Waarom ik niet met onze Nationale Trots (de KLM ) vlieg
Moderator: Loempia
- joepattaya
- Expat
- Berichten: 4115
- Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
- Locatie: Sofia - Bulgarije
Re: Waarom ik niet met onze Nationale Trots (de KLM ) vlieg
Nou, één ding is zeker.......Gardensafari zullen we bij de KLM niet tegen komen; voor wat het waard is.
Heb het afgelopen jaar voor het eerst in lange tijd weer met KLM gevlogen en was eigenlijk aangenaam verrast.
Service was goed; stewards en -essen waren vriendelijk en efficient; eten was goed (Air France, maar KLM wat minder); open bar voor snacks en softdrinks (in plaats van rond te rennen met dienbladen).
Enige kleine nadeel is de vlucht van BKK via CDG naar AMS......de stop over in CDG is te kort.
Heb het afgelopen jaar voor het eerst in lange tijd weer met KLM gevlogen en was eigenlijk aangenaam verrast.
Service was goed; stewards en -essen waren vriendelijk en efficient; eten was goed (Air France, maar KLM wat minder); open bar voor snacks en softdrinks (in plaats van rond te rennen met dienbladen).
Enige kleine nadeel is de vlucht van BKK via CDG naar AMS......de stop over in CDG is te kort.
-
- Zeer veel ervaring
- Berichten: 128
- Lid geworden op: donderdag 15 september 2011, 21:38
Re: Waarom ik niet met onze Nationale Trots (de KLM ) vlieg
Als platinum for life member mag ik toch wel recht van spreken hebben.
KLM veel gevlogen en zolang het business class is is de ruimte genoeg om 12 uur door te brengen. Maar in de ECO klassen is erg bedroevend en het personeel ook. Dit zeggend met bloedend hart maar ga ervan uit dat het met de kosten besparingen te maken heeft. Op dit moment vlieg ik veel met Singapore Airlines, goede beenruimte en als je een beetje creatief ben met ticketboeken goed te doen voor een goede prijs/service verhouding. All maatschappijen naar de US is bagger tenzij je instapt op AMS op een carrier uit Azie of het Midden Oosten (emirates bv). Ach personeel, het oog wilt ook wat maar op een 12 uur vlucht slaap ik toch dus als er dan een oudere crew aan boord merk ik dat niet
Vliegen is niet meer wat het was, niet een exclusieve trend voor mensen die het kunnen veroorloven maar gewoon een NS trein coupe en gewoon dicht bij openbaar vervoer.
Wat kun je dan nog verwachten van service en stewardessen!
KLM veel gevlogen en zolang het business class is is de ruimte genoeg om 12 uur door te brengen. Maar in de ECO klassen is erg bedroevend en het personeel ook. Dit zeggend met bloedend hart maar ga ervan uit dat het met de kosten besparingen te maken heeft. Op dit moment vlieg ik veel met Singapore Airlines, goede beenruimte en als je een beetje creatief ben met ticketboeken goed te doen voor een goede prijs/service verhouding. All maatschappijen naar de US is bagger tenzij je instapt op AMS op een carrier uit Azie of het Midden Oosten (emirates bv). Ach personeel, het oog wilt ook wat maar op een 12 uur vlucht slaap ik toch dus als er dan een oudere crew aan boord merk ik dat niet
Vliegen is niet meer wat het was, niet een exclusieve trend voor mensen die het kunnen veroorloven maar gewoon een NS trein coupe en gewoon dicht bij openbaar vervoer.
Wat kun je dan nog verwachten van service en stewardessen!
Laatst gewijzigd door maverick62 op woensdag 22 mei 2013, 07:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Veel ervaring
- Berichten: 89
- Lid geworden op: maandag 27 september 2010, 20:20
Re: Waarom ik niet met onze Nationale Trots (de KLM ) vlieg
Ik ben tegen leeftijdsdiscriminatie en ik heb er geen enkel bezwaar tegen om door een oudere crew bediend te worden.Gardensafari schreef:Laten we dan beginnen met vriendelijke en een beetje leuk uitziende stewardessen.frans49 schreef: Er moet toch echt wel iets veranderen bij de KLM wil ik ooit weer mer KLM vliegen.
