Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#1 Bericht door dutch » donderdag 04 april 2013, 06:34

Ik hoorde vandaag op het nieuws , dat op Samoa de allereerste officiële vliegmaatschappij is gevestigd die de vlieg prijs afhankelijk maakt van het persoonlijke gewicht :clap:
Als dat overal zo zou gaan worden??
Ik zal niet vragen wie er "zwaar" getroffen zou worden indien dit ook voor de reizen tussen Thailand en Nederland in de verre/nabije toekomst zou worden toegepast.
Toch heb ik al vluchten meegemaakt waarbij de goede dikzak niet alleen zichzelf in de weg zat,maar ook zijn medereiziger.
Wat zou U doen in een dergelijk geval?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#2 Bericht door Henk Korat » donderdag 04 april 2013, 06:49

Het idee dat de goede dikzak twee stoelen zou moeten betalen en hebben is vele malen beter. Betalen per kilo. Ik hoor het al. "Schat, we gaan volgende maand op vakantie. Dus...vandaag beginnen met afvallen. Niet alleen voor een goede bikini lijn, maar ook voor goedkope tickets." :cheesy: :cheesy:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#3 Bericht door RuudThai » donderdag 04 april 2013, 07:02

Ik vind het ook wel iets hoor, maar waar leg je de grens? De grens bij gewicht zoals in Dutch' bijdrage of de grens bij het verplichten tot het nemen van een dubbele stoel zoals Henk Korat voorstelt?

Bij gewicht zou je bijv. iedereen boven diens BMI+10% extra kunnen laten betalen maar dan zie ik het al voor me: bij het inchecken poortjes waar je gewicht en lengte worden gemeten, BMI berekend en vervolgens een kassa waar je je ticketprijs kunt bijpassen. Schiet lekker op. Misschien mensen die zich tot de onderbroek uitkleden om minder gewicht ;) :giggle: te tonen, maar dat kun je met slimme scanners voorkomen natuurlijk.

En anders de discussie bij verplichten tot afname van 2 stoelen. Doe je dat ook bij het inchecken? En daarmee het risico lopen als vervoerder dat je plotseling stoelen tekort komt? Of moeten alle passagiers van tevoren een doktersverklaring inleveren met hun gewicht erop vermeld?

Wie?

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#4 Bericht door dutch » donderdag 04 april 2013, 07:02

Hoe voel je jezelf als je net voor 4 kilo bagage overgewicht een vette rekening hebt mogen betalen en in het vliegtuig zit je naast een 250 kilo figuur?? :giggle:
Laatst gewijzigd door dutch op donderdag 04 april 2013, 07:07, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#5 Bericht door dutch » donderdag 04 april 2013, 07:06

RuudThai schreef:Ik vind het ook wel iets hoor, maar waar leg je de grens? De grens bij gewicht zoals in Dutch' bijdrage of de grens bij het verplichten tot het nemen van een dubbele stoel zoals Henk Korat voorstelt?

Bij gewicht zou je bijv. iedereen boven diens BMI+10% extra kunnen laten betalen maar dan zie ik het al voor me: bij het inchecken poortjes waar je gewicht en lengte worden gemeten, BMI berekend en vervolgens een kassa waar je je ticketprijs kunt bijpassen. Schiet lekker op. Misschien mensen die zich tot de onderbroek uitkleden om minder gewicht ;) :giggle: te tonen, maar dat kun je met slimme scanners voorkomen natuurlijk.

En anders de discussie bij verplichten tot afname van 2 stoelen. Doe je dat ook bij het inchecken? En daarmee het risico lopen als vervoerder dat je plotseling stoelen tekort komt? Of moeten alle passagiers van tevoren een doktersverklaring inleveren met hun gewicht erop vermeld?

Wie?
En wat doe je met iemand die er een vreet vakantie van maakt en op de terugreis een 10 tal kilos te zwaar is geworden?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#6 Bericht door elst99 » donderdag 04 april 2013, 07:12

Krijgen mensen met een klein gewicht, dan korting?
We kennen allemaal wel maatschappijen waar zoveel stoelen geplaatst zijn op afmetingen van kleine -Aziaten!
Waar je opgevouwen zit, niet prettig! Ondanks normaal gewicht, wat te doen met lange mensen, die hun benen niet kwijt kunnen?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#7 Bericht door Hua Thale » donderdag 04 april 2013, 07:15

Ben er al jaren een groot voorstander van dutch.
Uiteraard met een bandbreedte ingebouwd zodat we niet de onzin gaan krijgen van wegen op het vliegveld en dan bij moeten betalen of geld terug eisen.
Nee "Gewoon" tickets inclusief bagage tot zeg vijfenzeventig kilo, honderd kilo volgende tree honderdvijfentwintig kilo en natuurlijk de honderdenvijftig kilo ticket
Op te geven bij aanschaf ticket en net als het bagage controleren een of twee kilo over de grens niet zo zeuren graag.
Erger nog men zou ook de stoelen in het vliegtuig met een max. gewicht kunnen aanwijzen.
Is al weer even geleden dat heb gevlogen maar het is (was) af en toe te lachwekend voor woorden dat mensen die aan een zwaar overgewicht lijden zo in de Economy Class geplemt worden.
Discriminatie zeggen ze dan ,ja voor wie :?:

