Thailand met mijn vriendin.

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
LucaRombach
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: woensdag 14 januari 2015, 17:45

Thailand met mijn vriendin.

#1 Bericht door LucaRombach » woensdag 14 januari 2015, 19:18

Hoi,

Ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is Luca, 21 jaar oud. Komende zomer ga ik voor de eerste keer zonder ouders een verre reis maken.
In 2007 wel al eens met pap en mam in Thailand geweest.

Ik heb ook al een route uitgestippeld.
Ik wil gewoon beginnen in Bangkok, vanuit daar gaan we naar Ayutthaya, hier blijven we ook 2 á 3 dagen. Vanuit daar door naar Khao Sok en vanuit Khao Sok naar Koh Phangan, en dan afsluiten op Koh Tao.

De ouders van mijn vriendin zijn niet zo'n fan van ons plan, die zijn hartstikke bezorgd, want er zou ons natuurlijk eens iets moeten overkomen. Maar ik lees op van allerhande websites dat Thailand hartstikke safe is. Zie ik dingen over het hoofd, of moeten we extra rekening met dingen houden?
Groetjes Luca
PS. Full Moon parties, scooter/auto huren staat niet op de planning.

Gebruikersavatar
janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 410
Lid geworden op: zondag 07 juni 2009, 12:31
Locatie: het kaasstadje gouda

Re: Thailand met mijn vriendin.

#2 Bericht door janjaap » woensdag 14 januari 2015, 20:47

Vraagje
hoe kom je erbij dat thailand hartstikke save is ?
Ubi bene, ibi patria

Inge62
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 88
Lid geworden op: maandag 25 juni 2007, 22:27

Re: Thailand met mijn vriendin.

#3 Bericht door Inge62 » woensdag 14 januari 2015, 21:30

Mijn zoon van toen 19 heeft vorige winter drie en een halve maand door Thailand, Laos en Cambodja gezworven en is gewoon zonder mankementen in maart vorig jaar weer thuis gekomen.
En hij is wel naar de FMP geweest.

LucaRombach
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: woensdag 14 januari 2015, 17:45

Re: Thailand met mijn vriendin.

#4 Bericht door LucaRombach » woensdag 14 januari 2015, 21:39

Hartstikke safe heb ik misschien overdreven. Maar toen ik er een paar jaar terug was heb ik buiten diarree nergens last van gehad. Vergeleken met andere Aziatische landen wordt mij altijd verteld dat Thailand heel safe is. Natuurlijk zijn er scams e.d, het is toch niet voor niets dat Thailand uitgeroepen is tot het meest kindvriendelijke Aziatische land?

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Thailand met mijn vriendin.

#5 Bericht door Gardensafari » woensdag 14 januari 2015, 22:52

Wat mij betreft klopt het: Thailand is een safe vakantieland.
Geen scooter of auto huren: goed.
Ook geen ritjes maken op de jetski's: daar zitten vaak oplichters achter!!!!
En niet ingaan op scams: bijvoorbeeld diamant kopen.
Goud kun je wel kopen: erg goed goud met een hoog karaat (23%), maar alleen in de echte goudwinkels.
Maar bedenk (en dat geldt in elk land van de wereld, zelfs in Nederland): je bent een toerist en die moet worden geplukt.
Dat geldt zelfs in Nederland!
Thailand vind ik heel wat veiliger dan de Filipijnen, Curaçao of Egypte.
Dus maak gewoon plezier en geniet van de mensen, de natuur, het eten en de cultuur.
Laatst gewijzigd door Gardensafari op woensdag 14 januari 2015, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Thailand met mijn vriendin.

#6 Bericht door v@go » woensdag 14 januari 2015, 22:57

3 dagen Ayutthaya is wel lang. Wij hadden de belangrijkste dingen in een dag gezien.
Oude ruïnes lijken op een gegeven moment allemaal op elkaar.We hadden wel een gids die de weg weet.

Het buiten verblijf van de koning Ban Pa-in, Wat Maha That, Wat Ratchaburana, Wat Phra Sri Sanphet, Ayutthaya floating market en afsluitend Ayutthaya Royal Elephant Kraal.

Dan heb je het wel gehad daar. Niet negatief bedoeld hoor. Was prachtig maar om daar nog 2 dagen rond te hangen is zonde van je tijd.

Wat betreft veiligheid, overal kan wat gebeuren maar voor vrouwen alleen is er op de begaande paden weinig aan de hand.
Met wat gezond verstand is er weinig aan de hand. Een dochter van een vroend van me is met een vriendin ook 3 weken in Thailand geweest en ook geen enkel probleem.

Veel plezier gewenst
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand met mijn vriendin.

