Service nederlandse ambassade

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Service nederlandse ambassade

#1 Bericht door sunbird » donderdag 01 mei 2014, 04:14

Een goede vriend van ons ( niet in TF) vertelde ons het volgende verhaal
Hij was kort geleden gescheiden van zijn Thaise vrouw (kan gebeuren) maar wil weer hertrouwen met haar. ( kan ook gebeuren :)
Maar dat gaat zo maar niet.
Hij ging naar de ambassade met al zijn papieren voor een huwelijksverklaring.
Eerst moest hij een adres opgeven in Nederland, dat ging echter niet hij woont al meer dan 12 jaar in Thailand en heeft hier zijn huis en tambien baan.
De dame die hem te woord stond sprak geen Nederlands vertelde hem dan vult u een naam in van familie of vriend :cry: vreemd dat ze dat vragen.
Daarnaast kwam dan ook nog dat hij zijn Thaise documenten eerst moest laten vertalen en legaliseren op het min.van foreign affairs.
Daarna krijg je weer de omgekeerde volgorde , inkomsten en huwelijks verklaring weer laten vertalen naar Thais in dan weer Min. Of Foreign affairs.
Ik zag een mail van de ambassade dat hij het schriftelijk kon doen !?
Als ik het goed begrijp kan hertrouwen een dure zaak worden zeker als je in Yasothon woont.
En waarom wordt je niet in het Nederlands te woord gestaan zou makkelijker zijn als je Engels/Thais van mindere kwaliteit is ;)

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Service nederlandse ambassade

#2 Bericht door yandre » donderdag 01 mei 2014, 04:37

nu hier in thailand gescheiden en heb nieuwe vriendin
werd er gezegd bij de imigratie dienst waarom trouw je niet
met je nieuwe vriendin .
toen kreeg ik te horen dat je kan op nieuw trouwen als je dit wilt
9 maanden na je scheiding werd mij vertelt door de imigratie oficier.
mischien dat dit mee speelt weet het verder niet ben niet op de
ambasade van nederland geweest in bangkok.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Service nederlandse ambassade

#3 Bericht door nbreeker » donderdag 01 mei 2014, 05:25

Nu Jo ten eerste welkom terug,Nu je vriend die verleden week in een opwelling gescheiden is en nu spijt heeft moet het volgende doen,hij gaat naar de ambassade en moet daar een contract of marriage aan vragen op vertoon van een document dat hij niet getrouwd is op het moment en moet dan met alles naar de Thaise foreign affairs,nadat het vertaald is,waar zij moet laten zien dat ze niet getrouwd is,en dan toestemming krijgt om te trouwen. Ik snap die goeie vriend niet van je dat hij niet om iemand heeft gevraagd die Nederlands spreekt,er is een hele vriendelijke Nederlandse dame op de ambassade.Je moet je ook niet als een l*lletje rozenwater weg laten sturen.Volgens mij is hier sprake van een babylonische spraak verwarring.Hij is gescheiden net als de meeste hier die met een Thaise dame willen trouwen,dus hij moet een bewijs overleggen dat hij niet in Nederland is getrouwd en dan weer van voren af aan beginnen,en dat hij weer met dezelfde dame wil trouwen gaat niemand wat aan hij heeft alleen de kans dat hij opnieuw sinsod moet betalen,maar dat is eigen schuld dikke bult.

Mijn vrouw en ik waren verleden week Dinsdag op de ambassade voor een visum aanvraag en ik denk dat er 100 man stonden,maar wij hadden een afspraak en een uur later was alles geregeld en stonden we weer buiten,en 3 dagen later een email dat het paspoort met het visum op de post was EMS met nummer erbij zodat ik het kon tracken.
Toen wij het paspoort ontvingen zat er een briefje bij dat je het visum moest controleren op de datums en de juiste naam etc.Wat mij opviel dat er stond dat het visum was afgegeven in Kuala Lumpur en dat kwam bij mij vreemd over,en ik heb geen zin in discussies met die kwajongens op schiphol dus ik een e-mail gestuurd naar de visa afdeling nu 2 minuten later had ik antwoord dat het visa inderdaad in Kuala Lumpur was afgegeven en dat het dus goed was.
Nu een betere service kan ik niet wensen,het enigste negatieve hieraan is dat je naar Bangkok moet,maar daar kan de ambassade niets aan doen.Ik heb zelf de indruk dat de ambassade beter werkt dan voorheen.
ook voordat we naar Bangkok gingen had ik vragen die stelde ik per email en die werden heel snel beantwoord.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Service nederlandse ambassade

