een fout gewoon toegeven het blijft moeilijk

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

een fout gewoon toegeven het blijft moeilijk

#1 Bericht door Pieter » dinsdag 18 februari 2014, 07:26

De thaise bazin is nu tegen de rijstboertjes aan het verklaren dat ze de dupe zijn van politieke spelletjes... het

Blijft kul tuur om fouten niet of nooit te kunnen toegeven en altijd anderen de schuld te geven.

Als eerlijke mensch blijf ik dat achterbaks vinden,,,,

...chaufeur waarom zit er een deuk in mijn auto,,,,,,, kweet nie. Ikke nie gedaan

Wat zie ik. Dan op die bewakingsvideo....... ???maar dat klopt niet....


Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: een fout gewoon toegeven het blijft moeilijk

#2 Bericht door Henk Korat » dinsdag 18 februari 2014, 07:35

Pieter de leut is, dat het zo doorzichtig is. De boertjes hebben (hoop ik) ook wel in de gaten dat de bazin onzin loopt te verkondigen. Kijk nou naar de aangekondigde voorstelling van haar slaven vanmorgen. Zij zouden op vijf tonelen optreden, maar het werden er slechts een paar. Gebrek aan discipline leidde tot een terugtrekkende beweging richting het veilige hok. Er zijn wat bazen die binnenkort het veld moeten ruimen. Ook de penningmeester van het bankje kan het, denk ik, niet houden. Wee de arme landarbeiders, die zelfs niet het wettelijke minimum dagloon kunnen en mogen krijgen. Shame on you bazin.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: een fout gewoon toegeven het blijft moeilijk

#3 Bericht door RuudThai » dinsdag 18 februari 2014, 07:40

De bazin zit in een penibele situatie en zoekt - alweer -redding bij haar broer..... volgens Stephff in The Nation:

Afbeelding

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: een fout gewoon toegeven het blijft moeilijk

#4 Bericht door Henk Korat » dinsdag 18 februari 2014, 09:08

De dagen van de bazin zijn kennelijk geteld. Ze wordt aangeklaagd door de corruption committee voor nalatigjeid met betrekking tot het rijstprogramma. Wat erg nou. :angel: :worshippy: :worshippy:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: een fout gewoon toegeven het blijft moeilijk

#5 Bericht door Jim » dinsdag 18 februari 2014, 09:11

we kunnen wel lollig doen over de politiek in thailand, maar aan de peilingen te zien krijgen we in nederland binnenkort een geblondeerde yingluck :cry:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: een fout gewoon toegeven het blijft moeilijk

#6 Bericht door v@go » dinsdag 18 februari 2014, 09:29

Nee hoor met 30 zetels heb je niet de meerderheid. En er is niemand die mee wil doen met hem.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: een fout gewoon toegeven het blijft moeilijk

#7 Bericht door prajak » dinsdag 18 februari 2014, 09:40

Hoezo, een geblondeerde Yingluck ? Komt Rita Verdonk geblondeerd terug ?

De coalitie VVD/PvdA zit gebeiteld door hun christelijke vrienden en de D'66 boys. Landelijke verkiezingen zijn nog wel even weg. Stabiliteit is nu nodig in NL maar ook in TH.....

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: een fout gewoon toegeven het blijft moeilijk

#8 Bericht door prajak » dinsdag 18 februari 2014, 09:44

"...Ze wordt aangeklaagd door de corruption committee voor nalatigjeid met betrekking tot het rijstprogramma..."

Een vreemd land waarin een door het parlement aangenomen wet als corruptie kan worden uitgelegd. Maar mogelijk spelen er dingen die wij niet weten..... Zou me niet eens verbazen.

Eigenlijk zou de Thaise Mr drs Frans Weekers ook op moeten stappen. Nalatigheid bij het innen van belastingpegulanten bij farangs is niet normaal als de staatskas leeg is.....al zal deze opmerking me niet door iedereen in dank worden afgenomen.. :giggle2:

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: een fout gewoon toegeven het blijft moeilijk

#9 Bericht door Henk Korat » dinsdag 18 februari 2014, 10:23

Er is een verschil tussen een door het parlement aangenomen wet en de uitvoering daarvan. Alleen in de uitvoering kan nalatigheid worden verweten. De rijst wet is nu eenmaal parlementair (1st en 2de kamer) aangenomen en door de Koning ondertekend. Dat de bazin bij de uitvoering zat te slapen en de meeste vragen over het rijstprogramma moest beantwoorden met "Ik weet het niet" is slechts een gedeelte van de nalatigheid.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: een fout gewoon toegeven het blijft moeilijk

#10 Bericht door Henk Korat » dinsdag 18 februari 2014, 10:47

Om het nog duidelijker te stellen. 1 van de aanklachten is "Dereliction of duty". De definitie die Wiki hiervan geeft, is de volgende:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dereliction_of_duty

Een klein citaat hieruit: " Such incapacitation includes the person falling asleep while on duty requiring wakefulness,.........."

In dit geval weet ik niet of ik de :cheesy: of de :mrgreen: knop moet indrukken.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: een fout gewoon toegeven het blijft moeilijk

#11 Bericht door prajak » dinsdag 18 februari 2014, 10:50

'Corruption" lijkt me wat anders dan nalatigheid. Bij corruption denk ik aan het vullen van eigen zakken dan wel een oogje toeknijpen als anderen dat doen. Familietrekje ?

Dereliction. Nalatigheid, plichtsverzuim. Tja, KAN tot corruptie leiden.

We horen ook hier nimmer het fijne van.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: een fout gewoon toegeven het blijft moeilijk

#12 Bericht door Jeanette » dinsdag 18 februari 2014, 17:38

Henk Korat schreef: In dit geval weet ik niet of ik de :cheesy: of de :mrgreen: knop moet indrukken.
Dat ligt eraan of je over de grond rolt van het lachen of grijnst. :mrgreen:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: een fout gewoon toegeven het blijft moeilijk

#13 Bericht door RuudThai » dinsdag 18 februari 2014, 18:19

prajak schreef:Hoezo, een geblondeerde Yingluck ? Komt Rita Verdonk geblondeerd terug ?

De coalitie VVD/PvdA zit gebeiteld door hun christelijke vrienden en de D'66 boys. Landelijke verkiezingen zijn nog wel even weg. Stabiliteit is nu nodig in NL maar ook in TH.....
Nee, Blondy zal nooit premier worden ook al wordt zijn partij de grootste, hij krijgt inderdaad niemand mee.

Maar zo erg gebeiteld zit de coalitie niet: volgend jaar maart zijn de Statenverkiezingen en de gekozen Statenleden kiezen op hun beurt de Eerste Kamer in mei en dan kan de coalitie plus de gedogers daar wel eens geen meerderheid halen. Mogen ze weer op zoek gaan naar wat extra gedogers.... :shock: :crazy:

Oh, dit is wat off-topic, Jim/Prajak hun schuld! :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”