En de kat gaat ook mee, ervaringen?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

En de kat gaat ook mee, ervaringen?

#1 Bericht door foppo » vrijdag 13 juni 2014, 12:02

Één van de dingen waar ik het meest tegenop zie tijdens de reis naar Thailand december aanstaande wegens de verhuizing is de vliegreis met de kat.
Onze kat is een buiten kat, ondanks dat we binnen plenty ruimte hebben zit hij het liefst buiten in de omliggende weilanden en maïsvelden op zoek naar muizen en andere lekkernijen.
Kortom, moeilijk binnen te houden.
En het lijkt me voor het beest geen pretje om van Ams naar Bkk 12 uur in een klein hokje te zitten, al een dag niets gegeten en een hoop vreemde herrie om zich heen.
Daarna na aankomst in Bkk met een taxi naar DungMueng om nog een uurtje door te vliegen naar Ubon R.
Godzijdank lijkt het erop dat ze daar niet aan 14 dagen of 4 weken quarantaine doen. (volgens info)

Als de papieren en dierenpaspoort in orde zijn en in het Engels vertaald lijkt het allemaal vrij makkelijk te lukken.
Graag hoor ik jullie ervaringen.
Tips?

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: En de kat gaat ook mee, ervaringen?

#2 Bericht door dutch » vrijdag 13 juni 2014, 13:07

Wat ik nooit een pretje heb gevonden is dat deze "buitenkatten" altijd bij een ander in de tuin hun behoeftes doen,maar nooit bij zichzelf. :evil:
Ik heb hier nogal e.e.a. moeten fabriceren om de "lievelingetjes" van de buren buiten te kunnen houden.
Sorry,het is geen antwoord op je vraag,maar ik moest het even kwijt,vooral toen je schreef dat je brave kat het absoluut nodig heeft om buiten te verblijven.
[|)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: En de kat gaat ook mee, ervaringen?

#3 Bericht door foppo » vrijdag 13 juni 2014, 13:19

Ik snap je helemaal!!!!!

Gelukkig hebben we zowel hier als straks dáár geen buren met tuintjes.

Wel hebben we hier heel veel landerijen en weilanden en paarden- en varkensschuren waar die kat lekker kan jagen.
Straks zitten we tussen de niet meer in gebruikzijnde rijstlanden en bovendien binnen een muur van 2 meter.
En daar moet tie straks wel binnen blijven want de mensen in die streek gaan anders met katten om dan wij, hoewel.....

jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 275
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 05:37

Re: En de kat gaat ook mee, ervaringen?

#4 Bericht door jvs » vrijdag 13 juni 2014, 17:02

Als er hier een kat in de tuin komt om vogels te vangen dan heeft ie pech als ik hem te pakken krijg,maar meestal zijn de honden me voor.
Ach ja de een vindt het maar niks als iemand vist en een ander vindt het maar niks als iemand katten los laat lopen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: En de kat gaat ook mee, ervaringen?

#5 Bericht door serpay » vrijdag 13 juni 2014, 18:25

ik heb zelf altijd katten gehad maar dat waren binnenkatten en als ze buiten kwamen was het aan het lijntje.
moet ook zeggen als een kat bij mij in de tuin schijt ik dit ook niet leuk zou vinden.
zelfde geld overigens ook voor honden bezitters die laten de beesten ook maar schijten waar het hun uit komt.
anders zou ik niet weten waarom ik regelmatig in de hondestront stap...........
maar het ergste zijn nog wel duivenmelkers met hun vliegende stront gooiers.
ja de ex achterbuurman heeft er een kleine 200 dus ik hoef je niet te vertellen hoe mijn auto er uit ziet als deze een dag buiten gestaan heeft.
ja huisdieren zijn mooi en leuk maar houd deze dan ook voor u zelf en niet ten laste van anderen.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: En de kat gaat ook mee, ervaringen?

#6 Bericht door Kees » vrijdag 13 juni 2014, 18:35

Nou echte antwoorden krijg je dus niet.
Niet dat ik een goed antwoord heb, want ook ik heb daar geen ervaring mee, maar misschien wordt je van deze http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare ... /index.htm link van de KLM wat wijzer.
Niet klagen, maar dragen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: En de kat gaat ook mee, ervaringen?

