ING ook al graaibank

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: ING ook al graaibank

#16 Bericht door Ashakorat » dinsdag 05 mei 2015, 08:45

Die banken, die krijgen zelf ook steeds meer kosten voor de kiezen en willen inderdaad hun winsten behouden, het is een "normaal" bedrijf . En die winst zal ergens vandaan moeten komen linksom of rechtsom. Elk bedrijf maakt winst die ingecalculeerd is in het product echter bij banken is dat het meest duidelijk te zien.
Wel jammer dat er zo weinig banken zijn dat zou misschien de klantgerichtheid kunen verbeteren en misschien het product iets goedkoper kunnen maken.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: ING ook al graaibank

#17 Bericht door Jos Flachs » dinsdag 05 mei 2015, 08:55

Waarom zouden banken dat doen?

Hoeveel banken zijn er over gebleven? Dat zijn er niet zo veel. Ze hanteren allemaal ongeveer dezelfde tarieven. Er zit vrijwel geen verschil tussen. Als de ene bank iets veranderd doet de andere bank dat ook. Je zou haast kunnen spreken over een kartel.

Veel keuze hebben klanten dus niet. Ergo, geen enkele reden om ook maar iets te doen aan lagere tarieven of meer service. Gesteld dat banken dat zouden willen, en tot dusverre is er geen enkele bank die dat wilt. Hooguit gedwongen door wetgeving. En dan nog zo minimaal mogelijk.

Alle banken fuseren, maar ik vind het een beetje raar dat we op dit moment vrijwel geen buitenlandse banken op de NL markt zien.

Kortom, er is dus nagenoeg geen concurrentie. En geen reden om ook maar iets klantvriendelijks te doen.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: ING ook al graaibank

#18 Bericht door jomel17 » dinsdag 05 mei 2015, 09:38

Er is wel degelijk verschil in de tarieven van de banken.
Ik zit bij de ASN bank en betaal daar 1.25 per maand, dat is wel alleen een internet betaalrekening met wereldpas.
Geld opnemen kan bij iedere flappentap van andere banken.
Ze hebben geen kantoren.
Groet.
หลงรัก

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: ING ook al graaibank

#19 Bericht door Ashakorat » dinsdag 05 mei 2015, 11:27

Jos Flachs schreef:
Alle banken fuseren, maar ik vind het een beetje raar dat we op dit moment vrijwel geen buitenlandse banken op de NL markt zien.
De reden daarvan weet ik ook niet. Je hoort wel af en toe dat er een nieuwe bank in nederland gevestigd gaat worden, meestal uit duitsland, maar vervolgens hoor je daar niets meer van. Ik zit bij de ING, ik meen dat ik 6,95 per kwartaal betaal , persoonlijk vind ik dat niet duur. Anders moet ik al die overschrijvingen allemaal zelf wegbrengen op de fiets :crazy:
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: ING ook al graaibank

#20 Bericht door Jeanette » dinsdag 05 mei 2015, 11:36

Jos Flachs schreef:Alle banken fuseren, maar ik vind het een beetje raar dat we op dit moment vrijwel geen buitenlandse banken op de NL markt zien.
De Nederlander heeft nog een trauma van Icesave. :mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: ING ook al graaibank

#21 Bericht door prajak » woensdag 06 mei 2015, 17:33

ING geeft me wel eens een berichtje. Op 'mijn ING' en ik zie dat dan staan.

" Het bedrijf Hupseflups heeft van u een incassomachtiging van 10 euro per zoveel aanstaande. Klopt dat? "

Wel, dat klopt al TIG jaar want ik heb die machtiging zelf afgegeven. Dus ik druk die vraag steeds weg. Maar komt steeds terug.... Ja, zo kan ik bankieren ook duurder maken.

