Pattani

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Pattani

#16 Bericht door driver » donderdag 14 augustus 2014, 05:36

Kan de afdeling klaag & co elders een Klaagmuur op gaan zoeken in een vast draadje bijvoorbeeld zodat farang baa hier lekker ZIJN verhaal kan gaan doen nu en later zonder weer afgezeken te worden door mensen die weer allerlei redenen vinden om daar niet heen te gaan.

Farang baa...pattaya was natuurlijk wat anders dan patani dus ik ben benieuwd naar je vakantie/reisverslag en al komen er nog tig zeikreacties negeer die gewoon en doe lekker je eigen ding daar en hier ook wat mij en ook wel anderen betreft lijkt me.

k,moet weg tot later

gr driver

ps...en mocht je verzorgt moeten worden door de samenleving mij prima , liever jij dan al die nutteloze opvreters die niks doen !

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Pattani

#17 Bericht door Jim » donderdag 14 augustus 2014, 05:55

1. Op dit forum wordt overal over gezeken
2. Als je een "ik ga lekker chillen in pattani" topic opent op welk forum dan ook dan kan je geheid reacties verwachten.
3. Farang baa draait lang genoeg mee op dit forum om te weten dat niemand hier vrijwillig op vakantie naar de zuidelijke provincies gaat.

Dus... Ik troll lekker mee in dit troll topic :angel:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Pattani

#18 Bericht door driver » donderdag 14 augustus 2014, 07:42

Jim zit met mijn telefoon dus even kort.dat er over dit uitstapje reacties komen snap ik maar omdat farangbaa daar heengaat klopt het niet mag het niet en deugt het blijkbaar niet omdat jij en borat nu blijkbaar allerlij redenen aanvoeren en anderen gaan er om wat voor reden dan ook niet naar toe en dus moet niemand er dan naartoe wat ik eruit begrijp? Vindt ik gewoon onzin iedereen moet lekker doen wat hij of zei zelf wil vindt ik dus farang ook Smilie lukt ffe niet dus Doei

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Pattani

#19 Bericht door KhunSugar » donderdag 14 augustus 2014, 07:51

Bezoek zeker de 'Pattani Central Mosque' of Matsayit Klang, waarschijnlijk de grootste en mooiste Moskee in Thailand, doet met zijn 4 minaretten denken aan de Taj Mahal.

Iets buiten Pattani is er het 'Rama VII Pavilion' wat de moeite is om te bezoeken als je in de streek bent.

Beide gebouwen een aanrader als je van architectuur houdt.

KS [|)

Gebruikersavatar
janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 410
Lid geworden op: zondag 07 juni 2009, 12:31
Locatie: het kaasstadje gouda

Re: Pattani

#20 Bericht door janjaap » donderdag 14 augustus 2014, 07:55

Neem een paar bermbommen voor mij mee
Ubi bene, ibi patria

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Pattani

#21 Bericht door Jim » donderdag 14 augustus 2014, 08:28

driver schreef:Jim zit met mijn telefoon dus even kort.dat er over dit uitstapje reacties komen snap ik maar omdat farangbaa daar heengaat klopt het niet mag het niet en deugt het blijkbaar niet omdat jij en borat nu blijkbaar allerlij redenen aanvoeren en anderen gaan er om wat voor reden dan ook niet naar toe en dus moet niemand er dan naartoe wat ik eruit begrijp? Vindt ik gewoon onzin iedereen moet lekker doen wat hij of zei zelf wil vindt ik dus farang ook Smilie lukt ffe niet dus Doei
natuurlijk moet hij zelf weten wat en waar hij wat doet.
mij interesseert eigenlijk voornamelijk het waarom.

op pattaya na zijn z'n andere bestemmingen (een uitgestorven gehucht in isaan, yala, hat yai) ook niet echt doorsnee te noemen.
vinnik wel een beetje zonde als je voor de rest nog niets van thailand hebt gezien.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Pattani