Want de trollen die er nu rondlopen zijn angstaanjagend genoeg om alle klanten weg te jagen.
Oude tangen in de overgang die lijden aan opvliegers.
Misschien mag je niet discrimineren op leeftijd, maar bij de klem is dat volledig doorgeschoten.
En je moet er helemaal niet aan denken dat die tangen nu door mogen gaan tot 67!
Bij EVA valt dat allemaal wel mee, maar bij China lopen er ook wel wat rond, hoewel het op de laatste vlucht van mijn vrouw een stuk beter was.
Soms is leeftijdsdisriminatie een must.
Doen we toch ook bij voetbalscheidsrechters?
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 17884
- Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24
Re: Waarom ik niet met onze Nationale Trots (de KLM ) vlieg
Goed je hier weer eens te zien, Eric ! Alles OK ?
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 2277
- Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
- Locatie: amsterdam
Re: Waarom ik niet met onze Nationale Trots (de KLM ) vlieg
Wat een geleuter allemaal. Voor mij is het allemaal hetzelfde, gewoon massa (vee) vervoer.
Zelfs business class kun je niet helemaal plat en heb je ook pijn in de rug aan het einde van de reis ondanks de (goedkope) champagne.
Het is alleen maar de bedoeling om van A (amsterdam) naar B (bangkok) te komen.
En dat doe ik met het goedkoopste ticket als rechtgeaarde nederlander en een ouwe of jonge stewardes zal me een worst wezen.
Trouwens hoe minder "reprensatief" ze zijn hoe eerder ik in slaap val.
Maar verder veel genoegen met alle ergenissen.
Het leven is Lijden
Zelfs business class kun je niet helemaal plat en heb je ook pijn in de rug aan het einde van de reis ondanks de (goedkope) champagne.
Het is alleen maar de bedoeling om van A (amsterdam) naar B (bangkok) te komen.
En dat doe ik met het goedkoopste ticket als rechtgeaarde nederlander en een ouwe of jonge stewardes zal me een worst wezen.
Trouwens hoe minder "reprensatief" ze zijn hoe eerder ik in slaap val.
Maar verder veel genoegen met alle ergenissen.
Het leven is Lijden
pluk de dag (carpediem)
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 17884
- Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24
Re: Waarom ik niet met onze Nationale Trots (de KLM ) vlieg
Hoezo het leven is Lijden ?
Pijp kaneel
Het leven is een pijp kaneel,
je zuigt eraan en krijgt je deel,
is dat wat je at dan niet genoeg,
't was datgene waar je om vroeg ?
An Terlouw
Pijp kaneel
Het leven is een pijp kaneel,
je zuigt eraan en krijgt je deel,
is dat wat je at dan niet genoeg,
't was datgene waar je om vroeg ?
An Terlouw
- RuudThai
- Expat
- Berichten: 10296
- Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
- Locatie: Sakon Nakhon
Re: Waarom ik niet met onze Nationale Trots (de KLM ) vlieg
Geheel met je eens Carpediem. Voor mij is het net een bus waar ik in A instap en in B weer uit.
Stewardessen hoeven van mij geen stoeipoezen te zijn, als je dat wil dan ga je na het uitstappen in B maar naar P, in de Walkingstreet lopen daar genoeg poezen rond.....
Het enige wat ik wil is genoeg beenruimte en gelukkig had ik die bij mijn laatste vliegreis, 2,5 jaar geleden met Aeroflot ruim voldoende. Ik kreeg van de stoelen uitdelende juffrouw die mijn lengte eens goed bekeek, een mooie plaats bij de nooduitgang zodat ik geheel gestrekt onderuit kon liggen....
Alleen moest ik op de heenreis in Moskou overstappen op een klein toestel van de KLM alwaar ik in een hoekje bij het raam werd gepropt waar ik zelfs stijf rechtop zittend mijn benen niet goed kwijt kon. Maar even oma stewardess lief aangekeken en toen mocht ik ergens anders zitten aan het gangpad waar ik dus wel plezieriger zat.
En verder bestond het eten op die korte vlucht uit een lekker broodje belegen kaas en idem ham, om alvast in de Nederlandse stemming te komen.
