fouten nationaliteit bij 90 dagen report

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

fouten nationaliteit bij 90 dagen report

#1 Bericht door euromonkey » woensdag 05 november 2014, 08:46

Hallo Allemaal,

Vandaag bij de immigratie geweest in Udon voor mijn 90 dagen report. (Geen probleem zou je zeggen)
Alles staat nu in de computer fout of goed maakt niet uit schijnbaar maar jij bent fout.
Bij het invoeren van de mijn pasport en arrival card verschijnt een finse nationaliteit.
Eerst ook een finse naam maar die konden ze veranderen. Maar de nalionalitiet natuurlijk niet.
Ik heb trouwens zins maart een nieuw pasport en daar zal het wel fout gegaan zijn.
De arrivalcard is van 2010 dus het is al even geleden dat ik terug geweest ben.

Advies immigratie:
- vraag advies bij je ambassade.
Wat je moet doen om je nationaliteit terug te krijgen.
Ik zou niet weten hoe een ambassade hun fout kan corrigeren.

- ga naar het buitenland en kom terug met een nieuwe arrivalcard.
Deze is ook leuk, maar heeft niets met nalionaliteit te maken.
Dus mag ik er vanuit gaan dat ze hun fout niet weten op te lossen.

Wat nu te doen?
Heeft iemand soort gelijken ervaringen.

Voolopig laat ik het zitten en zie wel wat er de volgende keer gebeurt.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: fouten nationaliteit bij 90 dagen report

#2 Bericht door dutch » woensdag 05 november 2014, 09:15

euromonkey schreef:Hallo Allemaal,

Vandaag bij de immigratie geweest in Udon voor mijn 90 dagen report. (Geen probleem zou je zeggen)
Alles staat nu in de computer fout of goed maakt niet uit schijnbaar maar jij bent fout.
Bij het invoeren van de mijn pasport en arrival card verschijnt een finse nationaliteit.
Eerst ook een finse naam maar die konden ze veranderen. Maar de nalionalitiet natuurlijk niet.
Ik heb trouwens zins maart een nieuw pasport en daar zal het wel fout gegaan zijn.
De arrivalcard is van 2010 dus het is al even geleden dat ik terug geweest ben.

Advies immigratie:
- vraag advies bij je ambassade.
Wat je moet doen om je nationaliteit terug te krijgen.
Ik zou niet weten hoe een ambassade hun fout kan corrigeren.

- ga naar het buitenland en kom terug met een nieuwe arrivalcard.
Deze is ook leuk, maar heeft niets met nalionaliteit te maken.
Dus mag ik er vanuit gaan dat ze hun fout niet weten op te lossen.

Wat nu te doen?
Heeft iemand soort gelijken ervaringen.

Voolopig laat ik het zitten en zie wel wat er de volgende keer gebeurt.
Ik zou hetzelfde doen als dat je voorstelt in je laatste zin.
Ik moet toegeven dat ik iets dergelijks nog nooit gehoord heb en het voorstel van hen om enigerlei aktie,slaat nergens op.
Fout gemaakt,gezichtsverlies,weer een van die voor ons ongrijpbare zaken.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: fouten nationaliteit bij 90 dagen report

#3 Bericht door RuudThai » woensdag 05 november 2014, 10:20

Dit verhaal zou goed in de Moppentrommel passen..... :cheesy: :cheesy: :cheesy:
Wat een stelletje dilettanten daar zeg! Hun fout in jouw schoenen schuiven, het is te gek voor woorden.
Maar inderdaad, gewoon de volgende keer afwachten, misschien hebben ze dan zelf de fout al hersteld maar wilden ze dat in jouw aangezicht niet doen wegens dat domme gezichtsverlies.
En zo niet, je niet laten wegsturen maar op je standpunt blijven staan dat zij de fout hebben gemaakt en dat zij hem moeten herstellen.

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: fouten nationaliteit bij 90 dagen report

#4 Bericht door euromonkey » woensdag 05 november 2014, 10:58

3 maanden geleden dacht ik ook dat ze het wel zouden oplossen, maar helaas.
Deze keer heb ik gepraat als brugman maar het mocht niet baten.
Na zeker 10 uitdraaien gaf hij de moed op en zij tekenen of later betalen.
Heb finn / finnisch door gekrast en nederlandse geschreven zoals in pasport en toen getekent.
Ik heb ook veel rond gekeken om verborgen camera's te vinden.