'Uw persoonlijke gegevens zijn niet in orde'. Dan ga ik kijken en lees 'Uw telefoonnummer is niet in orde, nu kunnen we u niet bellen'. Daar zit ik niet op te wachten maar ik vul dat nummer nog maar eens in en druk op 'verzenden' en dan komt 'dank u wel' en daarna verschijnt 'uw telefoonnummer is niet in orde'. En dan denk ik 'bekijk het maar'.

Ik heb geen miljoenen die het aantrekkelijk maken me te bellen. Want de bank belt alleen met rijke zoete-lieve-gerritjes.

Ze zoeken het maar uit. :giggle:

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: ING ook al graaibank

#22 Bericht door Ashakorat » woensdag 06 mei 2015, 18:50

Snap niet dat je zo moppert. Jij krijgt tenminste nog bericht van ze, ze doen een poging tot communicatie omdat ze je klandizie op prijs stellen. Ik hoor nooit wat van ze, mij willen ze niet bellen, je bent een bevoorrecht mens :angel:
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: ING ook al graaibank

#23 Bericht door RuudThai » zondag 10 mei 2015, 17:43

Ik vraag me opnieuw in gemoede af waarom de ING toch hun betaalpakketten uitkleedt ten nadele van hun klanten als ik dit lees in NU.nl van 7 mei j.l.:

ING boekt fors meer winst in eerste kwartaal

Gepubliceerd: 07 mei 2015 07:23

ING heeft in het eerste kwartaal fors meer winst gemaakt dan een jaar eerder.
Dat maakt ING donderdag bekend.

De bank profiteerde onder meer van een sterke groei van de leningenportefeuille. Ook hoefde minder geld opzij te worden gelegd om eventuele verliezen op slechte leningen op te vangen.

De onderliggende nettowinst viel met 1,19 miljard euro 43 procent hoger uit dan een jaar eerder. Ten opzichte van de voorgaande periode was sprake van een ruime verdubbeling.

De winst onder de streep, waarin ook de resultaten meetellen van verkochte verzekeringsonderdelen waar ING nog een belang in heeft, bedroeg 1,77 miljard euro. Dat was een jaar eerder nog een verlies van 1,92 miljard euro.

Lees verder op http://www.nu.nl/economie/4044700/ing-b ... rtaal.html

Als ik deze cijfers lees dan lopen de koude rillingen me weer over de rug. Verdienen ze nog niet genoeg en moeten ze daarom maar mierenneuken om de kleine gebruiker nog meer uit te persen? [|(

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: ING ook al graaibank

#24 Bericht door Ashakorat » zondag 10 mei 2015, 18:21

Ik begrijp dat voortdurende gekissebis over die banken niet. Ben het er mee eens dat sommige bankiers wel heel erg op hun eigen portemonnee gericht zijn maar dat is een menselijke eigenschap. Het is een bedrijf dat als doel heeft winst maken, dat mag toch voor iedereen duidelijk zijn. Het is hetzelfde als het pakje boter dat duurder wordt en Unilever winst maakt. Of de legoblokjes duurder worden en de Marbon meer winst maakt. In hetzelfde artikel lees je dat ze vorig jaar een verlies hebben gemaakt.Elk bedrijf is er op gericht zijn winst te maximaliseren, zelfs de olieindustrie in moedertje Rusland. Als je constant moet mopperen voor elk product dat duurder wordt terwijl de fabriek meer winst maakt heb je een dagtaak. Als bedrijven geen winst meer mogen maken zou je pas echt wat te mopperen hebben over de gevolgen daarvan.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: ING ook al graaibank

#25 Bericht door prajak » maandag 11 mei 2015, 01:21

Een dienst kost geld en dat moet betaald worden. Het betalingsverkeer moet dekkend zijn of mag max zoveel kosten.

De lening-afdeling kost ook geld (door mensen die niet kunnen terugbetalen) en daar betalen de andere leners rente voor. Die afdeling moet ook zoveel opleveren. Gebouw en personeel moet ook betaald worden.

