-

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver op de motor 2 weekies door Noord Thailand e.o

#76 Bericht door driver » maandag 11 augustus 2014, 17:54

hanshu schreef:Hoho driver........
Als we niet reageren betekend het niet dat we het niet leuk vinden,hoor.
Lekker doorgaan ..want lekker te lezen...

Het is jouw verhaaltje en wij lezen en dromen erbij......
Hi hanshu...okee..okee...ik ga wel door ;)
Maar soms denk je...als er niks niet reageert waarom dan schrijven ?
Schrijven is niet mijn sterkste punt en foutloos al helemaal niet maar de vaste gasten hier weten dat wel van me inmiddels.

We willen a.s weekend toch nog even met de Ducati op vakantie mits geen werk erbij dus ik zal proberen hier nog wat neer te zetten deze week...

gr Arie

hanshu

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#77 Bericht door hanshu » maandag 11 augustus 2014, 18:10

Driver...
Dit soort verhalen maakt dit forum waard om gelezen te worden. Het maakt het forum luchtig en laagdrempelig.
Of dacht je dat mensen die hier terecht komen als ze voor het eerst naar Thailand komen zitten te wachten op draadjes zoals
europa en de Islaam enzo?
Welnee...die willen jouw verhaal en dat van Prajak en Kees (hoeheetdieookalweer?) en Ron ...enz. Dan kunnen ze hier op dat zeurpietenforum hun ei kwijt zonder bang te zijn dat ze er af geblazen worden.
En dan gaat het forum weer leven.....met alle kennis paraat. (moet alleen even afgestoft worden)

Dus.....ga zo door...please

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#78 Bericht door brake034 » maandag 11 augustus 2014, 18:17

Gewoon doorgaan Arie, dit is waar het Thailandforum voor is en wat het waard maakt om terug te blijven komen! :thumbsup:
Marcel

Gebruikersavatar
paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 342
Lid geworden op: woensdag 03 april 2013, 12:42

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#79 Bericht door paknampo » maandag 11 augustus 2014, 18:23

Helemaal mee eens.
Leuk, driver Arie bedankt. :thumbsup:
Ga gerust door, weers wat anders als gezeur over politiec, spel vouten enz.
Alsof dit een nationale dikthee vorum is :Whistle:
Goed bezig.

Gr.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#80 Bericht door driver » maandag 11 augustus 2014, 18:59

Heren...dank voor jullie reacties en ik zal nog wat moed en tekst verzamelen om weer wat te plaatsen... :thumbsup:

gr driver

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#81 Bericht door serpay » maandag 11 augustus 2014, 19:01

ik reageer extra niet om het overzichtelijk te houden en niet alles te bevuilen.
maar goed, ga aub door arie ik kan er alleen van genieten.
Alfisti rebeli

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#82 Bericht door driver » maandag 11 augustus 2014, 19:03

serpay schreef:ik reageer extra niet om het overzichtelijk te houden en niet alles te bevuilen.
maar goed, ga aub door arie ik kan er alleen van genieten.
Mooie reactie Serpay :thumbsup: ,maar kom hier gerust de boel wat vervuilen als je wilt dan probeer ik het tussendoor nog wel wat overzichtelijk te houden ;)

gr Arie

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#83 Bericht door jomel17 » maandag 11 augustus 2014, 20:01

Ja Arie de Burgman is een bewuste keuze want ik ben een lui mannetje en wil dus niet schakelen...ondertussen heb je wel in de gaten dat je goed gelezen wordt...?
หลงรัก

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#84 Bericht door genesis » maandag 11 augustus 2014, 20:12

Gewoon blijven schrijven Arie, want ook ik lees altijd met plezier je stukjes, ben alleen zelf minder gaan posten wegens de (negatieve) respons van sommige forumleden, dat nam voor mij een stuk van het posten weg.

Btw wij hebben in CM een Yamaha TTX, die we ondertussen aardig hebben aangepast, zowel optisch als praktisch, de praktische punten waren sterwielen met dikkere banden (meer comfort) een een veel betere gasgevulde achterdemper wat de wegligging zeer ten goede kwam.

De voordemper blijft nu nog het zwakke punt, maar een goede up-side-down voorvork is nogal kostbaar (16.000 - 20.00) dus dat doen we nog maar ff niet.

Gekocht in juni 2013 met 2.600 km en daar staat sinds begin augustus dit jaar 13.000 plus km's op, dus we rijden zat en zo'n 200 tot 300 km per dag draaien we onze hand niet voor om, krijgen we alleen een houten r##t van :mrgreen:

Maar een fijn ding nooit problemen mee, onderhoud en onderdelen kost een habbekrats bij de officiele Yamaha dealer, dus hij is (en blijft) in tip-top conditie! :thumbsup:

Deze houden we ook, ook als we in Nederland gaan wonen, dan slepen we de Yamaha naar de 1ste verdieping van ons appartement en stallen hem netjes en droog binnen, zal dan wel na 1 jaar een nieuwe accu in moeten, maar dat zullen ook de kosten niet wezen ;)

Genesis

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#85 Bericht door driver » maandag 11 augustus 2014, 20:13

15 Januari

Na een wat onrustige nacht mede veroorzaakt door meneer Chang wordt ik vrij vroeg wakker en aangezien S zoals ik Simon nu noem altijd vroeg wakker is besluit ik om de 2 kaarten te pakken die we gisteren hebben gekocht bij dat kleine motorzaakje in CR om eens te gaan zien hoe we gaan rijden ongeveer.

