ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 768
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#46 Bericht door pjotter » woensdag 25 februari 2015, 13:21

Hallo allemaal,

Tja, het is een heel verhaal geworden maar denk dat ik hieruit mag afleiden dat het HEEL 'tricky' is om zonder visum (max 30 dagen verblijf) naar Thailand af te reizen met een retourticket op 40 dagen later.

Heb in het verleden 2 keer 'gewoon' een 2(3) maanden visum aangevraagd, per aangetekende post, en zonder problemen gekregen bij het Consulaat in Amsterdam. Helaas kan dit niet meer per post (Ook niet bij de Ambassade in Den Haag) worden aangevraagd. (ZIJ 'mogen' het paspoort wel aangetekend retourneren)

Vandaar dat ik dus ook in die 'verlenging met 30 dagen' ben geinteresseerd. Zojuist nog even EVA gebeld en zij durven het gewoon niet aan als ik op schiphol sta zonder visum en met een retourticket 40 dagen later. Dit met name MOCHT de THAISE Douane moeilijk doen (Om dezelfde reden, dus geen visum en retourticket 40 dagen later), dan krijgt EVA-air een boete vertelt men mij.

Dus denk ik dat ik het 2(3) maanden visum toch maar ga regelen en dan via de ANWB of zo. Ook al kost dat dan wat meer. Een (minimaal) halve snipperdag en rit vanuit Brabant naar A'dam kost ook de nodige centen en moeite.

Ik hoop dat de kenners dit verhaal toch ook wel wat kunnen bevestigen. Zoals al eerder gezegd; het kan wettelijk allemaal wel zo zijn en misschien kun je je gelijk halen, maar voorlopig STA je daar met je Thaise vriendin (Die WEL mee mag/binnen mag :D ) op schiphol/Suvarnabhumi [|( .

Overigens wat 'off topic' maar waarom zou je ooit een one-way ticket pakken ? (Bijna) overal (bij Zoekmachines EN de 'originele luchtvaart maatschappij sites') is een retourticket goedkoper !!
Daarna wijzigen naar je ECHTE vertrekdatum (Binnen meestal een jaar natuurlijk) is dikwijls dan OOK goedkoper als een nieuw ticket kopen, toch ? Maar goed dat terzijde.

Wederom bedankt op voorhand voor commentaar.
Laatst gewijzigd door pjotter op woensdag 25 februari 2015, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#47 Bericht door stevenl » woensdag 25 februari 2015, 13:41

pjotter schreef:Hallo allemaal,

Tja, het is een heel verhaal geworden maar denk dat ik hieruit mag afleiden dat het HEEL 'tricky' is om zonder visum (max 30 dagen verblijf) naar Thailand af te reizen met een retourticket op 40 dagen later.

Heb in het verleden 2 keer 'gewoon' een 2(3) maanden visum aangevraagd, per aangetekende post, en zonder problemen gekregen bij het Consulaat in Amsterdam. Helaas kan dit niet meer per post (Ook niet bij de Ambassade in Den Haag) worden aangevraagd. (ZIJ 'mogen' het paspoort wel aangetekend retourneren)

Vandaar dat ik dus ook in die 'verlenging met 30 dagen' ben geinteresseerd. Zojuist nog even EVA gebeld en zij durven het gewoon niet aan als ik op schiphol sta zonder visum en met een retourticket 40 dagen later. Dit met name MOCHT de THAISE Douane moeilijk doen (Om dezelfde reden, dus geen visum en retourticket 40 dagen later), dan krijgt EVA-air een boete vertelt men mij.

Dus denk ik dat ik het 2(3) maanden visum toch maar ga regelen en dan via de ANWB of zo. Ook al kost dat dan wat meer. Een (minimaal) halve snipperdag en rit vanuit Brabant naar A'dam kost ook de nodige centen en moeite.

Ik hoop dat de kenners dit verhaal toch ook wel wat kunnen bevestigen. Zoals al eerder gezegd; het kan wettelijk allemaal wel zo zijn en misschien kun je je gelijk halen, maar voorlopig STA je daar met je Thaise vriendin (Die WEL mee mag/binnen mag :D ) op schiphol/Suvarnabhumi [|( .

