Fietsen in Chiang Mai met 16 maanden oud kindje

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Tim76
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 46
Lid geworden op: zaterdag 26 maart 2011, 10:29

Fietsen in Chiang Mai met 16 maanden oud kindje

#1 Bericht door Tim76 » dinsdag 07 mei 2013, 14:21

Hey allemaal!

begin juni zitten wij met zijn drieën in Chiang Mai. Ik zou hier heel graag een fiets huren om gewoon door de stad te fietsen. Geen toer, geen organisatie en geen begeleiding. Gewoon lekker een stukje fietsen in plaats van wandelen. Waar is het mogelijk om twee fietsen te huren, waarvan één voorzien van een kinderzitje?

Alvast dank voo jullie input!

Groet,

Tim

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Fietsen in Chiang Mai met 16 maanden oud kindje

#2 Bericht door RuudThai » dinsdag 07 mei 2013, 15:53

"Gewoon lekker een stukje fietsen"..... in Chiang Mai [|( [|( [|( .
Met een klein kind voor- of achterop. :( :( :(
In Thailand zijn fietsers bij voorbaat aangeschoten jachtwild. Als ik in onze stad al zie hoe het overige verkeer omgaat met fietsers dan vergaat mij de lust. Terwijl ik een fraaie LA-fiets bezit. Maar die gebruik ik alleen om af en toe in het buitengebied te fietsen. En zelfs daar moet je oppassen dat je niet van de sokken wordt gereden en de berm in gedreven want men wijkt hier niet uit voor fietsers.
Fietsers zijn hier om te minachten, het zijn children of a lesser god.
Dus zeker met een kleintje zou ik het hogelijk afraden. [|)

Gebruikersavatar
Roger
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 182
Lid geworden op: donderdag 28 september 2006, 16:17
Locatie: Roermond

Re: Fietsen in Chiang Mai met 16 maanden oud kindje

#3 Bericht door Roger » dinsdag 07 mei 2013, 16:06

Ik kan me echt niet herinneren, dat ik ooit ergens een fietsstoeltje heb gezien.
En inderdaad, fietsen is een hele uitdaging in Thailand, vooral in een stad..

Wij hadden 3 jaar geleden in Khon kaen, En Lop Buri een scooter gehuurd, de kleine van bijna 2 jaar toen.. voorop de scooter tussen de knieën geklemd.
helmpje op... en crossen maar.... dat ging toen harstikke prima..
Gewoon voorzichtig beginnen, en dan wordt het steeds makkelijker.. .

En fietsen met die temperatuur daar.... ik zou het niet doen..

Gr
Roger
~ ENJOY THE SILENCE ~

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Fietsen in Chiang Mai met 16 maanden oud kindje

#4 Bericht door Kees » dinsdag 07 mei 2013, 16:08

Fietsen zijn op vele plaatsen in Chiang Mai te huur.
Aan de overkant van de Warorot market, aan de Ping River zit een hotel "Ping River House" en die verhuurd in ieder geval keurige fietsen. Als je de brug (Nakom Ping Bridge) oploopt vanaf de market zie je de "Rimping condominium" aan de linkerkant, dan na de brug rechts af en 100 meter aan de rechterkant.
Kinderzitjes heb ik daar niet gezien, maar gewoon even vragen.
Niet klagen, maar dragen.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Fietsen in Chiang Mai met 16 maanden oud kindje

#5 Bericht door Henk Korat » dinsdag 07 mei 2013, 16:35

Roger schreef:Ik kan me echt niet herinneren, dat ik ooit ergens een fietsstoeltje heb gezien.
En inderdaad, fietsen is een hele uitdaging in Thailand, vooral in een stad..

Wij hadden 3 jaar geleden in Khon kaen, En Lop Buri een scooter gehuurd, de kleine van bijna 2 jaar toen.. voorop de scooter tussen de knieën geklemd.
helmpje op... en crossen maar.... dat ging toen harstikke prima..
Gewoon voorzichtig beginnen, en dan wordt het steeds makkelijker.. .

En fietsen met die temperatuur daar.... ik zou het niet doen..

Gr
Roger
Ik heb zo ook zien liggen op straat, na weer zo'n akelig ongeluk. Echt levensgevaarlijk hoe ze met kinderen - zelfs met babies - omgaan op de brommer. Je hebt echt geluk gehad.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Tim76
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 46
Lid geworden op: zaterdag 26 maart 2011, 10:29

Re: Fietsen in Chiang Mai met 16 maanden oud kindje

#6 Bericht door Tim76 » woensdag 08 mei 2013, 13:44

OK! Echt een duidelijk verhaal. Ik had het me inderdaad anders voorgesteld. Gewoon lekker met de tuktuk of lopen dus. Dank allemaal!!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Fietsen in Chiang Mai met 16 maanden oud kindje

#7 Bericht door printen44 » woensdag 08 mei 2013, 15:10

Wil je leuk in Chiang Mai fietsen, ga dan met de fietstocht van Hans Deckers of RBB-Chiang Mai. Het is veilig, je ziet een hoop en is erg leuk om te doen. Maar ook hier zijn geen kinderzitjes op fietsen.

Loslopende fietsers zijn ook loslopend wild voor iedereen die gemotoriseerd is. Zeker in een Stad als Chiang Mai, waar men geen enkel ontzag voor voetgangers en fietser heeft.

