Aan Thailand eigen ziekterisico

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Aan Thailand eigen ziekterisico

#1 Bericht door prajak » zaterdag 06 juli 2013, 01:41

Er wordt weinig aandacht aan besteed en eigenlijk zou dit door ieder reisbureau moeten worden verteld aan reizigers en wel VOOR het boeken. Maar ja....

Ik heb een link...

http://www.travelclinic.com/266/thailand.htm

Een kort overzicht.

Verplichte vaccinaties:

Gele koorts als je naar Thailand gaat via gebieden waar dat heerst zoals Afrika en Zuid-Amerika.

Aanbevolen vaccinaties:

DTP, difterie, tetanus, polio
Buiktyfus bij een verblijf langer dan 3 maanden.
BMR, bof, mazelen, rode hond
Hepatitis A en dat is besmettelijke geelzucht.

DTP vaccin wordt aanbevolen voor mensen die voor 1950 geboren zijn. Ik haalde die prik toen ik nog naar dit land reisde. Overigens ben ik als kind wel tegen polio beschermd.

Buiktyfus: ik had die pil iedere reis. Tegenwoordig wordt daar anders over gedacht.

BMR: nimmer gehad toen ik nog reisde. Er werd niet over gepraat. Daar denkt men klaarblijkelijk nu anders over want de niet-gevaccineerde groep, en ik hoor tot die groep, wordt nu geadviseerd een prik te halen.

>>>

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#2 Bericht door prajak » zaterdag 06 juli 2013, 01:43

(2)

Hepa-A is een prik die ik iedere 5 jaar haalde maar sinds ik hier woon (11 jaar) niet meer. Ik weet niet of dat verstandig is. Hepa-A loop je op door het eten van schaaldieren en ongekookte groenten. Nu heb ik een vrouw die alles (te) goed kookt....

Hepa-B is een SOA. Bloed- en sekscontact. Ik ben daarvoor ooit gevaccineerd en ik meen dat de prik Twinrix heet, omvattend Hepa-A en -B. En Hepa-C en -D bestaan ook.

TBC. Ik heb geen vaccin genomen maar herinner me dat ik als kind de Mantoux krasjes heb gehad. Ik maak me er geen zorgen om maar herinner me dat wijlen Mart en zijn zoon voor deze kwaal zijn opgenomen destijds. Ladingen pillen, herinner ik me.

Hondsdolheid; daarover is in dit forum een item geschreven door mij. Vaccinatie wordt aanbevolen voor Thailand.

Wat is er nog meer ?

Japanse Encefalitis,
Malaria,
Bilharzia,
Dengue,

Vergeet het HIV risico niet,

Elephantiasis zoals...
http://www.youtube.com/watch?v=dnWwHthkGkY

en vergeet de laatste stuiptrekkingen van de builenpest niet.

Laat ik maar niet hebben over gedierte: honden, slangen en wat er in dit land kruipt en krioelt. En over andere mogelijk dodelijk kruip- en vliegsels.... http://sereniteit.wordpress.com/2011/03 ... -insecten/

Dan maar niet naar hier komen ? Natuurlijk wel komen maar de gevaren in de gaten houden. Grootste gevaren: malaria en het verkeer.

Mijn advies: ga advies vragen aan jouw huisarts.

Medische status en leefstijl tellen ook mee. Bedenk: een ‘nordic walking’ fitte oma kan wellicht meer hebben dan een jonge peuken paffende pintelier.

Welkom hier !

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#3 Bericht door stevenl » zaterdag 06 juli 2013, 04:39

Huisarts heeft hier absoluut geen verstand van, en volgt gewoon de aanbevelingen van de GGD. En dat betekent bijvoorbeeld voor een Thailand bezoek malaria prophylaxen. Dat is zelden nodig, en daar waar mogelijk wel nodig adviseren de lokale artsen, degenen die de situatie echt kennen, om dat niet te nemen.

Mijn mening voor Thailand: maak je niet druk, en doe hetzelfde als je voor Nederland zou doen. Hou je in Nederland je jabs uptodate, doe dat dan ook voor Thailand, als bezoeker of expats, doe je dat in Nederland niet, dan zou ik me er hier ook niet druk om maken.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#4 Bericht door Hua Thale » zaterdag 06 juli 2013, 07:02

Het vermelden van deze link http://www.ggdreisvaccinaties.nl/land/thailand had ook een stuk logischer geweest.
Een begrijpelijke onderwerp titel had trouwens ook wel aardig geweest.

