Visum wijziging in Bangkok, duratie van maken pagina

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jaspel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: dinsdag 27 mei 2014, 05:43

Visum wijziging in Bangkok, duratie van maken pagina

#1 Bericht door Jaspel » maandag 09 februari 2015, 05:36

Ben een paar dagen terug met m'n vrouw naar Bangkok geweest om m'n toeristen visum om te zetten in een Non Imm O Marriage visum. Na een hoop gedoe de aanvraag gelukt. Mocht over 2 weken terugkomen.

Nu is mijn vraag dus, hoe lang duurt het om dit nieuwe visum in mijn paspoort te zetten? Zelfde dag klaar? Of moet ik rekenen op een dag of twee voordat ik m'n paspoort met visum op kan halen?

Barst van de informatie op het web over wat je al dan niet nodig hebt, maar nergens de actuele procedure en hoe lang die in beslag neemt voor zover ik kan zien.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Visum wijziging in Bangkok, duratie van maken pagina

#2 Bericht door prajak » maandag 09 februari 2015, 06:49

Bedoel je een marriage extension ? Want een visum voor Thailand kun je in Thailand niet kopen, een visum voor Thailand koop je buiten Thailand.

Als je een toeristenvisum al kunt omzetten in een marriage extension, daar zijn twijfels over maar men hanteert in dit land nergens de zelfde regels, is het, in de regio waar ik woon, de gewoonte een maand te wachten want men wil foto's beoordelen en huwelijksakte en wat dies meer zij.

Dat doet men ook met mensen die al jaren gehuwd zijn en er zijn mensen die het een vorm van treiteren vinden.

Als men jou toezegt dat binnen 2 weken te klaren dan is dat meegenomen. Dan is het een kwestie van jou vertellen dat alles in orde is en staat dat stempel mogelijk binnen 20 minuten in jouw paspoort.

Laat je ons svp weten hoe dit afloopt?

Jaspel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: dinsdag 27 mei 2014, 05:43

Re: Visum wijziging in Bangkok, duratie van maken pagina

#3 Bericht door Jaspel » maandag 09 februari 2015, 07:21

Gaat om een visums wijzigiging. Formulier TM.86 (te vinden hier http://www.immigration.go.th/nov2004/en ... e=download )

Dus naar ik veronderstel een nieuw visum. Maar als ze me direct een extension van een jaar geven zeg ik daar geen nee tegen. Scheelt me dat gekloothommel over 3 maanden weer.

Had allemaal zo veel makkelijker geweest als ik gewoon m'n bankboekje mee naar Nederland had genomen laatste keer. Oh well.

Wat betreft dat ze overal andere regels hebben, dat was binnen het kantoor van immigratie in Bangkok al zo. Kwamen eerst bij een of andere hele werkgrage tante die overal originelen van moest zien, en uiteindelijk de boel afkeurde omdat ik geen origineel van het bewijs dat ik 'single' ben had, dat origineel ligt bij het ampheu waar ik getrouwd ben dus ja heb ik niet. Waarom ik dit nodig heb überhaupt is zowiezo al te zot voor woorden, ben getrouwd potverdomme! Maar goed.

Op aandringen van m'n vrouw nog een keer geprobeerd. Dit keer andere dame. Alles no problem. Geen origineel vertoond. Aanvraag geaccepteerd kom over twee weken terug. Te zot voor woorden.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visum wijziging in Bangkok, duratie van maken pagina

#4 Bericht door stevenl » maandag 09 februari 2015, 09:57

Omzetten kan inderdaad tegenwoordig officieel (vrijwel) alleen in Bangkok: dit betekent eerst visum non-O, direct daarna extension of stay.

Als ik het goed heb zijn dit 2 bezoeken aan Bangkok.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Visum wijziging in Bangkok, duratie van maken pagina

#5 Bericht door prajak » maandag 09 februari 2015, 10:09

Wist ik niet.

Goeie zaak. Spaart je een reis naar een buurland en aanschuiven in lange rijen voor een non im O.

Lees ik goed, StevenL, dat dit alleen met een bestaand visum kan en niet met een 30 dagen aankomststempel?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visum wijziging in Bangkok, duratie van maken pagina

#6 Bericht door stevenl » maandag 09 februari 2015, 10:20

prajak schreef:Wist ik niet.

Goeie zaak. Spaart je een reis naar een buurland en aanschuiven in lange rijen voor een non im O.