Overigens wat 'off topic' maar waarom zou je ooit een one-way ticket pakken ? (Bijna) overal Zoekmachines EN de 'originele luchtvaart maatschappij sites') is een retourticket goedkoper !!
Daarna wijzigen naar je ECHTE vertrekdatum (Binnen meestal een jaar natuurlijk) is dikwijls dan OOK goedkoper als een nieuw ticket kopen, toch ? Maar goed dat terzijde.

Wederom bedankt op voorhand voor commentaar.
Heb je overwogen om ipv een visum een onward ticket met vertrek binnen 30 dagen aan te schaffen?
Kan vaak goedkoper en makkelijker zijn.

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#48 Bericht door mai mi tang » woensdag 25 februari 2015, 13:46

Als ik jou was, zou ik naar de ambassade in Den Haag gaan. Voldoende parkeerruimte en makkelijk aan te rijden.
Binnen een half uurtje sta je weer buiten en een paar dagen later heb je jouw paspoort met visum weer thuisbezorgd.
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 768
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#49 Bericht door pjotter » woensdag 25 februari 2015, 14:44

Hi Steven,

Bedankt voor je (SUPERsnelle :shock: ) antwoord !

Mmm, sorry, maar ik snap dat 'onward ticket' niet echt. Is dat dan een ticket voor 'terug binnen 30 dagen' waarbij ik de terugreis makkelijk kan omzetten naar b.v. "terug na 40 dagen" ? Ik wil dus b.v. 40 dagen aaneengesloten blijven.
stevenl schreef:
pjotter schreef:r.
Heb je overwogen om ipv een visum een onward ticket met vertrek binnen 30 dagen aan te schaffen?
Kan vaak goedkoper en makkelijker zijn.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 768
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#50 Bericht door pjotter » woensdag 25 februari 2015, 14:53

Hi Mi ( :giggle: ) mi Tang,

Ook bedankt voor je snelle antwoord.

Tja, das dan een snipperdagje, 140km heen en 140km terug voor mij. Ik zal het anders misschien toch eens een keertje proberen via de ANWB. Lijkt me als tussenpersoon (van http://visumcentrale.nl/) wel betrouwbaar. Alleen bovenop de standaard kosten van 30 Euries (Met in het verleden het 17,50 heen en weer aangetekend versturen er boven op) , vraagt men 47,50 en 25 euro commissie en verzendkosten.
Tja, scheelt mij in ieder geval een hoop tijd en snipperdag)

We zullen zien.

Bedankt !!! [|)
mai mi tang schreef:Als ik jou was, zou ik naar de ambassade in Den Haag gaan. Voldoende parkeerruimte en makkelijk aan te rijden.
Binnen een half uurtje sta je weer buiten en een paar dagen later heb je jouw paspoort met visum weer thuisbezorgd.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#51 Bericht door stevenl » woensdag 25 februari 2015, 15:04

pjotter schreef:Hi Steven,

Bedankt voor je (SUPERsnelle :shock: ) antwoord !

Mmm, sorry, maar ik snap dat 'onward ticket' niet echt. Is dat dan een ticket voor 'terug binnen 30 dagen' waarbij ik de terugreis makkelijk kan omzetten naar b.v. "terug na 40 dagen" ? Ik wil dus b.v. 40 dagen aaneengesloten blijven.
stevenl schreef:
pjotter schreef:r.
Heb je overwogen om ipv een visum een onward ticket met vertrek binnen 30 dagen aan te schaffen?
Kan vaak goedkoper en makkelijker zijn.
New, geen retourticket maar ticket naar een buurland, dat is namelijk het vereiste: onward ticket met vertrek binnen 30 dagen. En die kunnen sons heel goedkoop zijn plus je hoeft niet naar Amsterdam of den Haag.
He moet wel rekening houden met 1900 baht kosten voor entree verlenging.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#52 Bericht door prajak » woensdag 25 februari 2015, 15:14

Het onderzoeken waard. Een tweede ticket in jouw boekje dat je op dag 29 brengt naar Vientiane in Laos of naar Siem Reap of Phnom Penh in Cambodja. Zover ik weet kent men in Laos een 30 dagen visum on arrival.

