Welke eilandjes?

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
simon1997
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: woensdag 17 april 2013, 18:45

Welke eilandjes?

#1 Bericht door simon1997 » zaterdag 20 april 2013, 00:31

Hey iedereen,

Ik ga met mijn familie naar Thailand de komende zomer. De eilandjes staan natuurlijk ook op ons programma, maar ik geraak er niet zo goed uit welke eilandjes in de Andamanse Zee ( tussen Phuket en Krabi ) ik moet uitkiezen. Hebben jullie enige ervaring en welke eilandjes zijn de toppers? Ook heb ik het nog wat moeilijk met de accommodatie op deze eilandjes. Is het het best om eilandjes te bezoeken, maar telkens terug te keren naar een ' uitvalsbasis', zoals Phuket of Krabi? Of moet je gewoon op elk eilandje wel een overnachting doen?

Alvast bedankt

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Welke eilandjes?

#2 Bericht door Henk Korat » zaterdag 20 april 2013, 04:21

Oje Simon, daar vraag je wat. Ik heb er veel bezocht, maar Phi Phi Island is de bekenst, maar voor het zien van natuurschoon de slechtste. Als je dan kun je diverse kleine eilandjes bezoeken. Op 1 van die piep kleine eilandjes heb ik zelfs een hotel ontdekt.. Hier heb je wat namen. Bamboo Island, Tup Island, Chicken Island, Poda Island, Pakbia Island, Lading Island en niet te vergeten het schitterende Hong Island.

Op de speedboot zat ook een Frans gezin, die - denk ik - al eerder die tocht had gedaan. Zij lieten zich 's-morgens afzetten op een eiland en werden in de middag weer opgehaald.

Je moet echter wel van snorkelen houden.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

simon1997
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: woensdag 17 april 2013, 18:45

Re: Welke eilandjes?

#3 Bericht door simon1997 » zaterdag 20 april 2013, 13:19

Erg bedankt Henk Korat. Ja, ik hou ongelooflijk veel van snorkelen en duiken en het schijnt daar een waar paradijs te zijn hiervoor. Heb je eventueel nog een tip bij mijn tweede vraag over waar je best kan overnachten?

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Welke eilandjes?

#4 Bericht door Henk Korat » zaterdag 20 april 2013, 14:18

simon1997 schreef:Erg bedankt Henk Korat. Ja, ik hou ongelooflijk veel van snorkelen en duiken en het schijnt daar een waar paradijs te zijn hiervoor. Heb je eventueel nog een tip bij mijn tweede vraag over waar je best kan overnachten?
Ik heb je een pb gestuurd.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Fritsie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 405
Lid geworden op: donderdag 26 april 2007, 21:04
Locatie: Bangkok

Re: Welke eilandjes?

#5 Bericht door Fritsie » zondag 21 april 2013, 13:13

simon1997 schreef:Erg bedankt Henk Korat. Ja, ik hou ongelooflijk veel van snorkelen en duiken en het schijnt daar een waar paradijs te zijn hiervoor. Heb je eventueel nog een tip bij mijn tweede vraag over waar je best kan overnachten?
Kijk eventueel ook eens naar de eilanden voor de kust van Trang. Koh Mook, Koh Kradan en Koh Ngai. Voldoende overnachtingensmogelijkheden en nog niet ten prooi gevallen aan massa toerisme. Ben er zelf overigens nog niet geweest maar heb goede verhalen gehoord, en mooie foto's gezien.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Welke eilandjes?

#6 Bericht door Pieter » zondag 21 april 2013, 13:46

ameland
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”