Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant

#16 Bericht door Rens » maandag 30 maart 2015, 22:24

Paul47 schreef:Als ik naar Thailand vertrek ben ik 48 jaar oud. Ik wil daar gewoon gaan wonen samen met mijn vrouw. Wij zijn allebei nederlanders heb geen pensioen wel geld. Ik wil me daar vestigen voor mij 50st jaar. Een bankrekening openen geld storten huis huren is allemaal wel te doen. Ik probeer je niet bezig te houden maar wil niet terug gestuurd te worden. Misschien kan je me verder op weg helpen of is er verder niks te regelen daar buiten de optie die je net heb gegeven.
groetjes Paul en bedankt voor alle info
Onder de 50 zijn de mogelijkheden beperkt.

Is je vrouw misschien ouder dan 50 dan is er geen probleem. Zij krijgt een Nom Imm O gebaseerd op Retirement en jij kan dan na haar eerste "Extension of Stay" als haar `afhankelijke`, een Dependent status krijgen. Volkomen legaal. Mogelijk zelfs al op haar Non Imm O, is mij niet echt duidelijk nu. Is je vrouw geen 50 dan vervalt deze mogelijkheid.

Je kunt de al eerder genoemde Elite card aanvragen, maar voor minder dan twee jaar is dit een kostbare aangelegenheid en een Dependent status van je vrouw is dan nog maar de vraag of men dat doet op die basis. Anders zou je twee van die Elite cards moeten hebben.

Een Education Visum is een mogelijkheid, dat wil zeggen dat jullie beiden dan naar school gaan om bijvoorbeeld Thais te leren. Dit was tot ongeveer half vorig jaar "de" mogelijkheid om langer in Thailand te kunnen verblijven zonder al te veel gedoe. Echter men heeft de touwtjes aangehaald want het misbruik rees de pan uit. Nu moet je daadwerkelijk dus de lessen volgen, de aanvraagprocedure is na 90 dagen ook weer anders geworden en je zal vaker gedwongen zijn om bepaalde procedures, dan wel af en toe het land te moeten verlaten, te volgen. Ik heb me in het nieuwe regime van de Education Visum niet echt verdiept, maar weet wel dat het niet meer een vrijblijvende zaak is, waar zelfs nu boetes worden uitgedeeld bij het niet volgen van lessen, of het niet voldoende aanwezig zijn. En dit alles ter beoordeling door een immigratie beambte die vindt dat er "iets" niet klopt. Je trekt daarbij altijd aan het kortste eind. Echter, ben je serieus en wil je echt gaan leren dan is dit dus nog steeds een goede optie !!.

Wat Hanshu al zei dat zijn de Tourist visa`s welke je als Single, Double, of soms een Triple Entry kan krijgen.
Per Entry geeft het een toelating tot het Koninkrijk voor 60 dagen, welke je binnen Thailand dan nog eens met 30 dagen kan verlengen, (1900 Baht) daarna moet je Thailand verlaten.
Je komt vervolgens binnen op het tweede deel met opnieuw 60 dagen en kan dan ook weer 30 dagen in Thailand bij een immigratie kantoor verlengen. Dit alles dient wel te geschieden binnen de geldigheidsduur van het totale visum! (Enter Before Date). Als je een Triple Entry hebt en je komt net binnen voor het verlopen van de Entry Before Date, dan kun je dus zo een 9 maanden uit dit visum halen! De Triple Entry Tourist Visa wordt niet overal al te scheutig verstrekt, Double Entries zijn over het algemeen geen probleem. Geen idee wat men rondom dit type Visum nu in Nederland hanteert, ik zou zeggen bel ze eens.

De laatste en minst aantrekkelijke is de Visa Exempt stempel welke je als Nederlander toegang voor 30 dagen verschaft, (kom je over land dan 15 dagen) welke binnen Thailand dan met 30 dagen kan worden verlengd. (Kost 1900 baht, even aantonen dat je inderdaad verder reist (ticket) je hotelboeking/huur appartement of zo daar kan naar gevraagd worden, pasfoto, en zorg voor een redelijke hoeveelheid geld om aan te tonen dat je kredietwaardig bent. (Hele volksstammen zullen nu zeggen dat dit onzin is, totdat…....)

Met de Tourist Visa`s en Exempt stempels kom je dus best een heel eind. Maar… de beide laatste mogelijkheden zijn dus bedoeld voor toeristen, en zo moet je je dan ook gedragen. Een huis voor een jaar huren dat gaat niemand wat aan, want dat doet een toerist normaal gesproken niet. Giet het dan in het vaatje dat het een vakantie appartement is en pas huurdatums aan.
Kom je binnen zonder Visum, maar je wilt opteren voor de Visa Exempt stempel dan kan het zo zijn dat een luchtvaartmaatschappij zegt dat ze bewijs van retour of verder reizen willen zien voordat ze je laten boarden. Wordt je om wat voor reden dan ook de toegang toch geweigerd bij immigratie dan kom je zo niet ten laste van die maatschappij die je naar Thailand heeft vervoert, zij moeten je dan anders terug vliegen daar naar waar je vandaan komt. ( Ook hier zullen een hoop mensen zeggen dat ze dit nog nooit hebben moeten aantonen, totdat...) Reis je echter met een geldig visum dan heb je hier geen last van, een luchtvaartmaatschappij mag je met een dergelijke toevoeging in je paspoort niet weigeren.