#22 Bericht door RuudThai » donderdag 14 augustus 2014, 08:39

Ik zou er zelf niet heengaan, er vallen mij daar teveel dooien en gewonden. Meestal bij gerichte doelen maar ook wel eens door afzwaaiende kogels of bomscherven. Ik meen dat het gemiddelde op 2 doden per dag ligt plus een X aantal gewonden.
Aangezien er elders in Thailand genoeg te zien valt zal ik het zuiden maar links laten liggen, Phuket is zo ongeveer het maximum voor mij..... :)
In de Bangkok Post kun je de laatste aanslagen zien op http://www.bangkokpost.com/news/security.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Pattani

#23 Bericht door driver » donderdag 14 augustus 2014, 09:30

Zijn vriendin gaat hij naar toe toch? Verder ben ik ook wel benieuwd wat hij daar tegenkomt en bezoekt vandaar mijn vraag om hier wat te posten eventueel.reageer thuis wel weer dit gaat vrij lastig tussen het werken door

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Pattani

#24 Bericht door Jim » donderdag 14 augustus 2014, 10:23

die vriendin kiest ie wel weer uit.. omdat ze daar woont? of... toeval? :D

maarre, ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen en foto's.
vooral om een vergelijking te maken met het veiligere noord maleisie, dat kwa cultuur, natuur, eten en mensen niet heel veel zal verschillen.

'k zal 's kijken of ik het reisverslag van yala kan vinden.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Pattani

#25 Bericht door KhunSugar » donderdag 14 augustus 2014, 11:12

Over tien dagen vertrek ik naar Thailand om o.a. Pattani te bezoeken. Wie van jullie is er al eens geweest?
Was dat de vraag van de TS...

...en het zijn bijna enkel broekkakkers die er nog niet geweest zijn die in koor reageren, met gezeik over bommen en granaten, verdwaalde kogels enz.
Als je zelfs nog niet in de buurt geweest bent, reageer dan niet, je doet er de TS een plezier mee, de gazet kan iedereen lezen ook Farang Baa.

Beste Farang Baa, desondanks uw vriendin geen Moslima blijkt te zijn ga je in Pattani een minder decadent Thailand leren kennen, alvast een wereld van verschil met Sin-City of anders gezegd 'farangland', waar van het echte Thailand haast niets meer over blijft, zelfs de Thai zijn daar fake....maar misschien wordt het net daarom een ontgoocheling, we lezen het wel.

KS [|)

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattani

#26 Bericht door Farang Baa » donderdag 14 augustus 2014, 14:49

Sinds ik nu uitgebreid de tijd heb om te reageren:
Jim schreef: natuurlijk moet hij zelf weten wat en waar hij wat doet.
mij interesseert eigenlijk voornamelijk het waarom.

op pattaya na zijn z'n andere bestemmingen (een uitgestorven gehucht in isaan, yala, hat yai) ook niet echt doorsnee te noemen.
vinnik wel een beetje zonde als je voor de rest nog niets van thailand hebt gezien.
Je spreekt over 'doorsnee'. Ik ben allesbehalve een doorsnee reiziger. In het kader van "even voorstellen" mijn achtergrond en hoe ik in Thailand belandde.
Na meer dan tien jaar niet op vakantie geweest te zijn, ging ik vanaf 2011 vaak naar Duitsland op vakantie. Niet alleen naar de grote steden. Omdat ik altijd met de trein reisde en had bedacht heel Duitsland (d.w.z. alle zestien deelstaten) te willen bezoeken, prikte ik in de desbetreffende deelstaat meestal een willekeurige locatie op de kaart waar een treinstation en een hotel waren, om aldus weer een deelstaat te kunnen doorstrepen. Het kostte me ong. twee jaar en het nodige rondreizen om zo te kunnen zeggen dat ik overal in Duitsland had overnacht. Koos ik voor een deelstaat aan de grens met een ander land (b.v. Saksen of Baden-Württemberg), dan koos ik daarbij ook vaak voor een grensplaats (resp. Görlitz en Konstanz). Zo kon ik gemakkelijk een dagje het buurland bezoeken.