Je noemt een hele rits ziektes en problemen op waar vele al op jeugdige leeftijd inentingen voor gehad hebben en niks met Thailand van doen zijn.
Meerdere dingen die dubieus zijn (muggerelateerd of sexgerelateerd) zaken die met logisch nadenken te maken hebben en meer met logisch verstand wederom.

Gele koorts als je via Afrika gaat kan je het nog gekker maken ja natuurlijk als je via okkiebokkieland gaat is het heel gevaarlijk want wat daar voor ziektes heersen dat wil je niet weten. :cheesy:

Leuk en netjes hoor zo vlak voor de vakantie mensen op problemen wijzen maar je kan ook door de bocht schieten.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#5 Bericht door printen44 » zaterdag 06 juli 2013, 07:27

Prajak is gelukkig weer terug, geeft weer prima informatie voor diegene die informatie nodig hebben en meteen wordt hij weer gevierendeeld, als ik het zo mag noemen.

Toevallig ga ik over drie weken naar Afrika en ik kom weer terug naar Thailand. De informatie die Prajak geeft, daar hebben de mensen wat aan. En niet de negatieve opmerkingen over die informatie.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#6 Bericht door prajak » zaterdag 06 juli 2013, 07:35

Travelclinic is onderdeel van het Havenziekenhuis Rotterdam. Een van de twee erkende centra in Nederland als het gaat om tropische ziektes. Hun adviezen worden serieus genomen. Dus ik geef de link nog maar een keer.

http://www.travelclinic.com/266/thailand.htm

De GGD haalt daar haar adviezen. De artsen die in Nederland worden geconfronteerd met tropische ziektes halen daar hun behandelinformatie.

Wat men er in individueel geval mee doet is een andere zaak. Het staat eenieder vrij preventieve maatregelen te nemen naar eigen keuze. En de opmerking dat we op jeugdige leeftijd zijn ingeënt komt echt in een ander licht te staan als je kijkt wat nu aan de hand is rond mazelen.

En misschien is dit ook nuttig te lezen:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... n/thailand

Daar wordt mede geadviseerd de medische paragraaf grondig voor te bereiden.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#7 Bericht door Hua Thale » zaterdag 06 juli 2013, 07:41

Ach ach ach wederom is het dus niet toegestaan om opmerkingen te maken over totaal doorgeslagen info aangaande ziektes Printen.
Kul en nog eens kul dat prajak weer schrijft prima maar het is toch geen kleuter die niet tegen commentaar kan in dit geval.
Dat jij naar Afrika gaat voel je je aangesproken of zo. :giggle:
Nog even en we gaan bij een tussenlanding in okkiebokkieland naar inentingen vragen. :giggle:

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#8 Bericht door stevenl » zaterdag 06 juli 2013, 07:48

Hua Thalae schreef:Ach ach ach wederom is het dus niet toegestaan om opmerkingen te maken over totaal doorgeslagen info aangaande ziektes Printen.
Kul en nog eens kul dat prajak weer schrijft prima maar het is toch geen kleuter die niet tegen commentaar kan in dit geval.
Dat jij naar Afrika gaat voel je je aangesproken of zo. :giggle:
Nog even en we gaan bij een tussenlanding in okkiebokkieland naar inentingen vragen. :giggle:
Je had je commentaar gewoon wat vriendelijker op kunnen schrijven. 'had een stuk logischer geweest' ipv gewoon de link vermelden, 'een begrijpelijke titel was ook aardig geweest', etc.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#9 Bericht door dutch » zaterdag 06 juli 2013, 08:01

Hua Thalae schreef:Ach ach ach wederom is het dus niet toegestaan om opmerkingen te maken over totaal doorgeslagen info aangaande ziektes Printen.
Kul en nog eens kul dat prajak weer schrijft prima maar het is toch geen kleuter die niet tegen commentaar kan in dit geval.
Dat jij naar Afrika gaat voel je je aangesproken of zo. :giggle:
Nog even en we gaan bij een tussenlanding in okkiebokkieland naar inentingen vragen. :giggle:
Ten eerste heeft prajak zelf niet gereageerd en ik heb dus geen enkele reaktie van hem kunnen ontdekken op jouw bericht.
Ten tweede is het nuttige informatie ,voor diegenen die er interesse in hebben.
Ten derde,maar dat is persoonlijk,lees ik deze berichten liever als de eindeloze drank en grapjes verhalen
Hoop dat we van onze interesses kunnen genieten en niet wederom welles/nietes of. nog onvriedelijker communicaties ( zoals een maand geleden) gaan krijgen!
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#10 Bericht door Hua Thale » zaterdag 06 juli 2013, 08:06

Ja dat zal het zijn Steven.
Het door de OP aangegeven ziektes is zwaar over de top.
De verwijzing die rijksoverheid.nl geeft is GGD lokaal.
Uitbraken van mazzelen als excuus humor.
Het op een redelijken manier inentingen bijhouden is iets anders als de suggesties van de OP.
Vele zaken hebben totaal niks met Thailand van doen en zijn in Nederland of waar dan ook net zo belangrijk.

