Ik emigreer naar Thailand en neem mee.....?

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Ik emigreer naar Thailand en neem mee.....?

#31 Bericht door foppo » vrijdag 25 april 2014, 11:15

Erwtensoep?

Gut ja, ik bedenk me plotseling dat ik m'n schaatsen niet moet vergeten.....

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Ik emigreer naar Thailand en neem mee.....?

#32 Bericht door Hua Thale » vrijdag 25 april 2014, 11:26

Kijk zo komen we nog eens op 'vergeten' spullen.
Je heb in Bangkok iets van een schaatsbaan kan ook iets van dit zijn ben ik even kwijt.

Afbeelding

Je collectie 'natuur films' van vroeger zou ik thuis laten. ;)
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ik emigreer naar Thailand en neem mee.....?

#33 Bericht door prajak » vrijdag 25 april 2014, 15:57

Erwtensoep maak ik zelf ! En denk er aan, mijn erwtensoep is snert ! :clap:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Ik emigreer naar Thailand en neem mee.....?

#34 Bericht door Ben » zaterdag 26 april 2014, 05:01

joepattaya schreef:kaasschaaf
En Kaas . :lol:

Als de spullen op naam van een terug kerende Thai staat is er geen import belasting
http://www.customs.go.th/wps/wcm/connec ... oldeffects+

henk177
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 146
Lid geworden op: maandag 22 november 2010, 18:06
Locatie: Chon Buri

Re: Ik emigreer naar Thailand en neem mee.....?

#35 Bericht door henk177 » zaterdag 26 april 2014, 05:12

Ben::Als de douane op het moment dat de container aankomt beslist dat er toch betaald moet worden wat doe je dan ???

Gebruikersavatar
janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 410
Lid geworden op: zondag 07 juni 2009, 12:31
Locatie: het kaasstadje gouda

Re: Ik emigreer naar Thailand en neem mee.....?

#36 Bericht door janjaap » zaterdag 26 april 2014, 06:59

een ijsmachien om ijsjes te maken
een bbq en houtskool lucievers
en mischien een varkenstrog
altijd makkelijk
Ubi bene, ibi patria

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Ik emigreer naar Thailand en neem mee.....?

#37 Bericht door Kees » zaterdag 26 april 2014, 08:49

Gaat weer lekker hier, goede antwoorden allemaal.
Wat ik niet helemaal begrijp Foppe, ik mag toch aannemen dat je wist dat je naar Thailand zou gaan verhuizen, vanwaar dan al die nieuwe spullen?
Wij hebben ook de plannen om over pakweg 3-4 jaar naar Thailand te gaan , en daarom zijn we ook van plan om niets nieuws meer te kopen, buiten het hoog nodige.
Niet klagen, maar dragen.

henk177
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 146
Lid geworden op: maandag 22 november 2010, 18:06
Locatie: Chon Buri

Re: Ik emigreer naar Thailand en neem mee.....?

#38 Bericht door henk177 » zaterdag 26 april 2014, 09:00

Kees ::sorry maar ik had een normaal en goed antwoord en advies gegeven maar heb dit verwijderd .
Het gaat Foppe er helemaal niet om wat wij voor advies geven maar hij wil ons alleen vertellen dat hij een enorm groot huis heeft en heeeeeel veel dure en nieuwe spullen zoals 5 bijna nieuwe TV.s en wat al nog meer .
Tenslotte weet hij pas sinds een week dat hij gaat verhuizen volgens mij vandaar nog alles nieuw gekocht !
Mochten jullie nog wel een beetje advies willen stuur dan een PB
Groeten Henk en Kai

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Ik emigreer naar Thailand en neem mee.....?

#39 Bericht door Hua Thale » zaterdag 26 april 2014, 09:05

Vandaar Kees.
Grapje en een grol tussendoor.

Als je goed in je spullen zit je zelf er prettig bij voelt laad je alles in die container past het niet koop je een grotere.
Betaal de mannen alhier een bonus voor de snelle afhandeling en klaar.
Hierzo ga je alles wat je fijn vindt gebruiken of dusdanig weg zetten dat het daar jaren kan blijven staan.
Goedkoper kan niet als de kwaliteit en ouderdom nog goed binnen je eisen valt.
Ook al kost het een duizend euro om de mannen gunstig te stemmen.
Een keer mis grijpen met achter in je hoofd 'daar had ik in Nederland er op iedere kamer een van' is frustratie.
Weggeven kan altijd nog.

Waarom ik dan niet de kinderen van mijn vrouw woonde hier in het huis al en kochten veel zelf daarnaast had ik veelal oudere spullen [De greep] een locatie voor armlastige en creatievenlingen op woongebied.

O en een zus die alles kan gebruiken en voor haar hobby op de rommelmarkt staat.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Ik emigreer naar Thailand en neem mee.....?

#40 Bericht door foppo » zaterdag 26 april 2014, 09:21

henk177 schreef: Het gaat Foppe er helemaal niet om wat wij voor advies geven maar hij wil ons alleen vertellen dat hij een enorm groot huis heeft en heeeeeel veel dure en nieuwe spullen zoals 5 bijna nieuwe TV.s en wat al nog meer .
Groeten Henk en Kai
Wat een domme reactie:
Ik heb hier een bedrijf waarvoor ik een bijv. aantal demo apparaten elk halfjaar moet updaten en die showroom apparaten neem ik mee.
Tenzij jij de hele zooi wilt overnemen want dan laat ik die spullen fijn hier.
En dat grote huis heb ik niet voor de lol maar zit bij het bedrijfspand dat overigens zeer goed beveiligd is met een zeer modern beveiligings systeem, ook niet voor de lol maar een eis van de verzekering. (en die stellen die eis niet voor niets)
Dus niet van die rare domme dingen zeggen!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Ik emigreer naar Thailand en neem mee.....?

