Reizen in juli / augustus

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Regen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 10 maart 2015, 15:06

Reizen in juli / augustus

#1 Bericht door Regen » dinsdag 10 maart 2015, 16:28

Hallo,

Aankomende zomer ga ik 7 weken naar Thailand.
Ik ben van plan om vanuit Bangkok eerst naar het noorden te trekken en naar een paar weken richting het zuiden te gaan om daar de eilanden te bekijken.
Ik weet dat het regenseizoen is als ik er ben.
Zijn hier mensen met ervaring met het reizen in deze maanden die tips voor mij hebben? Welke eilanden kan ik bijvoorbeeld beter skippen?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Reizen in juli / augustus

#2 Bericht door JohanS » dinsdag 10 maart 2015, 17:56

Wij gaan reeds jaren tijdens augustus naar Thailand, de enige periode dat ik 3,5 weken verlof kan nemen.
We zijn al overal geweest , noord, midden en zuid.
Ook dit jaar gaan we weer in augustus naar Phuket, Krabi en Koh Lanta.

Tot nu toe hebben we steeds veel geluk gehad met het weer, ja het is regenseizoen maar de regen beperkt zich meetstal tot een felle bui in de late namiddag.
Op zee kan het wel stormachtig zijn waardoor de boten niet uitvaren naar de eilanden maar dan gaan ze de dag erna wel weer.
Laat wat ruimte in je schema zodat je eventueel wat kan schuiven met de dingen die je wilt doen.

Dit jaar willen we ook naar koh lanta gaan en daar ben ik zelf niet zeker van of het weer geen spelbreker zal worden.
We gaan gewoon zonder veel te boeken en moest het weer slecht zijn gaan we terug richting Krabi.

Veel plezier.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Reizen in juli / augustus

#3 Bericht door prajak » woensdag 11 maart 2015, 00:15

Niet alleen vanwege het weer maar om de laatste dag zeker te zijn dat je op tijd bent voor het vliegtuig luidt het advies niet de dag van de terugvlucht pas in Bangkok aan te komen. Neem een dag extra ruimte. Bangkok heeft zat te bieden voor die extra dag.

Ik lees niets over jouw visum voor Thailand. Zeven weken doe je niet op een aankomststempel dus ik neem aan dat je een toeristenvisum haalt ?

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Reizen in juli / augustus

#4 Bericht door pong » woensdag 11 maart 2015, 09:21

Was zelf vele, vele jaren dito-6 of 7 weken school-zomervak. Hou er wel rekening mee, dat ofschoon gidsen e.d. zeggen dat het Low-season is, dat juist door de 1000en vakantievierende bekpek-studenten uit EUR+USA juist in die sector dan toch nog behoorlijk vol kan zijn, vooral op/in de geijkte hoogtepunen als foele moen.
Tips? lees/leen een reisgids-daar staat alle basisinfo in. Geldt nog steeds in deze webtijden.
Je kan visum vermijden door tussendoor strategisch een retourtje met AirAsia naar bvb Camb/Vnam oid te boeken-soms is dat zelfs nog goedkoper als een visum regelen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Reizen in juli / augustus

#5 Bericht door prajak » woensdag 11 maart 2015, 09:58

Er waren tijden dat het toeristenvisum gratis was. En het SE-Asia-visum schiet ook niet op, heb ik de indruk.

Regen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 10 maart 2015, 15:06

Re: Reizen in juli / augustus

#6 Bericht door Regen » donderdag 12 maart 2015, 10:50

Bedankt voor jullie reacties!
Ik denk er inderdaad aan om misschien naar Cambodia/Malaysia te gaan tussendoor! :)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”