Volgende keer neem ik al mijn oude pasporten mee met de stempels dat ik al 11 jaar hier woon als nederlander.
Uiteraard ook een gestempelde geboorte akte en kijken wat ze dan te zeggen hebben.
Heb trouwens wel 5 maanden geleden gewoon mijn 1 jaar visa verlengt. Zonder problemen.
Of beter gezegd goed dat de computers niet gekoppelt zijn. T.I.T

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: fouten nationaliteit bij 90 dagen report

#5 Bericht door ron » woensdag 05 november 2014, 11:41

Kestää jonkin aikaa, oppia Suomea,Euromonkey..... :giggle:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: fouten nationaliteit bij 90 dagen report

#6 Bericht door nbreeker » donderdag 06 november 2014, 04:23

RuudThai schreef:Dit verhaal zou goed in de Moppentrommel passen..... :cheesy: :cheesy: :cheesy:
Wat een stelletje dilettanten daar zeg! Hun fout in jouw schoenen schuiven, het is te gek voor woorden.
Maar inderdaad, gewoon de volgende keer afwachten, misschien hebben ze dan zelf de fout al hersteld maar wilden ze dat in jouw aangezicht niet doen wegens dat domme gezichtsverlies.
En zo niet, je niet laten wegsturen maar op je standpunt blijven staan dat zij de fout hebben gemaakt en dat zij hem moeten herstellen.
Ze hebben gelijk Euromonkey goed op je poot spelen en ze vooral laten merken hoe dom ze zijn en zeg maar ik laat me niet wegsturen en blijf hier tot dat jullie dilettanten je fout hersteld hebben,dan voor je het weet zit je met een enkele reis op het vliegtuig richting Amsterdam.
Vergeet niet dat je in de toekomst nog vele malen met hun te maken heb en hun nodig heb en niet andersom.Dat hij tot 10 x aantoe het probeert uit te draaien is een teken dat ze het proberen om die fout te herstellen dat het niet lukt is en tweede maar je krijgt evengoed je verlenging.
Wat kan jou het nu schelen of er finland staat of klompenland zolang het maar goed in je paspoort staat.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: fouten nationaliteit bij 90 dagen report

#7 Bericht door nbreeker » donderdag 06 november 2014, 04:25

nbreeker schreef:
RuudThai schreef:Dit verhaal zou goed in de Moppentrommel passen..... :cheesy: :cheesy: :cheesy:
Wat een stelletje dilettanten daar zeg! Hun fout in jouw schoenen schuiven, het is te gek voor woorden.
Maar inderdaad, gewoon de volgende keer afwachten, misschien hebben ze dan zelf de fout al hersteld maar wilden ze dat in jouw aangezicht niet doen wegens dat domme gezichtsverlies.
En zo niet, je niet laten wegsturen maar op je standpunt blijven staan dat zij de fout hebben gemaakt en dat zij hem moeten herstellen.
Ze hebben gelijk Euromonkey goed op je poot spelen en ze vooral laten merken hoe dom ze zijn en zeg maar ik laat me niet wegsturen en blijf hier tot dat jullie dilettanten je fout hersteld hebben,dan voor je het weet zit je met een enkele reis op het vliegtuig richting Amsterdam.
Vergeet niet dat je in de toekomst nog vele malen met hun te maken heb en hun nodig heb en niet andersom.Dat hij tot 10 x aantoe het probeert uit te draaien is een teken dat ze het proberen om die fout te herstellen dat het niet lukt is en tweede maar je krijgt evengoed je verlenging.
Wat kan jou het nu schelen of er finland staat of klompenland zolang het maar goed in je paspoort staat.
Heb je in Holland wel eens geprobeerd om een ambtelijke fout die in de computer staat te herstellen nu dan ben je ook aan de beurt en duurt heel lang voordat die hersteld is.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: fouten nationaliteit bij 90 dagen report

#8 Bericht door euromonkey » donderdag 06 november 2014, 08:14

Nbreeker ik heb geen probleem met welk land of nationaliteit.
Maar ik ben bang voor problemen later.
Bijvoorbeeld als ik op vakantie ga naar Nederland.
Even apart gehouden word omdat mijn nationaliteit niet klopt met mijn vertrekkaart.
Staat een finse naam op met finse nationaliteit. Leg dat maar uit voordat het vliegtuig vertrekt.
Daarom wil ik het gewoon opgelost hebben.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: fouten nationaliteit bij 90 dagen report