#41 Bericht door dutch » zaterdag 26 april 2014, 09:39

foppo schreef:
henk177 schreef: Het gaat Foppe er helemaal niet om wat wij voor advies geven maar hij wil ons alleen vertellen dat hij een enorm groot huis heeft en heeeeeel veel dure en nieuwe spullen zoals 5 bijna nieuwe TV.s en wat al nog meer .
Groeten Henk en Kai
Wat een domme reactie:
Ik heb hier een bedrijf waarvoor ik een bijv. aantal demo apparaten elk halfjaar moet updaten en die showroom apparaten neem ik mee.
Tenzij jij de hele zooi wilt overnemen want dan laat ik die spullen fijn hier.
En dat grote huis heb ik niet voor de lol maar zit bij het bedrijfspand dat overigens zeer goed beveiligd is met een zeer modern beveiligings systeem, ook niet voor de lol maar een eis van de verzekering. (en die stellen die eis niet voor niets)
Dus niet van die rare domme dingen zeggen!
Er zijn forumleden die het niet kunnen verdragen dat anderen de zaakjes wat beter voor elkaar hebben.Al dan niet door omstandigheden.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

henk177
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 146
Lid geworden op: maandag 22 november 2010, 18:06
Locatie: Chon Buri

Re: Ik emigreer naar Thailand en neem mee.....?

#42 Bericht door henk177 » zaterdag 26 april 2014, 10:09

Ik heb die 5 tv,s van jou niet nodig Foppe want ik heb alles prima voor elkaar in Thailand met onze verscheepte spullen uit Nederland .Alleen hoe dat vergaan is had ik geschreven en daar heb jij blijkbaar minder interesse in dan in een kaasschaaf of erwtensoep .
En je vraagt om advies om spullen te verhuizen naar Thailand dus wat interesseert iemand nu in wat voor een super de luxe beveiligde bunker jij woont ,dus blijf bij je vraag als je daar iets over wil weten .
Enne Dutch ..

Er zijn forumleden die het niet kunnen verdragen dat anderen de zaakjes wat beter voor elkaar hebben.Al dan niet door omstandigheden.
Daar heb ik gelukkig totaal geen last van ,er zijn forumleden die schrijven dat ze iemand kennen die een container verscheept heeft en die mensen zijn hier geweest dus die weten of wij de zaakjes goed voor elkaar hebben!!Dus absoluut geen jaloezie .

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Ik emigreer naar Thailand en neem mee.....?

#43 Bericht door dutch » zaterdag 26 april 2014, 10:16

henk177 schreef:Ik heb die 5 tv,s van jou niet nodig Foppe want ik heb alles prima voor elkaar in Thailand met onze verscheepte spullen uit Nederland .Alleen hoe dat vergaan is had ik geschreven en daar heb jij blijkbaar minder interesse in dan in een kaasschaaf of erwtensoep .
En je vraagt om advies om spullen te verhuizen naar Thailand dus wat interesseert iemand nu in wat voor een super de luxe beveiligde bunker jij woont ,dus blijf bij je vraag als je daar iets over wil weten .
Enne Dutch ..

Er zijn forumleden die het niet kunnen verdragen dat anderen de zaakjes wat beter voor elkaar hebben.Al dan niet door omstandigheden.
Daar heb ik gelukkig totaal geen last van ,er zijn forumleden die schrijven dat ze iemand kennen die een container verscheept heeft en die mensen zijn hier geweest dus die weten of wij de zaakjes goed voor elkaar hebben!!Dus absoluut geen jaloezie .
Reageer dan niet zo fel op wat Foppe schrijft.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Ik emigreer naar Thailand en neem mee.....?

#44 Bericht door foppo » zaterdag 26 april 2014, 10:18

henk177 schreef:dus blijf bij je vraag als je daar iets over wil weten .
...als jij dan ook gewoon bij het onderwerp blijft en geen rare opmerkingen maakt over mijn integriteit is er verder niets aan de hand.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Ik emigreer naar Thailand en neem mee.....?

#45 Bericht door driver » zaterdag 26 april 2014, 10:22

Even inhaken op bericht van henk177...hoe anderen leven boeit mij totaal niet en ik ben inmiddels bij diverse mensen van hier op bezoek geweest in zowel wat eenvoudige stulpjes tot hele mooie en overal weer met een goed gevoel weggegaan maar bij henk en kai zijn Suk en ik nu wat keren geweest en die hebben m.i hun zaakjes goed en netjes voor elkaar en Henk nu wat kennende is jaloezie en afgunst iets wat net als bij mij niet in zijn woordenboek voorkomt.

Dat hij hier zijn post weghaald is zijn zaak en de reden geeft ie zelf aan dat gaat verder buiten mij om net als reacties van anderen verder.

ik reageer nu alleen op het feit dat ik wel zeker weet dat henk177 niemand van hier nodig heeft in Thailand om daar te wonen en te leven en dat hij en kai het in ieder geval beter voor elkaar hebben dan sommige of 1 persoon hier blijkbaar denken.

waarvan akte en onderwerp nu klaar ? ;)

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”