In al mijn 34 jaren op deze planeet had ik echter nog nooit gevlogen. Verhalen van collega's over hoe mooi Thailand en de dames daar waren, maakten mij aardig warm voor een Thailandtrip. Om te wennen aan het vliegen - misschien bleek ik enorme vliegangst te hebben - boekte ik voor augustus 2013 een vliegreis naar Polen. Niet al te ver en in principe ook per trein bereikbaar, maar ver genoeg om te leren vliegen. Om ook meteen te ervaren hoe een tussenstop aanvoelt en om weer eens in een uithoek van het land te zitten, vloog ik via Warschau op de stad Rzeszów in het zuid-oosten. Per trein reisde ik door naar Przemysl, tegen de Oekraïense grens (met het oog op een dagtrip naar Lviv).

Het vliegen viel bepaald niet tegen - er was geen spoortje vliegangst te bespeuren - en direct na thuiskomst uit Polen boekte ik een retour Bangkok voor januari van dit jaar.
In mijn eigen stijl wilde ik weer enkele uithoeken bezoeken, het liefst gecombineerd met een of meerdere dagen in een buurland, vooral Myanmar of Maleisië. Een buurland bezocht ik uiteindelijk niet, want Thailand was al een cultuurschok genoeg, plus de afstanden bleken toch wel verraderlijk groot en het vervoer traag, maar wel kwam ik mijn voornemen na om per trein naar het diepe zuiden te reizen. Uiteraard wist ik dat het relatief onveilig was, maar als wiskundig statisticus leek het risico op 'onheil' mij desondanks verwaarloosbaar, zeker bij enige waakzaamheid.

Ik koos in het zuiden voor de bestemming Yala en niet voor mijn oorspronkelijke doel en eindpunt van de Southern Line, Sungai Kolok, omdat ik dacht dat Yala als niet-grensplaats authentieker Maleis-Thais zou zijn. Zoals ik in een eerder verslag(je) al schreef: er waren geen andere toeristen of farang, het beste hotel van de stad was krakkemikkig (wel erg goedkoop [$) ) en de locals spraken geen Engels, maar in drie dagen dat ik er verbleef heb ik toch een 'ander' Thailand gezien dan ik in Bangkok en later in Chiang Mai en - vooral - Pattaya zou zien.

Ook al was er eigenlijk geen moer te doen, ik ben toch verliefd geworden op de streek en zijn mensen. Ik ben overigens een toerist die nooit veel doet en zich niet van de ene naar de andere attractie laat slepen. Ook later tijdens die vakantie, in Chiang Mai en Chiang Rai, heb ik niets toeristisch gedaan, maar gewoon genoten van het dagelijks leven, de cultuur van alledag en het lekkere eten. Ik heb nog nooit een tempel van binnen gezien of naast een buddha-beeld op de foto gestaan en hoop dat voorlopig zo te houden. :lol:

Pattaya bezocht en bezoek ik als vrijgezel voor één ding en ik hoef dat hier niet te verduidelijken.

