Thailand is nog niet af, maar Nederland ook nog lang niet

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Thailand is nog niet af, maar Nederland ook nog lang nie

#31 Bericht door RuudThai » maandag 04 mei 2015, 15:23

Je bedoelt dat Hillary toch al beveiligd wordt via haar man en dat er dus geen extra kosten zijn?
Vergeet niet dat Bill nog wel eens vreemd gaat dus dan moeten er toch twee ploegen beveiligers zijn ;) :giggle: .

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Thailand is nog niet af, maar Nederland ook nog lang nie

#32 Bericht door bontje » maandag 04 mei 2015, 15:50

prajak schreef: En wat dat andere betreft, die Carter leeft dus ook nog? Hebben ze er straks 5 te beveiligen
Jimmy Carter leeft inderdaad ook nog, En is net als Buch senior van 1924....En ik heb ze nog nooit horen klagen over pijntjes. :giggle: :giggle2: :giggle3:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand is nog niet af, maar Nederland ook nog lang nie

#33 Bericht door prajak » maandag 04 mei 2015, 16:23

'...Vergeet niet dat Bill nog wel eens vreemd gaat dus dan moeten er toch twee ploegen beveiligers zijn...'

En wie was dat met die scooter? Was dat Hollande of Sarkozy? Die Fransen weten er ook wel raad mee hoor, die hebben hem ook los in de broek hangen. :giggle:

hanshu

Re: Thailand is nog niet af, maar Nederland ook nog lang nie

#34 Bericht door hanshu » maandag 04 mei 2015, 16:26

prajak schreef:'...Vergeet niet dat Bill nog wel eens vreemd gaat dus dan moeten er toch twee ploegen beveiligers zijn...'

En wie was dat met die scooter? Was dat Hollande of Sarkozy? Die Fransen weten er ook wel raad mee hoor, die hebben hem ook los in de broek hangen. :giggle:
Met die scooter was Holleeder....

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand is nog niet af, maar Nederland ook nog lang nie

#35 Bericht door prajak » maandag 04 mei 2015, 16:32

Nee, Hanshu, nu heb je toch iets erotisch gemist.

Holleeder breng ik totaal niet in verband met erotiek. Automatiek, balletje gehakt uit het klepje, OK, maar niet met erotiek.

hanshu

Re: Thailand is nog niet af, maar Nederland ook nog lang nie

#36 Bericht door hanshu » maandag 04 mei 2015, 16:52

prajak schreef:Nee, Hanshu, nu heb je toch iets erotisch gemist.

Holleeder breng ik totaal niet in verband met erotiek. Automatiek, balletje gehakt uit het klepje, OK, maar niet met erotiek.
Ik dacht dat we alweer van vreemd gaan naar scootertje waren gegaan....gaat altijd zo snel hier...en als ik aan een scootertje denk dan denk ik aan Holleeder....

Maar goed...over automatiek gesproken..

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand is nog niet af, maar Nederland ook nog lang nie

#37 Bericht door prajak » maandag 04 mei 2015, 16:56

'...Maar goed...over automatiek gesproken....'

Nee, jonge oudere, daar pest je me niet mee. Kroketten, frikandellen, rookworsten, allemaal hier verkrijgbaar. En in mijn vriezer nota bene.

Maar wat een raar woord. Frikan-DEL ? Zedeloze vrouw, stoephoer ? Maar ook vallei. Vallei! Ook een apart woord. Even een link zoeken:

http://www.youtube.com/watch?v=8b4_0eDWtPU

Bijna bedtijd.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Thailand is nog niet af, maar Nederland ook nog lang nie

#38 Bericht door Harm » dinsdag 05 mei 2015, 04:10

Het jaren lang (niet) handhaven en het evt geven van boetes werkt dus niet, net als aangifte doen waarna er dus (weer) niet werd opgetreden
1 uitzending op de tv heeft onderstaande als resultaat
Hulde voor de dierenarts die dit allemaal heeft (laten) filmen en niet bang was om door dat geboefte iets aangedaan te worden.
Dus als er maar genoeg ophef wordt gemaakt is het zo geregeld.



Het houden van zwanen in de vrije natuur wordt verboden. Staatssecretaris Sharon Dijksma (Economische Zaken) wil met een verbod een einde maken aan het zogeheten zwanendriften.

Staatssecretaris Sharon Dijksma van Economische Zaken © anp.
Zwanendrifters verminken de beesten om te voorkomen dat ze wegvliegen. Dit leewieken, waarbij een stuk van het vleugelbot wordt afgeknipt, mag alleen door een dierenarts gebeuren. Maar in de praktijk is moeilijk vast te stellen of de zwanendrifters dit niet zelf doen. Daarom bekijkt Dijksma nu een verbod op het zwanendriften. Leewieken is vanaf 2018 helemaal verboden.

