Yamaha R3

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Yamaha R3

#1 Bericht door nbreeker » maandag 01 juni 2015, 07:56

Hallo Brake,even wat anders dan de kat in het donker knijpen ik richt dit aan jou maar ook voor anderen bedoelt maar jij rij motor.Wij zijn hier thuis geïnteresseerd in een Yamaha R3 voor de prijs van 189.000 bath met ABS,nu kreeg ik dit afgelopen weekeinde een motorblad uit Holland in handen en daar wordt hij aangeboden voor 5999.00 euro als je dan bij beide de BTW er aftrek dan is die motor in Thailand duurder dan in Holland.voor Thailand 7% en voor Holland 21 %.
In maart van dit jaar waren we 5 dagen in Buriram voor de worldsuperbike races en daar om het circuit heen waren allerlei activiteiten en veel motoren waaronder ook Yamaha,Benelli,Kawasaki etc,we raakten aan de praat met een Thaise verkoper van Yamaha en mijn zoon die gek is van motoren en er ook bijna alles vanaf weet,als er een motor voorbij komt dan weet ik nauwelijks wat voor merk het is maar hij kan je precies vertellen hoeveel cilinders,hoeveel cc en weet ik wat nog meer,maar toen mocht hij op een Yamaha R1 zitten en op een R3 mocht hij test rijden,hij kreeg een helm en been en arm beschermers en mocht daar een minuut of 20 voor het voetbalstadium proef rijden.

Dus het vuurtje is ontstoken nu de financiële kant nog maar ook daar komen we in de toekomst wel uit,zijn Thaise grootvader heeft z'n 6 kinderen altijd voor ogen gehouden dat als je wat wilt dan ga je aan het werk en spaar je en als je het geld bij elkaar heb dan pas koop je het niks geen geleen van de bank.De goede man is reeds overleden maar z'n kinderen zijn die wijze woorden niet vergeten merk ik wel en dat hou ik m'n zoon ook voor en hij is het daarmee eens,de helft van de prijs hebben we al en buiten dat hij naar school gaat werkt hij er bij en ik heb gezegt al het geld wat hij aan mij geeft om op de bank te zetten verdubbel ik,dus er zal niet volgende maand een nieuwe motor voor de deur staan maar hij komt er aan dat is voor zeker.Hij wordt negentien in Augustus dus heeft nog wel even de tijd.

We hebben ook bij Benelli 300cc gekeken en ook dat trekt maar Yamaha toch meer.In dit motorblad werd de R3 getest en hij kwam goed door de test heen.ok nogmaals dit draadje is voor iedereen die geïnteresseerd is maar ben bij Blake begonnen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Yamaha R3

#2 Bericht door brake034 » maandag 01 juni 2015, 08:10

Hai Nick, de Yamaha R3 is een prima keus!

Ik geloof dat Yamaha, in tegenstelling tot Honda en Kawasaki, geen productie in Thailand heeft.
Dus komt er Thaise invoerrechten bovenop de kale prijs, nu is er wel een handelsverdrag tussen Japan en Thailand maar ik dacht dat de invoerrechten pakweg 20% zijn, voor landen waar geen verdrag mee is dan is dat, uit mijn hoofd, 60%.

Omdat Honda en Kawasaki hier motoren bouwen betekend dat niet alleen een lagere prijs maar ook meer dealers en betere onderdelenvoorziening door het hele land. Ik zou even goed kijken hoe het bij jullie zit met onderhoud van de motor.

Vergeet niet, een goed pak, laarzen, een goeie helm en handschoenen, er komt zo 30-40.000 baht bij.
Marcel

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Yamaha R3

#3 Bericht door brake034 » maandag 01 juni 2015, 09:33

Vlak daarbij niet uit dat de Kawasaki Z300 ook al 172.000 baht is?! De Kawa en de Yamaha zijn allebei twins.
De Honda CBR300R kost geloof ik rond de 140.000 baht en is een single.
Marcel

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Yamaha R3

#4 Bericht door nbreeker » maandag 01 juni 2015, 09:41

brake034 schreef:Vlak daarbij niet uit dat de Kawasaki Z300 ook al 172.000 baht is?! De Kawa en de Yamaha zijn allebei twins.
De Honda CBR300R kost geloof ik rond de 140.000 baht en is een single.
De benelli 300,twin kost 132.000 maar heeft geen ABS
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Yamaha R3

#5 Bericht door brake034 » maandag 01 juni 2015, 09:48

Nick, Benelli wordt in China gemaakt, ik raad je af om zo een apparaat aan te schaffen.
Ten eerste schrijf je veel meer af op zo een Chinees ding, de onderdelenvoorziening is niet zo goed en de kwaliteit is altijd maar afwachten.