Als je het standpunt inneemt dat je op 'leningen' zat verdiend en de kosten van betalingsverkeer daarom maar uit de hand laat lopen dan kom je jezelf een keer tegen.

Ik heb er geen moeite mee. Ik kreeg ieder jaar een salarisverhoging en mijn uurtarief ging daardoor omhoog. En dat moesten de klanten ophoesten.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: ING ook al graaibank

#26 Bericht door Jos Flachs » maandag 11 mei 2015, 02:13

Ashakorat schreef:Ik begrijp dat voortdurende gekissebis over die banken niet. Ben het er mee eens dat sommige bankiers wel heel erg op hun eigen portemonnee gericht zijn maar dat is een menselijke eigenschap. Het is een bedrijf dat als doel heeft winst maken, dat mag toch voor iedereen duidelijk zijn. Het is hetzelfde als het pakje boter dat duurder wordt en Unilever winst maakt. Of de legoblokjes duurder worden en de Marbon meer winst maakt. In hetzelfde artikel lees je dat ze vorig jaar een verlies hebben gemaakt.Elk bedrijf is er op gericht zijn winst te maximaliseren, zelfs de olieindustrie in moedertje Rusland. Als je constant moet mopperen voor elk product dat duurder wordt terwijl de fabriek meer winst maakt heb je een dagtaak. Als bedrijven geen winst meer mogen maken zou je pas echt wat te mopperen hebben over de gevolgen daarvan.
Het verschil zit 'm in het kartel. Er is verdomd weinig keuze. Als je 50 banken hebt die allemaal concurreren met elkaar blijven die salarissen wel op hetzelfde niveau. Toen de Postbank destijds nog Rijkspostspaarbank was lieten bankiers dat soort 'wij hebben jullie eigenlijk niet nodig, enkel jullie geld' mentaliteit wel uit het hoofd. De RPS baas verdiende een gewoon ambtenaren salaris, want dat was hij. Juist die no nonsense bank hield de anderen onder controle wegens het goede voorbeeld. Of in ieder geval, omdat de Meedenk Bank© direct al z'n klanten zou verliezen als die hun directie Meedenk salarissen © zouden aanbieden.

Verder is het gewoon pure bluf. Als bijvoorbeeld de baas van Schiphol inderdaad elders 1 miljoen of meer kon vangen had hij daar echt wel gezeten. Loyaliteit kenen dat soort mensen niet; loyaliteit lever je aan de hoogst biedende. Met Tot De Deur garantie. Dus wanneer een directeur zegt: ik kan in de City of London 4x zo veel verdienen, dus geef mij nou mijn magere bonus, dan zou het correcte antwoord moeten zijn: Prima, uw verzoek om ontslag is bij deze gehonoreerd. Veel succes in Londen!

Zal misschien 1 of 2x hard gemaakt moeten worden. De rest zal zich een bolhoed schrikken en die brutale mond van ze achter in de kluis leggen.

Graaien op schofterige wijze is van alle tijden en komt zowel links als rechts voor. Vroeger waren het industriëlen die misbruik maakten van de situatie. Tot dat de samenleving zei: dat kan niet. Zo kunnen we niet leven. Toen is er o.a. anti kartel wetgeving gekomen. (Hetgeen in Costa Banana aan de Noordzee altijd een wassen neus is geweest.) Vandaag de dag zijn het bankiers en (grotendeels linkse) non profit profiteurs. Die gaan daar net zo lang mee door tot wij als samenleving zeggen: hoe haal je het in je hoofd!