Het spel met de Tourist Visa`s , en Visa Exempt toegang en het verlengen, en zo af en toe eens wat tijd elders doorbrengen daar kan je een behoorlijke tijd mee overbruggen mits je een goede planning maakt. Houdt daarbij ook rekening met Thaise feestdagen, voor een gesloten immigratie kantoor staan op de laatste dag dat je zou kunnen verlengen dat is een behoorlijke streep door de rekening.
Er is wettelijk niets op tegen om zo een verblijf te `rekken`, totdat een ambtenaar vindt van wel. En dat is in Thailand met alles zo. Met een geldig Visum zal je niet zo snel tegen een probleem oplopen, bij teveel aaneengesloten Exempt stempels dan wil men wel eens.... Toerist zijn is niet echt aaneengesloten 2 jaar in een land verblijven. (Ook hier zullen hele volksstammen weer zeggen dat.... Totdat....Ik schilder graag een reëel scenario).

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant

#17 Bericht door Ben » dinsdag 31 maart 2015, 01:25

hanshu schreef:Voor Non imm O moet je 50 jaar zijn...dus nog even wachten.
Onder de 50 jaar is alleen een toeristen visum mogelijk. (triple entry 3 keer 60 dagen.)
evt verlengen is mogelijk in thailand zelf met 30 dagen per entry
Onder de 50 jaar is alleen een toeristen visum mogelijk
Die triples zijn lang niet overal verkrijgbaar .

NON B
NON E

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant

#18 Bericht door Ben » dinsdag 31 maart 2015, 01:27

Paul47 schreef:Als ik naar Thailand vertrek ben ik 48 jaar oud. Ik wil daar gewoon gaan wonen samen met mijn vrouw. Wij zijn allebei nederlanders heb geen pensioen wel geld. Ik wil me daar vestigen voor mij 50st jaar. Een bankrekening openen geld storten huis huren is allemaal wel te doen. Ik probeer je niet bezig te houden maar wil niet terug gestuurd te worden. Misschien kan je me verder op weg helpen of is er verder niks te regelen daar buiten de optie die je net heb gegeven.
groetjes Paul en bedankt voor alle info

Zolang je financien voldoende zijn kan je overal blijven.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant

#19 Bericht door prajak » dinsdag 31 maart 2015, 01:39

Kom naar hier, maak maximaal gebruik van een toeristenvisum met zoveel mogelijk entries zoals hier vermeld. Huur een huis of appartement wat je maar wilt.

Na ommekomst van jouw stempels ga je reizen. Sluit de woning af en ga een lange reis maken door Laos, Cambodja, Vietnam. Blijf 2 maanden weg en haal een toeristenvisum met zoveel mogelijk entries in Laos of Cambodja of Hanoi. Kom dan weer naar Thailand.

Herhaal de procedure als hierboven tot de oudste van jullie 50 is. Malaysia, Myanmar, allemaal reiswaardig.

Kijk dan verder naar het omzetten naar een non im O of een retirement verlenging. Zet zo snel mogelijk 8 ton in de bank voor de oudste van beiden, op EEN naam slechts, geen en/of (een rekening openen is wel eens mogelijk op jullie langlopend toeristenvisum maar er zijn banken die daar moeilijk over doen) en dan heb je de basis voor een retirementverlenging.

Men hanteert hier 50 jaar. Als je dat niet bent gaat het niet of kost het handenvol geld. Maar ga niet rommelen, men is alert en je ziet snel de bak van binnen. Ze gooien je er uit en je komt nimmer meer binnen.

Of wacht gewoon nog een jaar en dan is de oudste, als ik goed lees, 49 en zit je er dichtbij.

hanshu

Re: Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant

#20 Bericht door hanshu » dinsdag 31 maart 2015, 08:54

Of trouw een thaise... :D

Paul47
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: maandag 30 maart 2015, 15:08

Re: Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant

#21 Bericht door Paul47 » dinsdag 31 maart 2015, 09:33

Mensen bedankt voor jullie leuke en goede reacties
hopelijk komen we daar elkaar een keer tegen.
[8) :clap:

groetjes Paul

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant

#22 Bericht door Ben » dinsdag 31 maart 2015, 10:38

hanshu schreef:Of trouw een thaise... :D
Dan is je Euro nog 20 waard of minder :giggle:

hanshu

Re: Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant

#23 Bericht door hanshu » dinsdag 31 maart 2015, 18:35

Ben schreef:
hanshu schreef:Of trouw een thaise... :D
Dan is je Euro nog 20 waard of minder :giggle:
Maar wel incl. goede verzorging :)

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant

#24 Bericht door v@go » donderdag 02 april 2015, 08:48

hanshu schreef:
Ben schreef:
hanshu schreef:Of trouw een thaise... :D
Dan is je Euro nog 20 waard of minder :giggle:
Maar wel incl. goede verzorging :)
zolang er geld is :angel:
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

hanshu

Re: Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant

#25 Bericht door hanshu » donderdag 02 april 2015, 09:43

/quote]

zolang er geld is :angel:[/quote]

Als je naar Thailand vertrekt op je 48 ste dan zal dat geen probleem zijn. Dan ben je al binnen.
Ook al gezien de uitspraak: kan ik met geld niet alles regelen?

:Whistle:

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”