Lees ik goed, StevenL, dat dit alleen met een bestaand visum kan en niet met een 30 dagen aankomststempel?
Reisje naar Laos is vaak makkelijker dan de procedure in Bangkok doen. Over je laatste vraag: weet ik niet zeker, maar ik geloof inderdaad dat dit alleen kan met visum.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Visum wijziging in Bangkok, duratie van maken pagina

#7 Bericht door prajak » maandag 09 februari 2015, 10:30

StevenL, Laos is aanschuiven in een rij van soms wel 100 man en kost zeker 2 dagen. Maar heb je eenmaal dat stempel dan ben je er wel van af en kun je de extension doen in de woonregio.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visum wijziging in Bangkok, duratie van maken pagina

#8 Bericht door stevenl » maandag 09 februari 2015, 10:39

prajak schreef:StevenL, Laos is aanschuiven in een rij van soms wel 100 man en kost zeker 2 dagen. Maar heb je eenmaal dat stempel dan ben je er wel van af en kun je de extension doen in de woonregio.
Savanakhet is 1-dags service, Vientiane 2 dagen.

Jaspel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: dinsdag 27 mei 2014, 05:43

Re: Visum wijziging in Bangkok, duratie van maken pagina

#9 Bericht door Jaspel » maandag 09 februari 2015, 15:39

Ok, maar ik kan er dus vanuit gaan dat niemand weet hoe lang dit nieuwe visum maken gaat duren? Is wel handig ivm reis plannen en zo. Verwacht zelf 2 dagen aangezien dat de standaard is in NL en Laos. Maar misschien zelfde dag klaar?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Visum wijziging in Bangkok, duratie van maken pagina

#10 Bericht door prajak » maandag 09 februari 2015, 15:42

Je hebt alles al gegeven wat men vroeg. De 'baas' zet een stempeltje en dan kunnen ze je direct helpen. Ik denk 20 minuten nadat je aan de beurt bent. Zo lang duurt mijn retirementverlenging ook.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visum wijziging in Bangkok, duratie van maken pagina

#11 Bericht door stevenl » dinsdag 10 februari 2015, 03:18

Jaspel schreef:Ok, maar ik kan er dus vanuit gaan dat niemand weet hoe lang dit nieuwe visum maken gaat duren? Is wel handig ivm reis plannen en zo. Verwacht zelf 2 dagen aangezien dat de standaard is in NL en Laos. Maar misschien zelfde dag klaar?
Zie mijn eerdere antwoord 'als ik het goed heb zijn dit 2 bezoeken aan Bangkok'.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Visum wijziging in Bangkok, duratie van maken pagina

#12 Bericht door prajak » dinsdag 10 februari 2015, 04:45

Een bezoek is toch al geweest? Of worden het er drie ?

Jaspel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: dinsdag 27 mei 2014, 05:43

Re: Visum wijziging in Bangkok, duratie van maken pagina

#13 Bericht door Jaspel » dinsdag 10 februari 2015, 15:23

stevenl schreef:
Jaspel schreef:Ok, maar ik kan er dus vanuit gaan dat niemand weet hoe lang dit nieuwe visum maken gaat duren? Is wel handig ivm reis plannen en zo. Verwacht zelf 2 dagen aangezien dat de standaard is in NL en Laos. Maar misschien zelfde dag klaar?
Zie mijn eerdere antwoord 'als ik het goed heb zijn dit 2 bezoeken aan Bangkok'.
Een 'bezoek' is een beetje brede term. Dat kan 5 minuten zijn. Maar ook een paar dagen. Om dit tijdsbestek gaat het mij. Heb ik een hotel nodig ja of nee.

Jaspel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: dinsdag 27 mei 2014, 05:43

Re: Visum wijziging in Bangkok, duratie van maken pagina

#14 Bericht door Jaspel » zaterdag 21 februari 2015, 07:04

Paar dagen terug op en neer geweest naar Bangkok. Kom binnen, haal m'n nummertje, wacht vervolgens anderhalf uur omdat om een of andere reden ik bij hetzelfde loket moet wezen als hiervoor dat alle papieren onderzoekt.

Aan de beurt, zie het smoelwerk van die troela die eerst m'n papieren die gewoon oke waren afkeurde. Die herkende me gelukkig niet meer. Al die falang lijken ook zo op elkaar ;)

Vraagt "Issue Visa?" wat ik beaam. "Ok give passport and wait." Terug naar de wachtruimte. Kwartiertje later komt er een kerel naar buiten met m'n paspoort. Stel stempels erin, heb m'n Non O, Thai Wife visum. 3 maanden geldig, verlenging kan ik halen bij m'n plaatselijke immigratiekantoor. Dus eindelijk gelukt. Dolblij want ik heb echt de pest aan die bureaucratische tredmolen.

Over die verlenging een vraagje. Kan ik dat bij ieder kantoor doen? Woon in de provincie Nong Bua Lampu en die heeft zover ik weet geen kantoor. Volgens de website van de thaise immigratie moet ik naar het kantoor in Udon Thani, maar woon pal op het randje van de grens met Loei. Scheelt een uur rijden tussen de twee dus ga liever naar Loei.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Visum wijziging in Bangkok, duratie van maken pagina

#15 Bericht door KhunSugar » zaterdag 21 februari 2015, 07:42

Een verlenging van het verblijfsrecht kan enkel in het door immigratie opgegeven kantoor....volgens mijn plaatselijke bronnen.

KS.


Sent from my iPhone

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”