Thailand....".The day after"

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Thailand....".The day after"

#76 Bericht door driver » woensdag 26 augustus 2015, 18:47

ron schreef:Geen last van een "controlerende" factor......... :)
Met een k#tsmoesje bellen, om te weten waar je uithangt?
Was trouwens ook bij mijn langdurig verblijf in Thailand het geval......

Ron.
Geen last van want ze weet hoe ik daar over denk.
Ik laat me niet controleren want daar heb ik echt een hekel aan.
Ga wel eens wat dagen weg met de motor met een vriend of alleen naar een meeting oid en dat vindt Suk prima.
Jaloers is ze niet maar dat zijn ook dingen die ik voordat ze hier heen kwam met haar besproken heb.
Ben ik weg dan is ze lekker alleen zegt ze en heeft ze van mij geen last :mrgreen:
Kan ze lekker doen wat ze wil , Eten maken op haar manier wat ik vaak beuhhh vindt zowel om te zien als qua lekker ruiken dus niet [|( .
Ze apt me dan wel eens of ik haar of ik bel even waar ik ben oid maar meer ook niet .
Kom ik weer thuis, ook na een dagje werken overigens is ze oprecht blij en krijg je dat gedoe van..ik missen jou, jij missen mij ?...mijn reactie weet ze inmiddels wel ha,ha.

Fouten afschuiven ook niet echt wel vaak fouten afdoen met een onschuldige blik/gezicht en reacties in de trand van ...ach ja...kan gebeuren , geen probleem.
En ze maakt ook nergens een probleem van eigenlijk en doet ze dat wel richting mij bijv. heeft ze mij er toch niet mee dat weet ze inmiddels want ik volg in de regel toch mijn eigen kop op bepaalde punten daar verandert op dat moment toch niemand wat aan.
Het leuke is dat ze zelf ook wel vaak zo doet/denkt en dan zegt ...probleem mij niet jouw.. :clap:

We laten elkaar aardig vrij en vaak zit zij boven wat te leren, Thaiseries te kijken of op te ruimen ect en zit ik beneden en zien we elkaar amper .

Zaakjes regelen...niet echt ze laat alles liever door mij doen op veel punten maar stapt bijv. wel op de fiets om boodschappen te doen waar dan ook maar als iets even niet hoeft dan maar niet ;)

Taalprobleem is hier nog steeds het grootste issue waar vaak irritaties uitkomen zowel bij haar als bij mij.
Zij wil graag iets uitleggen maar vindt de juiste woorden niet ...Ik wordt ongeduldig en hoef het al niet meer te horen of weet al wat ze zeggen wil op die omslachtige manier en vaak ook nog door er allerlei andere dingen bij te halen maar we hebben afgesproken dat als ik zeg ..stop... ik het of zat ben of er ffe geen zin meer in heb en dat we dan later weer verder gaan.
Dat werkt wel goed en houdt de rust in de tent ha,ha.

gr driver

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Thailand....".The day after"

#77 Bericht door genesis » woensdag 26 augustus 2015, 20:04

jomel17 schreef:-fouten op 'jou' afschuiven - jawel :mrgreen:

Leuk voorbeeld hierover,
vanmiddag ging ik met mijn vrouw naar de markt op het Afrikaanderplein in Rotterdam.
Parkeer de scooter en zeg tegen haar ik ga een hamburger eten en jij doet maar wat je wil.
Word ik na een uur gebeld waar de scooter staat?
Zij was verdwaald en ik moest haar maar vinden....... :happyno:
Grappig daar komen wij ook op z'n tijd. maar dan op zaterdag ;)

Genesis.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Thailand....".The day after"

#78 Bericht door genesis » woensdag 26 augustus 2015, 20:11

ron schreef:Geen last van een "controlerende" factor......... :)
Met een k#tsmoesje bellen, om te weten waar je uithangt?
Was trouwens ook bij mijn langdurig verblijf in Thailand het geval......

