Single ticket BKK boeken

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Single ticket BKK boeken

#1 Bericht door soulwy » vrijdag 06 september 2013, 15:04

Ik wil over een paar weken naar BKK en weet niet wanneer ik terugvlieg, zo midden 2014 denk ik.
Ik wilde daarom een enkele reis boeken, maar prijzen liggen bij Etihad en KLM veel hoger, soms wel meer dan een retour.
Ook heb ik gekeken naar de mogelijkheden om te omboeken, maar bij Etihad (Turkish Airlines? ben het even kwijt) is het 120 Euro + het verschil. :shock:

Vroeger, zo'n jaar of 5 geleden :-) , kon je heel makkelijk en voordelig een single ticket kopen naar BKK bij Air Berlin.
Sinds een paar jaar is Air Berlin gaan samenwerken met Etihad, en ook de prijzen zijn daarmee veranderd.
En omboeken was maar 50 Euro +verschil. Zucht, waar blijft de goede oude tijd...

Iemand onlangs nog ervaring gehad met het boeken van een enkeltje? Nog tips?
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Single ticket BKK boeken

#2 Bericht door Henk Korat » vrijdag 06 september 2013, 16:29

Ik boekte vroeger enkeltjes, omdat een retourticket met een retourdatum na 5 maanden van aankomst wel heel erg duur was. Tegenwoordig biedt EVA Air max 6 maanden tickets aan (maar ook max 12 maanden tickets) tegen een redelijke prijs. Ik boekte de enkeltjes ook bij EVA air, maar die waren niet goedkoop. Bijna net zo duur als een normale retourticket.

Je kan een retourticket kopen en geen gebruik van de retour maken. Soms is dat voordelig.

Hoe heb je het trouwens met je visum geregeld? De maximale stay in Thailand is 30 dagen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re: Single ticket BKK boeken

#3 Bericht door soulwy » vrijdag 06 september 2013, 18:25

Ik heb net een heel handige website ontdekt... momondo.com

Tot nu toe gevonden 417- 490Euro vanuit AMS, DUS of BRU. Enkeltje.
Of een retour voor 620Euro, maar ja, dan staat de terugreis wel vast.
Mmm... moet ik toch maar een keuze maken.

Met double entry, en dan naar KL voor een double entry. Da's dan 8 maanden in totaal.
Heb ook zitten denken aan een triple entry, maar dan heb je gedoe met tickets nr Thailand die je moet tonen bij de visumaanvraag.
Wie weet, blijf ik deze keer wat langer hangen op een Maleisische eiland.

Eva Air is een fijne airline, heb het weleens gedaan voor 3 maanden. Voor langer verblijf vond ik het niet in verhouding met andere maatschappijen. Maar nogmaals, een hele fijne maatschappij.

PS Henk, mijn andere mogelijkheid is om na 4 maanden naar Maleisie te gaan voor een maand, dan een single entry (voor 2 maanden) naar Thailand + 1 maand verlenging bij de immigratie voor 1,900 baht.
Laatst gewijzigd door soulwy op vrijdag 06 september 2013, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re: Single ticket BKK boeken

#4 Bericht door soulwy » vrijdag 06 september 2013, 20:22

Voor degenen die op 31 dec nr Thailand willen: een enkeltje AMS-BKK voor 300 Euro, een directe vlucht KLM. (zag het net op momondo)
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re: Single ticket BKK boeken

#5 Bericht door soulwy » vrijdag 06 september 2013, 22:25

Op het forum posten is als bij een shrink zitten:
Je legt het probleem op tafel en uiteindelijk los je het zelf op :D

Nou, mijn oplossing is het volgende:

Voor het eerst vlieg ik met Finn Air, ben heel benieuwd.

Ik heb een retour genomen: de heenreis de goedkoopste optie en de terugreis met een optie om de datum te wijzigen. Dat was 15 Euro meer, voor de omboeking betaal je 100 Euro + verschil van de tickets.
Ik was in totaal 610 Euro kwijt.

En mocht ik omboeken naar een andere datum, dan rekenen ik op 100-200 Euro extra met daarbij de omboekingskosten. Dat zou 800-900 Euro zijn voor de uiteindelijke retour. Niet slecht wanneer je flexibel wilt reizen.

Ik heb alleen weinig mensen horen praten over Finn Air... oh-oh... :roll:

(Kilroy had een vergelijkbaar ticket, maar weet niet of het kan worden omgeboekt.)
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Single ticket BKK boeken

#6 Bericht door sunbird » zaterdag 07 september 2013, 03:05

Is het niet voordeliger om een retour ticket te boeken met een " open retour" ?
(Bij KLM betaal je daarvoor ongeveer 40 euro extra)

Je moet anders, als je terug moet weer een enkel kopen, dat wordt waarschijnlijk duurder

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re: Single ticket BKK boeken

#7 Bericht door soulwy » zondag 08 september 2013, 19:18

Ach jee, ik heb echt naar die mogelijkheid gezocht, maar kon het niet vinden. Dacht dat het alleen van "vroegah" was...

Ik zal het onthouden voor volgend jaar, want da's natuurlijk precies wat ik wilde!
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”