3maanden backpacken door Thailand

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
nomis
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2015, 13:06

3maanden backpacken door Thailand

#1 Bericht door nomis » maandag 30 maart 2015, 16:00

Hallow hallow,

Wij zijn 3vrienden die samen beslist hebben om een trektocht te doen door thailand.

We zouden in de periode van 23september vertrekken tot eind december 2015.

We hebben alle 3nog geen trektocht gedaan. Dus tips zijn van harte welkom. We zouden starten in Bangkok en terug vertrekken vanuit Bangkok.

We rekenen op iets van 20 a 25€ om daar te verblijven. (Eten en drinken en slaapplaats en vervoer. )
We hebben gelezen dat er in het noord -oosten van Thailand niet de moeite is ? Klopt dit ? We zouden als backpackers vertrekken , maar we zulle' ook veel de trein nemen of liften. We zouden veel van de natuur willen zien en ook mindere toeristische plaatsen bezoeken. We kunnen ons niet goed voorstellen of alles bewandelbaar is en of we eventueel gebruik kunnen maken van machette ? ( voor smallere wegens ? We hebben een routte uitgestippeld via google maps|earth. Zijn er mensen die tips hebben ?

Alvast bedankt !

Simon

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 3maanden backpacken door Thailand

#2 Bericht door prajak » maandag 30 maart 2015, 16:25

Mijn hart scheurt! En mogelijk niet alleen het mijne. In het N-O is niks te beleven! Het mooiste deel van Thailand, het stilste deel. Mijn mening.

Dat valt wel mee behalve als je gaat voor 'wein, weib und gesang' want de 'wein' zul je daar niet echt aantreffen of schreeuwend duur. 'Gesang' wel, de morlam muziek en zoek maar eens bij google wat dat is. 'Weib' heb je overal in Thailand.

De machete kun je thuislaten. Dat is een grapje denk ik? Je kunt er mee opgepakt worden als je trein of bus in gaat. Thailand is niet 'Kuifje in Afrika' in de originele vorm. Wij zijn geciviliseerd hoor. Neem een zakmesje mee om het overvloedige verse fruit te nuttigen.

Visum, bekijk dit eens...

http://www.thaiembassy.ca/en/visiting-t ... urist-visa

... maar het Thais consulaat in Amsterdam heeft ook een website.

25 Euro per dag, ik neem aan p.p.? Bij de koers van vandaag, 34, is dat 'maar' 850 baht per dag. Dat ga je niet redden behalve als je met 2 op de kamer gaat in een guesthouse, dan slaap je voor 300 baht de man en heb je 550 baht de man voor eten, water, lokale bus en trein en die zijn niet duur, en dan is het wel op. Het kan. Ik zie geen leeftijd maar 80 zul je niet zijn; ja, misschien jullie 4 samen....

Trein is in Thailand met Bangkok als centrum. De lokale bussen gaan wel van west naar oost en er is ruim keuze in airco, airco=ramen open, rammelbakken, pickups met een dakje en bankjes, tuktuk en andere vormen van driewielers.

Denk er aan, op het land vind je GEEN bestemmingen in het Engels op de bussen dus neem een Thaise vertaalhulp mee, in persoon of in boekvorm.

Koop een goeie kaart in twee talen en bepaal een route.

Hou rekening met de winter (november/december) in het hoge noorden en in het noord-oosten, het kan daar in ochtend en avond akelig koud zijn, en eind september, eerste helft oktober bestaat een hoge regenkans in heel Thailand. De mens verfrist het maar of jouw rugzak het ook fijn vindt.....

Succes. Het kan wel wat je wilt, ook budgettair, maar het houdt niet over als je van een of twee of drie pintjes per dag houdt.....P.p., natuurlijk.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: 3maanden backpacken door Thailand

#3 Bericht door Jeanette » maandag 30 maart 2015, 18:00

Met ...
We hebben gelezen dat er in het noord -oosten van Thailand niet de moeite is ? Klopt dit ?
.... denk ik dat je hier nog 'niets' gelezen hebt of juist 'alles al jaren' 8-) en is dit bedoeld om te stoken. :?

Dan ....
.... bewandelbaar is en of we eventueel gebruik kunnen maken van machette ? .....
.... dat meen je toch niet serieus?
Met deze vraag val je door de mand want als jullie werkelijk van plan zijn 3 maanden naar Thailand te gaan zou je al veel blogs gelezen moeten hebben ... dus no way.

