thaiprison life

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

thaiprison life

#1 Bericht door Hua Thale » zondag 12 oktober 2014, 03:50

Moord is natuurlijk altijd verkeert net als vooral de vele andere fysieke uitingen die volgens het wetboek niet mogen in dit land.
Maar voor diegene die denken het stelt niet zo veel voor hier nog wat info.[Zie bron] :Whistle:

Afbeelding


Bron thaiprisonlife
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: thaiprison life

#2 Bericht door Loe » zondag 12 oktober 2014, 13:56

Een verblijf in een gevangenis zou een straf moeten zijn, dit kun je in Thailand wel zeggen, maar de luxe en peperdure onderkomens in .nederland volgens mij niet al te veel.
Wat ik mij wel afvraag helpt die straf in Thailand meer dan in Nederland?

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: thaiprison life

#3 Bericht door carpediem » maandag 13 oktober 2014, 00:20

Ik heb eens een boek gelezen over een engelse vrouwelijke gevangene die er alles aan gedaan had om haar straf verder in England uit te zitten. Toen ze daar eenmaal was wilde ze op handen en voeten terug omdat eenzaam in een cel toch wel wat anders was dan de sociale gemeenschap in het Bkk Hilton.

Ook eens iemand gesproken (nederlander) die 5 jaar in Bangkok Hilton had gezeten. Hij zei dat hij uiteindelijk die ervaring niet had willen missen.

Volgens mij is het allemaal niet zo erg als het lijkt. Je leeft in een intense sociale gemeenschap en als je het een beetje kan regelen kun je er best nog lol hebben.
pluk de dag (carpediem)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: thaiprison life

#4 Bericht door Hua Thale » maandag 13 oktober 2014, 01:39

Je leeft in een intense sociale gemeenschap en als je het een beetje kan regelen kun je er best nog lol hebben.
Zal zonder meer waar zijn.
Maar als je niet 'een beetje kan regelen' wat dan ?
Het zijn niet allemaal mensen die een ander van het leven beroofd hebben.
Begrijp mij goed als je iets fout doet volgens de regels van het land is straf niet meer als redelijk maar in de top tien staan van dat soort vakantie verblijven met enkele minpuntjes zegt toch wel wat lijk mij.

Er staan trouwens aan de rechterzijde van de link enkele soms persoonlijke verhalen [blogs/books] van farangs die van die intens sociale gemeenschap een vleugje meegenomen hebben in de loop der jaren.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: thaiprison life

#5 Bericht door ron » maandag 13 oktober 2014, 15:41

Is wel een aardig boekje om te lezen.

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: thaiprison life

#6 Bericht door RuudThai » maandag 13 oktober 2014, 17:58

Als ik zo de beschrijving van de Bangkwang oftewel Bangkok Hilton gevangenis in Wikipedia lees dan hoef ik zo'n "sociale" ervaring toch niet mee te maken [|( .

Bangkwang
Bangkwang is een gevangenis in Thailand. Het is een van de meest beruchte gevangenissen ter wereld. Het ligt ten noorden van Bangkok in Changwat Nonthaburi, nabij de rivier Chao Phraya. In Bangkwang, ook wel bekend onder de naam Bangkok Hilton en Big Tiger, zitten uitsluitend gevangenen die veroordeeld zijn voor een celstraf vanaf 25 jaar of langer, of tot de doodstraf. Verreweg de meeste gevangenen zitten een straf uit voor drugssmokkel of moord.

Omstandigheden
De omstandigheden in Bangkwang staan bekend als belabberd. Zo is de gevangenis overbevolkt. Alle gevangenen slapen in zeer kleine ruimtes waar ze zich ook moeten wassen en ontlasten. Regelmatig worden er door gedetineerden moorden gepleegd binnen de gevangenis met behulp van gesmokkelde messen en vuurwapens.
Gedetineerden kunnen zich alleen wassen in ongezuiverd water waardoor ze infecties kunnen oplopen. Bovendien bestaat de vrees voor moord. Onderzoek zou uitwijzen dat een Europeaan gemiddeld slechts negen jaar overleeft in de complexen van Bangkwang.

