KLM of china airlines

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: KLM of china airlines

#16 Bericht door torkom » donderdag 28 mei 2015, 14:57

future expat harm schreef: Leg tegenwoordig mijn benen maar in het gangpad maar dan struikelen er om de haverklap stuwardessen over terwijl ze er dan toch al tig keer eerder over zijn gestruikeld.
Wacht maar tot ze met het karretje door het gangpad rennen, dan trek je je stelten wel in...
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: KLM of china airlines

#17 Bericht door prajak » donderdag 28 mei 2015, 15:00

Harm, kun je niet een stoel reserveren? Die bij de nooduitgang zijn altijd het eerste weg maar daar kon ik mijn lange stelten wel immer opbergen. Maar dan moet je er heel vroeg bij zijn, maanden al.

En dan nog geven ze soms de stoel weg. Had ik een keer. Ik weigerde in te stappen; 'haal mijn koffers er maar uit'. Ik vloog dus business. Maar als die al vol zit dan blijf je inderdaad staan......en mag je de koffer bij bagageservice ophalen.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: KLM of china airlines

#18 Bericht door torkom » donderdag 28 mei 2015, 15:07

prajak schreef:Harm, kun je niet een stoel reserveren? Die bij de nooduitgang zijn altijd het eerste weg maar daar kon ik mijn lange stelten wel immer opbergen. Maar dan moet je er heel vroeg bij zijn, maanden al.

En dan nog geven ze soms de stoel weg. Had ik een keer. Ik weigerde in te stappen; 'haal mijn koffers er maar uit'. Ik vloog dus business. Maar als die al vol zit dan blijf je inderdaad staan......en mag je de koffer bij bagageservice ophalen.

Ha ha, Ik zie hem al met een beteuterd gezicht bij de bagageservice staan...zich vertwijfeld afvragend waarom zijn blufpoker niet gewerkt heeft.. :lol:
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: KLM of china airlines

#19 Bericht door Ben » donderdag 28 mei 2015, 16:25

Stoelen bij de nooduitgang mogen in principe helemaal niet verkocht worden voor een meerprijs.
Die moeten tot het laatst open blijven voor minder valide uit veiligheidsoverweging die kunnen pas bij incheckien tegen meerprijs aan valide verkocht worden als er zich niemand gemeld heeft.

En ik denk dat Harm daar aanspraak op kan maken [|)

https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... _seats.htm

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: KLM of china airlines

#20 Bericht door Harm » donderdag 28 mei 2015, 16:34

Ben schreef:Stoelen bij de nooduitgang mogen in principe helemaal niet verkocht worden voor een meerprijs.
Die moeten tot het laatst open blijven voor minder valide uit veiligheidsoverweging die kunnen pas bij incheckien tegen meerprijs aan valide verkocht worden als er zich niemand gemeld heeft.

En ik denk dat Harm daar aanspraak op kan maken [|)
Helaas Ben
Ik maak daar geen kans op, heb dat al vaker gevraagd
Die stoelen worden niet aan invalide / minder valide mensen gegeven onder het motto
U kunt niet snel genoeg opstaan om in een noodsituatie die nood deur te openen voor de andere passagiers.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: KLM of china airlines

#21 Bericht door prajak » donderdag 28 mei 2015, 16:40

Ik heb altijd de standaard prijs betaald voor die stoel, net wat je zegt Ben. Maar men heeft wel het recht te vragen of je met jouw invaliditeit in staat bent die deur open te maken want dat is vereiste nummer een.

Ik mag daar zitten met mijn #$%& heupen en voeten. Maar ik weet wat Harm aan handicap heeft en begrijp dat ze hem die plaats niet gunnen.

Harm, Aeroflot heeft wel business-aanbiedingen voor aanvaardbare bedragen. Dan heb je jouw beenruimte. Alleen is de stoel zelf, ik praat van 2004, van westers economymodel en heb je lange overstaptijd in Moskou. Maar ik was best wel tevreden.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: KLM of china airlines

#22 Bericht door RuudThai » donderdag 28 mei 2015, 16:45

Lange overstaptijd in Moskou? Nou, in 2010 had ik 1,5 uur om over te stappen en dat vind ik niet lang. Met al die veiligheidsprocedures was het zelfs bijna te kort!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: KLM of china airlines

#23 Bericht door prajak » donderdag 28 mei 2015, 17:07

OK, Ruud, voor mij was het Dec 2004 en ik vloog door naar Mokum met Ryan en die ging door naar Ierland. Maar ik kwam om 20 uur op Schiphol aan en dan naar Limburg? Doe ik nooit meer. Aeroflot OK maar een goeie verbinding aub.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: KLM of china airlines

#24 Bericht door RuudThai » donderdag 28 mei 2015, 17:14

Was er geen KLM City Hopper meer die je van Schiphol naar Maastricht Airport kon brengen? :giggle:
Zo belangrijk is Limburg toch wel dat wel een paar keer per dag een vlucht is? :roll: ;)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: KLM of china airlines

#25 Bericht door prajak » donderdag 28 mei 2015, 17:20

Weert ligt 30 km van Woensel en 60 km van Beek..... Dus het werd de NS en toen reed die nog op tijd ook........ :giggle2:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: KLM of china airlines

#26 Bericht door driver » donderdag 28 mei 2015, 18:21

future expat harm schreef:Dat hangt er vanaf wanneer je boekt, Harm....ik vlieg september met china 575.- retour ....was eigenlijk week te laat want de week daarvoor stond hij voor 549.- retour.
En ik wil graag rechtstreeks dus dan is de keus beperkt.

