Onderwerp schrijfopdracht Inburgeringsexamen???

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Chompoo
kenner
kenner
Berichten: 106
Lid geworden op: zaterdag 21 januari 2006, 18:58
Locatie: Waddinxveen

Onderwerp schrijfopdracht Inburgeringsexamen???

#1 Bericht door Chompoo » dinsdag 09 juli 2013, 22:29

Hallo allemaal,

Mijn vriend heeft kortgeleden (in 1 keer :-) ) alle computeronderdelen van het inburgeringsexamen (oude stijl) gehaald.

Over 2 weken moet hij het laatste onderdeel doen, te weten het portfoliogesprek en de schrijfopdracht.

Zijn er hier mensen van wie de partner het examen al gedaan heeft die mij kunnen vertellen wat het onderwerp van de schrijfopdracht was? Schrijven vindt mijn vriend namelijk het moeilijkst, en als we weten waar het over gaat kan hij wat gerichter oefenen.

Van een vriendin hoorde hij dat je een kort essay zou moeten schrijven over waarom inburgeren zo belangrijk is. Herkent iemand dit, of zijn de onderwerpen bij iedereen verschillend?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Hartelijke groet,

Chompoo

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Onderwerp schrijfopdracht Inburgeringsexamen???

#2 Bericht door Henk Korat » dinsdag 09 juli 2013, 22:38

Het portfolio "examen" wordt afgenomen door twee personen. Zij "ondervragen" de leerling over de opdrachten, die zijn uitgevoerd in de portfolio. De eerste taak is te onderzoeken of de leerling echt alles zelf heeft gedaan. Tijdens dit mondelinge examen vragen de "examinatoren" een korte schriftelijk aanvulling op 1 van de opdrachten. Je kan dit dus oefenen. Bijvoorbeeld: Je bent bij het politieburo geweest en hebt aangifte gedaan van de diefstal van je fiets. Gevraagd kan worden op te schrijven hoe de agent(e) er uit zag of een beschrijving van de fiets te geven.

Niet makkelijk, maar dat is de hele inburgeringscursus niet.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Chompoo
kenner
kenner
Berichten: 106
Lid geworden op: zaterdag 21 januari 2006, 18:58
Locatie: Waddinxveen

Re: Onderwerp schrijfopdracht Inburgeringsexamen???

#3 Bericht door Chompoo » woensdag 10 juli 2013, 17:04

Super Henk, dankjewel voor je reactie, wij gaan als een gek oefenen!

Kun je mij trouwens nog vertellen hoe je dit weet?

Chompoo
kenner
kenner
Berichten: 106
Lid geworden op: zaterdag 21 januari 2006, 18:58
Locatie: Waddinxveen

Re: Onderwerp schrijfopdracht Inburgeringsexamen???

#4 Bericht door Chompoo » zaterdag 17 augustus 2013, 19:43

Leuk om kort te vermelden: mijn vriend heeft uiteindelijk het inburgeringsexamen in 1 keer gehaald (alle onderdelen). Vanaf 4 sept. a.s. kan hij het diploma ophalen.

De schrijfopdracht was niet zo moeilijk. Er werden wat vragen gesteld als: als je ziek bent, wat moet je dan doen (de huisarts bellen), wat kan je doen om gezond te blijven (sporten, gezond eten), etc. Een kort antwoord geven in 1 zin was voldoende. Ik had wel eens gehoord dat je een kort essay zou moeten schrijven, maar dat was dus niet aan de orde.

Eveline

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Onderwerp schrijfopdracht Inburgeringsexamen???

#5 Bericht door trangerkuda » zondag 18 augustus 2013, 01:53

Chompoo en vriend, beiden van harte gefeliciteerd. Wellicht is dit aanleiding voor een romantisich dinertje samen op 4 september?

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Onderwerp schrijfopdracht Inburgeringsexamen???

#6 Bericht door Jos Flachs » zondag 18 augustus 2013, 02:11

Mijn complimenten! Is geen gemakkelijk examen.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”