retirement visa aanvraag Don Kwian/Chockchai

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
kobussie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: zondag 11 augustus 2013, 12:14

retirement visa aanvraag Don Kwian/Chockchai

#1 Bericht door kobussie » zaterdag 30 augustus 2014, 11:44

Hallo allemaal,
Ik had belooft jullie te laten weten hoe het met mijn aanvraag is gegaan voor een retirement extension.
(Zie mijn eerdere post hierover)
Na aankomst in BKK op maandag 25/8 ben ik direct naar de Ned. Ambassade in BKK geweest voor de stempel op mijn inkomenspapieren, dit is zonder problemen verlopen.
Daarna (aan de overkant) naar een vertaalburo gegaan, deze gaven echter aan dat het niet nodig was om in het Thai te vertalen? (de regels zouden overal het zelfde zijn ??? In Ned./ Engels moet worden geaccepteerd??)
Dus, daarna naar Don Kwian gegaan, de vriendelijke dame gaf eerst aan dat alle papieren in orde waren, todat zij de 3 maanden stempel zag, die ik bij aankomst in BKK had gekregen.
Nu moet ik over 2 maanden terug komen, ik heb haar nog verteld dat mijn Multy entry Visa type O op 23 september afloopt, maar volgens haar blijft dat door de 3 maanden stempel gewoon geldig? (Nu gestempeld dus tot 22 november)
Ik zal mij dus weer melden daar rond 22 oktober en hoop dat het dan wel in behandeling zal worden genomen.
Hoor trouwens van een hoop Farang hier dat zij meer problemen hebben omtrent de visa dan andere jaren?
Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen. Nu eerst maar weer even genieten en daarna zien we wel.
Wordt vervolgt?

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: retirement visa aanvraag Don Kwian/Chockchai

#2 Bericht door Henk Korat » zaterdag 30 augustus 2014, 22:49

Ik heb in Dan Kwiam nooit problemen met mijn visa extension gehad. Ze zijn strikt op de data, maar dat hoort bij het beroep. Regels zijn regels. Als je voor drie maanden mag blijven, dan is dat zo, "period". Kom dus gewoon op 22 november weer terug met alle benodigde documenten en je zal merken dat het Immigration Office in Dan Kwiam heel goed is.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

kobussie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: zondag 11 augustus 2013, 12:14

Re: retirement visa aanvraag Don Kwian/Chockchai

#3 Bericht door kobussie » zondag 31 augustus 2014, 03:50

Henk, bedankt voor je reactie,
Ik ga er ook vanuit dat het goed gaat komen.
Ben ook zeer vriendelijk te woord gestaan, helemaal prima.
Had alleen verwacht dat zij de (afloop) datum van het visum zouden hanteren.
Maar ja, dan maar een keer terug komen, geen probleem.

Mijn bericht was puur ter info, had ik belooft op dit forum
Gr. Kobussie

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: retirement visa aanvraag Don Kwian/Chockchai

#4 Bericht door stevenl » zondag 31 augustus 2014, 05:00

Bij de meeste kantoren kun je vanaf 30 dagen vooraf terecht, bij enkele 45 dagen, dus ik zou inderdaad eind oktober daar binnenlopen. Lijkt me allemaal geen probleem, succes.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: retirement visa aanvraag Don Kwian/Chockchai

#5 Bericht door Henk Korat » zondag 31 augustus 2014, 10:00

stevenl schreef:Bij de meeste kantoren kun je vanaf 30 dagen vooraf terecht, bij enkele 45 dagen, dus ik zou inderdaad eind oktober daar binnenlopen. Lijkt me allemaal geen probleem, succes.
Dan Kwiam accepteert 30 dagen vooraf.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”