Ron.
Heeft ze ook niet en als ze dat al zou hebben sterft ze nog liever een 1000 doden dan toe te geven dat jaloers is. :mrgreen:

Enne....... ik zeg wel eens tegen haar als geintje, "ik durf geen overspel te plegen' met een partner zoals jij, want dan snij je mijn l#l er af! :shock:

Dan zegt zij altijd: "maak je over je l#l maar geen zorgen ik snij gewoon je "k#p"eraf! :D

Al zal dit nooit spelen ik ben daar niet voor in, ben geen eter buitenshuis. ;)

Genesis

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Thailand....".The day after"

#79 Bericht door ron » donderdag 27 augustus 2015, 06:43

Bedoel het niet eens zo in de trant van jaloezie..........ik pis niet zo snel buiten de pot,ook Jeab wel bekend.
Normaal gesproken ben ik hele dagen weg voor m,n werk en hoor ik Jeab niet,of alleen voor belangrijke dingen die niet kunnen wachten.
Het is eerder het geval na mijn werkdag als m,n auto voor de deur staat en ik op de fiets weg ben naar het koffiehuis om wat andere gezichten te zien.

Sinds het ongeluk met m,n voet drink ik nagenoeg geen biertje meer,dus daar hoeft zij niet over te piekeren.........
Tegenwoordig is het haar gewoonte om Kevin te laten bellen,om te zeggen dat het eten klaar staat,zoals gisteren om half 6.
Op dat moment was ik bezig om voor iemand een klusje uit te rekenen,maar toch gelijk naar huis om de lieve vrede te bewaren......

Een chagrijnige kop staat me dan te wachten,het eten niet klaar en spelend op de I-phone,net zoals de kinderen op hun computer....
Dat zijn weleens dingen die ik nooit eerder bij vorige relatie,s heb meegemaakt...........bah,een nare gewoonte.
Een stukje misgunnen,lijkt het wel.
En dat "boos"zijn om helemaal niets,zou haar nog wel eens op kunnen breken,zegt trouwens haar eigen familie ook in Thailand.

Als ik "boos" ben is dat voor 5 minuten,bij haar duurt ochtendziekte tot 17.00........een nare bijkomstigheid.
Momenteel al tien keer moeten aanhoren dat ik gisterenmiddag per ongeluk 3 nectarines heb meegenomen,ipv de 3 bestelde appels.......
Kleur was hetzelfde,en die dingen waren knoerthard........vergissing.........oei,wat erg.........

Afbeelding

Allemaal een fijne dag in ieder geval,Ron. :P
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Thailand....".The day after"

#80 Bericht door elst99 » donderdag 27 augustus 2015, 07:08

Vraagje en graag een eerlijk antwoordt!
Accepteren jullie nu meer van je Thaise dan voorheen van je Nederlandse?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Thailand....".The day after"

#81 Bericht door ron » donderdag 27 augustus 2015, 07:17

elst99 schreef:Vraagje en graag een eerlijk antwoordt!
Accepteren jullie nu meer van je Thaise dan voorheen van je Nederlandse?
Ik in ieder geval zeer zeker,Elst.
Had anders al lang een schop onder d,r kont gehad............. :thumbsup:
Zoals al eerder gezegd......kinderen nemen is een goede verzekering!
De felang staat over het algemeen bekend om goed voor de koters te zorgen,ongeacht wat.......
De Thaise mannen,hebben dat niet zo ,en dat is bekend bij de dames.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Thailand....".The day after"

#82 Bericht door genesis » donderdag 27 augustus 2015, 07:28

elst99 schreef:Vraagje en graag een eerlijk antwoordt!
Accepteren jullie nu meer van je Thaise dan voorheen van je Nederlandse?
JA!

Maar dat heeft te maken met het feit dat mijn huidige partner enorm gehaaid en zelfstandig is, dit in tegenstelling tot mijn vorige partner, die was zeer afhankelijk en in alles makkelijk en vond alles wel oke.

Ik heb Lin ook recent aangegeven dat ik naar haar zeer toegefelijk ben omdat, ten eerste zij nog nooit een relatie heeft gehad in deze vorm van langdurig samenleven, ten 2de dat ik heel goed begrijp dat het een enorme stap voor haar is om in onze wereld te komen leven en dat geeft haar soms best veel stress en frustratie. Ze zegt me nog wel eens, ik deze wereld begin ik met sommige zaken weer van nul.

