voor wie er een pick up heeft

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: voor wie er een pick up heeft

#16 Bericht door Hua Thale » zaterdag 20 april 2013, 16:17

Heb het in het verleden ook eens gedaan het "Overzetten" was er niet echt stuk van.
Grote hamvraag is natuurlijk wat luistert Pieter er nog regelmatig van :?:
Ja vroeger stond het leuk in de kast en nog steeds denk ik.
Heb ze in Nederland verkocht iets van een 400 Lp's "de kilo" vrijdagavondmaatje voor dat ik hier heen ging.
Was alleen vergeten dat er een paar Lp's tussen zaten waar ik het tienvoudige voor KON krijgen.
Kwam die zoutzak mij nog even vertellen ook.
Zou ze lekker laten staan staat leuk en over vele jaren kan je je tweede huis er van kopen ;)
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: voor wie er een pick up heeft

#17 Bericht door Pieter » zaterdag 20 april 2013, 16:26

Hua Thalae schreef:Heb het in het verleden ook eens gedaan het "Overzetten" was er niet echt stuk van.
Grote hamvraag is natuurlijk wat luistert Pieter er nog regelmatig van :?:
Ja vroeger stond het leuk in de kast en nog steeds denk ik.
Heb ze in Nederland verkocht iets van een 400 Lp's "de kilo" vrijdagavondmaatje voor dat ik hier heen ging.
Was alleen vergeten dat er een paar Lp's tussen zaten waar ik het tienvoudige voor KON krijgen.
Kwam die zoutzak mij nog even vertellen ook.
Zou ze lekker laten staan staat leuk en over vele jaren kan je je tweede huis er van kopen
;)
Ik heb een elvis costello met een hoes wat een misdruk is maar ja voor post zegels is dat kassa
Voor echte verzamelaar ik heb de austalische cd single van john fogerty walk in a huricaine....
Daar staan twee numbers op die nergens anders ooit officeel zijn uitgebracht
En ik heb alle singles van de creedence clearwater revival ooit uitgebracht in nl.... In rood vinyl en in een box... Dat is inclusief de twee mix versies

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: voor wie er een pick up heeft

#18 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 20 april 2013, 16:28

Een andere mogelijkheid is dat je op internet gaat zoeken naar digitale versies van de LP's. Er is denk ik al wel 80% van de collectie die Pieter opgeeft digitaal beschikbaar.
Live your dream, don't dream your life.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: voor wie er een pick up heeft

#19 Bericht door Henk Korat » zaterdag 20 april 2013, 16:29

Wouter_Udon schreef:Een andere mogelijkheid is dat je op internet gaat zoeken naar digitale versies van de LP's. Er is denk ik al wel 80% van de collectie die Pieter opgeeft digitaal beschikbaar.
Zou ik ook doen Pieter. Je hebt toch tijd zat. :clap: :clap:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: voor wie er een pick up heeft

#20 Bericht door Duncan » zondag 21 april 2013, 03:21

Pieter schreef:
Duncan schreef:
Pieter schreef: ik heb al een koper voor een groot deel van mijn int. collectie
En dat biedt u niet hier eerst even aan? :cry:
Darn. Zitten wel een paar tussen die mijn interesse hebben :|

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: voor wie er een pick up heeft

#21 Bericht door prajak » zondag 17 november 2013, 07:40

Binnen !

Nee, niet ik, maar mijn Konig usb-adapter KN-TTUSB100. Kostte in NL iets van 25 euro en broer nam hem mee. Ik kan nu elpees omzetten via dat ding naar de PC en dan op cd schijfje.

't Is effe proberen met de instellingen op dat ding maar ik heb hem aan de praat; alleen een lichte bromtoon er in en ja, ik heb de aardedraad doorgelinkt. Puntje van extra aandacht nog.

De (free) software is Audacity 2.0.5 en die heb ik in het NL's dus nu maar oefenen.... Pittige software, veel mogelijkheden maar ik heb tijd als pensionado :clap: en nu helemaal als invalido... :mrgreen:

Ik laat wel wat horen als ik het op cd schijfje krijg.

Heb ook iets aan te bieden : een ding dat tussen de vhs speler en een burner kan en de macromedia beveiliging er tussenuit fietst. Komt uit Israël en heeft bij mij goed gewerkt. Kabels en voeding zitten er bij.

Tja, wie heeft er nog een vhs videospeler, goeie vhs banden en laat ze via een dvdburner lopen ? De meeste mensen rammen hem direct de PC in. Maar laat maar horen.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: voor wie er een pick up heeft

#22 Bericht door joepattaya » maandag 18 november 2013, 02:39

Als je een verzameling vinyl hebt .......... vasthouden en koesteren.
Vanuit verschillende hoeken hoor ik dat met name 15-20 jarigen op dit moment vaker vinyl kopen en afspelen.
Het is ze daarbij vooral te doen om het geluid (het krasje en het tikje) en natuurlijk voor de heb.

Vinyl wordt binnenkort "retro".

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: voor wie er een pick up heeft

#23 Bericht door v@go » maandag 18 november 2013, 14:02

Klopt er wordt nog veel vinyl verkocht maar niet met de muziek keuze van Prajak.
Nostalgie zal er altijd en overal zijn.

