Toeristen krijgen polsbandjes

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Toeristen krijgen polsbandjes

#16 Bericht door Hua Thale » woensdag 01 oktober 2014, 02:50

DE reden ontgaat mij ook in dit geval.
Dat die dingen in Nederland bij mijn voorbeeld gebruikt worden bij evenementen waar toegang op basis van betalen is werkt het wel schijnbaar.
Ziekenhuis is ook wel handig en dat soort zaken als vragen niet meer gaat of dat te warrig gaat worden.

Deze actie is weer een TT oplossing.
Daders opsporen zonder gewijs levenlang of de doodstraf die bestaat hier volgens mij en klaar lijk mij.

Meritus zijn opmerking gaat ik maar niet op in. :mrgreen:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10297
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Toeristen krijgen polsbandjes

#17 Bericht door RuudThai » donderdag 02 oktober 2014, 14:26

Afbeelding
Stephff in The Nation

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Toeristen krijgen polsbandjes

#18 Bericht door pong » zaterdag 04 oktober 2014, 13:20

Aan de andere kant, het zou geen kwaad kunnen om een soort van gidsenopleiding te beginnen waarin jonge Thais m/v een soort van basic Engels krijgen, getrained worden met EHBO, praktisch en probleemoplossend ( :mrgreen: ) nadenken, 24/7 paraat staan via noodoproepen en een basiskennis wat betreft Thailand opdoen. Als je die als toerist dan gewoon op Swampie of via een centraal nummer kan boeken zou dat al een hoop ongelukken en ellende schelen.[/quote]

Nmm zou het dan niet veel beter zijn om de toerist zelf eerst eens een examen af te nemen in hoe je je te gedragen hebt en wat te doen in noodsituaties? Desnoods nog een crash-course in het vliegtuig. Alleen al het idee dat niet alles zo prettig toegaat als thuis en dat papamama regering echt overal voor zorgt is totaal wezensvreemd een velen.
Die (weinige, relatief gezien) Thai die dat kunnen als je omschrijft hebben allang een enorm prettige baan in de toerist-branche. En dat soort opleidingen bestaan ook gewoon allang-als bvb hotelvakschool. Hoewel-veel ervan zijn Burmees of zo, vooral in de low-budget sector.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Toeristen krijgen polsbandjes

#19 Bericht door Jos Flachs » maandag 06 oktober 2014, 00:50

Zoiets als dit dus:

Afbeelding

Maar dan goedkoop. Wanneer een toerist vermoord is, de helft afbreken, en opsturen naar het hotel. Die kunnen dan de kamer annuleren.

Donnie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: vrijdag 30 mei 2014, 12:50

Re: Toeristen krijgen polsbandjes

#20 Bericht door Donnie » dinsdag 07 oktober 2014, 21:48

RuudThai schreef:Afbeelding
Stephff in The Nation
Een enkelbandje lijkt me practischer, wel eentje waar je ook je creditcard en andere betaalmiddelen in kunt registreren zodat draadloos je rekening wordt geplun.. ik bedoel waarmee je gemakkelijk kunt betalen.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”