Stage in Thailand, visa etc

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Stage in Thailand, visa etc

#16 Bericht door stevenl » maandag 06 mei 2013, 00:38

prajak schreef:Nynke, nu zal iedereen wel over me heen vallen, maar als ik lees 'hogeschool' en de fouten zie die je maakt tegen de Nederlandse taal dan is een extra jaar Nederlands misschien een alternatief als de stage om wat voor reden dan ook niet doorgaat.

Dat er van de semi-oude knarren hier mensen taalfouten maken is te begrijpen na veel jaren in een buitenland; dat niet iedereen vroeger de kans had zijn Nederlands te perfectioneren -veel mensen van mijn generatie, geboren net na de oorlog, die van school moesten om te gaan werken- is ook te begrijpen. Maar jij met jouw 24 jaartjes pas en een hogeschoolopleiding ? Ik had iets anders verwacht.
Ja, er zitten spel- en stylefouten in haar tekst, maar het was naar mijn gevoel niet storend en veel minder fouten dan we hier heel vaak zien.

@ Nynke: het is dus precies zo zoals ik in mijn eerste post aangaf: ED visum aanvragen, geen probleem meer. Afhankelijk van de duur van het visum kun je na afloop je vakantie gaan vieren. Echter als de duur van het visum beperkt is tot je stageduur dan zul je na afloop je visum om moeten zetten. Ik geloof dat dit bij een immigratiekantoor kan, maar weet dat niet helemaal zeker.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Stage in Thailand, visa etc

#17 Bericht door prajak » maandag 06 mei 2013, 01:00

"...Ach het is maar net waar je je druk om maakt, het is gelukkig geen thesis waarbij spelfouten wel een probleem zouden zijn. Wel beetje jammer zo'n opmerking, zorgt er gelijk voor dat je je als nieuwkomer hier niet welkom voelt...."

Met de taalfouten die je maakte zou door mij jouw sollicitatiebrief worden beantwoord met woorden als 'helaas...' en 'wij wensen u...' . Taal is niet iets voor theses alleen.

Jouw tweede volzin verdient niet meer aandacht dan dit. :mrgreen:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Stage in Thailand, visa etc

#18 Bericht door dutch » maandag 06 mei 2013, 01:18

Nynke schreef:Ach het is maar net waar je je druk om maakt, het is gelukkig geen thesis waarbij spelfouten wel een probleem zouden zijn.
Wel beetje jammer zo'n opmerking, zorgt er gelijk voor dat je je als nieuwkomer hier niet welkom voelt.
Als je op een willekeurig forum al zo op (lichte,goedbedoelde )kritiek reageert,dan zal dat later in het bedrijfs leven nog wat worden.

Ik vind overigens de inbreng van het Thaise bedrijf wel erg minimaal hoor,maar dat zal je wel met je opleidings hoofd ( heet dat zo ;) ) hebben doorgenomen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Stage in Thailand, visa etc

#19 Bericht door joepattaya » maandag 06 mei 2013, 02:26

Waarbij un simpele kazus, ingubragt door un niew lid, un vroege dood sterfdt. Ga zo door jongens, dalijk heb je het forum voor jezelf allenig!!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Stage in Thailand, visa etc

#20 Bericht door prajak » maandag 06 mei 2013, 07:05

Gelijk heb je, Dutch. :clap:

Ik ben in mijn loopbaan duizend en wellicht meer keer aangevuld, verbeterd en gecorrigeerd maar ik ben ook snoeihard op mijn bek gegaan. Je komt van school, je denkt dat je wat weet en kunt maar je komt er snel achter dat er nog 30 of meer jaren studie en het vak bijhouden volgen. Als ik iedere keer een pruillip had laten hangen bij een reprimande dan had ik mijn pensioen niet gehaald.

En over dit topic: het is wat goedkoop om in de rol van underdog te kruipen als je je ongemakkelijk voelt bij wat kritiek.