Fietszitjes of zelfs brommerzitjes voor kinderen zijn een onbekend fenomeen in Thailand. Je ziet wel erg veel brommers met een airbag rijden. Die airbag heeft altijd de vorm ven een kind vanaf 1 jaar. Minder als een jaar rijdt gewoon mee op de arm van de moeder en de andere arm heeft een mobieltje tegen haar oor. En zij is de bestuurster van die brommer. Achterop zitten de resterende drie kinderen van haar.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Fietsen in Chiang Mai met 16 maanden oud kindje

#8 Bericht door joepattaya » donderdag 09 mei 2013, 02:13

Tim76 schreef:OK! Echt een duidelijk verhaal. Ik had het me inderdaad anders voorgesteld. Gewoon lekker met de tuktuk of lopen dus. Dank allemaal!!
Ach Tim, allemaal posters die alleen maar de negatieve dingen willen zien :o
Gelijk hebben ze wel.
Alleen...........of ene Thai nu op een fiets of brommer of in een auto, vrachtwagen, tuk-tuk of wat dan ook zit........men waant zich altijd gelijkwaardig.
Zo zie je fietsers en bromfietsers oversteken terwijl het helemaal niet kan met de wetenschap: Als ik van achteren aangereden wordt, ben ik in ieder geval niet fout.

Ga je als Nederlander op een fiets zitten, dan weet je je meestal te gedragen en ben je je bewust van je zwakke positie. Dit zorgt er vaak voor dat je niet echt opschiet in het verkeer, maar je overleeft het in ieder geval.

Over het commentaar betreffende de temperatuur: klopt......in juni kan het onbehoorlijk nat en vochtig zijn en dat in combinatie met de uitwerpselen van het verkeer: geen pretje.

Ik heb op brommertjes wel kinderzitjes gezien, maar deze zijn dan tegen de voorkant aan gemonteerd. Het kind zit dan tussen de bestuurder en het stuur.........bij een aanrijding beukt het koppetje tegen het stuur aan en kun je tandjes rapen.

Dit zou een oplossing kunnen zijn:

Afbeelding

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Fietsen in Chiang Mai met 16 maanden oud kindje

#9 Bericht door Hua Thale » donderdag 09 mei 2013, 03:57

Misschien dat je hier aan moet gaan denken (Link) :?:
Gewoon eentje in je bagage mee nemen kan natuurlijk ook ;)

http://www.mothercarethailand.com/mcweb ... z&gid=MDA0


Deze aan je fiets vast plakken ;)

Afbeelding
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Fietsen in Chiang Mai met 16 maanden oud kindje

#10 Bericht door Duncan » vrijdag 10 mei 2013, 04:48

Het is in Chaing Mai momenteel wat rustiger dan een jaartje terug ( dure Baht ), maar nog steeds zou ik er voor geen goud op de fiets ( of brommert ) willen zitten, gewoon te gevaarlijk. Het Thaise verkeer is gewoon totaal anders dan wat je in NL gewend bent en als je er niet op kunt anticiperen - en met kind op de fiets is dat onmogelijk - is het vragen om moeilijkheden.
In " de provincie " daarentegen kan het wel, en zie je steeds meer falnags-op-leeftijd als ook Thais zelf lekker rondcrossen. Dat zou ik dan eerder aanraden...

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Fietsen in Chiang Mai met 16 maanden oud kindje

#11 Bericht door Kees » vrijdag 10 mei 2013, 08:43

Duncan schreef:Het is in Chaing Mai momenteel wat rustiger dan een jaartje terug ( dure Baht ), maar nog steeds zou ik er voor geen goud op de fiets ( of brommert ) willen zitten, gewoon te gevaarlijk. Het Thaise verkeer is gewoon totaal anders dan wat je in NL gewend bent en als je er niet op kunt anticiperen - en met kind op de fiets is dat onmogelijk - is het vragen om moeilijkheden.
In " de provincie " daarentegen kan het wel, en zie je steeds meer falnags-op-leeftijd als ook Thais zelf lekker rondcrossen. Dat zou ik dan eerder aanraden...

De afgelopen 3 maanden met veel plezier op de brommer door Chiang Mai gereden. Heb op die manier veel van de stad en omgeving kunnen zien. Met de auto is er in de stad geen doorkomen aan.
Uiteraard moet je wel erg goed opletten (niet alleen wat je zelf doet, maar ook wat de mede weggebruikers doen) en altijd "DRIVE SLOWLY"
En met de fiets? Ja hoor, hetzelfde als met de brommer. Maar zeker niet met een kind in een zitje.
Niet klagen, maar dragen.

Tim76
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 46
Lid geworden op: zaterdag 26 maart 2011, 10:29

Re: Fietsen in Chiang Mai met 16 maanden oud kindje

#12 Bericht door Tim76 » vrijdag 10 mei 2013, 09:20

Hey allemaal,

ik ben heel blij met al jullie adviezen en ervaringen. Toen ik 3 jaar geleden in Chiang Mai was (alleen met mijn vrouw, de kleine was toen nog niet geboren), kwam de stad niet zo druk op mij over. Maar nogmaals, een gewaarschuwd mens telt voor 2, dus ik ga dit niet forceren. Er is genoeg te doen wat wel leuk is. Allemaal dank voor de input! Wat mij beteft mag dit draadje gesloten worden!

luna
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: woensdag 10 oktober 2012, 08:37

Re: Fietsen in Chiang Mai met 16 maanden oud kindje

#13 Bericht door luna » donderdag 16 mei 2013, 11:43

Wij zijn afgelopen december in Chang Mai geweest. Ons hotel zat ver buiten het centrum en in die buurt was fietsen super goed te doen. In de drukte van het centrum hebben we het er maar niet op gewaagd.
In Ayutthaya was fietsen wel goed te doen en hadden we een fiets met een 'zitje', mijn dochter van 7 zat daarin omdat fietsen voor haar te gevaarlijk was, maar het was geen kinderzitje voor echt kleine kinderen.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”