90 dagen binnenkort bij de 7-Eleven?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

90 dagen binnenkort bij de 7-Eleven?

#1 Bericht door Herbergier » woensdag 29 oktober 2014, 07:58

binnenkort kunnen wij waarschijnlijk, volgens de Immigration van Chiang mai, voor onze 90 dagen melding terecht bij de 7-Eleven, dat zou mooi zijn en scheelt mij elke keer 250 km rijden.

http://www.chiangmaicitynews.com/news.php?id=4557
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 90 dagen binnenkort bij de 7-Eleven?

#2 Bericht door Ben » woensdag 29 oktober 2014, 08:26

Herbergier schreef:binnenkort kunnen wij waarschijnlijk, volgens de Immigration van Chiang mai, voor onze 90 dagen melding terecht bij de 7-Eleven, dat zou mooi zijn en scheelt mij elke keer 250 km rijden.

http://www.chiangmaicitynews.com/news.php?id=4557

Er staat Chiang Mai . Niet Buri Ram :cry:
Je kan het gewoon op sturen hoor !

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: 90 dagen binnenkort bij de 7-Eleven?

#3 Bericht door Herbergier » woensdag 29 oktober 2014, 10:06

Ik weet dat elke provincie zijn eigen wetjes heeft, maar als dit in Chiang mai gaat gebeuren, zal de rest van Thailand, misschien wel een jaar later, niet achter blijven, want ook bij de immigration gaat steeds meer via de computer en gaan ze bezuinigen in personeel, vooral omdat de 90 dagen melding (nog steeds) gratis is en ik denk dat ze bij opsturen meer werk eraan hebben, dan bij langs komen, met al die kopieën en terug sturen.

Hier kan je ook, als je een bepaald bedrag betaal, bij het verlengen van je Extension, gelijk drie briefjes meekrijgen, die je dan zelf na 90 dagen in je paspoort moet verwisselen, maar ik denk dat dat niet legaal is, dus daar begin ik niet aan.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: 90 dagen binnenkort bij de 7-Eleven?

#4 Bericht door RuudThai » woensdag 29 oktober 2014, 10:54

Zou het nog gratis blijven als het naar de 7-Eleven gaat? Die doen dat niet voor niets neem ik aan dus zullen er wel legeskosten worden ingevoerd.
Mij maakt het niet uit, ik ben binnen 5 minuten van mijn huis bij het immigratiekantoor in het politiebureau..... :thumbsup:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: 90 dagen binnenkort bij de 7-Eleven?

#5 Bericht door dutch » woensdag 29 oktober 2014, 11:14

Herbergier schreef:Ik weet dat elke provincie zijn eigen wetjes heeft, maar als dit in Chiang mai gaat gebeuren, zal de rest van Thailand, misschien wel een jaar later, niet achter blijven, want ook bij de immigration gaat steeds meer via de computer en gaan ze bezuinigen in personeel, vooral omdat de 90 dagen melding (nog steeds) gratis is en ik denk dat ze bij opsturen meer werk eraan hebben, dan bij langs komen, met al die kopieën en terug sturen.

Hier kan je ook, als je een bepaald bedrag betaal, bij het verlengen van je Extension, gelijk drie briefjes meekrijgen, die je dan zelf na 90 dagen in je paspoort moet verwisselen, maar ik denk dat dat niet legaal is, dus daar begin ik niet aan.
Ik ga toch geen copieen van mijn vertrouwelijke documenten bij een 7-eleven achterlaten.
Geloof er voor als nog niets van.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: 90 dagen binnenkort bij de 7-Eleven?

#6 Bericht door Hua Thale » woensdag 29 oktober 2014, 11:38

Je hoeft ook niks achter te laten Dutch.
Het is 90 dagen dus niks meer als adres controle.
Hoewel het na kunnen trekken van je adres door derde voor vele en stap te ver kan zijn.
Zou natuurlijk ook iets kunnen zijn met een inlogcode waarna je het volledig zelf moet doen wijzigingen aanbrengen.
Tenslotte doen ze dat bij immigratie op de zelfde manier paspoort nummer met naam etcetera en hoppa we weten alles over Dutch. ;)
Ben benieuwd zag iets van drie tot vijf jaar met een extension in de toekomst daar kijk ik een vele andere veel meer naar uit.


Visas are still valid for a maximum of one year and are restricted to people aged 50 and over. Police Colonel Rutjapong hinted at an attempt to extend the maximum retirement visa length to three or five years, but this is still uncertain.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: 90 dagen binnenkort bij de 7-Eleven?

#7 Bericht door Herbergier » woensdag 29 oktober 2014, 15:13

Ik heb een paar maanden geleden een vliegticket van Air Asia via de 7-Eleven geboekt en dat was tien baht extra voor de 7-Eleven, dus dat zal met een 90 dagen bevestiging niet veel meer zijn.
Alles van waarde is weerloos.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: 90 dagen binnenkort bij de 7-Eleven?

#8 Bericht door Hua Thale » donderdag 30 oktober 2014, 03:17

Zie de reden waarom ik de 7/11 moet gaan betalen niet zo maar goed zou zo maar kunnen.
Als het wat techniek betreft net zoiets als een ATM machine gaat worden moet het snel en makkelijk kunnen worden. [En veilig]
Nog eenvoudiger kan natuurlijk ook.
Afschaffen dat soort controle.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Santy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: dinsdag 28 oktober 2014, 13:29
Locatie: Tienen

Re: 90 dagen binnenkort bij de 7-Eleven?

