Baygon muggen spray of toch maar wat anders ?

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Baygon muggen spray of toch maar wat anders ?

#1 Bericht door Hua Thale » vrijdag 26 juli 2013, 06:03

Afbeelding

Jaarrond gebruiken we dit veelal. :thumbsup:

Afbeelding

Een of twee keer per jaar doen we het even anders. :Whistle:

Afbeelding

Heleboel spuitbusjes bij elkaar. :shock:

Afbeelding

Doekje voor zijn neus moet ruim voldoende zijn. 8-)

Afbeelding

Mijn Thaise buurtgenoten zijn ook ietsje minder goed van vertrouwen met hun medemens. :Whistle:

Afbeelding

Het ruikt iets anders maar och rook is rook. :roll:

Afbeelding

Je wasgoed ruikt ook iets anders vandaag. :neus:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Baygon muggen spray of toch maar wat anders ?

#2 Bericht door RuudThai » vrijdag 26 juli 2013, 07:23

Ik ken dit natuurlijk want ook bij ons gebeurt dit. Volgens mij wordt er tegenwoordig een redelijk onschadelijk (voor de mens dan) goedje voor gebruikt waardoor de muggenplaag enigszins wordt teruggebracht tot een aanvaardbaar niveau. I.p.v. 5 muggebeten als je buiten zit krijg je er na deze behandeling nog maar 3..... :(

Maar het 1e jaar dat ik dit gespuit meemaakte, ik meen in 2002 in het geboortedorp van mijn vrouw, rook het heel anders. Het rook toen naar DDT en die geur herkende ik van de platte doosjes DDT die vroeger in Nederland werden gebruikt om mierennesten in je tuin uit te roeien. Ik vermoed dat DDT tot een jaar of 10 geleden nog was toegestaan in Thailand. Of dat het in ieder geval werd gebruikt, of het nu wel of niet verboden was, op z'n Thais dus. Ik weet wel dat je toen nog dode muurhagedisjes (tjingtjoks oftewel titjaks) kon rapen na de bespuiting. Dat is nu niet meer zo, ze overleven deze rook.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Baygon muggen spray of toch maar wat anders ?

#3 Bericht door Ben » vrijdag 26 juli 2013, 07:32

Ik spuit tegen de avond met het oranje busje OFF! de horren van de deuropening in
Daar houden ze niet van want daar zitten ze normaal in de avond om binnen te komen.
2x per week is voldoende.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Baygon muggen spray of toch maar wat anders ?

#4 Bericht door Hua Thale » vrijdag 26 juli 2013, 08:00

Doe ik ook regelmatig zelf de horen bespuiten heb eigenlijk weinig last van het gebijt van deze dames.
Misschien dat ik inmiddels geen lekker bloed meer heb :giggle:
Dit was op een metertje of tien twintig bij mij vandaan in een Thaise woonwijk dus het probleem muggen is er wel.
Deden trouwens alleen die woonwijk misschien dat we toch moeten gaan betalen voor deze dienst. :?:
Was in het verleden gratis.

Heb wel eens proberen te ontdekken het hoe en wat van het mengsel.
Wat ik er ooit van te weten ben gekomen is dat het dodelijk is voor insecten maar de grote 'truc' is de vettigheid van het mengsel. :?:
Stinken doet het wel degelijk en honden zetten het op een lopen dus gezond zal het niet zijn.

En ja die Thai die lekker staat te happen we zullen maar zeggen 'Zonder woorden'
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”