt. :thumbsup:
Marcel

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Yamaha R3

#32 Bericht door Harm » dinsdag 02 juni 2015, 14:56

Brommers Kreidler Puch en een Zundap (bijbaantje op za en zo in een brommerzaak dus alles was opgevoerd)
Daarna vanaf 18 altijd Honda motoren gereden
300 dream, 350 twin, 750 4 in cilinders, iets tussen mijn ketting gehad waarna de ketting brak (net 3500 km oud) ketting ging als warm mes door de boter, resultaat de helft van mijn motorblok weg maar zelf gelukkig niks.
Daarna 2 gold wings, met de laatste wing een grote klapper gemaakt
reed op de weg van Monnickendam (waar mijn vrouw vandaan kwam) en Amsterdam Noord
Dit gebeurde op dinsdag morgen om 7 uur (file rijden)
Altijd van die gehaaste idioten die nog ff moeten inhalen om dan 1 sec eerder op de plaats van bestemming te zijn
Ik reed netjes tussen voorligger en achter opkomer in toen zo'n idioot file hoppend op het laatste moment naar rechts kwam vanwege een tegenligger
Alleen daar reed ik, nou ja totdat hij / zij mij raakte en ik over het fietspad, naast de weg, heen werd gelanceerd
Heb in de gauwigheid gezien dat het type auto een Porsche was die mij die zet gaf, maar de bestuurder (ster) is niet gestopt.
Geland in het weiland naast het fietspad en daarna was alles ....... (zwart / weg / niet bewust meegemaakt / ff ergens anders)
Toen ik weer op de wereld was om aan het leven deel te nemen had ik de 1e operatie reeds achter de rug.
Daarna in de loop der tijd nog 6 operaties aan rechterbeen / knie gehad met als eind resultaat dat hij nu al zo'n 20 jaar geleden is stijf gezet ( ook plastic knie gehad maar dat accepteerde mijn lichaam niet)
Met aanpassing rijd ik nog steeds motor, het blijft trekken ook al is mijn motortje nu een 150 cc (Honda)
Maar de hoop blijft dat het in de toekomst toch weer een zwaardere wordt
Ook al moet dat nu een (semi)automaat zijn omdat mijn rechterbeen niet voldoende remkracht meer heeft, dus afhankelijk ben van 2 remhandels op het stuur.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

hanshu

Re: Yamaha R3

#33 Bericht door hanshu » dinsdag 02 juni 2015, 16:09

Gohh.. Harm...zo;n Wing zie je toch niet snel over het hoofd.
:Whistle:

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Yamaha R3

#34 Bericht door brake034 » woensdag 03 juni 2015, 15:40

Wauw Harm, dat zal een klap geweest zijn.

Honda maakt een 700CC motor met een automaat, Ron heeft er wel eens foto's van geplaatst, het was er een van zijn buurman.

Er is overigens sprake van dat Honda's nieuwe Africa Twin ook met zo een automaat (ze noemen het DCT geloof ik) geleverd gaat worden en dat wordt de ultieme (maar wel zware, het gaat waarschijnlijk om een 1000 cc horizontale twin) motor om Thailand en de buurlanden te verkennen.

Ik heb ook 1 keer zo een klap gemaakt maar niet in het verkeer en heb er geen blijvende gevolgen aan overgehouden.
Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”