Laat je niet beïnvloeden door de verhalen dat er Italianen in de fabriek lopen, een paar op de ontwerp afdeling hooguit en dan alleen nog voor de zware motors (waarvoor de motorblokken uit Europa komen).
Marcel

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Yamaha R3

#6 Bericht door driver » maandag 01 juni 2015, 09:55

Yamaha is okee en Benellie is idd chinees nu maar of alles daar ook gemaakt wordt en dus ook minder is kwalitatief weet ik nier.Ik vindt het wel een mooi merk.th

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Yamaha R3

#7 Bericht door nbreeker » maandag 01 juni 2015, 10:06

brake034 schreef:Nick, Benelli wordt in China gemaakt, ik raad je af om zo een apparaat aan te schaffen.
Ten eerste schrijf je veel meer af op zo een Chinees ding, de onderdelenvoorziening is niet zo goed en de kwaliteit is altijd maar afwachten.

Laat je niet beïnvloeden door de verhalen dat er Italianen in de fabriek lopen, een paar op de ontwerp afdeling hooguit en dan alleen nog voor de zware motors (waarvoor de motorblokken uit Europa komen).
Ja dat is waar brake dat zegt mijn dealer ook de 600 cc en daarboven komen uit Italie en de 300 uit china.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Yamaha R3

#8 Bericht door brake034 » maandag 01 juni 2015, 10:12

De Benelli BN250 en 300 zijn 100% Chinees en worden daar ook gemaakt.
De 600cc's hebben een Europees ontworpen blok maar worden zover ik weet ook helemaal in China gebouwd.
De 899 en 1130's worden de blokken in Italië gemaakt en daar worden ook de complete fietsen in elkaar gezet, veel onderdelen (maar van wie niet??) komen uit China.
Marcel

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Yamaha R3

#9 Bericht door nbreeker » maandag 01 juni 2015, 10:18

Mijn dealer hier in Udon geeft nu ook een cursus aan mensen die een nieuwe motor kopen,zijn stelling is gas geven is een ding maar op tijd stoppen dat is de kunst.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Yamaha R3

#10 Bericht door brake034 » maandag 01 juni 2015, 10:23

Chiang Rai heeft een mooi motorcircuit waar regelmatig les gegeven wordt (en soms in het Engels), niet alleen gas geven en remmen maar ook bochtenwerk. https://www.facebook.com/ChiangraiCircuitRaceway
Marcel

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Yamaha R3

#11 Bericht door driver » maandag 01 juni 2015, 10:54

Ik zeg altijd: motor rijden is niet zo moeilijk blijven rijden echter wel.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Yamaha R3

#12 Bericht door brake034 » maandag 01 juni 2015, 13:52

Valt reuze mee, ik heb nu pakweg 35 jaar mijn motor rijbewijs en ik ben minimaal 4 keer onderuit gegaan.
Autorijbewijs heb ik 30 jaar en heb 1 keer een auto total loss gereden, 1 keer schade en 1 keer de dijk afgereden zonder schade. :mrgreen:
Marcel

hanshu

Re: Yamaha R3

#13 Bericht door hanshu » maandag 01 juni 2015, 14:15

Ik heb beide rijbewijzen nu 41 jaar....
1 maal schade met de auto alweer 30 jaar geleden...
Nooit onderuit met de motor...
Maar ik rij ongeveer 10.000 km per jaar,niet zo veel dus en de laatste 5 jaar nog minder.
Mijn echtgenote vind ook dat ik rij als een bejaarde :mrgreen:

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Yamaha R3

#14 Bericht door brake034 » maandag 01 juni 2015, 14:48

Ik rij ook geen 10.000 km per jaar motor maar ben er toch een aantal keer vanaf gevallen.
Gelukkig altijd zelfstandig omgedonderd en nooit door een andere weggebruiker erbij geholpen :Whistle:

De eerste keer dat ik op mijn plaat ging was nog op de "brommer" een Honda SS50 die pakweg 80 km/uur liep.
Er lag wat zand op het wegdek waar het anders nooit lag en ik lag er opeens naast.

De tweede keer was met een mooie klassieke Aermacchii Ala Verde, de dubbele trommelrem sloeg vast terwijl ik heerlijk een mooie bocht nam (steppie aan de grond) in de polder, ook die bocht heb ik het wegdek van zeer nabij geinspecteerd. Weer een kapotte Wrangler jeans, een motor met schade en ook wat auw auw.

Vervolgens met een BMW R100RS op een spiegelglad wegdek van de weg af geschaatst, geen schade. Met dat zware kreng ook spontaan een keer omgerold voor het stoplicht, geen schade wel een aanslag op je stoerheid.

Paar jaar geleden ben ik op zo een achterlijke Harley tijdens een bocht draaien de weg afgereden, notabene aan de verkeerde kant van de bocht?!?! Wat een achterlijke draaicirkel en bochtengedrag hebben die krengen zeg.

Ben er vast wat vergeten, selectief geheugen zeg maar...... :mrgreen:
Marcel

hanshu

Re: Yamaha R3

#15 Bericht door hanshu » maandag 01 juni 2015, 15:00

Over selectief geheugen gesproken...
Ik bedenk er inderdaad eentje met de brommer, stoere puch (ik was 16 of 17) meisje achterop....nat wegdek en pats..
Wel jaren last gehad van de knie daarna.... :roll:

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”