3maanden backpacken door Thailand

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: 3maanden backpacken door Thailand

#16 Bericht door elst99 » woensdag 01 april 2015, 07:23

Ik wens jullie een leuke voorbereiding en hoop dat je een fijne reis hebt, als je een route uitgestippeld hebt zet hem hier neer, kunnen we misschien nog enkele adviezen geven.
Veel succes!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: 3maanden backpacken door Thailand

#17 Bericht door euromonkey » woensdag 01 april 2015, 07:38

Mocht je het noordoosten willen bezoeken is November een goeie maand.
De rijst staat klaar om geoogst te worden en overal kan je wel mee helpen.
Zo heb je automatisch contact met de locale bevolking.
Houd rekening waar je Loi Khratong wil vieren 24 - 26 november.
Persoonlijk vind ik Chiang Mai een leuke plaats daarvoor.

Ben benieuwd naar jullie planning zeker met zo'n laag dagbudget.
Vergeet niet bier is duurder dan in nederland.(supermarkt blikje 1 Euro)

Markbr
kenner
kenner
Berichten: 103
Lid geworden op: zondag 26 maart 2006, 23:04

Re: 3maanden backpacken door Thailand

#18 Bericht door Markbr » woensdag 01 april 2015, 14:06

Noord-Oost is juist veel interessanter dan het toeristische deel vaan Thailand.
Er is ZAT te zien daar hoor. Je moet het wel willen zien en de moeite ervoor doen.
Backpackers zijn juist pioneers van het reizen. Als je van de ene toeristische plek naar de andere gaat zul
je maar weinig nieuwe dingen vinden. Machetes??? De wegen die de meesten bewandelen zijn zo plat
getrapt dat je eerder een touw nodig hebt om weer uit dat gat te klimmen om op een niet bewandeld pad te komen
joh :giggle2:

25 euro per persoon per dag is MEER dan zat. Als je dan met 3 man gaat heb je toch al 75 euro per dag?
Daar kan je heus wel mee uitkomen MAAR let wel goed op waar je het gaat uitgeven natuurlijk.
Koop geen dingen op straat als je 100 meter verder op dezelfde dingen bij 7 Eleven kan kopen.
Daar kan je echt heel veel mee besparen. Bijv: Flesje Cola op straat kan goed 40 baht kosten terwijl het bij 7 Eleven maar
12 baht kost.

Veel plezier met de reis

nomis
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2015, 13:06

Re: 3maanden backpacken door Thailand

#19 Bericht door nomis » vrijdag 03 april 2015, 16:21

elst99 schreef:Ik wens jullie een leuke voorbereiding en hoop dat je een fijne reis hebt, als je een route uitgestippeld hebt zet hem hier neer, kunnen we misschien nog enkele adviezen geven.
Veel succes!

Hallo iedereen,
Allereerst bedankt voor alle bruikbare informatie. Ten 2de zet ik hier onze route voor diegene die geïnteresseerd waren dit te zien.

We zullen eerst een paar dagen rusten in Bangkok. Omdat veel backpackers daar beginnen :
1.bangkok
2. Richting sara buri en zo verder langs chainat, phichit, phitsanulok , phrae, nan, phayao, Chiang RAI, Chang mai. Daarna keren we terug naar het zuiden eventueel met een nachttrein? Als we eenmaal terug in regio bangkok zijn vertrekken we verder naar het zuiden. We gaan zeker op ontdekking op het eiland ko samui. Daarna gaan we naar krabi en phuket. Vanuit phuket keren we terug naar Bangkok om daar het vliegtuig terug naar huis te nemen. Dit is maar een plan . zoiezo wijk je daar van af. Want we moeten ook rekening houden met onze re-entre in Thailand aan een grenspost, enige voorstellen waar we dit het best kunnen doen ?

Alvast bedankt voor de informatie.

Mvg

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 3maanden backpacken door Thailand

#20 Bericht door prajak » vrijdag 03 april 2015, 16:35

Aha! Een plan.

Ik zie dat je de rijstroute neemt naar het hoge noorden.

Vanuit Chiang-Mai kun je de trein nemen naar Bangkok. Je bent wel in het toeristenseizoen dus kunt tegen een volle trein aanlopen. Slaapcoupe's kun je dan vergeten maar opklapbedden in de wagon zijn net zo leuk. Of je neemt de dagtrein, dan zie je nog wat van het land ook. De bus kan ook en die is sneller.

De grens over moet na ... dagen. De grens over kan alleen aan de grenzen en Bangkok is geen grens. Je komt ongeveer 100 dagen dus deel de reis zo in dat je na ...50? dagen aan een grens staat. Anders zit je vast aan een visumrun en dat kost geld.

Vanuit C-Rai en C-Mai kun je de grens over met Laos resp Myanmar. Er zijn forumleden die in die regio wonen; Brake034, Printen44 en nog enkelen.

Succes.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: 3maanden backpacken door Thailand

#21 Bericht door brake034 » vrijdag 03 april 2015, 16:49

Tsja ik woon wel aan de grens ja. :mrgreen:
Op ongeveer 60 kilometer van mijn huis is de brug (de 4e (of is het de 5e??) vriendschapsbrug) van Chiang Khong naar Laos.
Pakweg 100 kilometer met de auto/motor en je bent via Mae Sai in Burma.