#7 Bericht door prajak » zaterdag 14 juni 2014, 00:54

Foppo, lid Greenthaiway is naar Thailand gekomen met een hond. En ik meen dat hij daarvan hier verslag heeft gedaan; anders stuur je hem een pb.

Een ding wil ik je wel vertellen: in vrijheid grasduinen in de weilanden brengt jouw kat in contact met een dier dat hij nog nooit heeft gezien: de slang. En als dat een cobra is dan verliest jouw kat die confrontatie.

En is dit iets ?

http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... r+meenemen

En zoek eens op ara.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: En de kat gaat ook mee, ervaringen?

#8 Bericht door greenthaiway » zaterdag 14 juni 2014, 03:29

Dat klopt prajak, misschien kan foppo het opzoeken.
Anders moet ik, op verzoek, ff kijken of ik nog iets in de oude correspondentie Gmail doos heb staan m.b.t. het topic.

De info is inmiddels wel gedateerd, de hond ging mee in begin November 2008, alles is goed verlopen, hij reisde met een travel-bench, model Duitse Herder, kleinere maten waren uitverkocht, ik kocht de bench in Duitsland, Düsseldorf International Airport, de hond was een Jack Russell een enorme speelse, eigenwijze, lieve rakker. R.I.P.

In het kort, voor zover ik weet, met de kennis van 2008, kan de kat mee in de cabine.
Ze hebben in sommige vliegtuigen ergens in de passagiers cabine een plaats voor katten en zeer kleine keffertjes, tamme nertsen(?).
Een opberghokje zal ik maar zeggen voor kleine huisdieren.

De hond reisde indertijd mee in het ruim waar grotere dieren in geplaatst worden, het dierenruim.
Hij was de kluts kwijt toen ik de bench in ontvangst nam bij de Thaise douane.
Het was een zeer lange reis, na aankomst nog met een huurauto in 1 x doorgereden van Jomtien naar Bung Kan, iets van 800 km.
Midden in de nacht, vechtend tegen de slaap.
Tommy, de hond, was dagen van slag, de eerste vierentwintig uur lag ie in een halve coma op de bank in ons huurhuis.
Paar weken erna, hij had zijn slaapplaats inmiddels buiten tegen het huis, bij de keuken deur, zagen een toenmalige vriendin en ik
bij het ochtendkrieken een middelgrote slang op 50 centimeter van de hond op de tegels slapen.

Vanuit mijn geloofsovertuiging is het onwenselijk dieren te doden, het is opbouwen van slecht karma, maar deze slang heb ik naar het volgend koninkrijk gestuurd door 'm met een machete te onthoofden...
Met het uitspreken van een mantra waardoor de ziel in een hogere levensvorm incarneert.
Wat meespeelde in de beslissing om de slang te doden was een voorval van enkele weken voordien, een andere slang, eentje van meer dan twee meter, giftig volgens de buren, viel mij en de buurvrouw aan op hetzelfde portaal bij de keuken.
Hij viel ons toen aan uit doodsangst, de honden van de buurman, die vrij in de 4 Rai grote tuin rond konden lopen, hadden hem ontdekt onder wat tuinafval van takken, de buurman had hem drie keer goed geraakt met een stok, de slang schuifelde in nood het portaal op richting buurvrouw en mij, duidelijk aanvallend.

Nu zou ik niet zo snel meer een slang doden, ze zijn angstiger voor ons dan wij voor hen.
Omdat ik in mijn jeugd op Java op 7 of 8 jarige leeftijd door een slang ben gebeten, mijn moeder bracht mij in allerijl naar het ziekenhuis voor een antidotum,
was op het nippertje volgens de arts, ben ik als de dood voor slangen.
Dreig off-topic af te dwalen in het verleden. :roll:
Laatst gewijzigd door greenthaiway op zaterdag 14 juni 2014, 04:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: En de kat gaat ook mee, ervaringen?

#9 Bericht door Hua Thale » zaterdag 14 juni 2014, 03:47

De revolutie eet haar eigen kinderen op.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: En de kat gaat ook mee, ervaringen?

#10 Bericht door greenthaiway » zaterdag 14 juni 2014, 04:56

Dat zijn de juiste links Hua Thale!
Bedankt voor het opzoeken.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: En de kat gaat ook mee, ervaringen?