#9 Bericht door Santy » donderdag 30 oktober 2014, 03:46

[quote="Herbergier"]binnenkort kunnen wij waarschijnlijk, volgens de Immigration van Chiang mai, voor onze 90 dagen melding terecht bij de 7-Eleven, dat zou mooi zijn en scheelt mij elke keer 250 km rijden.
[quote]
Opsturen en/of iemand anders laten doen die dichterbij woont is de betere oplossing.
zeveneleven zal dat niet gratis doen maar uw auto, brommer rij ook niet gratis.
Van suiker in de mond krijg je rotte tanden...

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: 90 dagen binnenkort bij de 7-Eleven?

#10 Bericht door Hua Thale » donderdag 30 oktober 2014, 03:52

Hallo Santy welkom op dit forum.
Het gaat mij niet om een kleine ondersteuning richting 7/11 maar 'dacht' weet het eigenlijk wel zeker dat ik er al voor betaald heb via die 2000 Bath als je de extension gaat halen bij de immigratie.
Voor de rest fijn voor die mensen in die provincie maar voor dat dit in heel Thailand het geval is. :giggle:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: 90 dagen binnenkort bij de 7-Eleven?

#11 Bericht door stevenl » donderdag 30 oktober 2014, 04:09

Hua Thale schreef:Hallo Santy welkom op dit forum.
Het gaat mij niet om een kleine ondersteuning richting 7/11 maar 'dacht' weet het eigenlijk wel zeker dat ik er al voor betaald heb via die 2000 Bath als je de extension gaat halen bij de immigratie.
Voor de rest fijn voor die mensen in die provincie maar voor dat dit in heel Thailand het geval is. :giggle:
Ja, als je 2,000 Baht betaalt voor een extension heb je inderdaad al meer dan voldoende betaald.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: 90 dagen binnenkort bij de 7-Eleven?

#12 Bericht door dutch » donderdag 30 oktober 2014, 04:26

Hua Thale schreef:Je hoeft ook niks achter te laten Dutch.
Het is 90 dagen dus niks meer als adres controle.
Hoewel het na kunnen trekken van je adres door derde voor vele en stap te ver kan zijn.
Zou natuurlijk ook iets kunnen zijn met een inlogcode waarna je het volledig zelf moet doen wijzigingen aanbrengen.
Tenslotte doen ze dat bij immigratie op de zelfde manier paspoort nummer met naam etcetera en hoppa we weten alles over Dutch. ;)
Ben benieuwd zag iets van drie tot vijf jaar met een extension in de toekomst daar kijk ik een vele andere veel meer naar uit.


Visas are still valid for a maximum of one year and are restricted to people aged 50 and over. Police Colonel Rutjapong hinted at an attempt to extend the maximum retirement visa length to three or five years, but this is still uncertain.
Ik laat dus achter;
Formulier TM47 en......omdat er toch bewezen moet worden dat jij het bent(bij het niet bezoeken van de Immigratie dienst zelf) een copie paspoort (lijkt mij)
Op de TM47 staat;prive adres en volledige naam.Telefoon nummer.Arrival CARD nummer.
Laat dit niet graag achter bij een winkeltje van het nivo van 7Eleven.
Nogmaals,bij de huidige vereisten bij de 90 dagen.
Formulier wanneer weer terug ???
Kennis van Engelse taal en schrift???
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: 90 dagen binnenkort bij de 7-Eleven?

#13 Bericht door Hua Thale » donderdag 30 oktober 2014, 05:03

Ja op de site van immigratie staat 1.900 Bath iets wat ik dit voorjaar ook betaald heb.
Een van de leden had pas op deze site vermeld dat die 2.000 Bath moest betalen heb ik gemakshalve maar voor waar aangenomen.
Fout dus.

Er staat nergens HOE men dit in denkt te vullen Dutch dus een medewerker van de 7/11 zou ook kunnen achter haar pc met printer.
Maar ga er van uit dat het een besparing moet gaan worden.
Techniek dus waar je het zelf mag doen.
Als het dan een kast gaat worden met een scherm zoals bijvoorbeeld een ATM machine kan je na een aantal gegevens in te vullen ALLEEN op die 90 dagen pagina komen die over adres [wijziging] gaat.
Huidige vereisten zal men dan OOK moeten wijzigen.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: 90 dagen binnenkort bij de 7-Eleven?

#14 Bericht door Herbergier » donderdag 30 oktober 2014, 10:11

In Kapchoeng heb je geen TM47 formulier meer nodig, alleen je paspoort wordt daar gescand en het formulier wat er dan uit de scanner komt rollen moet je tekenen en daarvan wordt het onderste gedeelte in je paspoort geniet.

Ik snap ook niet waarom dit bij een 7-Eleven moet gebeuren, zoiets kan toch ook makkelijk op het politiebureau, waar ze hier in Buriram ook de Residentie verklaring voor een rijbewijs regelen, zodat wij ook daarvoor niet helemaal naar de immigration van Kapchoeng hoeven. (Zie topic Internationaal rijbewijs).
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
Santy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: dinsdag 28 oktober 2014, 13:29
Locatie: Tienen

Re: 90 dagen binnenkort bij de 7-Eleven?

#15 Bericht door Santy » donderdag 30 oktober 2014, 10:29

Herbergier schreef:
Ik snap ook niet waarom dit bij een 7-Eleven moet gebeuren, zoiets kan toch ook makkelijk op het politiebureau,
Dan toch liever de zeveneleven , bij de bruine steken ze graag een briefje in hun bruine [$)
Van suiker in de mond krijg je rotte tanden...

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”