De onderwerp titel ja het is lekker duidelijk nietwaar.

Aan Thailand eigen ziekterisico u zegt ?

Er staat ook duidelijk PRINTEN bij mijn bericht Dutch.
Laatst gewijzigd door Hua Thale op zaterdag 06 juli 2013, 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#11 Bericht door stevenl » zaterdag 06 juli 2013, 08:07

Hua Thalae schreef:Ja dat zal het zijn Steven.
Het door de OP aangegeven ziektes is zwaar over de top.
De verwijzing die rijksoverheid.nl geeft is GGD lokaal.
Uitbraken van mazzelen als excuus humor.
Het op een redelijken manier inentingen bijhouden is iets anders als de suggesties van de OP.
Vele zaken hebben totaal niks met Thailand van doen en zijn in Nederland of waar dan ook net zo belangrijk.

De onderwerp titel ja het is lekker duidelijk nietwaar.

Aan Thailand eigen ziekterisico u zegt ?
Als je gewoon normaal reageert krijg je gewone positieve reacties. Hoeft niet altijd te betekenen dat iedereen het met je eens is, maar de toon zal positief zijn.

Gewone, normale kritiek is wat mij betreft altijd welkom, maar jij reageert hier als een botte boer.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#12 Bericht door elst99 » zaterdag 06 juli 2013, 08:14

Deze informatie is voor jou niet meer noodzakelijk, maar voor nieuwe Thailandbezoekers wel, dus Je commentaar is ver overtrokken.
Dit forum is om informatie en kennis te delen, heb Je die niet nodig, blijf Dan weg, maar begin niet te katten.
Er zijn meer mensen die via Afrika reizen, neem alleen degene die reizen met een Wereldticket, zijn niet allemaal provinciaaltjes.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#13 Bericht door Hua Thale » zaterdag 06 juli 2013, 08:24

Nou ben ik totaal niet met je eens Steven.
onderwerp titel is het nu niet echt bij een onderwerp als dit commentaar maar bot dacht het niet.
Een ieder vermeld GGD lokaal ook weinig bot aan.
Dat ik bedenkingen heb over het aantal ziektes wat de OP aandraagt is mijn mening en ook weinig bot aan.

Overgevoelige kritiek van je we hebben hier met volwassen mensen van doen dacht ik. :Whistle:

Voor de rest ben ik er klaar mee de OP heeft een kleine reactie gegeven wat het onderwerp betreft.
Backup van de OP leuk en aardig maar blijf dan bij het onderwerp nogmaals er is niks lomp of beledigend vermeld.

Hendrik
kenner
kenner
Berichten: 94
Lid geworden op: zondag 23 september 2007, 20:59

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#14 Bericht door Hendrik » zaterdag 06 juli 2013, 09:21

Hua Thalae schreef:Nou ben ik totaal niet met je eens Steven.
onderwerp titel is het nu niet echt bij een onderwerp als dit commentaar maar bot dacht het niet.
Een ieder vermeld GGD lokaal ook weinig bot aan.
Dat ik bedenkingen heb over het aantal ziektes wat de OP aandraagt is mijn mening en ook weinig bot aan.

Overgevoelige kritiek van je we hebben hier met volwassen mensen van doen dacht ik. :Whistle:

Voor de rest ben ik er klaar mee de OP heeft een kleine reactie gegeven wat het onderwerp betreft.
Backup van de OP leuk en aardig maar blijf dan bij het onderwerp nogmaals er is niks lomp of beledigend vermeld.
Bot en lomp, dat is het en niet anders. Dat jij daar anders over denkt kan ik best inkomen maar misschien kun je wel begrijpen dat de toon van jouw commentaar bot en lomp over komt op andere mensen.

jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 275
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 05:37

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#15 Bericht door jvs » zaterdag 06 juli 2013, 09:27

Ik heb een goede kennis die goed van deze zaken op de hoogte is en hij vertelde mij dat de inentingen geld in het laadje brengen.
Je loopt tegenwoordig bijna net zoveel kans om een tropische ziekte op te lopen in Amsterdam als in Buru buru.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”