En dan vraag je ook nog tips over een uitgestippelde route die je hier niet neer zet. :?:

:?:

hanshu

Re: 3maanden backpacken door Thailand

#4 Bericht door hanshu » maandag 30 maart 2015, 18:25

We hebben sinds vandaag wat "nieuwe leden"....hartelijk welkom allemaal !!! :worshippy:

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: 3maanden backpacken door Thailand

#5 Bericht door Farang Baa » maandag 30 maart 2015, 18:47

Volgens mij ziet nomis ze vliegen. Ik hoop dat zijn vrienden uit een ander hout gesneden zijn, evt. met een machete. :lol:

Op een serieuzere noot: voor 99% van de backpackers is de Isaan niet echt interessant. De reden: er zijn geen andere backpackers. Per slot van rekening ga je daarom toch naar Thailand, om tussen de andere backpackers te zitten. Toch?? :crazy:
Ga gewoon drie maanden op Hat Rin zitten. Dan maak je maar liefst drie FMP's mee en heb je ook geen machete nodig! Behalve om de dronken malloten van je af te houden misschien?! :giggle:
prajak schreef:Mijn hart scheurt! En mogelijk niet alleen het mijne. In het N-O is niks te beleven! Het mooiste deel van Thailand, het stilste deel. Mijn mening.
En prajak, hier moet ik toch even op reageren: de Isaan is wellicht het stilste deel maar zeker NIET het mooiste. Ik heb er vijf dagen rondgereden per auto, langs de route Udon - NK - Bueng Kan - Nakhon Phanom - Mukdahan - Ubon - Yasothon - Roi Et - Khon Kaen - Udon, een flink gebied dus, maar de natuurlijke schoonheid en het gevarieerde landschap van de tropische, dichtbegroeide jungles en stranden, bergen, meertjes en rivieren van Pattani, Narathiwat en Yala wordt echt nergens gehaald. In de Isaan heb ik vooral uitgestrekte velden met zeer verre horizons en droge, rood-stoffige dorpjes gezien. Veel dorre, slaapverwekkende, uitgestorven leegheid. Mijn mening.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 3maanden backpacken door Thailand

#6 Bericht door prajak » dinsdag 31 maart 2015, 01:27

't Is maar waar je van houdt, Farang Baa.

Enfin, de 'macheteboys' moeten hun keus maar maken. Misschien zijn de binnenlanden van Kalimantan iets voor ze? Daar zullen met hun budgetje wel uitkomen en kunnen ze met de machete bananen afhakken voor de orang oetans...... :giggle: Het 'Me Tarzan, you Jane' gevoel. :clap:

hanshu

Re: 3maanden backpacken door Thailand

#7 Bericht door hanshu » dinsdag 31 maart 2015, 09:49

Farang Baa schreef:Volgens mij ziet nomis ze vliegen. Ik hoop dat zijn vrienden uit een ander hout gesneden zijn, evt. met een machete. :lol:

Op een serieuzere noot: voor 99% van de backpackers is de Isaan niet echt interessant. De reden: er zijn geen andere backpackers. Per slot van rekening ga je daarom toch naar Thailand, om tussen de andere backpackers te zitten. Toch?? :crazy:
Ga gewoon drie maanden op Hat Rin zitten. Dan maak je maar liefst drie FMP's mee en heb je ook geen machete nodig! Behalve om de dronken malloten van je af te houden misschien?! :giggle:
prajak schreef:Mijn hart scheurt! En mogelijk niet alleen het mijne. In het N-O is niks te beleven! Het mooiste deel van Thailand, het stilste deel. Mijn mening.
En prajak, hier moet ik toch even op reageren: de Isaan is wellicht het stilste deel maar zeker NIET het mooiste. Ik heb er vijf dagen rondgereden per auto, langs de route Udon - NK - Bueng Kan - Nakhon Phanom - Mukdahan - Ubon - Yasothon - Roi Et - Khon Kaen - Udon, een flink gebied dus, maar de natuurlijke schoonheid en het gevarieerde landschap van de tropische, dichtbegroeide jungles en stranden, bergen, meertjes en rivieren van Pattani, Narathiwat en Yala wordt echt nergens gehaald. In de Isaan heb ik vooral uitgestrekte velden met zeer verre horizons en droge, rood-stoffige dorpjes gezien. Veel dorre, slaapverwekkende, uitgestorven leegheid. Mijn mening.
5 dagen in de auto door de Isaan lijkt mij ook niks.....