Maar ten 3de ik heb haar ook al aangegeven, dat ik als ik zie/voel dat ze meer ontspannen en 'ingeburgerd' is, ik meer balans ga brengen in onze relatie, dus dat ze nog wel eens wat meer tegengas kan verwachten. :thumbsup:

Maar ik bof met haar hoor, want ik heb absoluut voor mij de belangrijkste aspecten in onze relatie aanwezig en zij is toch duidelijk behoorlijk anders dan de meesten, als ik zo hier op het forum lees.

Alleen qua Knorrig/mopperig zijn herken ik ook goed van Ron, alleen is de reden vaak heel anders en de frequentie is veel minder, maar het kan wel eens meer dan 1 a 2 dagen duren als ze het belangrijk vind en haar hoog zit. Maar ik zit veel meer in de plus dan de min.

Btw ik weet niet of dit geld voor alle Aziatische vrouwen, want ik heb alleen met dit modelletje ervaring, maar wat is zij een enorme vechtjas! :shock:

Er zijn geen koters, die wil Lin ook niet, dus d'as lekker makkelijk voor ons. Alhoewel je 'rammelende' eierstokken nooit kan voorspellen als de biologische klok gaat tikken. :mrgreen:

Genesis
Laatst gewijzigd door genesis op donderdag 27 augustus 2015, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Thailand....".The day after"

#83 Bericht door driver » donderdag 27 augustus 2015, 08:35

elst99 schreef:Vraagje en graag een eerlijk antwoordt!
Accepteren jullie nu meer van je Thaise dan voorheen van je Nederlandse?
Op sommige punten wel en dat is omdat ze een andere denk en leefgewoonte heeft dan ons op veel punten.
En ze is qua denkwijze/reageren naar mij toe heel anders dan mijn ex dus dan is accepteren nu ook iets anders dan voorheen vindt ik.


gr driver

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Thailand....".The day after"

#84 Bericht door jumbo » donderdag 27 augustus 2015, 09:26

elst99 schreef:Vraagje en graag een eerlijk antwoordt!
Accepteren jullie nu meer van je Thaise dan voorheen van je Nederlandse?

Is het niet zo dat in iedere nieuwe relatie, gekoppeld aan 'ouder, wijzer en meer ervaren' je meer accepteert?
Ik geloof niet dat het aan de nieuwe relatie met specifiek Thaise dames ligt...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Thailand....".The day after"

#85 Bericht door jumbo » donderdag 27 augustus 2015, 09:33

ron schreef:
elst99 schreef:Vraagje en graag een eerlijk antwoordt!
Accepteren jullie nu meer van je Thaise dan voorheen van je Nederlandse?
Ik in ieder geval zeer zeker,Elst.
Had anders al lang een schop onder d,r kont gehad............. :thumbsup:
Zoals al eerder gezegd......kinderen nemen is een goede verzekering!
De felang staat over het algemeen bekend om goed voor de koters te zorgen,ongeacht wat.......
De Thaise mannen,hebben dat niet zo ,en dat is bekend bij de dames.

Ron.
Lees, hoor ik regelmatig, met andere klachten als drank of andere vorm van misbruik
Maar het zijn altijd verhalen die naar ons toekomen van de dames zelf, want we hebben
dat niet mogen ervaren... misschien was zij wel de motivatie om te drinken of wat dan ook.
Thai hebben een scherpe tong en dat kan snel tot frustratie leiden... lees ik zelfs uit de huidige verhoudingen
met hun nieuwe farang echtgenoot..

En was je net zo zorgzaam en geduldig voor je NL kinderen, op jongere leeftijd, dan je nu op gevorderde leeftijd
bent voor je Thai kinderen, denkt dat het meespeelt?

In mijn omgeving kijkend naar een hechte familie van een man of 40 die regelmatig bij elkaar komen zie ik
dat de 'slechte thaise man' een uitzondering is, net als de 'slechte thaise moeder' om de factor van mondige tot
brutale veeleisende kinderen nog maar effe te vergeten...

