Aan Thailand eigen ziekterisico

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#16 Bericht door elst99 » zaterdag 06 juli 2013, 09:36

Zo zie je dus, dat inentingen hier en daar nodig zijn!
Doe je het niet, dan loop je een groter risico, TBC loop je nu net zoveel risico in Nederland als in het buitenland, daarom maar niet inenten?
Met het openstellen van de grenzen, komen hier ook tropische ziekten voor!
Alleen in onze kennissenkring in Thailand 3 personen met Denque, weet dat je daar geen injecties of medicatie voor kunt innemen, maar waarschuwen, op omgeving en kleding is wel het minste wat je door kunt geven
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#17 Bericht door Hua Thale » zaterdag 06 juli 2013, 09:51

Je staat de zaken om te draaien Elst.
Heb dat in eerdere berichten al aangegeven daarnaast de OP heeft het toch echt over reizen en niet over ziektes in Nederland.
Niet inenten of niet prefentief handelen heb ik het ook nooit over gehad wel over de manier zo als de OP het brengt.
TBC heeft Nederland trouwens bij mensen die een visum krijgen verplichte controle op.

Je opmerking met het open stellen van de grensen is vaag trouwens (toch niet bot of lomp hoop ik) de wereld is kleiner als je denkt vandaag de dag met alle handel en wandel van een ieder in zo ver is dit onderwerp op zijn plaats maar angst doemdenken en overdrijven zijn slechte raadgevers.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#18 Bericht door Loe » zaterdag 06 juli 2013, 11:39

Gelukkig is weer iedereen terug van weg. Wat iemand wel of niet wil schrijven is aan hem. Bevalt het je niet lees het dan niet. Heb je commentaar, kraak dan niet meteen de persoon af. Het is de toon die het doet.
Laten we het leuk en vriendelijk houden.
Het enigste wat ik eens ben met Hua is de Titel, ik snapte hem ook niet.

groetjes Loe

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#19 Bericht door elst99 » zaterdag 06 juli 2013, 12:23

Ik draai niets om, mijn zoon is als kind voor TBC ingeënt, kreeg toch in Amsterdam bij de ABN TBC, er was een stagiare uit India, waar verschillende mensen mee in de lift hebben gestaan, deze man had open TB, gevolg 8 mensen besmet.
En ziektes beperken zich niet tot de grens, dus neem je verantwoordelijkheid hier en daar!

Als de titel dan niet snapt, dan lees je even het bericht en snap je alles, ;)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#20 Bericht door Duncan » zondag 07 juli 2013, 00:32

Waar je momenteel wel voor moet uitkijken is Dengue en andere door muggen overgebrachte ellende. Het is in de Thais native pers uit het nieuws gehouden, maar de Bangkok Post heeft er een week of 4 terug over bericht, dat vanuit Cambodia een medicijn-resistente variant is opgedoken.
Dus, gebruik altijd anti-muggenspray ( 25-30 baht bij de 7/11, roze flesjes, ruikt ook nog eens lekker zoet ) als je naar buiten gaat en als je twijfelt laat je hotelkamer even schoonspuiten!

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#21 Bericht door elst99 » zondag 07 juli 2013, 09:04

Nog maar eens: malaria bij zon- en ondergang! Denque: bij dag en dicht bij stilstaand water!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#22 Bericht door baco101 » maandag 08 juli 2013, 02:40

Ik gebruik nooit deet lijkt me ook niet gezond omdat elke dag te smeren, ja dan loop je risico op dengue weet ik,uit eigen ervaring.
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#23 Bericht door joepattaya » maandag 08 juli 2013, 03:20

printen44 schreef:Prajak is gelukkig weer terug........
Is hij weggeweest dan?

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#24 Bericht door joepattaya » maandag 08 juli 2013, 03:25

Komt allemaal goed.........ben je lekker volgepompt met allerlei medicamenten tegen de meest verschrikkelijke ziekten zoals, Hep A, B en C, Difterie, Polio, Gele koorts, Rabies, Navelpiepverzwiepering en hartverzakking en wat gebeurt er................krijg je 2 dagen voor vertrek naar Thailand de mazelen........da's nog eens een naaistreek!! :cheesy:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#25 Bericht door RuudThai » maandag 08 juli 2013, 05:20

joepattaya schreef:Komt allemaal goed.........ben je lekker volgepompt met allerlei medicamenten tegen de meest verschrikkelijke ziekten zoals, Hep A, B en C, Difterie, Polio, Gele koorts, Rabies, Navelpiepverzwiepering en hartverzakking en wat gebeurt er................krijg je 2 dagen voor vertrek naar Thailand de mazelen........da's nog eens een naaistreek!! :cheesy:
Ja, maar dan heb je al een vanaf je geboorte meegekregen ziekte: zwartekouser...... ;) :mrgreen:

Ik vind het overigens tijd worden dat het belang van het kind wordt gesteld boven het belang van de vrijheid van godsdienst: verplichte inenting! Net als bij de Jehova's die ook dergelijke afwijkingen hebben, ik meen geen bloedtransfusies mogen krijgen. Als dat volwassenen betreft, soi, dat is hun keuze maar kinderen mag je daar niet mee belasten. [|(

En verder maak ik me niet zo druk over allerlei inentingen. Door vroegere vakanties naar landen in Afrika, Azië en het Midden-Oosten heb ik diverse prikken gekregen die levenslang geldig zijn en om nou ziektes als buiktyfus bij te houden..., ik denk dat ik na 7 jaar Thailand voldoende weerstand heb opgebouwd.
Ik heb wel gevoelige darmen zodat ik bij een verkeerd stukje kip van de markt direct een wc-dag heb, maar daar kun je je nog niet tegen laten inenten helaas! :happyno:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#26 Bericht door prajak » maandag 08 juli 2013, 15:24

Dengue neemt toe, lees ik vandaag hier....

http://www.bangkokpost.com/news/local/3 ... -this-year

Dengue is al jaren in opmars en is een ziekte die niemand ontziet; ik herinner me dat jaren terug in Surat Thani de zoon van een senator overleed aan die kwaal en pa had toch ruim geldmiddelen voor de beste zorg.

Er is ook niets tegen, geen vaccin, hoogstens je beschermen met kleding en smeerselen. Er is niet eens een erkende methode van genezing; symptomen bestrijden. Het gaat vanzelf weg maar in ernstige gevallen gaat de zieke er aan dood.

Maar als je me vraagt of ik me overdag bescherm...nee. Maar mijn huis heeft horren.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#27 Bericht door RuudThai » maandag 08 juli 2013, 16:32

prajak schreef:Dengue neemt toe, lees ik vandaag hier....

http://www.bangkokpost.com/news/local/3 ... -this-year

Dengue is al jaren in opmars en is een ziekte die niemand ontziet; ik herinner me dat jaren terug in Surat Thani de zoon van een senator overleed aan die kwaal en pa had toch ruim geldmiddelen voor de beste zorg.

Er is ook niets tegen, geen vaccin, hoogstens je beschermen met kleding en smeerselen. Er is niet eens een erkende methode van genezing; symptomen bestrijden. Het gaat vanzelf weg maar in ernstige gevallen gaat de zieke er aan dood.

Maar als je me vraagt of ik me overdag bescherm...nee. Maar mijn huis heeft horren.
Mijn huis heeft ook horren. Alle ramen, zowel klap- als schuiframen plus de schuifdeuren hebben keurige horren van dezelfde fabrikant als de ramen en de deuren. Zaten niet standaard bij het huis maar dat kon tijdens de bouw allemaal geregeld worden. Vele huizen in onze moo baan hebben overigens geen horren, de Thai vinden ze klaarblijkelijk niet nodig.

Maar beschermen ze volledig tegen muggen? Nee, hoe ze het flikken weet ik niet, maar de kamers zitten toch regelmatig met muggen. Ze zullen vermoedelijk meekomen met mensen die het huis binnenkomen via het opendoen van de deurhorren. En dan zwermen die krengen door het hele huis dus ook in de slaapkamers. Ik spuit dan ook wel eens voordat we Sjoerd naar school brengen en er dus een tijdje niemand is. Want die rommel voel je wel op je keel slaan en je moet er zo gauw mogelijk uit als je gespoten hebt.

Maar ik loop bijna elke dag wel één of meerdere muggenbulten op. Zowel overdag als na zonsondergang. Dus loop volop kans dat ik ooit eens dengue oploop. Je kunt echter niet alles vóór zijn in het leven..... [|(

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#28 Bericht door prajak » maandag 08 juli 2013, 16:50

Zero bulten. En ik heb gewone horren, niet van die luxe dingen die ingebakken zitten in alu ramen. En ik ben fel op de deur......die moet dicht zo snel mogelijk.

Tja, oma is traag, ik ben ook niet meer de snelste, de kinderen, en dat zijn er soms vijf, gaan nimmer gegroepeerd naar buiten maar een voor een, en Kai is Thaise en interesseert het geen lor of er een mug binnenkomt.....maar hanteert daarna wel de spuit en veel te overvloedig.....

Maar we hebben geen water in de buurt, wel een bak met vissen en daar zitten echt geen muggenlarven in hoor. De visjes weten daar wel raad mee.

Je zou jouw tuin eens kunnen nakijken op stilstaand water. De denguemug kan ook overleven in vuil water.

Buiten deze orde: zaterdag begon ik op 9.216; ik ben weer druk bezig zie ik. En goed ook als ik naar de 'hits' kijk op mijn schrijfsels. Wie schrijft die blijft, zegt men wel eens.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Aan Thailand eigen ziekterisico

#29 Bericht door Hua Thale » dinsdag 09 juli 2013, 01:08

Voor diegene die het al een tikje vergeten waren. ;)

http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... 6&t=821988

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”