Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#16 Bericht door Hua Thale » donderdag 04 april 2013, 09:28

Je slaat volledig door Gardensafari.
Als mensen de helft zo niet twee keer zo zwaar zijn als normaal zou moeten zijn mogen ze dat van mij zelf weten maar niet gaan lopen zeuren dat het die ander zijn schuld is.
Een vliegtuig OMHOOG brengen kost geld veel geld en als we dan lopen te piepen over bagage in kilo's en meneer of mevrouw is vanwege het "Goede leven een tikje te zwaar" mag daar toch een oplossing voor gezocht worden.
Kijk simpelste oplossing is "Gewoon" eens 50 stoelen minder in een vliegtuig en dat in ruimte en prijs over de rest verdelen maar ja krentenkakkers als we zijn is dat ook geen goed plan natuurlijk. ;)
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#17 Bericht door dutch » donderdag 04 april 2013, 09:46

Hua Thalae schreef:Je slaat volledig door Gardensafari.
Als mensen de helft zo niet twee keer zo zwaar zijn als normaal zou moeten zijn mogen ze dat van mij zelf weten maar niet gaan lopen zeuren dat het die ander zijn schuld is.
Een vliegtuig OMHOOG brengen kost geld veel geld en als we dan lopen te piepen over bagage in kilo's en meneer of mevrouw is vanwege het "Goede leven een tikje te zwaar" mag daar toch een oplossing voor gezocht worden.
Kijk simpelste oplossing is "Gewoon" eens 50 stoelen minder in een vliegtuig en dat in ruimte en prijs over de rest verdelen maar ja krentenkakkers als we zijn is dat ook geen goed plan natuurlijk. ;)
Vergeet ook de extra kosten van een paar kilo overwicht voor je bagage niet,dat ik al eerder vermeldde.
Mijn laatste vlucht terug naar Thailand,na het laatste korte bezoek aan mijn hoog.bejaarde moeder,kostte me 225 euro voor een paar kilo.Als je dan een 150 kilo figuur ziet binnen waggelen,baal je wel een beetje.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#18 Bericht door elst99 » donderdag 04 april 2013, 10:09

Er moet ergens een grens getrokken worden,maatschappijen met 20 kg bagage en je hebt maatschappijen met 30 kg bagage en dan handbagage.
Laat de gemiddelde reiziger nu is 80 kg Wegen, uitschieters naar boven en naar beneden.
Als je dan een paar rijen met meer beenruimte en een paar rijen met 3 inplaats 4 stoelen plaatst voor degene die niet in een "normale" stoel kan ofwel, tegen een meer prijs een ruime plaats verplichten.
Dat Ruud Nog grotere plaatsen bij Thai had, dat moet al langer dan 14 jaar terug zijn,sinds die tijd vliegen ze niet meer van Schiphol.
Het is wel iets van de laatste jaren dat er steeds meer stoelen en kleinere plaatsen zijn gekomen!
Het ligt ook vaak aan de baliemedewerkster of je bij 4 kg overgewicht moet bijbetalen, heb zelf gemerkt hoe vroeger je incheckt, hoe soepeler ze zijn,kom je laat is het vliegtuig al aan zijn gewicht en worden ze kritischer.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#19 Bericht door yandre » donderdag 04 april 2013, 10:27

nu ik ben niet echt zwaar maar er zijn mensen die
kunnen ook door ziekte of iets dergelijks aardig aan het gewicht zijn.

gaat er steeds meer op lijkken o te zwaar dan betaal je maar meer
ok heb je 2 stoelen nodig dan moet daar een oplosing voor ge maakt worden.
door de vliegtuig maatschappij.

het wordt in deze wereld wel een beetje erg gek roken moet je maar extra
gaan betalen voor ziekten kosten drink je ook meer gaan betalen voor je verzekering
als het aan de maatschappijen ligt.

extra kosten voor meer als een xtal kg in europa boven op je ticket
moet niet gekker worden .

en dan dadelijk weer klagen het aantal pasagiers loopt terug de ticket ook maar duurder
dan?

het eind is zoek op deze manier .maar goed wie ben ik

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#20 Bericht door dutch » donderdag 04 april 2013, 10:28

elst99 schreef: Het is wel iets van de laatste jaren dat er steeds meer stoelen en kleinere plaatsen zijn gekomen!
Het ligt ook vaak aan de baliemedewerkster of je bij 4 kg overgewicht moet bijbetalen, heb zelf gemerkt hoe vroeger je incheckt, hoe soepeler ze zijn,kom je laat is het vliegtuig al aan zijn gewicht en worden ze kritischer.
Bij mij was het KLM,business klas en 4 uren voor vertrek ingechecked :cry:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#21 Bericht door Hua Thale » donderdag 04 april 2013, 10:45

Dat had je nou niet moeten zeggen Dutch.

:cheesy: :cheesy:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#22 Bericht door RuudThai » donderdag 04 april 2013, 10:49

elst99 schreef:Er moet ergens een grens getrokken worden,maatschappijen met 20 kg bagage en je hebt maatschappijen met 30 kg bagage en dan handbagage.
Laat de gemiddelde reiziger nu is 80 kg Wegen, uitschieters naar boven en naar beneden.
Als je dan een paar rijen met meer beenruimte en een paar rijen met 3 inplaats 4 stoelen plaatst voor degene die niet in een "normale" stoel kan ofwel, tegen een meer prijs een ruime plaats verplichten.
Dat Ruud Nog grotere plaatsen bij Thai had, dat moet al langer dan 14 jaar terug zijn,sinds die tijd vliegen ze niet meer van Schiphol.
Het is wel iets van de laatste jaren dat er steeds meer stoelen en kleinere plaatsen zijn gekomen!
Het ligt ook vaak aan de baliemedewerkster of je bij 4 kg overgewicht moet bijbetalen, heb zelf gemerkt hoe vroeger je incheckt, hoe soepeler ze zijn,kom je laat is het vliegtuig al aan zijn gewicht en worden ze kritischer.
14 Jaar geleden ging ik nog niet naar Thailand maar ik ging vanaf 2000 altijd met een overstap. Vanaf Schiphol met Lufthansa naar Munchen of Frankfurt, met SAS naar Kopenhagen en British Airways (of was het British Caledonian?) naar Londen. En vandaar verder met Thai. Tot 2006 aan toe.