#4 Bericht door sunbird » donderdag 01 mei 2014, 06:00

[quote="yandre"]nu hier in thailand gescheiden en heb nieuwe vriendin
werd er gezegd bij de imigratie dienst waarom trouw je niet
met je nieuwe vriendin .
toen kreeg ik te horen dat je kan op nieuw trouwen als je dit wilt
9 maanden na je scheiding werd mij vertelt door de imigratie oficier.

Dat gaat in dit geval niet op omdat het zijn ex vrouw is

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Service nederlandse ambassade

#5 Bericht door sunbird » donderdag 01 mei 2014, 06:09

[quote="nbreeker"]Nu Jo ten eerste welkom terug,Nu je vriend die verleden week in een opwelling gescheiden is en nu spijt heeft moet het volgende doen,hij gaat naar de ambassade en moet daar een contract of marriage aan vragen op vertoon van een document dat hij niet getrouwd is op het moment en moet dan met alles naar de Thaise foreign affairs,nadat het vertaald is,waar zij moet laten zien dat ze niet getrouwd is,en dan toestemming krijgt om te trouwen. Ik snap die goeie vriend niet van je dat hij niet om iemand heeft gevraagd die Nederlands spreekt,er is een hele vriendelijke Nederlandse dame op de ambassade.Je moet je ook niet als een l*lletje rozenwater weg laten sturen.Volgens mij is hier sprake van een babylonische spraak verwarring.Hij is gescheiden net als de meeste hier die met een Thaise dame willen trouwen,dus hij moet een bewijs overleggen dat hij niet in Nederland is getrouwd en dan weer van voren af aan beginnen,en dat hij weer met dezelfde dame wil trouwen gaat niemand wat aan hij heeft alleen de kans dat hij opnieuw sinsod moet betalen,maar dat is eigen schuld dikke bult.

Hallo Nick
Ik kan er niet zoveel over zeggen we zitten in Bali voor het moment
Zover ik weet kon hij aantonen het echtscheidings contract , wat in het Thais is maar op de ambassade willen ze een gelegaliseerde vertalingin het Engels , naar Nederland komt hij niet meer ,heeft hier alles, en wil alleen zijn verkeerde beslissing terug draaien.
Ik denk dat ook meespeelde dat de ambassade om 12 dicht ging.
Groetjes Jo

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Service nederlandse ambassade

#6 Bericht door prajak » donderdag 01 mei 2014, 06:58

Als je de ambassade belt krijg je eerst de mevrouw die alleen Thai en Engels spreekt en ze is uiterst zuinig met doorverbinden. Ze is, mijn ervaring, op het onvriendelijke af. Als je geen naam weet van een ambtenaar consulaire dienst is doorverbonden worden naar iemand die NL spreekt heel moeilijk.

Ik bel nimmer in de morgen want dan zijn de loketten open. Ik bel altijd na 13.30 uur en vraag naar meneer A of mevrouw B (ik weet niet of ik de namen mag noemen hier) en na veel aandringen krijg ik wel iemand aan de lijn. En anders stuur ik een email, leg het probleem uit of de vraag neer en geef mijn mobiel nummer en dan belt men terug, is mijn ervaring.

Ik heb geen slechte ervaringen met de ambtenaren zelf. Ze willen graag dienstverlenend zijn maar hebben een filtertje op de voordeur gezet.

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”