Ik selecteer niet op tv-schermen in de stoel voor je, eten of drinken, alcoholverstrekking enz., voor mij is de prijs belangrijk net als Carpediem. En dus beenruimte.
Stewardessen hoeven van mij geen stoeipoezen te zijn, als je dat wil dan ga je na het uitstappen in B maar naar P, in de Walkingstreet lopen daar genoeg poezen rond.....
Het enige wat ik wil is genoeg beenruimte en gelukkig had ik die bij mijn laatste vliegreis, 2,5 jaar geleden met Aeroflot ruim voldoende. Ik kreeg van de stoelen uitdelende juffrouw die mijn lengte eens goed bekeek, een mooie plaats bij de nooduitgang zodat ik geheel gestrekt onderuit kon liggen....
Alleen moest ik op de heenreis in Moskou overstappen op een klein toestel van de KLM alwaar ik in een hoekje bij het raam werd gepropt waar ik zelfs stijf rechtop zittend mijn benen niet goed kwijt kon. Maar even oma stewardess lief aangekeken en toen mocht ik ergens anders zitten aan het gangpad waar ik dus wel plezieriger zat.
En verder bestond het eten op die korte vlucht uit een lekker broodje belegen kaas en idem ham, om alvast in de Nederlandse stemming te komen.
Ik selecteer niet op tv-schermen in de stoel voor je, eten of drinken, alcoholverstrekking enz., voor mij is de prijs belangrijk net als Carpediem. En dus beenruimte.
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 2277
- Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
- Locatie: amsterdam
Re: Waarom ik niet met onze Nationale Trots (de KLM ) vlieg
De oorspronkelijke naam van het boeddhisme is "Boeddha-sasana", wat 'de leer van de Boeddha' betekent. De kern van deze leer is het inzicht in het menselijk lijden.
uit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Boeddhisme
Ikgeloof er wel in.
Als je allemaal ziet wat er om je heen in de wereld gebeurt kun je (haast) niet gelukkig zijn.
uit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Boeddhisme
Ikgeloof er wel in.
Als je allemaal ziet wat er om je heen in de wereld gebeurt kun je (haast) niet gelukkig zijn.
pluk de dag (carpediem)
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 2948
- Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
- Locatie: Nakhon Ratchasima
Re: Waarom ik niet met onze Nationale Trots (de KLM ) vlieg
Wat zijn jullie toch hard voor Gardensafari. Ik trek het me ook een beetje aan, want ik begon met te schrijven dat het leeftijdsverschil van mij en de KLM stewardessen in de loop der vele jaren niet kleiner of groter werd. Natuurlijk kun je dan emotionele dingen erbij halen als leeftijdsdicriminatie, veiligheid en ervaring, maar dan wordt toch voorbij gegaan aan twee dingen.
Wat voor ervaring bijvoorbeeld. Hebben oudere stewardessen als eens in een neerstortend vliegtuig passagiers gered??? Nog niet meegemaakt. Ervaring is dus een factor die ik niet van belang acht, Service gevoeligheid en vriendelijkheid zijn voor mij belangrijk en daar ontbrak het aan bij KLM met oud cabine personeel en daarom ben ik gestopt met KLM te vliegen.
Een tweede factor is de pure kansberekening. Hoe groot is de kans dat een vliegtuig met oud cabine personeel neerstort, ten opzichte van de kans dat een vliegtuig met jong cabine personeel neerstort. Je hoeft geen grote statisticus of wiskundige te zijn, om te zeggen dat een vliegtuig met oud personeel de grootste kans heeft neer te storten. Maar ja, als je met je hoofd in de open haard ligt en met je voeten in de ijskast, ben je gemiddeld warm.
Wat voor ervaring bijvoorbeeld. Hebben oudere stewardessen als eens in een neerstortend vliegtuig passagiers gered??? Nog niet meegemaakt. Ervaring is dus een factor die ik niet van belang acht, Service gevoeligheid en vriendelijkheid zijn voor mij belangrijk en daar ontbrak het aan bij KLM met oud cabine personeel en daarom ben ik gestopt met KLM te vliegen.