#7 Bericht door prajak » donderdag 15 januari 2015, 01:04

Je kunt in Luttelgeest beroofd worden en in Thailand ook.

Gewoon uit jouw 'doppen' kijken, geen blingbling aan de vingers en om de nek, waardevolle zaken in de buikriem, klein geld in de zak, camera's zoveel mogelijk verstopt en normaal doen. Niet bemoeien met dronken lorren, niet kijken naar opstootjes want dit is een land met meer politieke gevoeligheden dan Nederland, hotelkamers controleren op hang- en sluitwerk deuren en ramen, en je hebt een fijne vakantie.

In Nederland let je toch ook op jouw spullen? Wel, hier net zo goed. Verkeer en muggen zijn groter gevaar dan mensen.

Goeie reis!

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Thailand met mijn vriendin.

#8 Bericht door nbreeker » donderdag 15 januari 2015, 05:46

Ik heb hier een boek en dat heet"Rough Guide to Thailand" daar staat in als je door Thailand heen trek en je ziet monniken lopen alleen of met meerdere dat je daar niet bij aan moet sluiten en dan denken dan ben ik veilig want niet alle monks zijn te vertrouwen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Thailand met mijn vriendin.

#9 Bericht door Gardensafari » donderdag 15 januari 2015, 08:10

nbreeker schreef:Ik heb hier een boek en dat heet"Rough Guide to Thailand" daar staat in als je door Thailand heen trek en je ziet monniken lopen alleen of met meerdere dat je daar niet bij aan moet sluiten en dan denken dan ben ik veilig want niet alle monks zijn te vertrouwen.
En als je op vakantie gaat naar Italië en je ziet een pater alleen of met meerdere, dan moet je je daar niet bij aansluiten. Niet iedere pater is te vertrouwen.

Bovendien moet je je als vrouw in Thailand al helemaal niet bemoeien met monikken. Je mag ze zelfs niet aanraken. Waarom zou je je er dan bij aansluiten?
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Thailand met mijn vriendin.

#10 Bericht door nbreeker » donderdag 15 januari 2015, 09:08

Als je wilt dan geef ik je de naam van de uitgever dan kan je het daar gaan vragen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand met mijn vriendin.

#11 Bericht door prajak » donderdag 15 januari 2015, 10:30

Een van de forumleden is wel eens op vakantie geweest in dit land met een Boeddhistische monnik en als je dan zijn verhalen hoort dan kan het voordelen geven je samen met een monnik te verplaatsen.

Maar daar moet hij zelf maar over schrijven. Kan een leuk item worden.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Thailand met mijn vriendin.

#12 Bericht door nbreeker » donderdag 15 januari 2015, 10:37

prajak schreef:Een van de forumleden is wel eens op vakantie geweest in dit land met een Boeddhistische monnik en als je dan zijn verhalen hoort dan kan het voordelen geven je samen met een monnik te verplaatsen.

Maar daar moet hij zelf maar over schrijven. Kan een leuk item worden.
Ja maar die man is een grote volwassen man die wel heel goed voor zich zelf kan opkomen geen touristje van net 20 en die niks weet van Thailand.Soms ben je net een paling Erik.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Thailand met mijn vriendin.

#13 Bericht door printen44 » donderdag 15 januari 2015, 10:54

In een aantal blogs staat dat ik met de monnik, waar ik bevriend mee ben, door Thailand trok. De naam van de monnik is Phra Titiwhat. Omdat ik vaak optrok met hem, heb ik het dagelijkse leven van Thais, met name in de gehuchten van Isan, goed leren kennen. Ook het leven in de tempels leerde ik goed kennen, want ik sliep er. Op de vloer op een dun matje. [$)

http://bahndong.blogspot.com/

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thailand met mijn vriendin.

#14 Bericht door prajak » donderdag 15 januari 2015, 15:38

"...Soms ben je net een paling Erik...."

Paling is tegenwoordig onbetaalbaar Nick! Groot compliment hoor, dank je wel. :clap:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Thailand met mijn vriendin.

#15 Bericht door Gardensafari » donderdag 15 januari 2015, 23:26

nbreeker schreef:Als je wilt dan geef ik je de naam van de uitgever dan kan je het daar gaan vragen.
1 Dan zou ik het aan de schrijver vragen en niet aan de uitgever.
2 Nooit gehoord van "Het is gelogen alsof het gedrukt staat"?
3 Het zal wel eens voorkomen, net als er een trainer is in Nederland die naakte meiden fotografeert. Je gaat toch niet alle toeristen die naar Nederland komen waarschuwen met de woorden: "Ga in Nederland niet hockeyen!".

Thailand is ongevaarlijker dan menig land in het Midden-Oosten of Zuid-Amerika. En meiden van in de twintig zijn geen uilskuikens meer.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”