Wat kost 1 rai

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Wat kost 1 rai

#1 Bericht door robin33 » zondag 02 juni 2013, 13:52

Hallo in een dorpje vlakbij korat is mij land aangeboden. , wat zou een eerlijke prijs zijn. 1 stuk ligt aan de toegangs weg naar het dorp(er niet in) geen water en stroom en 1 rai echt landbouwgrond tussen velden rijst met een small pad er heen ook geen schoon water een stroom. Wel langs alle 2 een kanaaltje

Wat zouden de stukjes ongeveer per rai moeten kosten. Begrijp dat het van allerlij variable afhangt maar ongeveer...,

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Wat kost 1 rai

#2 Bericht door Henk Korat » zondag 02 juni 2013, 14:07

Hi Robin. Ik heb een maand geleden twee stukjes grond van een halve rai elk in een plaatsje vlak bij Khorat gekocht.

De prijs die je betaalt, is sterk afhankelijk van de ligging. Lig je aan de grote weg, bijvoorbeeld de weg van Khorat naar Bangkok, dan ben je zeker meer dan 3,5 miljoen bath voor een rai kwijt.
Ligt het stuk grond afgelegen, aan een onverharde weg, met electriciteit en water ver weg, dan zou ik niet meer dan 100.000 bath for de rai geven. In het stadscentrum van Nakhon Ratchasima liggen de prijsen torenhoog.

Maar het belangrijkste is, dat de grond een chanot heeft, oftewel is opgemeten en geregistreerd bij het Land Registry Office. Het chanot wordt door dit bureau afgegeven.

Je hebt een vage omschrijving van het stuk grond gegeven. Hier heb je de site van DD Properties.

ddproperty.com/en/nakhon-ratchasima

Selecteer op land en kies voor alle districten in de provincie Nakhon Ratchasima of ga rechtstreeks naar het district waar de grond ligt.

Heb je vragen, stuur me dan een pb.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Wat kost 1 rai

#3 Bericht door Hua Thale » zondag 02 juni 2013, 14:46

Hallo in een dorpje vlakbij korat is mij land aangeboden.
Dat jouw naam als eigenaar bij een eventuele koop niet op de papieren staat is je ook duidelijk :?:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Wat kost 1 rai

#4 Bericht door RuudThai » zondag 02 juni 2013, 15:28

Ik kan hier in de provincie achter het geboortedorp van mijn vrouw nog steeds simpel rijstland kopen voor een 25.000 baht per rai. Een kilometer of 6 buiten het dorp, geen bevloeiing door het waterschap, geen electriciteit, wel aan een onverharde weg dus goed bereikbaar, komt dan neer op 1 rijstoogst per jaar tijdens het regenseizoen. Geen chanoot dat mogelijkheid biedt om een huis op te bouwen.

In het dorp zelf is het een stuk duurder, een stukje land grenzend aan ons huis daar van ruim 250 m2, dus 1/6e rai moet 100.000 baht opbrengen maar dan mag je er wel op bouwen.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Wat kost 1 rai

#5 Bericht door robin33 » zondag 02 juni 2013, 15:51

Ruud dank.
Hoeft niet op mijn naam. Ben gelukkig getrouwd. En mijn vrouw weekt hier ook dus Het is ook haar geld

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Wat kost 1 rai

#6 Bericht door Henk Korat » zondag 02 juni 2013, 15:56

Robin, je zult vast "Hua Thalae bedankt" bedoelen.

Geeft niets. Iedere farang zou toch zo langzamerhand moeten weten, dat hij geen land in Thailand op zijn naam kan hebben. En je hebt groot gelijk Robin, zij werkt er ook hard voor. :clap: :clap: [|) [|)
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Wat kost 1 rai

#7 Bericht door Hua Thale » zondag 02 juni 2013, 16:21

Je zal er van schrikken hoeveel er niet van op de hoogte zijn Henk.
Ook ik heb geen extra contracten via een notaris laten maken Robin en zal de redelijkheid moeten zegevieren als dat ooit nodig moet zijn.
Mijn vrouw heeft zowel in Nederland als hier voor vele jaren een baan (gehad) dus 'gewoon' de helft zelf betaald.
Een ieder probeert dat zo op zijn eigen manier in te vullen domweg omdat een ieder het vanuit een ander invalshoek bekijkt.