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 3maanden backpacken door Thailand

#8 Bericht door prajak » dinsdag 31 maart 2015, 09:53

Moet je de motor eens nemen, Hanshu. Je krijgt een heel ander beeld. Helemaal als je Loei, Nongbualamphu en Chaiyaphum meeneemt.

Terug naar de macheteboys. Ik denk dat we niks meer van hen horen. Flauwekullers.

hanshu

Re: 3maanden backpacken door Thailand

#9 Bericht door hanshu » dinsdag 31 maart 2015, 09:58

prajak schreef:Moet je de motor eens nemen, Hanshu. Je krijgt een heel ander beeld. Helemaal als je Loei, Nongbualamphu en Chaiyaphum meeneemt.

Terug naar de macheteboys. Ik denk dat we niks meer van hen horen. Flauwekullers.
Dat weet ik Prajak...of de fiets... maar als je denkt dat je in 5 dagen op de autobaan een mening over de Isaan kan vormen dan ben je van de weg weg.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 3maanden backpacken door Thailand

#10 Bericht door prajak » dinsdag 31 maart 2015, 10:10

Ik vermijd de zoefzoef autobaan. Lees het verslag maar eens van mijn tocht met Printen44 Kees naar Kuchi Narai en via Ruudthai terug. En toen zaten we in een auto.

22,23,24 Maart in 'ons leven...' van mijn hand. Autobaan als het echt niet anders kan en daarna zoveel en zo ver mogelijk het land in.

Groen, alles groen, nauwelijks grauw gezien. Grauw is iets voor december en januari als het grondwater gezakt is. Bovendien, de ijzerhoudende grond in grote delen van de Isaan kan als grauw gezien worden.

Maar ieder zijn meug hoor!

Het probleem van remote rijden in delen van dit land is echter de taal. Op wegen met 4 nummers mag je blij zijn een plaatsnaam in het Engels aan te treffen. Meestal is alles in het Thais. En dat schrikt toeristen af. Mij niet.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 3maanden backpacken door Thailand

#11 Bericht door prajak » dinsdag 31 maart 2015, 10:14

Fiets zeg je? Prachtig land om te fietsen maar dan vermijd je best helemaal de drukke wegen. Maar de extra gevaren zijn dat je helemaal niet meetelt voor dingen op 3 of meer wielen en dan zijn er nog honden.....

Loei is prachtig om te fietsen. Het werd me ooit ontraden door een hier vertrokken forumlid dat trompetterde 'jouw achterwerk zal je schrijnend ontvallen....'. Een fraaie beeldspraak. Ik heb het ter harte genomen en doe die provincies wel op de scooter.

hanshu

Re: 3maanden backpacken door Thailand

#12 Bericht door hanshu » dinsdag 31 maart 2015, 10:21

Ik ga nergens heen zonder telefoon...en daar zit navigatie op, dus altijd het knopje "naar huis" bij de hand.
Bovendien wijkt mijn trouwe ega geen seconde van mijn zijde maar dat is,ook, om gezondheidsredenen.

In de auto zitten vind ik trouwens overal een ramp..

Honden zijn voor mij geen probleem,die lusten mij niet.
Loei staat op mijn lijstje...(op de scooter dan :) )

nomis
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2015, 13:06

Re: 3maanden backpacken door Thailand

#13 Bericht door nomis » dinsdag 31 maart 2015, 21:20

[quote="prajak"]Mijn hart scheurt! En mogelijk niet alleen het mijne. In het N-O is niks te beleven! Het mooiste deel van Thailand, het stilste deel. Mijn mening.

Dat valt wel mee behalve als je gaat voor 'wein, weib und gesang' want de 'wein' zul je daar niet echt aantreffen of schreeuwend duur. 'Gesang' wel, de morlam muziek en zoek maar eens bij google wat dat is. 'Weib' heb je overal in Thailand.

De machete kun je thuislaten. Dat is een grapje denk ik? Je kunt er mee opgepakt worden als je trein of bus in gaat. Thailand is niet 'Kuifje in Afrika' in de originele vorm. Wij zijn geciviliseerd hoor. Neem een zakmesje mee om het overvloedige verse fruit te nuttigen.

Visum, bekijk dit eens...

http://www.thaiembassy.ca/en/visiting-t ... urist-visa

... maar het Thais consulaat in Amsterdam heeft ook een website.