We kennen elkaar bijna 40 jaar en weten precies wat we aan elkaar hebben en we hebben afgesproken dat ik kaart ga lezen en de routes ga bepalen mede omdat S hier niet echt veel vanaf weet en op de heenweg naar CR al diverse keren ruzie met zijn navigatie had gehad :mrgreen:

Fout rijden komt ook niet in ons woordenboek voor omdat we allebei vinden dat als je nog nooit hier bent geweest en de weg niet weet je ook nooit fout kunt rijden en motorrijden is voor ons allebei een stukje leuk tijdsverdrijf dus waar we ook terechtkomen het is altijd goed.

We besluiten mede om S even wat te laten wennen wat doorgaande wegen te pakken : Vanuit CR de 1 tot de 1209 /1098 tot Pasak Luang.
Daar de 1016 omhoog naar Chiang Sean en daar l.a naar de Golden Triangel / Wang Lao en dan de 1290 tot de 1....Deze wegen zijn voor S goed te rijden en bij de GT uiteraard gestopt om wat fotoos te maken.We kwamen ook nog een opiummuseum tegen maar rijden is leuker dachten we dus lekker doorgereden .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door driver op maandag 11 augustus 2014, 20:19, 2 keer totaal gewijzigd.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#86 Bericht door genesis » maandag 11 augustus 2014, 20:14

Oeps dubbele post, foutje bedankt :oops:

Genesis
Laatst gewijzigd door genesis op maandag 11 augustus 2014, 21:55, 2 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#87 Bericht door driver » maandag 11 augustus 2014, 20:20

jomel17 schreef:Ja Arie de Burgman is een bewuste keuze want ik ben een lui mannetje en wil dus niet schakelen...ondertussen heb je wel in de gaten dat je goed gelezen wordt...?
Okee, duidelijk Jomel...goed gelezen ook :thumbsup:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#88 Bericht door driver » maandag 11 augustus 2014, 20:26

genesis schreef:Gewoon blijven schrijven Arie, want ook ik lees altijd met plezier je stukjes, ben alleen zelf minder gaan posten wegens de (negatieve) respons van sommige forumleden, dat nam voor mij een stuk van het posten weg.

Btw wij hebben in CM een Yamaha TTX, die we ondertussen aardig hebben aangepast, zowel optisch als praktisch, de praktische punten waren sterwielen met dikkere banden (meer comfort) een een veel betere gasgevulde achterdemper wat de wegligging zeer ten goede kwam.

De voordemper blijft nu nog het zwakke punt, maar een goede up-side-down voorvork is nogal kostbaar (16.000 - 20.00) dus dat doen we nog maar ff niet.

Gekocht in juni 2013 met 2.600 km en daar staat sinds begin augustus dit jaar 13.000 plus km's op, dus we rijden zat en zo'n 200 tot 300 km per dag draaien we onze hand niet voor om, krijgen we alleen een houten r##t van :mrgreen:

Maar een fijn ding nooit problemen mee, onderhoud en onderdelen kost een habbekrats bij de officiele Yamaha dealer, dus hij is (en blijft) in tip-top conditie! :thumbsup:

Deze houden we ook, ook als we in Nederland gaan wonen, dan slepen we de Yamaha naar de 1ste verdieping van ons appartement en stallen hem netjes en droog binnen, zal dan wel na 1 jaar een nieuwe accu in moeten, maar dat zullen ook de kosten niet wezen ;)

Genesis
Hi Genesis...Ja, het gevaar op TF is uiteraard vaak dat je negatieve kritiek krijgt maar daar probeer ik me dan weinig van aan te trekken en de eerlijkheid dient te zeggen dat ik tot nu toe eigenlijk nooit echt afgezeken wordt en zowel jammer daar slaap ik niet minder om.
Jullie rijden idd nog aardig wat vindt ik en Yamaha...bijna altijd probleemloos toch .
TTX zegt me nu even weinig maar ik ga straks even googelen...en bedankt voor je respons uiteraard net als de rest .

Ik schrijf wat in fases incl fotoos want net vloog er ook al een half uur tekst en fotoos weg ... :cry:

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#89 Bericht door genesis » maandag 11 augustus 2014, 20:31

Ik heb niet zo'n problemen met de negatieviteit, maar wel met het oeverloos doorzagen en heb gewoon geen zin om steeds met weerwoorden te komen, zeker niet als sommige zaken bewust verkeerd of op een insinuerende manier worden weergegeven.

Maar ik heb onderhand een heel aardig aantal prettige en waardevolle contacten opgebouwd, maar dat komt misschien niet direct tot uiting in post, maar wel in Pb's of persoonlijke contacten op een ander vlak ;)

Genesis

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver / Simon op de motor 2 weekies door Noord Thailand

#90 Bericht door driver » maandag 11 augustus 2014, 20:35

genesis schreef:Ik heb niet zo'n problemen met de negatieviteit, maar wel met het oeverloos doorzagen en heb gewoon geen zin om steeds met weerwoorden te komen, zeker niet als sommige zaken bewust verkeerd of op een insinuerende manier worden weergegeven.

Maar ik heb onderhand een heel aardig aantal prettige en waardevolle contacten opgebouwd, maar dat komt misschien niet direct tot uiting in post, maar wel in Pb's of persoonlijke contacten op een ander vlak ;)

Genesis
Yep..ga er nu niet verder op in anders ontspoort ook dit draadje ;)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”