Voor Laos: neem pasfoto's en 100 US dollars mee in onbeschadigde biljetten.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#53 Bericht door serpay » woensdag 25 februari 2015, 17:27

hoezo prajak visa on arrival is toch maar 35 $
vanwaar die honderd?.
http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g2 ... -Laos.html
hier staan ze voor alle landen.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#54 Bericht door Ben » woensdag 25 februari 2015, 20:28

serpay schreef:hoezo prajak visa on arrival is toch maar 35 $
vanwaar die honderd?.
http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g2 ... -Laos.html
hier staan ze voor alle landen.
Een Visa on arival voor Laos bestaat niet voor Europeanen
Dat heet gewoon een Single entry.

Visa'a on arival zoals in Thailand bv voor max 30 dagen zijn gratis !

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#55 Bericht door prajak » donderdag 26 februari 2015, 00:19

Met de huidige koersontwikkeling zou ik liever wat ruim in de usd zitten. Als je tekort komt en in baht moet betalen dok je veel meer. Die extra usd raak je wel weer kwijt.

Met 'on arrival' bedoel ik dat je geen visum op voorhand hoeft te kopen. Je koopt het na aankomst maar hebt dan wel maximaal een single entry zoals Ben schrijft.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#56 Bericht door stevenl » donderdag 26 februari 2015, 00:48

Hij hoeft dat ticket helemaal niet te gebruiken, Het enige doel is het in bezit hebben op het moment dat Eva om een doorreisticket vraagt.

Als hij het gebruikt hoeft hij natuurlijk niet meer de 30 dagen verlenging aan te vragen bij immigratie.

Soms zijn bijvoorbeeld tickets Phuket-KL erg goedkoop, soms vanuit Hat Yai.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 768
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#57 Bericht door pjotter » donderdag 26 februari 2015, 09:09

OK, snap ik. (Alhoewel, als je het dan TOCH hebt is het OOK wel weer een leuk reisje natuurlijk)

Als ik zo even kijk kost ut reisje zo'n kleine 100 Euro zie ik. Zal zonder meer wel ergens goedkoper
kunnen. Maar ja, als "the misses" dan ook mee gaat.............. [$)

Als ik de ANWB/visumcentrale zou pakken kost het per saldo 55 Euro meer dan in het verleden.
Ach, we zien wel. Duurt voor mij nog even. In de tussentijd ben ik daar dan al weer 2 keer <30 dagen geweest :) Zaterdag is het weer zo ver ! 4 weekjes korat !

Nou, allemaal hartelijk bedankt weer voor de tips !!! "OP" naar de 37 graden celcius i.p.v. 5 8-)

stevenl schreef:Hij hoeft dat ticket helemaal niet te gebruiken, Het enige doel is het in bezit hebben op het moment dat Eva om een doorreisticket vraagt.

Als hij het gebruikt hoeft hij natuurlijk niet meer de 30 dagen verlenging aan te vragen bij immigratie.

Soms zijn bijvoorbeeld tickets Phuket-KL erg goedkoop, soms vanuit Hat Yai.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: ARRIVAL STAMP + 30 dagen verlenging

#58 Bericht door Ben » donderdag 26 februari 2015, 09:19

stevenl schreef:Hij hoeft dat ticket helemaal niet te gebruiken, Het enige doel is het in bezit hebben op het moment dat Eva om een doorreisticket vraagt.

Als hij het gebruikt hoeft hij natuurlijk niet meer de 30 dagen verlenging aan te vragen bij immigratie.

Soms zijn bijvoorbeeld tickets Phuket-KL erg goedkoop, soms vanuit Hat Yai.
Het nadeel van online boeken is direct betalen.

Boek je bij een reisburo voor bv een ticket met EVA kunnen zij ook een advance ticket boeken 2 a 3 dagen voor je vertrek ,maakt niet uit waarheen .per mail naar je toesturen als confirmed! .en op de dag dat je met EVA vertrekt weer cancelen . ik heb dit al 2 maal laten doen door mijn reisagent hier in Bangkok :giggle2: kosten 0.0 Bath Service van de zaak :clap:
En er werd idd in Amsterdam door EVA ook naar gevraagd , na aantonen van het ticket kon men zo doorlopen .
Het enige wat ze nodig hebben is een copie van je PP ,kan allemaal per mail .

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”