Eerst keer Thailand

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Leinenrick
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: woensdag 28 mei 2014, 15:56

Eerst keer Thailand

#1 Bericht door Leinenrick » maandag 02 juni 2014, 10:32

Hallo allemaal!

Wij gaan volgend jaar januari naar Thailand toe! We hebben al een hoop info verzameld via het forum en we zijn bezig met het uitstippelen van onze reis.
Dit is onze planning tot nu toe (we hebben alleen vliegtickets, voor de rest staat er nog niks vast, dus ook het begin kan nog veranderd worden):
Dag 1 Amsterdam - Bangkok
Dag 2 Aankomst Bangkok in de middag
Dag 3 Bangkok
Dag 4 Bangkok
Dag 5 Bangkok - Kanchanaburi
Dag 6 Kanchanaburi
Dag 7 Kanchanaburi - Ayutthaya
Dag 8 Ayutthaya - Chiang Mai (via bangkok met het vliegtuig, of we nemen dag 7 savonds de nachttrein naar Chiang Mai)
Dag 9 Chiang Mai
Dag 10 Chiang Mai
Dag 11 Chiang Mai
Dag 12 Chiang Mai - ???
Dag 13
Dag 14
Dag 15
Dag 16
Dag 17
Dag 18
Dag 19
Dag 20
Dag 21
Dag 22 ..... - Bangkok
Dag 23 Bangkok
Dag 24 Bangkok - Amsterdam

We zijn aan het kijken welke eilanden we aan willen doen. We willen graag naar Ko Phi Phi, maar ook naar Ko Tao, Ko Phangan en misschien ook Ko Samui.
Een hoop eilanden voor een korte tijd misschien... Dus we moeten keuzes maken, maar ja welke :)

Als jullie een goede verdeling weten hoor ik het heel graag!

Leinenrick
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: woensdag 28 mei 2014, 15:56

Re: Eerst keer Thailand

#2 Bericht door Leinenrick » woensdag 04 juni 2014, 16:05

Kan iemand mij vertellen hoelang je van te voren moet in checken/aanwezig moet zijn op vliegvelden als chiang mai en krabi etc??

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Eerst keer Thailand

#3 Bericht door prajak » woensdag 04 juni 2014, 17:07

Eerst maar eens jouw schema.

Kanchanaburi, de meningen zijn verdeeld, maar als je niet uitgebreid de geschiedenis wilt bestuderen en bijvoorbeeld alle begraafplaatsen en het museum wilt bezoeken en in diepe gedachten verzonken wilt gaan lopen langs het spoor waar onder iedere biels een paar doden liggen dan plan je daar te veel dagen.

Voor de open dagen wil je een eiland. Daar heb ik geen info over.

Maar waarom reis je niet naar de Isan ? Acht dagen heb je daarvoor. Huur een personenwagen en ga de Mehkong eens af vanaf regio Loey naar Ubon Ratchathani. Je reist door het oude Thailand, geniet van de natuur, wordt niet gehinderd door het massa toerisme, er is niet overal Engels maar je vindt overal hotels en guesthouses, je komt tot rust beter dan op een eiland met giga hoeveelheden mensen (januari is een topmaand voor het toerisme) en je levert de auto in in Ubon R of in Bangkok.

Dan jouw laatste vraag; inchecktijd. Dat is afhankelijk van de maatschappij waarmee je vliegt. Dus raadpleeg hun website.

Denk er aan, de tijden daar zijn STRIKT na te leven. Kom een minuut te laat en de balie is dicht en je kunt opnieuw boeken en geld terug is er niet altijd bij. Dus neem jouw reistijd meer dan ruim.

Goeie voorbereiding gewenst :giggle2: . En dat is vaak leuker dan de reis zelf, toch ?

Leinenrick
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: woensdag 28 mei 2014, 15:56

Re: Eerst keer Thailand

#4 Bericht door Leinenrick » donderdag 05 juni 2014, 08:57

Ha Prajak,

Bedankt voor je tips!
We willen vanuit Kanchanaburi naar de Erawan watervallen en misschien de Tiger temple. Hiervoor zouden we dan een middag hebben (bangkok -kanchanaburi) en nog een volledige dag. Nemen we hier dan teveel tijd voor?

We willen toch een aantal eilandjes bezoeken ipv de Isan. Misschien alvast een volgende reis naar Thailand inplannen :D

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Eerst keer Thailand

#5 Bericht door v@go » donderdag 05 juni 2014, 10:21

De tijger tempel ben je met een paar uur wel klaar hoor, hoe lang je bij de watervallen wilt blijven bepaal je natuurlijk ook zelf maar ik denk niet dat je daar 1,5 dag voor uit moet trekken.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Leinenrick
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: woensdag 28 mei 2014, 15:56

Re: Eerst keer Thailand

#6 Bericht door Leinenrick » donderdag 05 juni 2014, 11:13

Zouden we dan vanuit Bangkok het best direct naar de tijger tempel kunnen gaan en dan de volgende dag s'ochtends naar de watervallen? Vervolgens terug naar Bangkok om een vlucht naar Chiang Mai te nemen/de trein. Of zouden jullie dat anders doen?

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Eerst keer Thailand

#7 Bericht door pong » donderdag 05 juni 2014, 12:39

Leinenrick schreef:Kan iemand mij vertellen hoelang je van te voren moet in checken/aanwezig moet zijn op vliegvelden als chiang mai en krabi etc??
varieert per airline en staat vrijwel altijd overduidleijk op je ticket/booking. 1 uur is meestal zat.