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: ING ook al graaibank

#27 Bericht door Ashakorat » maandag 11 mei 2015, 06:27

Ik ben met je eens dat er veel te weinig concurrentie is Jos, misschien zou daar een taak moeten liggen voor de overheid om andere/buitenlandse banken te stimuleren en te faciliteren om zich ook in nederland te vestigen. Ik denk dat dit meer zoden aan de dijk zet dan regelgeving want dan lopen ze over naar het buitenland.
Maar waar het mij om gaat is dat dit een gewoon bedrijf heeft die de plicht heeft ten opzichte van zijn aandeelhouders om zijn winst te maximaliseren net als andere bedrijven, constant verketteren heeft alleen invloed op je eigen bloeddruk en volkomen zinloos. Ze zijn alleen heel erg transparant en duidelijk in de picture. Of zitten hbier ook mensen op het forum die de jaarcijfers van andere bedrijven uitpluizen. En wat dacht je van voetballers die naar mijn mening belachelijke bedragen verdienen. Of die laatste bokswedstrijd waar op dit forum uitgebreid aandacht aan is besteed, ook belachelijk hoge bedragen naar mijn mening maar dat is nu eenmaal marktwerking.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: ING ook al graaibank

#28 Bericht door dutch » maandag 11 mei 2015, 08:06

Zou het niet interessant zijn om te weten hoeveel procent van de aandelen in handen zijn van deze relatief kleine groep super-super-super rijken die (meestal op de achtergrond) de totale wereld economie/contanten eigenlijk in handen heeft?
Al dat grut wat zich in het openbaar druk maakt om "economie" zijn allemaal speelpoppetjes en daaronder hangen wij,met z'n allen :giggle:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: ING ook al graaibank

#29 Bericht door Ashakorat » maandag 11 mei 2015, 08:26

dutch schreef:Zou het niet interessant zijn om te weten hoeveel procent van de aandelen in handen zijn van deze relatief kleine groep super-super-super rijken die (meestal op de achtergrond) de totale wereld economie/contanten eigenlijk in handen heeft?
Al dat grut wat zich in het openbaar druk maakt om "economie" zijn allemaal speelpoppetjes en daaronder hangen wij,met z'n allen :giggle:
Maar kun je dan iets met die cijfers behalve jezelf irriteren en roepen dat je dat altijd wel gedacht had?
Mij maakt het niets uit, ik kan er toch niets mee en, helaas, zit ik niet in dat financieel bevoorrechte groepje :happyno:
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: ING ook al graaibank

#30 Bericht door Jos Flachs » maandag 11 mei 2015, 09:14

Ashakorat schreef:Ik ben met je eens dat er veel te weinig concurrentie is Jos, misschien zou daar een taak moeten liggen voor de overheid om andere/buitenlandse banken te stimuleren en te faciliteren om zich ook in nederland te vestigen. Ik denk dat dit meer zoden aan de dijk zet dan regelgeving want dan lopen ze over naar het buitenland.
Maar waar het mij om gaat is dat dit een gewoon bedrijf heeft die de plicht heeft ten opzichte van zijn aandeelhouders om zijn winst te maximaliseren net als andere bedrijven, constant verketteren heeft alleen invloed op je eigen bloeddruk en volkomen zinloos. Ze zijn alleen heel erg transparant en duidelijk in de picture. Of zitten hbier ook mensen op het forum die de jaarcijfers van andere bedrijven uitpluizen. En wat dacht je van voetballers die naar mijn mening belachelijke bedragen verdienen. Of die laatste bokswedstrijd waar op dit forum uitgebreid aandacht aan is besteed, ook belachelijk hoge bedragen naar mijn mening maar dat is nu eenmaal marktwerking.
Ik heb niets geen probleem met puissante salarissen in de vrije markt. Maar op dit moment zijn dat enkel de Rabo en de Geitenwollensokken Bank. De ABN-AMRO en ING zijn staatsbanken, tot ze hun schuld hebben terug betaald. Als de ABN haar directeur zijn (overdadige) gewicht in goud wil uitbetalen, prima. Dan doen ze dat maar zodra ze geprivatiseerd zijn. En pas als de werknemers behoorlijk uitbetaald zijn. Jezelf een (forse) salaris opslag geven en tegelijkertijd je personeel een salaris verlaging, dat kan niet.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”