Dijksma verwijst naar wantoestanden die naar voren komen uit een onderzoek van de politie en naar beelden van een klokkenluider die EenVandaag haar heeft laten zien. ,,Dit zijn praktijken die echt niet door de beugel kunnen en die een halt moeten worden toegeroepen."

EenVandaag kwam erachter dat toezichthouder NVWA tot twee jaar geleden niet optrad tegen leewieken door de zwanendrifters. Volgens Dijksma kwam dit omdat de NVWA ten onrechte dacht dat dit wel toegestaan was. De staatssecretaris meldde de Tweede Kamer dat er in 2012 geen overtredingen waren vastgesteld, maar dat klopte dus niet, schreef Dijksma vandaag aan de Kamer. De NVWA gaat de regels nu strenger handhaven.

De organisatie EDEV (Een Dier Een Vriend) zegt 'zeer verheugd' te zijn over het verbod. Volgens voorzitte Geoffrey Deckers heeft EDEV de afgelopen jaren al tientallen dubieuze zaken van zwanendrifters aan de kaak gesteld, maar nam Sharon Dijksma geen maatregelen. ,,Wij zijn blij dat beelden in de media nu wel de boodschap laten aankomen en ingrijpen van Dijksma hebben bewerkstelligd."

Tja dan moeten ze wel die pluche zitters, als de grote meute opstandig wordt.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Thailand is nog niet af, maar Nederland ook nog lang nie

#39 Bericht door bontje » dinsdag 05 mei 2015, 11:03

bontje schreef:
prajak schreef: En wat dat andere betreft, die Carter leeft dus ook nog? Hebben ze er straks 5 te beveiligen
Jimmy Carter leeft inderdaad ook nog, En is net als Buch senior van 1924....En ik heb ze nog nooit horen klagen over pijntjes. :giggle: :giggle2: :giggle3:
Obama duurt nog even, Kunnen er dus net zo gemakkenlijk maar dan nog maar 3 zijn.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand is nog niet af, maar Nederland ook nog lang nie

#40 Bericht door prajak » dinsdag 05 mei 2015, 15:41

En op die scooter, dat was M. le President Francois Hollande, de schuinsmarcheerder. En voor schuinsmarcheerder hebben ze in de Franse taal VIER namen. Het schijnt er nogal voor te komen.....

le noceur (m) of la noceuse (v) (verrek, doen vrouwen dat ook ? :mrgreen: )
le bambocheur (m), la bambocheuse (v),
le fêtard (m), la fêtarde (v)
en zwakker: le joyeux luron (m)

Nee, dat komt uit De Dikke. Dit soort woorden heb ik nooit geleerd.

hanshu

Re: Thailand is nog niet af, maar Nederland ook nog lang nie

#41 Bericht door hanshu » dinsdag 05 mei 2015, 18:49

En die automatiek..dat is Jan Boskamp...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Johan_Boskamp_(voetballer)
Bekend van de bamieschijf.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Thailand is nog niet af, maar Nederland ook nog lang nie

#42 Bericht door RuudThai » woensdag 06 mei 2015, 01:51

Zo, van zwanen naar bamischijven, een hele prestatie hoor! :giggle: :lol:

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Thailand is nog niet af, maar Nederland ook nog lang nie

#43 Bericht door Jos Flachs » woensdag 06 mei 2015, 04:59

prajak schreef:En op die scooter, dat was M. le President Francois Hollande, de schuinsmarcheerder. En voor schuinsmarcheerder hebben ze in de Franse taal VIER namen. Het schijnt er nogal voor te komen.....

le noceur (m) of la noceuse (v) (verrek, doen vrouwen dat ook ? :mrgreen: )
le bambocheur (m), la bambocheuse (v),
le fêtard (m), la fêtarde (v)
en zwakker: le joyeux luron (m)

Nee, dat komt uit De Dikke. Dit soort woorden heb ik nooit geleerd.
Toevallig zag ik een stukje van de 14 Juli parade in Parijs. Ik wist dat Holleede Hollande erg impopulair was, maar ZO erg ... ik was stomverbaasd. De president stond in een Franse open Jeep en reed naar zijn ereplaats om de parade af te nemen. Gedurende de hele route van de president hoorde je enkel gejoel en boe geroep.

De 14e Juli is een nationaal symbool in Frankrijk, en echt slechte presidenten hebben ze daar bij de vleet gehad. Dus dit was best wel opmerkelijk.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Thailand is nog niet af, maar Nederland ook nog lang nie

#44 Bericht door ron » woensdag 06 mei 2015, 09:44

RuudThai schreef:Zo, van zwanen naar bamischijven, een hele prestatie hoor! :giggle: :lol:
De Zwanenburger: binnenkort ook zwanenvlees op de menukaart?

http://plazilla.com/page/4295101245/de- ... -menukaart
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”