Het is dus alllemaal niet zo moeilijk als dat sommige leden hierboven willen doen geloven. ;)
Laatst gewijzigd door Hua Thale op donderdag 04 april 2013, 07:21, 1 keer totaal gewijzigd.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#8 Bericht door RuudThai » donderdag 04 april 2013, 07:20

elst99 schreef:Krijgen mensen met een klein gewicht, dan korting?
We kennen allemaal wel maatschappijen waar zoveel stoelen geplaatst zijn op afmetingen van kleine -Aziaten!Waar je opgevouwen zit, niet prettig! Ondanks normaal gewicht, wat te doen met lange mensen, die hun benen niet kwijt kunnen?
Het vreemde was destijds toen ik nog regelmatig van NL naar TH reisde, dat je bij Lufthansa opgevouwen zat en bij Thai Airways niet. Met dikke Duitsers en zo was bij de Duitse maatschappij geen rekening gehouden maar de kleine Aziaatjes zaten formidabel goed bij Thai! Trouwens, ik ook met mijn lengte van 1.90 m.!

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#9 Bericht door ron » donderdag 04 april 2013, 07:27

Dus maar veel gaan dansen,net als de dikkerdjes in het filmpje........

http://www.youtube.com/watch?v=L8Ilpm5n4iU

Ron. :giggle2:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#10 Bericht door elst99 » donderdag 04 april 2013, 07:31

Wij hebben met AirBerlin gevlogen, kun je XL stoelen reserveren,tegen meer kosten, prettig als je lange benen hebt. Kosten 65€ meer!
Van dit soort stoelen meer in het vliegtuig en je hebt het hele probleem opgelost!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#11 Bericht door Hua Thale » donderdag 04 april 2013, 07:44

Zou hem zo maar kunnen zijn. :Whistle:
Zelfs met ietsje meer verplichtingen om zo'n stoel te nemen als je fysiek ietsje te veel afwijkt.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#12 Bericht door Gardensafari » donderdag 04 april 2013, 08:33

Ik ben hier fel op tegen.
Dat is de menselijkheid inruilen tegen het ongebreidelde winststreven van de maatschappijen.
Niet de dikkerds zijn de schuld (extreme gevallen daargelaten), maar de maatschappijen.
Mensen worden als vee in veel te kleine stoelen gepropt, met veel te weinig beenruimte.
Zelfs in de trein en in de stadsbus heb je meer ruimte.

De maatschappijen moeten we erop aanspreken.
Maar die hebben ons dusdanig gedrild, dat we hun onmenselijk gezwam nog als standaard zijn gezien ook.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#13 Bericht door dutch » donderdag 04 april 2013, 08:43

Gardensafari schreef:Ik ben hier fel op tegen.
Dat is de menselijkheid inruilen tegen het ongebreidelde winststreven van de maatschappijen.
Niet de dikkerds zijn de schuld (extreme gevallen daargelaten), maar de maatschappijen.
Mensen worden als vee in veel te kleine stoelen gepropt, met veel te weinig beenruimte.
Zelfs in de trein en in de stadsbus heb je meer ruimte.

De maatschappijen moeten we erop aanspreken.
Maar die hebben ons dusdanig gedrild, dat we hun onmenselijk gezwam nog als standaard zijn gezien ook.
Toch vind ik dat als we Amerikaanse toestanden gaan krijgen, dat er toch regulering moet komen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#14 Bericht door ron » donderdag 04 april 2013, 09:01

Tegen die tijd is het "no cure-no pay"-beleid van advocaten doorgevoerd,en kunnen we gaan procederen tegen de luchtvaartmaatschappij die jou te dik vindt.(of mij :happyno: ) )

Ron :Whistle:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#15 Bericht door Gardensafari » donderdag 04 april 2013, 09:11

dutch schreef:
Gardensafari schreef:Ik ben hier fel op tegen.
Dat is de menselijkheid inruilen tegen het ongebreidelde winststreven van de maatschappijen.
Niet de dikkerds zijn de schuld (extreme gevallen daargelaten), maar de maatschappijen.
Mensen worden als vee in veel te kleine stoelen gepropt, met veel te weinig beenruimte.
Zelfs in de trein en in de stadsbus heb je meer ruimte.

De maatschappijen moeten we erop aanspreken.
Maar die hebben ons dusdanig gedrild, dat we hun onmenselijk gezwam nog als standaard zijn gezien ook.
Toch vind ik dat als we Amerikaanse toestanden gaan krijgen, dat er toch regulering moet komen.
Ook niet mee eens.
Als de Amerikanen in steeds grotere aantallen steeds dikker worden, dan moeten de maatschappijen daar rekening mee houden.
Mensen gaan boven alles!
Dat we dikkerds onesthetisch vinden (Rubens bijvoorbeeld dacht daar heel anders over) en ongezond doet daaraan niets af.
NIET toegeven aan onmenselijk gedrag van op winst beluste instituten.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”