#11 Bericht door Hua Thale » zaterdag 14 juni 2014, 05:09

Het gaat zo snel zoeken met de juiste tags.
Nu maar hopen dat foppo een slimme kat heeft.
Deze is een beetje dom geloof ik.

Afbeelding
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: En de kat gaat ook mee, ervaringen?

#12 Bericht door prajak » zaterdag 14 juni 2014, 07:25

Hua Thale schreef:Het gaat zo snel zoeken met de juiste tags.
Nu maar hopen dat foppo een slimme kat heeft.
Deze is een beetje dom geloof ik.

Afbeelding
Als ik de slang zo zie is het een 'garden snake' en met dit soort slangen spelen mijn katten ook. Het kan geen kwaad.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: En de kat gaat ook mee, ervaringen?

#13 Bericht door foppo » zaterdag 14 juni 2014, 08:50

Dank voor de reacties.

Of onze kat echt slim is weet ik niet echt.
Hij is in iedergeval behoorlijk naïef.
Als hier leveranciers staan te lossen floept tie uit nieuwsgierigheid de vrachtwagen in en moet ik opletten of tie er weer uit is als de leverancier vertrekt naar z'n volgende adres.
Zo ook met bezoekers en klanten.
Hij stapt er meteen op af.

Anderzijds weet hij wel dat als tie een muisje op eet dat tie precies om het galletje heen moet eten omdat tie dat niet lekker vindt.

Het meenemen in de cabine wordt op trans-Atlantische vluchten niet meer gedaan.
Ze gaan in het verwarmde ruim van het vliegtuig en worden beschouwd als cargo.
Vroeger was dat inderdaad anders.
Bovendien is het aantal huisdieren dat mee kan zeer beperkt.
KLM/China airlines en EVA-air zijn wat dat betreft hetzelfde.
Het is vooral een kwestie van vroegtijdig alles goed organiseren.

Ik vroeg me alleen af of hier mensen zijn met recente ervaringen waar ik m'n voordeel mee zou kunnen doen of dat er misschien airlines zijn die betere faciliteiten bieden?

Verder is het zo dat ik me voorstel de kat een week of wat binnen te houden.
Om te wennen en te acclimatiseren.
Pas dan voorzichtig naar buiten.
Het landje is ca. 3000 meter groot dus daar is genoeg ruimte.
Bovendien staat er een muur omheen van 2 meter hoog, ik vraag me af of een volwassen kat daar zo maar overheen springt.

Ze zijn bezig met de muur: het hoogte verschil tussen 'binnen' en 'buiten' is 1 meter.
De fundering is ca. 1.50 meter diep.
Daarop wordt de muur gemetseld van 2 meter hoog met om de twee meter een pilaar.
Hier de fundering in aanbouw:

Afbeelding

en dan hier het vullen vanuit de betonmixer met een buis van de funderingsbekisting:

Afbeelding

Dit zijn foto's van 9 juni j.l.
Momenteel ligt de boel stil vanwege de hevige regen.
De totale lengte van die muur wordt ca. 280 meter dus ze zijn nog wel even zoet.....

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: En de kat gaat ook mee, ervaringen?

#14 Bericht door greenthaiway » zaterdag 14 juni 2014, 09:23

Kleine huisdieren kunnen w.s. nog steeds mee in de passagierscabine, ook bij de KLM.
http://www.skyscanner.nl/nieuws/kosten- ... d-te-nemen
In 2008 was LTU, tegenwoordig Air Berlin, de goedkoopste wat meenemen van huisdieren betreft.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: En de kat gaat ook mee, ervaringen?

#15 Bericht door foppo » zaterdag 14 juni 2014, 09:44

Bedankt!

Lastig hoor, want ik merk dat de info soms niet overal gelijk is.
Gisteren KLM en Eva air gebeld en die vertellen dat het in de cabine niet meer mag.
In Augustus gaan we weer (via EVAair) en dan kunnen we het bij de info balie's op Schiphol misschien helder krijgen, maak ik gelijk de boeking en dan ligt het vast.

Nouja, het blijft een lastige onderneming maar zoals met zoveel dingen valt het achteraf allemaal wel weer mee....

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”