Eerste keer Thailand

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
4M&M
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: dinsdag 26 november 2013, 09:42

Eerste keer Thailand

#1 Bericht door 4M&M » woensdag 27 november 2013, 10:30

Hallo!

Afgelopen zomer zijn mijn man en ik op Bali getrouwd. Helaas hadden wij nadien geen vakantiedagen meer over om op honeymoon te gaan ;)
Nu hebben wij onlangs voor een mooie prijs tickets weten te boeken naar Thailand met Etihad. Heenvlucht op 04-03-2014 om 22.00 uur en terugvlucht met aankomst op Dusseldorf op 27-03-2014 om 13.00 uur.

Vooralsnog hebben wij de navolgende planning opgemaakt:

BANGKOK
5-3 slaapplaats zoeken en kaartjes nachttrein regelen
6-3 bezoek aan Grand Palace en Wat Pho
7-3 fietstoer met Co van Kessel en wandelen door China Town, 's avonds nachttrein naar Chumphon

KOH TAO
8 t/m 12-3 hier willen wij onze PADI Open Water halen

KOH PAN GHAN
13 t/m 16-3 hier hebben wij met vrienden afgesproken om de FMP mee te pakken en samen te relaxen in het noordwesten van het eiland.

17 t/m 23-3 ???

KANCHANABURI
24 t/m 26-3

Hierna staat de planning open. In ons achterhoofd houden wij Khao Sok NP en voordat wij weer terug vliegen naar NL willen wij ook nog een aantal dagen Kanchanaburi aandoen.
Heeft er iemand nog tips met 'must see' voor het bovenstaande programma of een aanvulling voor de dagen hierna... wij horen het graag?

Alvast dank!!
Marit

Thaigoods
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 27 november 2012, 19:26

Re: Eerste keer Thailand

#2 Bericht door Thaigoods » woensdag 27 november 2013, 15:12

Als je nog een eiland wil bezoeken raad ik koh lipe aan, het is alleen nog een stukje reizen vanaf koh phangan.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Eerste keer Thailand

#3 Bericht door prajak » woensdag 27 november 2013, 16:01

"...KANCHANABURI
24 t/m 26-3

Hierna staat de planning open..."

Maar na de 26e vliegt men terug ?

Er staat een week open en men wil op weg naar Kanchanaburi. Ik denk dat een slow slow reis via Koh Samui en Surat Thani en de vele nationale parken in de provincie Prachuap Khiri Khan en dan via Cha-am langzaam naar Kanchanaburi een leuke optie is. Je ziet een minder druk bezocht deel van Thailand en met wat geluk is er zeewind want je komt wel in de heetste maand van het jaar......

In de Isan wordt het dan 45+ dus, los van de afstand, raad ik je dat af.

4M&M
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: dinsdag 26 november 2013, 09:42

Re: Eerste keer Thailand

#4 Bericht door 4M&M » donderdag 28 november 2013, 09:38

Excuses Prajak! Uiteraard bedoelde ik dat de periode 16-23 maart nog openstaat. De terugvlucht staat op 27-3 iets na middernacht. Ik zal eens gaan googlen op de door jou aangedragen optie..
Bedankt voor je input!

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Eerste keer Thailand

#5 Bericht door Jim » donderdag 28 november 2013, 09:43

kanchanaburi heb je in een dagje wel gezien.
kerkhofje, bruggetje, treintje, museumpje en de rest van de dag loop je jezelf te vervelen ;)
's avonds dan nog een tripje met de discoboot, volgende dag uitslapen en weer verder.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Eerste keer Thailand

#6 Bericht door prajak » donderdag 28 november 2013, 10:20

Als je in Kanchanaburi openstaat voor de geschiedenis dan bezoek je de andere begraafplaats ook, aan de overkant van de rivier. Je kunt dan teruglopen naar de brug over die spoorbaan en je realiseren dat onder iedere biels een dode ligt....bij wijze van spreken.

Verder heeft Jim gelijk. Ligt er niet een waterval in de buurt waar iedereen naar toe wil ? Erawan, nabij Nam Tok Railway station ?

Je kunt Kan-buri met een dag inkorten en de toeristische trekpleister Damnoen Saduak er bij nemen. Al is van de traditionele 'varende' markt weinig meer over.......

4M&M
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: dinsdag 26 november 2013, 09:42

Re: Eerste keer Thailand

#7 Bericht door 4M&M » donderdag 28 november 2013, 11:07

De begraafplaats etc wilt mijn man zeker mee nemen in de trip. Gaat dus zeker gebeuren. Bedankt voor jullie advies. Persoonlijk wil ik nog wel een dagje spenderen in Elephant World. Wij zullen de planning voor Kanchanaburi dan inkorten waardoor we nog een dag extra over houden om te besteden elders.

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Re: Eerste keer Thailand

#8 Bericht door Inge » woensdag 08 januari 2014, 19:24

Kao Sok park is ook echt de moeite hoor, vonden wij wel een hoogtepunt vd vakantie. 1 nacht in boomhut en 2 op de drijvende hutjes is genoeg, dus goed in te plannen

http://www.treetopsjunglesafaris.com/accommodation.htm

4M&M
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: dinsdag 26 november 2013, 09:42

Re: Eerste keer Thailand

#9 Bericht door 4M&M » vrijdag 10 januari 2014, 15:10

Bedankt Inge, gaan we zeker meenemen.

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Re: Eerste keer Thailand

#10 Bericht door Inge » vrijdag 10 januari 2014, 19:02

Bij ons waren de boomhutten nog echt heel basic, dit is gewoon erg luxe zeg! Het is pas vernieuwd en ook het reestaurant bij de drijvende hutjes. De hutjes zelf weet ik niet. Alleen matas, klamboe, wc was toen op de kant, geen douche maar een jump in het meer doet wonderen. Ik had dit al van te voren geboekt bij BMAIR reizen en ook de nachttrein naar Surrathani. We werden daar opgehaald door de treetops , was super geregeld.Daar ook nog met banden op de rivier, nachtwandeling, waterval beklimmen, bezoek aan vissers ect. Zat allemaal in de trip. Wij betaalden iets van 175, euro voor 3 nachten, excl. de trein. Gewoon doen, is een prachtige trip.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”