Beetje DJ verkoopt meer op vinyl dan cd

http://www.recordindustry.com/ hebben het erg druk
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: voor wie er een pick up heeft

#24 Bericht door joepattaya » dinsdag 19 november 2013, 03:00

v@go schreef:Klopt er wordt nog veel vinyl verkocht maar niet met de muziek keuze van Prajak.
Nostalgie zal er altijd en overal zijn.

Beetje DJ verkoopt meer op vinyl dan cd

http://www.recordindustry.com/ hebben het erg druk
Nou, het schijnt de jongelingen vooral om de muziek uit de vinyltijd te gaan: Beatles, Stones, U2, Uriah Heep, Police en al die anderen. Schijnt niet natuurlijk te klinken in ene digitale uitvoering :crazy:

Binnenkort dus cd's met krasjes en tikjes?

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: voor wie er een pick up heeft

#25 Bericht door Duncan » woensdag 20 november 2013, 03:18

joepattaya schreef: Nou, het schijnt de jongelingen vooral om de muziek uit de vinyltijd te gaan: Beatles, Stones, U2, Uriah Heep, Police en al die anderen. Schijnt niet natuurlijk te klinken in ene digitale uitvoering :crazy:
Het klinkt inderdaad niet diep en breed genoeg, het is wat leeg en ielig, als je bijvoorbeeld een 1973 Heep plaat op CD beluistert. Je kunt met fatsoenlijke apparatuur wel wat compenseren, maar analoge 1970's opnamen krijg je van zijn lang zal ze leven niet fatsoenlijk op cd, daar klinkt dat medium gewoon te klinisch voor.
Heb een schurfthekel aan schijfrijders en krabbers, aka disc jockeys en scratchers ( en Rapzwartepieten ;) ) maar 1 ding moet je ze nageven, zij zijn de redders van het vinyl.

Maar goed, ben een audiofreak, zowel qua geluidsdragers als ook afspeelapparatuur, dus wellicht een enorme zeikert op dat gebied :neus: .

Edit@Prajak: laat je broer gewoon een fatsoenlijke platenspeler meenemen, indien nodig met voorversterker ( als je versterker geen phono-ingang heeft ). Een goede 2ehands Technics - goed allround geluid - moet onder de 60 euro haalbaar zijn, en dan ben je binnen. Je kunt omzetten met USB naar weetikveel, minidisc, SACD, DCC etc. tot je een ons weegt, maar het is m.i. zonde van je tijd en je geld...

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: voor wie er een pick up heeft

#26 Bericht door Pieter » woensdag 20 november 2013, 05:59

als iemand nog lp's wil hebben
hier in Bangkok in Fortune town zit een tweede hands platen zaak
de eigenaar heeft meer dan 650.000 lp's

(en wie wil verkopen hij geeft een goede prijs hoger dan ik kan krijgen in NL)

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: voor wie er een pick up heeft

#27 Bericht door RuudThai » woensdag 20 november 2013, 06:16

Duncan schreef: Edit@Prajak: laat je broer gewoon een fatsoenlijke platenspeler meenemen, indien nodig met voorversterker ( als je versterker geen phono-ingang heeft ). Een goede 2ehands Technics - goed allround geluid - moet onder de 60 euro haalbaar zijn, en dan ben je binnen. Je kunt omzetten met USB naar weetikveel, minidisc, SACD, DCC etc. tot je een ons weegt, maar het is m.i. zonde van je tijd en je geld...
Is dan een nieuwe speciaal voor het digitaliseren ingerichte platenspeler niet veiliger dan een 2e-handsje waar misschien binnen de kortste keren wat aan mankeert? Je hebt al een nieuwe voor iets meer dan die 60 euro bij http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/AK ... langId=-11
Wil ik hem na gebruik door Prajak wel overnemen.... :clap:

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: voor wie er een pick up heeft

#28 Bericht door Duncan » woensdag 20 november 2013, 09:58

Nee Ruud, want een Technics is van een klasse die je bij de Mediamarkt niet meer krijgt, en al helemaal niet voor dat bedrag. Die dingen blijven lopen, enige wat eens in de zoveel jaar - en afhankelijk van gebruik - moet worden vervangen is de naald en eventueel de snaar, maar dat kan je zelf en kost peanuts.
Deze Akai ( in jouw link ) heb ik ook gehad - koop regelmatig audio - , en weer rap doorverkocht want echt vrolijk werd ik niet van dat geluid... Zelfde voor die moderne Lenco's, beste is om ze gewoon te laten staan.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: voor wie er een pick up heeft

#29 Bericht door Duncan » woensdag 20 november 2013, 10:01

Pieter schreef:als iemand nog lp's wil hebben
hier in Bangkok in Fortune town zit een tweede hands platen zaak
de eigenaar heeft meer dan 650.000 lp's
Pieter
Dank voor de tip, ik zal eens langsgaan next time in BKK.
Hoe houden lp's zich trouwens in Thailand, wordt dat vinyl niet wat zachter bij constant 30+ graden of maakt dat weinig uit? Ben namelijk wel wat huiverig om mijn collectie tzt mee te nemen en dan 24/7 de airco aan te moeten laten...

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: voor wie er een pick up heeft

#30 Bericht door RuudThai » woensdag 20 november 2013, 10:06

Maakt het dan niet uit dat wij ouderen toch de echt hoge en lage tonen niet meer horen? Ik bedoel, als het daarom gaat hoef je niet een echte kwaliteitsplatenspeler te kopen.

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”