Maar als we nu naar Nederland zouden teruggaan doe ik dat met een directe vlucht want ik wil mijn 4 poezen meenemen... [|)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#23 Bericht door elst99 » donderdag 04 april 2013, 10:50

Ja maar Dutch wat had je dan bij je, dan mag je toch zo wie zo 30 kg. Meenemen! Of zelfs 2 stuks bagage!
Ik heb mijn man en mijn zoon,die nu nog steeds business vliegen,daar nog nooit over horen klagen,je kan t.w. Slapen!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#24 Bericht door dutch » donderdag 04 april 2013, 11:08

elst99 schreef:Ja maar Dutch wat had je dan bij je, dan mag je toch zo wie zo 30 kg. Meenemen! Of zelfs 2 stuks bagage!
Ik heb mijn man en mijn zoon,die nu nog steeds business vliegen,daar nog nooit over horen klagen,je kan t.w. Slapen!
De eerste keer dat mij zoiets overkwam en heb sindsdien niet meer gevlogen.
Record tot nu toe was 138 kg met z'n tweeën,zonder toeslag.
Was met Thai Airways en we kenden de baas ( vloog ook mee) :giggle:
Laatst gewijzigd door dutch op donderdag 04 april 2013, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#25 Bericht door printen44 » donderdag 04 april 2013, 11:14

Air Samoa vliegt met kleine vliegtuigen. Het grootste model kan 9 passagiers vervoeren. Dan heeft Air Samoa nog vliegtuigjes met maximaal 4 passagiers. Het is "island-hopping". Dan maakt het zeker wat uit als je 9 magere scharminkels of 9 hangbuikdikkerds aan boord krijgt.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#26 Bericht door nbreeker » donderdag 04 april 2013, 11:22

RuudThai schreef:
elst99 schreef:Er moet ergens een grens getrokken worden,maatschappijen met 20 kg bagage en je hebt maatschappijen met 30 kg bagage en dan handbagage.
Laat de gemiddelde reiziger nu is 80 kg Wegen, uitschieters naar boven en naar beneden.
Als je dan een paar rijen met meer beenruimte en een paar rijen met 3 inplaats 4 stoelen plaatst voor degene die niet in een "normale" stoel kan ofwel, tegen een meer prijs een ruime plaats verplichten.
Dat Ruud Nog grotere plaatsen bij Thai had, dat moet al langer dan 14 jaar terug zijn,sinds die tijd vliegen ze niet meer van Schiphol.
Het is wel iets van de laatste jaren dat er steeds meer stoelen en kleinere plaatsen zijn gekomen!
Het ligt ook vaak aan de baliemedewerkster of je bij 4 kg overgewicht moet bijbetalen, heb zelf gemerkt hoe vroeger je incheckt, hoe soepeler ze zijn,kom je laat is het vliegtuig al aan zijn gewicht en worden ze kritischer.
14 Jaar geleden ging ik nog niet naar Thailand maar ik ging vanaf 2000 altijd met een overstap. Vanaf Schiphol met Lufthansa naar Munchen of Frankfurt, met SAS naar Kopenhagen en British Airways (of was het British Caledonian?) naar Londen. En vandaar verder met Thai. Tot 2006 aan toe.

Maar als we nu naar Nederland zouden teruggaan doe ik dat met een directe vlucht want ik wil mijn 4 poezen meenemen... [|)
4 Poezen???
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#27 Bericht door Hua Thale » donderdag 04 april 2013, 11:31

Hier maar een linkje Dames en heren.
Vliegtuigen met maar een klasse :giggle:
The Sky's the Limit!
Voor gewone mensen(scharminkels) en wat minder gewone mensen(hangbuikdikkerds) :giggle:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#28 Bericht door elst99 » donderdag 04 april 2013, 12:58

Je kan van alles een probleem maken,maar van 1998 tot aan de laatste reis in oktober,rechtstreeks gevlogen of met 25 kg.bijEVA of met 30 kg.bijAirBerlin.
In oktober wegens omstandigheden met Emirates met 30 kg. P.p. En buiten handbagage, we wilden een keer met de 380 Boeing vliegen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#29 Bericht door Kees » vrijdag 05 april 2013, 04:45

Grote/dikke/zware mensen zijn gewend om meer te betalen dan "normale" mensen. Voor hun is alles duurder, zoals kleding, groter bed, meer eten.
Minder merkbaar, maar ook autorijden is duurder, meer gewicht dus meer energie.
Dus uiteindelijk weten ze het zelf ook wel ;)
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#30 Bericht door Ben » zaterdag 06 april 2013, 14:08

De KG prijs lijkt me een slechte optie.

Iemand van 2.00 m kan 100 kg wegen maar smal genoeg zijn om nog makkelijk in een stoel te passen qua breedte en heb je geen last.
Iemand van 1.65 m kan ook 100 wegen en die passen er niet tussen en daar heb je dus wel last van als je ernaast zit.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”