Om weer in te haken op de opmerking van Jim: nee, ik ben een 'rare' toerist, die met zijn koffer-op-wieltjes graag letterlijk de uithoeken en soms de liefst zo a-toeristisch mogelijke plaatsen - maar geen piepkleine (Isaan-)gehuchten! - opzoekt om gewoon van de cultuur te plaatse te genieten. Geen geforceerde excursies, geen backpackers om me heen en niet per se andere farang.
Ik zie misschien niet het Thailand zoals de doorsnee pakkettoerist of backpacker het ziet, maar zie het wel zoals ik het zelf wil zien: als onafhankelijke reiziger, alleen afhankelijk van waar het lokale vervoer mij kan brengen.
RuudThai schreef:Ik zou er zelf niet heengaan, er vallen mij daar teveel dooien en gewonden. Meestal bij gerichte doelen maar ook wel eens door afzwaaiende kogels of bomscherven. Ik meen dat het gemiddelde op 2 doden per dag ligt plus een X aantal gewonden.
Aangezien er elders in Thailand genoeg te zien valt zal ik het zuiden maar links laten liggen, Phuket is zo ongeveer het maximum voor mij..... :)
In de Bangkok Post kun je de laatste aanslagen zien op http://www.bangkokpost.com/news/security.
Ik weet dat er regelmatig doden vallen, maar als je spreekt over twee doden per dag, dan is dat in drie provincies (Pattani, Narathiwat en Yala) en die bestrijken gezamenlijk een gebied van minstens de helft van Nederland. Als je ook (delen van) Songkhla nog meerekent tot die zgn. 'red zone' en je bedenkt dat de moorden vooral op het platteland, dus buiten de door checkpoints goed beveiligde centra van de provinciehoofdsteden plaatsvinden en dan ook nog specifiek gericht zijn op onderwijzers en militaire en politiedoelen - ik heb in een documentaire gezien hoe nauwgezet deze acties voorbereid en uitgevoerd worden door de rebellen - dan schat ik de kans dat ik toevallig in de buurt van de bomexplosie sta én daarbij gewond raak (of erger) in als de kans dat ik in Thailand door de bliksem word getroffen. Verwaarloosbaar dus.

Ik maak me meer zorgen om mijn lesgevende vriendin, die in het dagelijks leven expliciet rekening moet houden met een aanslag. Helaas moet zij voor haar werk wekelijks haar leerlingen in het donker van en naar het platteland brengen per auto. Erg riskant.
Jim schreef:die vriendin kiest ie wel weer uit.. omdat ze daar woont? of... toeval? :D

maarre, ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen en foto's.
vooral om een vergelijking te maken met het veiligere noord maleisie, dat kwa cultuur, natuur, eten en mensen niet heel veel zal verschillen.

'k zal 's kijken of ik het reisverslag van yala kan vinden.
Ik zal heel eerlijk zijn: het is geen toeval dat ik mijn vriendin gedeeltelijk heb 'uitgekozen' op deze locatie. Via ThaiFriendly hoopte ik een leuke Thaise vrouw aan de haak te slaan, voor een vakantieromance of misschien wel meer, al ben ik er nog niet uit of ik zoekende ben naar een partner. Wetende hoe moeilijk het is om, het Thais niet machtig zijnd, in de niet-toeristische delen van Thailand te communiceren, gekoppeld aan mijn fascinatie voor het zuiden, heb ik op de genoemde website wel op locatie gezocht naar leuk uitziende dames tussen 20 en 35, mijn huidige leeftijd.
Als gids, tolk en goede vriendin heb ik June leren kennen. 23 Jaar, lerares en woonachtig in Pattani. Inmiddels veel met haar gechat en foto's uitgewisseld, heb ik het gevoel dat er bijderzijds een klik is.
Zij kijkt uit naar mijn komst en ik hoop in haar vrije weekend in de laatste dagen van augustus veel tijd met haar door te brengen en tegelijk veel te zien van Pattani en directe omgeving. Op zijn minst een strand.

Als het mij alleen om een (willekeurige) Thaise vrouw ging, dan had ik er wel een gezocht en gevonden( :lol: ) in Pattaya, waar ik de overige dagen van mijn komende vakantie, van 23-8 t/m 9-9, doorbreng. Ik heb in juni gevoelens gekregen voor een 29-jarige bargirl die, helaas, helaas, getrouwd bleek te zijn met een in Nederland wonende echtgenoot en die zogenaamd niet 'met klanten meeging'. (Ik hoor het haar nog zeggen. 555) Haar wil ik zeker een verrassingsbezoek brengen.
Verder krijg ik nog vaak sms'jes van een 47-jarige dame, ook een bargirl, met wie ik een paar dagen doorbracht en voor wie ik geen romantische gevoelens koester.

