Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#46 Bericht door elst99 » zondag 07 april 2013, 03:51

Gaat nu over een vliegtuig, volgende een taxi, dan komt de bus, alleen bij een fiets kun je keuzes maken ;)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#47 Bericht door dutch » zondag 07 april 2013, 04:04

elst99 schreef:Gaat nu over een vliegtuig, volgende een taxi, dan komt de bus, alleen bij een fiets kun je keuzes maken ;)
En die grotere (en zwaardere) fiets,gaat je ook meer kosten ;)
We weten allemaal waar we het over hebben niet?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#48 Bericht door Hua Thale » zondag 07 april 2013, 05:21

We weten allemaal waar we het over hebben niet?
Afbeelding

Bliksemafleider

:giggle:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#49 Bericht door Gardensafari » zondag 07 april 2013, 09:57

Nee, Gardensafari is 96 kilo bij 1m88, dus binnen alle proporties.
Maar zelfs als je zo gewoon bent, zijn die zitplaatsen van vliegtuigmaatschappijen al te klein.
Zoals iemand al schreef:
of je nu grof bent of fijn, die plaatsen zijn veel te klein.

En dat is er eigenlijk een voor de quote van de dag. Hoppa.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#50 Bericht door RuudThai » zondag 07 april 2013, 16:29

Mijn proporties geven in dit verband aanleiding tot zorgen, want met 1.90 m. en 107 kilo heb ik enig overgewicht. Maar het valt misschien nog net binnen de door mij voorgestelde grens van gemiddeld BMI + 10 % ;) :)
Ik heb in ieder geval geen bredere zitplaats nodig maar graag wel wat meer beenruimte. De laatste keer dat ik vloog, in november 2010, lukte mij dat perfect bij Aeroflot. De dame die de stoelen uitdeelde keek mij aan en zette mij in beide gevallen, dus zowel heen- als terugreis, op een stoel bij de nooduitgang waar ik geheel languit mijn benen kwijt kon. Prima!
Na de overstap in Moskou zat ik in een miezerig KLM-toestelletje naar AMS. Superkleine zitplaatsjes maar gelukkig, het toestel was lang niet vol en ik mocht van oma stewardess ergens anders zitten waar ik wel fatsoenlijk mijn benen kwijt kon....

Maar er zaten in het Aeroflottoestel ook een paar Ruski's (m/v) van het gedrongen en geblokte type met een bierbuik en een wodkakop geheel samengepropt op een gewone stoel ergens in het midden. Die konden geen centimeter verzitten! Tja, dat is dan niet erg relaxt.

En Hans, het probleem moet geweten worden aan de vliegmaatschappij en niet bij ons zeg je.
Dat gaat geld kosten als daar een oplossing voor gevonden moet worden. En dat vreet weer aan de solidariteitsgedachte, want wil jij meer voor je ticket betalen omdat er zo nodig dikzakken zijn of spierbundels die een grotere plek nodig hebben?

Stel, een vliegtuig met 300 zitplaatsen met een gemiddelde ticketprijs van 1000 euro, dat is 300.000 euro. Nu worden een aantal rijen van 5 stoelen in het midden naar 4 gebracht en aan de raamzijdes van 3 naar 2. Voor de vetzakken en de sportschoolspierbundels. Het aantal zitplaatsen gaat met 10 % achteruit dus de inkomsten ook met 10 % = 30.000 euro.
Wat denk je dat de vliegmaatschappij doet? Die verdisconteert dit meteen in de prijs van alle tickets plus de kosten van de aanpassing, dus het ticket van gemiddeld 1000 euro gaat naar bijv. 1200 euro.
Heb jij die solidariteit met de overgewichters?

Je krijgt dan natuurlijk ook de vergelijking met de zorgpremie voor rokers, alcoholisten, ook weer overgewichters en andere mensen die hun lijf ruïneren. Daar zou de premie ook voor omhoog moeten als de solidariteitsgedachte wordt losgelaten.

Het zal nog veel haken en ogen hebben om dit in te voeren. :Whistle: [|)

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#51 Bericht door mai mi tang » zondag 07 april 2013, 22:48

Wat mij betreft, heb je gelijk Ruud.
Ik probeer óók altijd een beetje aan de toekomst te denken...
Maar met Aeroflot vliegen? Je was toch niet suïcidaal? :crazy:
Laatst gewijzigd door mai mi tang op zondag 07 april 2013, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#52 Bericht door robin33 » zondag 07 april 2013, 23:10

Ik ben te dik (al ben ik nu wat aan het afvallen). En vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat er binnen bepaalde richtlijnen naar gewicht word gekeken. Alleen zouden airlines er eerlijk over moeten zijn.

Ik liep vroeger dagelijks in de vertrekhal en zag hoe bij bv een Spaanse maatschappij van die kleine Spaanse vrouwtjes veel geld moesten neertellen om hun paar extra kilo mee te nemen en dan komt er zo,n veels te dikke Nederlander en die kan zo mee.

onder het mom van anders wordt het vliegtuig te zwaar.. Hetzelfde geld voor naar Thailand.

Stond ik vroeger in de rij met mijn minstens de het dubbele gewicht van een thai of Chinees , en kon zonder moeite door terwijl zij weer moeten betalen.

Ik weet wel dat een vliegtuig maar een bepaald gewicht mag hebben maar dat is toch juist veel beter te controleren als je allemaal aan de hand van je totale gewicht betaald.

Als,ik nu meer beenruimte wil koop ik gewoon meer beenruimte (Eva air tussen klasse)

Maar er moet dan natuurlijk wel wat tegenover staan van de maatschappijen.. Als je dan klein bent en ook nog eens weinig mee neemt zou dat ook in de ticketprijs terug te moeten zien zijn.

Zeker als ik naar me zelf kijk nu 20kg afgevallen en genoeg kleren voor vakantie al op bestemming te hebben . Zou ik dus op zo,n manier voor mijn eigen goedkopere ticket moeten kunnen zorgen.

Maar ja hoe ga je het uitvoeren ?

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Reis prijs gebaseerd op persoonlijk gewicht

#53 Bericht door Hua Thale » maandag 08 april 2013, 01:05

Zo dus robin 33
Quote van mij zelf :)
Dat ze tussen de honderd min en de honderd plus de stoelen aanpassen lijk mij duidelijk dan.
Wil je als honderd min toch lekker veel meenemen en zeer riant zitten koop je toch lekker een honderd plus ticket.
Anders om mag het natuurlijk lekker niet. ;)
Ben er al jaren een groot voorstander van dutch.
Uiteraard met een bandbreedte ingebouwd zodat we niet de onzin gaan krijgen van wegen op het vliegveld en dan bij moeten betalen of geld terug eisen.
Nee "Gewoon" tickets inclusief bagage tot zeg vijfenzeventig kilo, honderd kilo volgende tree honderdvijfentwintig kilo en natuurlijk de honderdenvijftig kilo ticket
Op te geven bij aanschaf ticket en net als het bagage controleren een of twee kilo over de grens niet zo zeuren graag.
Erger nog men zou ook de stoelen in het vliegtuig met een max. gewicht kunnen aanwijzen.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”