Ik heb het over een one way ticket bij Malaysia gewoon 250 euro goedkoper als bij de andere

Dat zelfde geld voor China en Eva met hun promotions
Maar die 1,5 uur op KUL is voor mij eigenlijk ook nog steeds rechtstreeks, kan gewoon wat eerder mijn benen strekken en dat heb ik hard nodig met mijn 2 mtr in die krappe vliegtuigstoelen
Leg tegenwoordig mijn benen maar in het gangpad maar dan struikelen er om de haverklap stuwardessen over terwijl ze er dan toch al tig keer eerder over zijn gestruikeld.
Vind het wel goed zo, breek je je nek dat zij dan maar zo.
Ik kan geen 12 of meer uur opgevouwen zitten
1.5 uur wachten is voor mij ook prima zeker als dat zoveel geld scheelt.
Andere naam van Malaysia weet ik niet ik hoorde gisteren alleen iets op over een naams wijziging.

gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: KLM of china airlines

#27 Bericht door driver » donderdag 28 mei 2015, 18:22

torkom schreef:
prajak schreef:Harm, kun je niet een stoel reserveren? Die bij de nooduitgang zijn altijd het eerste weg maar daar kon ik mijn lange stelten wel immer opbergen. Maar dan moet je er heel vroeg bij zijn, maanden al.

En dan nog geven ze soms de stoel weg. Had ik een keer. Ik weigerde in te stappen; 'haal mijn koffers er maar uit'. Ik vloog dus business. Maar als die al vol zit dan blijf je inderdaad staan......en mag je de koffer bij bagageservice ophalen.

Ha ha, Ik zie hem al met een beteuterd gezicht bij de bagageservice staan...zich vertwijfeld afvragend waarom zijn blufpoker niet gewerkt heeft.. :lol:
:clap:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: KLM of china airlines

#28 Bericht door driver » donderdag 28 mei 2015, 18:23

torkom schreef:
future expat harm schreef: Leg tegenwoordig mijn benen maar in het gangpad maar dan struikelen er om de haverklap stuwardessen over terwijl ze er dan toch al tig keer eerder over zijn gestruikeld.
Wacht maar tot ze met het karretje door het gangpad rennen, dan trek je je stelten wel in...
Tijdelijk dan denk ik ..?

hanshu

Re: KLM of china airlines

#29 Bericht door hanshu » donderdag 28 mei 2015, 18:24

driver schreef:
torkom schreef:
prajak schreef:Harm, kun je niet een stoel reserveren? Die bij de nooduitgang zijn altijd het eerste weg maar daar kon ik mijn lange stelten wel immer opbergen. Maar dan moet je er heel vroeg bij zijn, maanden al.

En dan nog geven ze soms de stoel weg. Had ik een keer. Ik weigerde in te stappen; 'haal mijn koffers er maar uit'. Ik vloog dus business. Maar als die al vol zit dan blijf je inderdaad staan......en mag je de koffer bij bagageservice ophalen.

Ha ha, Ik zie hem al met een beteuterd gezicht bij de bagageservice staan...zich vertwijfeld afvragend waarom zijn blufpoker niet gewerkt heeft.. :lol:
:clap:
:clap:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: KLM of china airlines

#30 Bericht door Ben » vrijdag 29 mei 2015, 05:14

future expat harm schreef:
Ben schreef:Stoelen bij de nooduitgang mogen in principe helemaal niet verkocht worden voor een meerprijs.
Die moeten tot het laatst open blijven voor minder valide uit veiligheidsoverweging die kunnen pas bij incheckien tegen meerprijs aan valide verkocht worden als er zich niemand gemeld heeft.

En ik denk dat Harm daar aanspraak op kan maken [|)
Helaas Ben
Ik maak daar geen kans op, heb dat al vaker gevraagd
Die stoelen worden niet aan invalide / minder valide mensen gegeven onder het motto
U kunt niet snel genoeg opstaan om in een noodsituatie die nood deur te openen voor de andere passagiers.
Zo werkt het in de praktijk Harm, Ik heb een vriend die bij Airberlin werkt die heel duidelijk is over deze stoelen
ze moeten vrij blijven tot er voledig ingecheckt is dan pas mogen ze vrijgegeven worden voor weg te geven aan bv kaarthouders die erop ingeschreven hebben of betalende passagiers .
Die stoelen zijn juist voor degene die slecht ter been zijn of minder valide ,dat de beoordeling bij het inchecken anders is
klopt bij geen enkele maatschappij ben je minder valide en worden de stoelen wegegeven aan vaste klanten met card of degene die dokken.
De minder validen, ach als ze zo nodig wat meer plek willen dan moeten ze maar buissines of een hogere classe nemen .
Dat is veelal de stelling van de meeste maatschapijen .

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”