In Pattaya, inmiddels mijn vaste stop in Thailand, heb ik in Drinking Street een vaste bar beer, waar de vriendin werkt van de collega die me zo gek wist te krijgen naar dit godvergeten oord af te reizen en waar ik altijd met veel plezier en onder het genot van een spelletje vier-op-een-rij of jackpot mijn cola light naar binnen giet. Ik zal mijn handjes zeker niet thuis houden, zolang June en ik niet 'officieel' een relatie hebben, maar met deze goede kennis in het zuiden, heb ik nu een meer dan goede reden cq. excuus om het 'onrustige' Islamitische zuiden te bezoeken.

Terwijl ik dit typ, krijg ik van June een berichtje op Facebook. :D

Gebruikersavatar
paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 342
Lid geworden op: woensdag 03 april 2013, 12:42

Re: Pattani

#27 Bericht door paknampo » donderdag 14 augustus 2014, 15:28

Over tien dagen vertrek ik naar Thailand om o.a. Pattani te bezoeken. Wie van jullie is er al eens geweest?
Denk inderdaad dat er niet veel forumleden heen gaan.
Het wordt aan alle kanten afgeraden.

Buurman van mijn zwager heeft in het leger gezeten, werd naar het zuiden uitgezonden.
Heeft vrij snel daarna ontslag genomen.

Hij waarschuwt ons altijd niet naar het zuiden te gaan.
Het verste in het zuiden, zijn wij rond Krabi Phuket geweest.

Als Farang Baa die kant op wil, moet hij dat zeker doen. :thumbsup:
Hij weet wel wat hij doet lijkt mij, is daar ook wel bekend geloof ik.

Wens je goede reis, veel plezier samen met je vriendin. :thumbsup:
Goed opletten zoals overal, vriendin weet ook wel hoe of wat denk ik.
Wacht geduldig op je verslag.

Gr.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Pattani

#28 Bericht door driver » donderdag 14 augustus 2014, 16:20

Farangbaa....je antwoorden net gelezen en voor iedereen nu wel helder lijkt me.
Niemand is er nog geweest wat ik zo meekrijg althans dus ik ben zeer geinteresseerd in datgene wat je daar gaat doen en zien dus als je er een vervolg aan zou willen geven zou mooi zijn.

Gorlitz....heb ik een paar keer gewerkt in het toen nog oude beursgebouw vlak voor of na de grensovergang .
Was net na de wende toen we daar overal rondzwerfden.
Frankfurt ad Oder /Zittau/Zerbst en alle grote voormalige DDR steden zo,n beetje .
We dwalen weer af dus on topic...Zo te lezen loop je niet in 7 sloten tegelijk en doe je wat betreft de uitstapjes in Thailand een beetje wat ik ook leuk vindt eigenlijk al lukt het niet altijd , Niet teveel toerisme, en gewoon je eigen gang gaan.

Wens je nu alvast heel veel plezier en nogmaals...ik lees graag een vervolgverhaal van je incl fotoos

gr driver

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Pattani

#29 Bericht door Jim » vrijdag 15 augustus 2014, 10:51

Farang Baa schreef: <snip>
mag ik het samenvatten als: ik wil zo ver mogelijk reizen om zo weinig mogelijk te zien. ? ;)

ik hoop toch dat je leraresje je toch wat leuke sights kan laten zien in pattani en ik wens je iig een veilige reis [|)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

hanshu

Re: Pattani

#30 Bericht door hanshu » vrijdag 15 augustus 2014, 11:18

:roll: je bent jong en je wilt wat :roll:

Plaats reactie

Terug naar “Steden”