Het hangt ervan af hoe je Thailand binnenkomt, ga je naar de Thaise ambassade/consulaat voor een visum of ga je voor een 30 dagen visum vrijstelling bij aankomst in Thailand? Als je op een visum vrijstelling binnen de 30 dagen de Thaise grens via land oversteekt dan krijg je bij terugkomst een verlenging van (geloof ik) 15 dagen.

Hoe reis je van Sara Buri, langs Chainat, Phichit, Phitsanulok , Phrae, Nan, Phayao, Chiang Rai naar Chiang Mai? Hoe lang duurt dat en hoe lang blijf je waar??
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 3maanden backpacken door Thailand

#22 Bericht door prajak » vrijdag 03 april 2015, 16:55

Brake034, als die mannen komen zonder visum dan gaan ze dat niet redden. Dan kunnen ze na 30 dagen de grens over en na 15 dagen weer en nog een keer en tenslotte komen ze niet meer binnen. Dat is een slecht plan.

Ik heb ze de website gegeven om een visum te kopen en ze komen 100 dagen dus met een multiple entry T visum moet dat gaan. En na 50 dagen moeten ze in de buurt van een grens zijn. Zo eenvoudig kan het zijn.

nomis
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2015, 13:06

Re: 3maanden backpacken door Thailand

#23 Bericht door nomis » vrijdag 03 april 2015, 17:15

prajak schreef:Brake034, als die mannen komen zonder visum dan gaan ze dat niet redden. Dan kunnen ze na 30 dagen de grens over en na 15 dagen weer en nog een keer en tenslotte komen ze niet meer binnen. Dat is een slecht plan.

Ik heb ze de website gegeven om een visum te kopen en ze komen 100 dagen dus met een multiple entry T visum moet dat gaan. En na 50 dagen moeten ze in de buurt van een grens zijn. Zo eenvoudig kan het zijn.
De papieren ivm met de visum komen in orde we wisten al dat we naar de ambassade moesten maar toch bedankt om dit nog eens aan te halen.
En om te antwoorden op de vraag hoe lang we waar verblijven. Dat zien we ter plaatse, want we hebben gelezen op internet dat er voldoende slaapplaatsen aanwezig zouden zijn. Zo'n reis mag je toch ook niet teveel plannen dacht ik?

Alvast terug bedankt voor de reacties

Mvg

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: 3maanden backpacken door Thailand

#24 Bericht door brake034 » vrijdag 03 april 2015, 17:16

Mijn vraag was redelijk simpel en behoeft geen diepe planning:
"Hoe reis je van Sara Buri, langs Chainat, Phichit, Phitsanulok , Phrae, Nan, Phayao, Chiang Rai naar Chiang Mai? Hoe lang duurt dat en hoe lang blijf je waar??"
Marcel

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: 3maanden backpacken door Thailand

#25 Bericht door elst99 » vrijdag 03 april 2015, 17:24

Je zou ook nog vanaf Koh Samui via Surat Thani naar Ranong daar met een catamaran naar Andaman Club je visarun kunnen doen en van daaruit naar Krabi en Phucket met een bus kunnen doen. Ligt er dus helemaal aan hoelang je in het Noorden blijft.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 3maanden backpacken door Thailand

#26 Bericht door prajak » vrijdag 03 april 2015, 17:25

Nee, je moet zo min mogelijk plannen. Maar wel er aan denken dat je na x tot y dagen het land uit moet. Dat kan ook vanuit Bangkok of vanaf een eiland maar dan loop je tegen kosten aan.

Dus deel die route zo in dat je op de helft van de reis tegen een grens zit. Vanuit de regio C-Rai zou je naar het westen kunnen gaan en de grens met Myanmar opzoeken. Met een dagpas dat land in, direct weer terug naar Thailand en dan jouw stempel pakken tot de vliegreis terug naar NL. Dan zit je safe en zonder bijzondere kosten.

Ben je in Nov/Dec in het hoge noorden hou dan rekening met de Thaise winter. Overdag 25 maar in vroege ochtend en avond fris en in de nacht kan het licht vriezen. Dan kun je beter op een eiland zitten in het zuiden.

Wat een optie is, om vanuit C-Mai naar de regio Kanchanaburi te gaan. Neem de trein naar Nam Tok en reis verder naar de 3 Pagoden Pas. Ga daar Myanmar in en haal het stempel tot einde reis. Dan heb je nog 50 dagen voor eilandhoppen.

Je bent dan op die eilanden in de top van het seizoen. Duur en druk. Hotels en guesthouses lastig te vinden. Maar als je niet veel eisen stelt kom je er wel doorheen hoor.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: 3maanden backpacken door Thailand

#27 Bericht door elst99 » vrijdag 03 april 2015, 18:10

Van 23 september tot eind december is niet echt hoogseizoen, alleen vanaf half december tot nieuwjaar. Van kerst tot eind februari is het hoogseizoen. Zou in September eerst het noorden doen en in November richting het zuiden, zit je qua weer het gunstigst.
Vanaf Surat Thani, waar je op de boot gaat naar Koh Samui, kun je de bus nemen naar Ranong, daar met de boot en voor 10$ een stempel halen, daar goedkoop overnachten en dan met de bus naar Krabi.
Is een mooi rit.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”