Succes met je aankoop.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Wat kost 1 rai

#8 Bericht door Henk Korat » zondag 02 juni 2013, 16:37

Willem, dan zullen we steeds weer de Thaise wetgeving over het eigendom van land en de daarop (ge) te bouwen onroerende goederen uit moeten leggen.

Ik vind dat niet erg. Kan best naast mijn andere werkzaamheden.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Wat kost 1 rai

#9 Bericht door robin33 » zondag 02 juni 2013, 17:32

Al ben ik blij met elk antwoord[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES] ik bedoelde echt ruud

Dat van het eigendom weet ik allemaal.
Ik ben van plan bij mijn vrouw te blijven en zij bij mij (vertrouwen is de basis van elke relatie). En zoals ik aangaf de helft is zowiezo van/voor haar. En mocht het toch niet goed komen is elke aankoop die ik doe met geld dat ik heb en niet wat ik leen dus dAn .... Jammer maar helaas

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Wat kost 1 rai

#10 Bericht door RuudThai » maandag 03 juni 2013, 05:00

RuudThai schreef:Ik kan hier in de provincie achter het geboortedorp van mijn vrouw nog steeds simpel rijstland kopen voor een 25.000 baht per rai. Een kilometer of 6 buiten het dorp, geen bevloeiing door het waterschap, geen electriciteit, wel aan een onverharde weg dus goed bereikbaar, komt dan neer op 1 rijstoogst per jaar tijdens het regenseizoen. Geen chanoot dat mogelijkheid biedt om een huis op te bouwen.

In het dorp zelf is het een stuk duurder, een stukje land grenzend aan ons huis daar van ruim 250 m2, dus 1/6e rai moet 100.000 baht opbrengen maar dan mag je er wel op bouwen.
Ik kom nog even terug op de door mij genoemde prijs van 25.000 baht per rai. Nog even met mijn vrouw over gehad en die zegt dat dat de prijs van begin 2012 was. Sinds die tijd zijn ook in dit landelijk gebied de prijzen fors gestegen, enerzijds doordat veel mensen uit het onrustige zuiden van Thailand hier naar toe komen wonen en land willen verwerven. Anderzijds ligt Sakon Nakhon erg centraal in dit deel van de Isaan, wordt er veel gebouwd en het ligt gunstig t.o.v. van Laos, Vietnam en China. Vooral het laatste land wordt in de toekomst zeer belangrijk.
Dus liggen de prijzen voor landbouwgrond nu al op het dubbele van ruim een jaar geleden. Familie van mijn vrouw heeft vorige maand 6,5 rai verkocht voor 350.000 baht, gesitueerd op een plek zoals ik eerder heb beschreven.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Wat kost 1 rai

#11 Bericht door robin33 » maandag 03 juni 2013, 07:10

Ik kan 3,5 rai kopen voor 370000 is dus wel iets meer maar ligt aan de rand vAn nakhon ratchasima , wel landbouwground Maar als ik zie dat de stad dichter en dichter bij komt elk jaar. Denk ik toch niet te veel. En het is de vraag prijs ... Kan nog wel iets van af

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Wat kost 1 rai

#12 Bericht door Henk Korat » donderdag 05 september 2013, 16:52

Het kan ook gekker. In Bangkok aan Sukhumvit is land verkocht voor Bath 2 miljoen per tarang wah. Dat is Bath 3,20 miljard per rai. Dat is Euro 10.000 per m3. Natuurlijk niet om rijst of rubber op te verbouwen. Ik hoop dat ik het goed uitreken, want het duizeld me een beetje. :crazy: :crazy:

Bron: http://www.bangkokpost.com/business/new ... nally-high
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wat kost 1 rai

#13 Bericht door prajak » donderdag 05 september 2013, 17:20

Wacht effe....

2 Miljoen baht per tarang wah en een tarang wah is 4 m2. Dat is, de oude koers van 40 hanterend, 50.000 euro per tarang wah.

Een rai is 1.600 m2. Een rai is dus 1.600 / 4 ofwel 400 tarang wah. 400 Keer 50.000 euro wordt 20 miljoen euro voor een rai.

Dat is per m2 20.000.000 euro gedeeld door 1.600 wordt 12.500 euro per m2. Dat is lekker geld hoor !

Tel ik goed ? Ik kan er naast zitten want er zijn wel eens dagen dat ik geen 20 M euro in mijn zak heb. Dat zijn de dagen dat ik me gelukkig voel..... :clap:

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”