2 kijven, 2 schuld, en de overlevering komt van 1 kant...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Thailand....".The day after"

#86 Bericht door ron » donderdag 27 augustus 2015, 09:43

jumbo schreef:En was je net zo zorgzaam en geduldig voor je NL kinderen, op jongere leeftijd, dan je nu op gevorderde leeftijd
bent voor je Thai kinderen, denkt dat het meespeelt?
Tot vandaag de dag aan toe Jumbo.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Thailand....".The day after"

#87 Bericht door jumbo » donderdag 27 augustus 2015, 09:47

ron schreef:
jumbo schreef:En was je net zo zorgzaam en geduldig voor je NL kinderen, op jongere leeftijd, dan je nu op gevorderde leeftijd
bent voor je Thai kinderen, denkt dat het meespeelt?
Tot vandaag de dag aan toe Jumbo.
Het was een algemene vraag, maar je antwoord is uiteraard het enige goede antwoord... :thumbsup:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Thailand....".The day after"

#88 Bericht door jomel17 » donderdag 27 augustus 2015, 09:56

elst99 schreef:Vraagje en graag een eerlijk antwoordt!
Accepteren jullie nu meer van je Thaise dan voorheen van je Nederlandse?
Ja ik accepteer meer van mijn Thaise vrouw dan van mijn overleden Hollandse vrouw, komt ook doordat ik ouder (en wijzer) ben geworden.... [$)
หลงรัก

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Thailand....".The day after"

#89 Bericht door elst99 » donderdag 27 augustus 2015, 14:00

Leuk die eerlijke antwoorden, vooral daarom, omdat ik als Nederlandse vaak het negatieve lees over geëmancipeerde vrouwen waar men van gescheiden is en als ik dan de 'problematiek' lees van het taalprobleem, de weinige gespreksstof, het gezichtsverlies.
Vraag ik me af, met wat meer geduld had het niet tot een scheiding hoeven komen ;) of zie ik dat verkeerd?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Thailand....".The day after"

#90 Bericht door genesis » donderdag 27 augustus 2015, 15:27

elst99 schreef:Leuk die eerlijke antwoorden, vooral daarom, omdat ik als Nederlandse vaak het negatieve lees over geëmancipeerde vrouwen waar men van gescheiden is en als ik dan de 'problematiek' lees van het taalprobleem, de weinige gespreksstof, het gezichtsverlies.
Vraag ik me af, met wat meer geduld had het niet tot een scheiding hoeven komen ;) of zie ik dat verkeerd?
JA!

Na 15 jaar ziekte van ex partner en en in de 5 jaren daarna, met relatie therapie waarin je hoord van haar, ik snap je niet, ik ken je niet...............

Als de intimiteit al zo'n beetje 20 jaar ter ziele is je leeft als broer en zus en bij mij is de liefde er eigenlijk al jaren niet meer.........

Je voelt je al jaren vreselijk eenzaam..............

Vervolgens verlies je je hart aan een ander, wat ik nooit gezocht heb, maar dat overkomt je...........

Tja dan besef je dat je de strijd verloren hebt en er een einde is gekomen aan een 30 jaar relatie.

Het niet een kwestie van goed of fout, van straffen of belonen er is alleen de consequentie.....

Het geluk van anderen was niet mijn geluk, wel geprobeerd, maar zo groot was ik blijkbaar niet......

Ik heb in het laatste 'kwartier' van mijn leven geen zin meer om te doen wat anderen van mij verwachten....

Die rekening kan ik aan mezelf niet betalen als ik mezelf in de spiegel moet aankijken en mijzelf verantwoording moet afleggen als ik het einde voel naderen......

Dus nogmaals JA is het antwoord, ik heb anders besloten en gekozen, of het uiteindelijk beter is en heeft gebracht wat ik er van hoop.............

Vraag me dat nog eens over zo'n 25 a 30 jaar :mrgreen:

Genesis
Laatst gewijzigd door genesis op donderdag 27 augustus 2015, 15:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”