Ach, ik was ook zo op die leeftijd. Het gaat wel over hoor. :thumbsup:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Stage in Thailand, visa etc

#21 Bericht door RuudThai » maandag 06 mei 2013, 07:26

Ik vond het taalgebruik van Nynke best meevallen, dat je een keertje 'gebeurd' schrijft als het 'gebeurt' moet zijn kun je zien als een slip of the pen of beter slip of the toets.
Ik zou er in ieder geval nooit over begonnen zijn.
Ik zou eerder die personen bekritiseren die behoorlijke functies in het bedrijfsleven of in het onderwijs uitoefenen of hebben uitgeoefend want van die mensen met hun voorbeeldfunctie verwacht je toch een vlekkeloze taalbeheersing.
Wie de schoen past trekke hem maar aan! [|) :neus:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Stage in Thailand, visa etc

#22 Bericht door prajak » maandag 06 mei 2013, 07:47

24 Jaar oud, Ruudthai, universiteit vrijwel af, academisch werk- en denkniveau wordt dan geëist en niet alleen van 08 tot 17 uur.

Ik laat het onderwerp verder rusten.

Fritsie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 405
Lid geworden op: donderdag 26 april 2007, 21:04
Locatie: Bangkok

Re: Stage in Thailand, visa etc

#23 Bericht door Fritsie » maandag 06 mei 2013, 08:04

24 jaar, een stage kunnen regelen in Bangkok......een super ervaring die je je leven lang niet zal vergeten. Een of ander onbenullig taalfoutje, die maken we allemaal toch wel eens? Het zal de kloof zijn tussen de generaties Nynke :thumbsup:

Nynke
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 16
Lid geworden op: zaterdag 04 mei 2013, 08:18

Re: Stage in Thailand, visa etc

#24 Bericht door Nynke » maandag 06 mei 2013, 08:10

Geen universiteit :) Maar je mag er best iets over zeggen, en dan sta ik ook zeker open voor kritiek, ik weet van mezelf dat ik regelmatig spelfouten maak, maar moest het op zo'n bijdehante manier? Je had het toch ook zonder zo'n sneer kunnen zeggen? Je hoeft jezelf niet beter te voelen dan anderen hoor Prajak.
En alleen wanneer het echt belangrijk is zou ik er ook op letten, niet als ik met meerdere dingen tegelijkertijd bezig ben en een reactie typ op een forum.
En ik ben écht niet zo dom dat ik denk dat ik straks alles weet, juist niet. De techniek ontwikkeld zich constant in de sector waar ik kom te werken, je moet altijd blijven leren. Het is dan ook geen puur theoretische opleiding die ik doe.


@StevenNL, bedankt voor je reactie, dan ga ik een ED visum aanvragen zodra ik juiste brieven van het bedrijf binnen heb! En waarschijnlijk zou ik vanuit dat bedrijf ook wel meer informatie nog krijgen, ik ben alleen iemand die graag gelijk van alles wilt uitzoeken.

@Fritsie, bedankt! Ik heb er ook enorm veel zin in!

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Stage in Thailand, visa etc

#25 Bericht door Gardensafari » maandag 06 mei 2013, 08:11

Ik meen dat we hadden afgesproken elkaar niet aan te vallen op taalfouten.
Tenzij die hilarisch zijn, natuurlijk.
Maar dat is hier niet aan de orde.
Gebeurd en gebeurt wordt wel vaker door elkaar gehaald, vooral vanwege de "ge" voor de "beurt".
En dit is maar een forum en geen belangwekkend document.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Stage in Thailand, visa etc

#26 Bericht door elst99 » maandag 06 mei 2013, 08:15

Er zijn er vele die de taalcorrectietoets toepassen en dan zichzelf op de borstkloppen! ;)
Menig brief, van ministerie of gemeente, zit vol taalfouten, is niet goed te praten, maar het is wel zo!
Laten we niet kinnesinne, het is geen sollicitatiebrief en een vraag op een Thaisforum, hoeft toch niet kritisch bekeken te worden toch?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Stage in Thailand, visa etc