Een tweede factor is de pure kansberekening. Hoe groot is de kans dat een vliegtuig met oud cabine personeel neerstort, ten opzichte van de kans dat een vliegtuig met jong cabine personeel neerstort. Je hoeft geen grote statisticus of wiskundige te zijn, om te zeggen dat een vliegtuig met oud personeel de grootste kans heeft neer te storten. Maar ja, als je met je hoofd in de open haard ligt en met je voeten in de ijskast, ben je gemiddeld warm.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Gedeactiveerd
- Berichten: 137
- Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18
Re: Waarom ik niet met onze Nationale Trots (de KLM ) vlieg
Wat een gezeur over leeftijd, als je een brood gaat kopen kijk je dan ook eerst in de winkel of het personeel wel jong genoeg is, wat maakt het uit of je je maaltijd van iemand van 50 krijg of van 30, volgens mij gaat het er om om van A naar B te gaan op de meest veilige manier.
Wij hebben al verschillende keren met KLM gevlogen en altijd prima, denk dat het personeel meer last van hun klanten hebben als omgekeerd
Wij hebben al verschillende keren met KLM gevlogen en altijd prima, denk dat het personeel meer last van hun klanten hebben als omgekeerd
-
- Expat
- Berichten: 3909
- Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
- Locatie: Rawai en Kata, Phuket
- Contacteer:
Re: Waarom ik niet met onze Nationale Trots (de KLM ) vlieg
Klopt, dat zal een groot statisticus inderdaad nooit zeggen.Henk Korat schreef:Je hoeft geen grote statisticus of wiskundige te zijn, om te zeggen dat een vliegtuig met oud personeel de grootste kans heeft neer te storten.
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Berichten: 5592
- Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
- Locatie: Veel te weinig: Saraburi
- Contacteer:
Re: Waarom ik niet met onze Nationale Trots (de KLM ) vlieg
Misschien bedoelt hij "oud vliegtuig".stevenl schreef:Klopt, dat zal een groot statisticus inderdaad nooit zeggen.Henk Korat schreef:Je hoeft geen grote statisticus of wiskundige te zijn, om te zeggen dat een vliegtuig met oud personeel de grootste kans heeft neer te storten.
Nou ja, ook dan zit je bij de klem goed!
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 17884
- Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24
Re: Waarom ik niet met onze Nationale Trots (de KLM ) vlieg
Als leeftijd het criterium wordt sluit dit forum dan maar; allemaal semi-ouwe lummels en lummelinnen.
Mensen toch ! Je bent zo jong als je je voelt en zo oud als je er uit ziet. En denk er aan, de meesten van ons hier worden niet eens zo oud als ze er uit zien..........
DIT zijn de juiste plaatjes, mensen.
Mensen toch ! Je bent zo jong als je je voelt en zo oud als je er uit ziet. En denk er aan, de meesten van ons hier worden niet eens zo oud als ze er uit zien..........
DIT zijn de juiste plaatjes, mensen.
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 760
- Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
- Locatie: nederland
Re: Waarom ik niet met onze Nationale Trots (de KLM ) vlieg
Veiligheid aan boord is meer dan een technisch mankement van het toestel zelf. En daar telt ervaring zeker.
Overigens probeer ik ook mijn ogen zoveel mogelijk dicht te doen dus ik hecht niet zoveel waarde aan de leeftijd van cabinepersoneel.
Dadelijk gaan we ook nog zeuren of de treinconducteur die te oud is, of de dame achter de tap in de Jordaan.
Als KLM voor 500 euro retour zou vliegen all in dan zijn er een hoop die niet meer mekkeren maar instappen.
Overigens probeer ik ook mijn ogen zoveel mogelijk dicht te doen dus ik hecht niet zoveel waarde aan de leeftijd van cabinepersoneel.
Dadelijk gaan we ook nog zeuren of de treinconducteur die te oud is, of de dame achter de tap in de Jordaan.
Als KLM voor 500 euro retour zou vliegen all in dan zijn er een hoop die niet meer mekkeren maar instappen.
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 6466
- Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
- Locatie: ฮอลแลนด์ใต้
Re: Waarom ik niet met onze Nationale Trots (de KLM ) vlieg
al mekkerend instappen.Borat schreef:Als KLM voor 500 euro retour zou vliegen all in dan zijn er een hoop die ........
Live your dream, don't dream your life.