25 Euro per dag, ik neem aan p.p.? Bij de koers van vandaag, 34, is dat 'maar' 850 baht per dag. Dat ga je niet redden behalve als je met 2 op de kamer gaat in een guesthouse, dan slaap je voor 300 baht de man en heb je 550 baht de man voor eten, water, lokale bus en trein en die zijn niet duur, en dan is het wel op. Het kan. Ik zie geen leeftijd maar 80 zul je niet zijn; ja, misschien jullie 4 samen....

Trein is in Thailand met Bangkok als centrum. De lokale bussen gaan wel van west naar oost en er is ruim keuze in airco, airco=ramen open, rammelbakken, pickups met een dakje en bankjes, tuktuk en andere vormen van driewielers.

Denk er aan, op het land vind je GEEN bestemmingen in het Engels op de bussen dus neem een Thaise vertaalhulp mee, in persoon of in boekvorm.

Koop een goeie kaart in twee talen en bepaal een route.

Hou rekening met de winter (november/december) in het hoge noorden en in het noord-oosten, het kan daar in ochtend en avond akelig koud zijn, en eind september, eerste helft oktober bestaat een hoge regenkans in heel Thailand. De mens verfrist het maar of jouw rugzak het ook fijn vindt.....

Bedankt voor de nuttige info. Dit is ook nog maar het begin. We hebben nog ongeveer 6maanden tegen dat we vertrekken.Dus tijd genoeg om genoeg informatie op te zoeken. Daarom dat we nu al bezig zijn. Want geen van ons is er al geweest.. Onze paspoorts hebben we al en vanaf we onze vliegtuigtickets hebben kunnen onze visum aanvragen.
En over die machette ( gezien op tv daarom dat ik die vraag stelde.. ) We kunnen ons ook niet voorstellen hoe het daar OVERAL zal zijn.

Ikzelf ben er 24. En de 2andere zijn 23 en 28.
25€ per dag is per persoon gerekend. We hebben met mensen gesproken die zeggen dat het zeker mogelijk is. Maar toch heb ik liever dat meerdere mensen dit bevestigen. We gaan ook zeker NIET om te feesten, Of dure activiteiten . tempels natuur watervallen en de cultuur zelf willen we graag zien. We hebben een vertaler boekvorm en leren nu al een beetje de basis woorden via YouTube .

( alle informatie is welkom. Maar breek ons niet af want dit is iets wat wij echt willen. En zijn daar serieus over )

Dank u wel

nomis
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2015, 13:06

Re: 3maanden backpacken door Thailand

#14 Bericht door nomis » dinsdag 31 maart 2015, 21:30

Jeanette schreef:Met ...
We hebben gelezen dat er in het noord -oosten van Thailand niet de moeite is ? Klopt dit ?
.... denk ik dat je hier nog 'niets' gelezen hebt of juist 'alles al jaren' 8-) en is dit bedoeld om te stoken. :?

Dan ....
.... bewandelbaar is en of we eventueel gebruik kunnen maken van machette ? .....
.... dat meen je toch niet serieus?
Met deze vraag val je door de mand want als jullie werkelijk van plan zijn 3 maanden naar Thailand te gaan zou je al veel blogs gelezen moeten hebben ... dus no way.

En dan vraag je ook nog tips over een uitgestippelde route die je hier niet neer zet. :?:

:?:
Afbrekend commentaar is niet nodig. We zijn er nu een kleine 2weken bezig met plannen. En hebben nog 6maanden bijna tegen dat we vertrekken. Daarom dat ik mij hierbij heb aangemeld. Om vragen te stellen en onze route hebben we gestippeld via google earth om de dichtsbijzijnde stadjes optezoeken. (Google en opzoeken naam standje en wat er te beleven valt. Ik heb niets gevonden over wat u denkt dat ik stook :s ik ben er zeker niet om te stoken. En ik ben via GSM bezig want mijn computer werkt niet meer en erg handig is een klein scherm nu niet. En daarom dat ik niet weet hoe ik onze route hier kan plaatsen jammer genoeg .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 3maanden backpacken door Thailand

#15 Bericht door prajak » woensdag 01 april 2015, 00:02

Succes er mee.

Jouw route kun je gewoon in plaatsen+provincie schrijven. Wij kennen het land goed zat om te weten waar je heen wilt. Zoek eens bij youtube naar filmpjes over Thailand.

En laat die machete maar thuis, je krijgt er alleen maar last mee. Je bent echt de eerste hier die denkt dat wij ons een weg moeten kappen door de bush.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”