Gevangenen
Nederlanders die gevangenzitten of hebben gezeten in Bangkwang:
Hans Zegers (overgebracht naar Nederland dankzij het WOTS-verdrag in oktober 2008)
Rien Parlevliet (overgebracht naar Nederland dankzij het WOTS-verdrag in september 2010)
Eddy Tang
Machiel Kuijt (vrijgekomen dankzij het WOTS-verdrag in maart 2007)
Adriaan van Ommering (vrijgekomen op 28 april 2011)
Pedro Ruijzing (onverwachts gratie gekregen van koning Bhumibol in februari 2004)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: thaiprison life

#7 Bericht door Ben » dinsdag 14 oktober 2014, 05:52

RuudThai schreef:Als ik zo de beschrijving van de Bangkwang oftewel Bangkok Hilton gevangenis in Wikipedia lees dan hoef ik zo'n "sociale" ervaring toch niet mee te maken [|( .

Bangkwang
Bangkwang is een gevangenis in Thailand. Het is een van de meest beruchte gevangenissen ter wereld. Het ligt ten noorden van Bangkok in Changwat Nonthaburi, nabij de rivier Chao Phraya. In Bangkwang, ook wel bekend onder de naam Bangkok Hilton en Big Tiger, zitten uitsluitend gevangenen die veroordeeld zijn voor een celstraf vanaf 25 jaar of langer, of tot de doodstraf. Verreweg de meeste gevangenen zitten een straf uit voor drugssmokkel of moord.

Omstandigheden
De omstandigheden in Bangkwang staan bekend als belabberd. Zo is de gevangenis overbevolkt. Alle gevangenen slapen in zeer kleine ruimtes waar ze zich ook moeten wassen en ontlasten. Regelmatig worden er door gedetineerden moorden gepleegd binnen de gevangenis met behulp van gesmokkelde messen en vuurwapens.
Gedetineerden kunnen zich alleen wassen in ongezuiverd water waardoor ze infecties kunnen oplopen. Bovendien bestaat de vrees voor moord. Onderzoek zou uitwijzen dat een Europeaan gemiddeld slechts negen jaar overleeft in de complexen van Bangkwang.

Gevangenen
Nederlanders die gevangenzitten of hebben gezeten in Bangkwang:
Hans Zegers (overgebracht naar Nederland dankzij het WOTS-verdrag in oktober 2008)
Rien Parlevliet (overgebracht naar Nederland dankzij het WOTS-verdrag in september 2010)
Eddy Tang
Machiel Kuijt (vrijgekomen dankzij het WOTS-verdrag in maart 2007)
Adriaan van Ommering (vrijgekomen op 28 april 2011)
Pedro Ruijzing (onverwachts gratie gekregen van koning Bhumibol in februari 2004)

Ik ben in Bangkwang geweest en met hoge uitzondering en begeleiding verder dan de
bezoekruimte .
Heb gevangenissen gezien Klongprem daar is het zeker niet beter eerder nog slechter in de cellen.
in bepaalde gedeeltes .
En dan maar te zwijgen over de andere hokken bv in Saraburi Chonburi en Kalasin echter zijn de straffen lager en hebben de gevangen nog wat te doen als heropvoeding
maar de faciliteiten zijn er echt niet beter dan slechter in Bangkwang .
Op Rhamkheamheang RD 185 ligt wat bang peng tai, daar is een floating market en tegenover ligt
de gevangenis van Minburi district op zondag kan je de gevangenen buiten aan het werk zien in de tuin .

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: thaiprison life

#8 Bericht door Hua Thale » dinsdag 14 oktober 2014, 06:33

Als ik zo brutaal mag zijn Ben.
In het kader van .........................................
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: thaiprison life

#9 Bericht door Ben » dinsdag 14 oktober 2014, 06:49

Hua Thale schreef:Als ik zo brutaal mag zijn Ben.
In het kader van .........................................

Werk bezoek !

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: thaiprison life

#10 Bericht door Borat » dinsdag 14 oktober 2014, 16:53

Stroopwafels afleveren Ben?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: thaiprison life

#11 Bericht door Ben » dinsdag 14 oktober 2014, 20:14

Borat schreef:Stroopwafels afleveren Ben?
haha met speciale vulling !

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”