#27 Bericht door dutch » maandag 06 mei 2013, 08:52

Ik blijf toch steeds terugkomen op m.i. redelijk belangrijke zaken ,waarvan de regeling door de toekomstige werkgever/stageplaats zal worden geregeld??
Wat gebeurt er bij een bedrijfsongeval-verkeersongeval-ziektes etc etc
Welke hulp bij het uitvoeren van je stage wordt er door Thaise bedrijf aangeboden?
Welke hulp geven ze nu al?

Je gaat wel naar een land waar niemand thuis is ,als er wat aan de hand is.
Van de stagiaires die in in mijn bedrijven ( waar ik dus internationaal gewerkt heb) heb meegemaakt,waren er overal regels en verantwoordelijkheid vastgelegd en werd er wekelijks een rapportage over de stand van zaken verwacht.
Ben gewoon benieuwd hoe dat nu gaat.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Nynke
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 16
Lid geworden op: zaterdag 04 mei 2013, 08:18

Re: Stage in Thailand, visa etc

#28 Bericht door Nynke » maandag 06 mei 2013, 09:12

Dat zijn allemaal zaken waar ik de aankomende weken antwoord op hoop te krijgen :) Het is een internationaal bedrijf, met ook buitenlandse werknemers, dus ik neem aan dat de dingen als verzekeringen etc wel goed geregeld zullen worden. Sowieso ben ik als het goed is ook via mijn school verzekerd, maar dat moet ik nog even uitzoeken. (Bij een binnenlandse stage sowieso wel).

Het nieuws is nu nog allemaal heel vers, 2 maanden geleden is er contact met het bedrijf opgenomen, toen gaven ze aan dat ze een plek beschikbaar hadden, heb toen ook gelijk een motivatiebrief gestuurd etc. Vorige week, na een 2e email een reactie gekregen dat ik welkom ben voor een stage (Ze dachten in eerste instantie dat het nog voor dit jaar zou zijn, maar mijn stage is dus volgend jaar pas).
In hun reactie hebben ze ook aangegeven, dat indien ik nog informatie nodig heb, of hun hulp, voor bijvoorbeeld een invitation letter voor mijn visum, dat ik ze altijd kan mailen. Nu moeten nog de definitieve afspraken worden gemaakt, zoals de datum. Als ik dat weet, kan ik de dingen die jij noemt, gaan navragen.
Het leek mij een beetje raar om die dingen al na te vragen, voordat ik uberhaupt zekerheid had dat ik welkom was.

Ik heb nu nog ongeveer 9 maanden voordat ik vertrek, en ben ook zeker niet van plan om als een kip zonder kop daarheen te vertrekken :) Ben het met je eens dat het zeker belangrijke zaken zijn hoor! Kan er alleen nu nog geen duidelijk antwoord op geven, omdat tot een paar dagen geleden, ik nog niet een wist dat er echt een grote kans was dat ik daar stage kon gaan lopen.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Stage in Thailand, visa etc

#29 Bericht door Wouter_Udon » maandag 06 mei 2013, 09:16

Het is een kans die je met beide handen moet aangrijpen. Ik mocht willen dat ik op jouw leeftijd zo'n kans zou hebben gehad.
En die taalfouten, ach....... zoals gezegd is dit een forum en is het totaal niet belangrijk.
Live your dream, don't dream your life.

Nynke
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 16
Lid geworden op: zaterdag 04 mei 2013, 08:18

Re: Stage in Thailand, visa etc

#30 Bericht door Nynke » maandag 06 mei 2013, 09:26

Bedankt Wouter! Ik grijp deze kans ook met beide handen aan. Het is een idee / droom waarmee ik al 3 jaar rondloop, en velen zeiden tegen mij dat het toch niet zou lukken en zoals het er nu uit ziet lukt het dus wel!

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”