Leinenrick
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: woensdag 28 mei 2014, 15:56

Re: Eerst keer Thailand

#8 Bericht door Leinenrick » donderdag 05 juni 2014, 13:56

Ik kon het op de website van AirAsia niet goed vinden, maar goed, we komen er wel achter als we tickets boeken :)

peewan62
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: dinsdag 01 oktober 2013, 20:07

Re: Eerst keer Thailand

#9 Bericht door peewan62 » donderdag 05 juni 2014, 20:14

Hallo,

bij Lion air zeggen ze, zorg dat je 90 minuten voor je vlucht op het vliegveld bent (domestic), check in sluit 45 minuten voor vertrek, zorg dat je 30 minuten voor vertrek bij de gate bent. Thai Lion air heeft nog geen website, maar als je de Indonesische website pakt kun je daar ook binnenlandse vluchten in Thailand boeken. In Indonesie reeds regelmatig en in april in Thailand mee gevlogen en goede ervaringen. Als je op tijd bent met inchecken krijg je vaak de "emergency seat" stoelen met extra beenruimte. Natuurlijk hebben ze ook wel vertraging maar die ervaring heb ik met verschillende binnenlandse maatschappijen in Azie.

Groet, Peter.

Inge62
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 88
Lid geworden op: maandag 25 juni 2007, 22:27

Re: Eerst keer Thailand

#10 Bericht door Inge62 » donderdag 05 juni 2014, 21:22

Verdiep je eerst in the tiger temple. Misschien wil je er niet naar toe....

Leinenrick
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: woensdag 28 mei 2014, 15:56

Re: Eerst keer Thailand

#11 Bericht door Leinenrick » maandag 16 juni 2014, 11:39

We lezen inderdaad verschillende verhalen over de Tiger temple, we weten nog niet wat we doen..

Kan iemand me vertellen of het mogelijk is in de ochtend van Kanchanaburi naar de Erawan watervallen te gaan en vanaf daar terug naar Bangkok om s'avonds een vliegtuig naar Chiang Mai te pakken? Of wordt het dan erg krap met de tijd? Ik vind het erg lastig inschatten...

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Eerst keer Thailand

#12 Bericht door Henk Korat » maandag 16 juni 2014, 15:46

Leinenrick schreef:We lezen inderdaad verschillende verhalen over de Tiger temple, we weten nog niet wat we doen..

Kan iemand me vertellen of het mogelijk is in de ochtend van Kanchanaburi naar de Erawan watervallen te gaan en vanaf daar terug naar Bangkok om s'avonds een vliegtuig naar Chiang Mai te pakken? Of wordt het dan erg krap met de tijd? Ik vind het erg lastig inschatten...
Je wilt wel veel op een dag. Van Bangkok naar Kanchanaburi is, als alles mee zit, anderhalf/twee uur rijden. Voor de "Bridge over the River Kwai" (Mee nam Kwee Yai) heb je toch ook wel twee uur nodig. Maar dan gedraag je je als een Japanse toerist. Van Kanchanaburi naar de Erewan watervallen is drie kwartier rijden (65 km). Bij de Erawan watervallen moet je beslissen hoeveel je er wilt zien, dus hoever je wilt lopen. Ik weet niet hoe laat je vlucht naar Chiang Mai vertrekt. Het maakt wat uit of dat vanuit Don Muang of Suvarnabhumi is. Don Muang ligt ietsje verder. Met een auto doe je er denk ik een kwartier/twintig minuten langer over. Neem wel altijd de zuidelijke verbindingsweg.

Al met al is het haasten in je vakantie. Ik zou je aanraden een overnachting in Kanchanaburi te nemen. Zo duur zijn de resorts echt niet.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 520
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 15:32

Re: Eerst keer Thailand

#13 Bericht door han wouters » maandag 16 juni 2014, 16:00

Leinenrick schreef:Ha Prajak,

Bedankt voor je tips!
We willen vanuit Kanchanaburi naar de Erawan watervallen en misschien de Tiger temple. Hiervoor zouden we dan een middag hebben (bangkok -kanchanaburi) en nog een volledige dag. Nemen we hier dan teveel tijd voor?

We willen toch een aantal eilandjes bezoeken ipv de Isan. Misschien alvast een volgende reis naar Thailand inplannen :D
Hi Leinenrick,
Ik begrijp niet waarom iedereen zegt dat het te lang is in Kanchanaburi. Ik ben daar als onderdeel van een langere reis vorig jaar 5 dagen geweest op diverse lokaties en resorts. Een prachtig gebied. Onder andere een prachtig resort direct naast de rivier, 1 op de rivier en een luxe tentenkamp in de rimboe. Even goed zoeken je kunt je prima vermaken 5 dagen. Had overigens wel een privechauffeur en een gids die engels sprak.
Waar domheid begint eindigt de rede

jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 275
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 05:37

Re: Eerst keer Thailand

#14 Bericht door jvs » maandag 16 juni 2014, 16:36

Als je naar de waterval wil is het toch veel beter om de trein te nemen en ook heel veel goedkoper.Enkele reis is 100 baht en de reis is ongeveer 2 uur.Je kunt gewoon een ticket kopen aan een loket daar en dan reis je over een spoorbaan met een groot stuk historie.
Misschien ook een goed idee om je er een beetje meer in te verdiepen,kijk eens naar de film, the railway man.
Er liggen daar ook veel Nederlanders en ik vindt het ook zeker een paar dagen waard om daar in de omgeving rond te kijken.Het uitgaans leven is er niet veel maar er zijn wel enkele bars en restaurants.

Leinenrick
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: woensdag 28 mei 2014, 15:56

Re: Eerst keer Thailand

#15 Bericht door Leinenrick » zondag 22 juni 2014, 15:49

@ henk

Bedankt voor je antwoord. Het is inderdaad toch wat veel allemaal op een dag. We blijven er lekker een nachtje slapen :-)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”