Bruidswinkel in Udonthani/Nongkhai?

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Chompoo
kenner
kenner
Berichten: 106
Lid geworden op: zaterdag 21 januari 2006, 18:58
Locatie: Waddinxveen

Bruidswinkel in Udonthani/Nongkhai?

#1 Bericht door Chompoo » zaterdag 17 augustus 2013, 19:25

Hallo allemaal,

Nadat jarenlang van uitstel afstel leek te komen (we hadden ons in 2007 al verloofd), lijkt het nu eindelijk te gaan gebeuren. Mijn vriend heeft net, na 2 1/2 jaar in Nederland te zijn, in 1 keer zijn inburgeringsexamens gehaald :clap: Nu niets ons meer in de weg staat willen we dan ook in juni 2014, wanneer we elkaar precies 10 jaar kennen, (in NL) gaan trouwen :P

Over twee weken gaan we op vakantie naar Thailand. Ik wil daar graag mijn trouwjurk kopen. Dit omdat de jurken in TL 75-80% goedkoper zijn dan hier.

Kan iemand mij misschien een goede bruidswinkel aanraden? Om precies te zijn in Udonthani, of in Nongkhai (hij komt uit Isaan). Het gaat niet om een Thaise stijl jurk, maar een westerse.

Natuurlijk kunnen we op goed geluk de hele dag gaan rondrijden en kijken wat we tegenkomen, maar mijn vriend heeft niet veel geduld -voor een Thai- ;) dus wellicht heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde zaak?

Dankjulliewel!

Eveline

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Bruidswinkel in Udonthani/Nongkhai?

#2 Bericht door ron » zondag 18 augustus 2013, 01:16

Hou je er wel rekening mee,dat jou "goedkoop" gekochte trouwjurk in Thailand,een stukje duurder wordt bij binnenkomst Nederland?
Er zijn zeker wel winkels in Udon waar je een jurk kan kopen,maar de meeste winkels verhuren de jurken.
Denk trouwens dat het niet zo moeilijk moet wezen om een winkel te vinden,aangezien ik er van uit ga,dat jou a.s. man een Thai is,en dus de taal spreekt.?!

Succes,Ron
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Bruidswinkel in Udonthani/Nongkhai?

#3 Bericht door Jos Flachs » zondag 18 augustus 2013, 01:40

Eveline ben je ooit een man tegen gekomen van welke nationaliteit dan ook die veel interesse heeft in het kopen van dames kleding? :giggle3:
Indien ja, hoe zag hij er uit in die kleding? :giggle2:

In Bangkok zijn een hoop van die winkels.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Bruidswinkel in Udonthani/Nongkhai?

#4 Bericht door Pieter » zondag 18 augustus 2013, 01:53

Mijn vrouw heeft destijds voor de thaise trouwerij een jurk gehuurd
en voor de Nederlandse trouwerij hebben we een jurk gekocht in Bangkok
het kopen is bijna net zo duur als huren trouwens

Ik weet alleen van 10 jaar geleden
toen waren er veel winkels in Thong Loo

We hebben onze jurk toen gekocht in een bruidjurkwinkel 100 meter voorbij Pantik Plaze.

Ik zou buiten bangkok geen jurk kopen
In bangkok is er (veel) concurrentie dus dat drukt de prijs

De jurk kostte ons minder (350 euro) dan het bruidboeket maar ja we zijn op valentijnsdag getrouwd

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Bruidswinkel in Udonthani/Nongkhai?

#5 Bericht door Jos Flachs » zondag 18 augustus 2013, 01:55

Dat is Phantip Plaza, aan Petchaburi Road.
Inderdaad, huren en 2e hands (ongeacht wat) is in Thailand meestal knap aan de prijs.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Bruidswinkel in Udonthani/Nongkhai?

#6 Bericht door prajak » zondag 18 augustus 2013, 03:27

Nongkhai heeft er een of had er een, ik ga morgen voor je kijken. Maar volgens zit er in Roi Et een NL-er die een bedrijf heeft dat trouwjurken maakt. Ik zal zijn gegevens eens zoeken. Heb hem gebeld, gegevens komen vandaag en ik zend ze je in een pb.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Bruidswinkel in Udonthani/Nongkhai?

#7 Bericht door prajak » zondag 18 augustus 2013, 03:41


Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Bruidswinkel in Udonthani/Nongkhai?

#8 Bericht door nbreeker » zondag 18 augustus 2013, 04:28

Chompoo schreef:Hallo allemaal,

Nadat jarenlang van uitstel afstel leek te komen (we hadden ons in 2007 al verloofd), lijkt het nu eindelijk te gaan gebeuren. Mijn vriend heeft net, na 2 1/2 jaar in Nederland te zijn, in 1 keer zijn inburgeringsexamens gehaald :clap: Nu niets ons meer in de weg staat willen we dan ook in juni 2014, wanneer we elkaar precies 10 jaar kennen, (in NL) gaan trouwen :P

Over twee weken gaan we op vakantie naar Thailand. Ik wil daar graag mijn trouwjurk kopen. Dit omdat de jurken in TL 75-80% goedkoper zijn dan hier.

Kan iemand mij misschien een goede bruidswinkel aanraden? Om precies te zijn in Udonthani, of in Nongkhai (hij komt uit Isaan). Het gaat niet om een Thaise stijl jurk, maar een westerse.

Natuurlijk kunnen we op goed geluk de hele dag gaan rondrijden en kijken wat we tegenkomen, maar mijn vriend heeft niet veel geduld -voor een Thai- ;) dus wellicht heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde zaak?

Dankjulliewel!




Eveline
Hallo Eveline.

In Udon Thani zit de bruidswinkel op de hoek van Wattana Nuwong Rd. en de Adunyadet rd.
De Wattana road begint bij het Bangkok Hospitaal

Gr.Nick..
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Chompoo
kenner
kenner
Berichten: 106
Lid geworden op: zaterdag 21 januari 2006, 18:58
Locatie: Waddinxveen

Re: Bruidswinkel in Udonthani/Nongkhai?

#9 Bericht door Chompoo » woensdag 21 augustus 2013, 20:14

Dankjulliewel allemaal voor de reacties!

Plaats reactie

Terug naar “Steden”