#9 Bericht door Ben » vrijdag 07 november 2014, 15:07

euromonkey schreef:Nbreeker ik heb geen probleem met welk land of nationaliteit.
Maar ik ben bang voor problemen later.
Bijvoorbeeld als ik op vakantie ga naar Nederland.
Even apart gehouden word omdat mijn nationaliteit niet klopt met mijn vertrekkaart.
Staat een finse naam op met finse nationaliteit. Leg dat maar uit voordat het vliegtuig vertrekt.
Daarom wil ik het gewoon opgelost hebben.
Bij vertrek aangeven dat je je Departure card verloren bent
Dan krijg je een nieuwe even invullen (MET CORRECTE NATIONALITEIT)
je kan dan aantonen met je paspoort en departure card dat jou gegevens gelijk zijn
en wat die sukkel in Udon heeft gedaan is not your part. :crazy:

Probleem opgelost !

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: fouten nationaliteit bij 90 dagen report

#10 Bericht door stevenl » zaterdag 08 november 2014, 05:05

Bel eens met 1111, immigration helpdesk. Ze spreken daar Engels en zijn hulpvaardig.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: fouten nationaliteit bij 90 dagen report

#11 Bericht door dutch » zaterdag 08 november 2014, 06:32

stevenl schreef:Bel eens met 1111, immigration helpdesk. Ze spreken daar Engels en zijn hulpvaardig.
Een goede tip.Ik had er zelf nog nooit van gehoord ,maar lijkt me voor dit (Thaise) probleem toch de aangewezen weg.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: fouten nationaliteit bij 90 dagen report

#12 Bericht door stevenl » zaterdag 08 november 2014, 06:43

euromonkey schreef:Nbreeker ik heb geen probleem met welk land of nationaliteit.
Maar ik ben bang voor problemen later.
Bijvoorbeeld als ik op vakantie ga naar Nederland.
Even apart gehouden word omdat mijn nationaliteit niet klopt met mijn vertrekkaart.
Staat een finse naam op met finse nationaliteit. Leg dat maar uit voordat het vliegtuig vertrekt.
Daarom wil ik het gewoon opgelost hebben.
Wacht even, dit snap ik niet.

Hoe kan er op jouw vertrekkaart, die je zelf vlak voor vertrek pas invult, een finse naam en finse nationaliteit staan?

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: fouten nationaliteit bij 90 dagen report

#13 Bericht door RuudThai » zaterdag 08 november 2014, 07:04

Ik vraag me ook af of er geen sprake is van persoonsverwisseling in de computer van de immigratiedienst.
Stel dat die selecteert op geboortedatum bij de aanmelding van Euromonkey en er zijn 2 buitenlanders met dezelfde geboortedatum en vervolgens kiest de ambtenaar de bovenaan staande - de niet-Euromonkey - en gaat daar ijzereheinig mee verder (hij maakt geen fouten toch? [|( ).
Hij kan dan de (Finse) naam wijzigen want een naamswijziging kan gebeuren maar de nationaliteit is misschien beter beveiligd tegen wijziging in dit systeem. Misschien moet hij daarvoor écht geleerd hebben om zo'n wijziging door te voeren... :?

Het is maar weer giswerk hoor maar ik blijf het vreemd vinden dat er bij het tonen van je paspoort er kennelijk een heel ander persoon opduikt in hun systeem.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: fouten nationaliteit bij 90 dagen report

#14 Bericht door dutch » zaterdag 08 november 2014, 07:10

Daarom vind ik de hulp lijn een goede optie
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: fouten nationaliteit bij 90 dagen report

#15 Bericht door Duncan » zaterdag 08 november 2014, 12:04

Als buitenlander wil je gewoon dat je papieren correct zijn, dus ik sluit me aan bij de 1111-roepers.

Maare, logische fout hoor. Op die witte wereldkaarten van ze - waar alleen Thailand is aangegeven - is een fout maken zo gebeurd.
"Fin Len jes? Ah, Amelikaa! Nieah Ostlelia jes? Det Joelop. Seem Jippoen!
*stempel!* :crazy:

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”