Haalbaar of niet?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sitbcknchill
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: dinsdag 02 april 2013, 17:58

Haalbaar of niet?

#1 Bericht door sitbcknchill » dinsdag 02 april 2013, 18:47

Hoihoi iedereen,

Het was me al snel duidelijk na hier een tijdje rond te neuzen dat er hier wel heel wat ervaringsdeskundigen rondsurfen wat betreft Thailand. Heel graag zou ik onze planning even willen delen met jullie en aanhoren wat we beter niet doen, wat niet haalbaar is of waar we volgens jullie iets belangrijk missen 8-). Misschien toch niet onbelangrijk, we (twee 25+ dames) reizen voor het eerst naar Thailand, onze vorige vakanties waren alles behalve intensief maar we hebben er toch veel zin in! Helaas beschikken we slechts over 14dagen ter plaatse (25 oktober – 9 november). Momenteel ziet de planning er als volgt uit:
Dag 1: Aankomst Bangkok, ’s avonds Khao San Road even verkennen
Dag 2: Wat Pha Kaew en het Koninklijk paleis, avond: over de Chae Phraya varen
Dag 3: Wat Pho en een shopping center bezoeken (vrouwenproblematieken...)
Dag 4: Vlucht naar Chiang Rai (Airasia), 11uur aankomst in CR, opiummuseum bezoeken + Gouden driehoek
Dag 5: Trekking door de jungle
Dag 6: Met de bus naar Chiang Mai (kan ik hier ergens toevallig de uren van vinden?) na aankomst wat op verkenning gaan
Dag 7: Olifantenrange bezoeken + avondmarkt
Dag 8: Mae sa orchid farm + de mooiste tempel(s) (hier graag wat hulp)
Dag 9: Cooking + Thai massage, 's avonds vlucht naar Phuket (aankomst rond middernacht)
Dag 10-14: Phuket, PhiPhi eilanden, relaxen! (hier zijn tips ook zeker welkom, leukste plaats om te overnachten op Phuket of op PhiPhi of nog ergens anders, hier zijn we er zelf nog niet uit.
Dag 15: opnieuw richting Bangkok, souvenirs kopen
Dag 16: Time to go home...

Allereerst horen we graag of dit een beetje haalbaar is, anderzijds zijn tips zeker welkom.
Qua vervoer hebben we buiten de binnenlandse vluchten met Airasia geen flauw idee hoe we het allemaal best aanpakken, taxi, openbaar vervoer,... Door onze beperkte tijd denk ik dat we best voor het snelste vervoersmiddel gaan, maar wat is dat in Bangkok?
Wat betreft de hotels, we gaan zeker niet voor de duurste maar basic hotels met goede bedden waar jullie een weet van hebben mogen jullie ook steeds afvoeren :P

Alvast bedankt!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Haalbaar of niet?

#2 Bericht door printen44 » woensdag 03 april 2013, 04:45

Ik woon in het Noorden en kan dus alleen iets zeggen over het Noorden.

Dag 4 bijvoorbeeld. Vlucht naar Chiang Rai. Het vliegveld van Chiang Rai ligt op 10 kilometer afstand van de stad. De rit naar het opium museum en de Gouden Driehoek, via Chiang Saen of Mae Sai, duurt wel even. En dat in een dag?

Wel is het een voordeel dat in de tijd dat jullie er zijn het niet zo warm is en de regentijd in principe voorbij is. Er gaat ieder uur van Chiang Rai een bus naar Chiang Mai. Reken op een rit van minimaal drie uur. Chiang Mai heeft , de stad en omgeving, heeft 600 tempels, dus keus genoeg. Doi Suthep is de meest toeristische.

Verder is het een redelijk drukke planning. Maar zoals wij Nederlanders zijn, alles moet van te voren gepland worden tot op het uur. Voor de meeste Thais is overmorgen al een hele tijd vooruit. Volgende week is een nieuw tijdperk voor ze. [8)

En jullie gaan naar de meest bekende toeristische plaatsen en bezienswaardigheden. Van het "echte" Thailand zien jullie niet veel. Maar ja, daar zijn geen stranden. Probeer niet heel Thailand in 14 dagen te stoppen, het lukt je niet, je word doodmoe en je vliegt en rijdt van hot naar her.

Mijn tip: In die 14 dagen ga naar Bangkok en de eilanden en de volgende keer naar het Noorden en Noord-Oosten. Dan zie en beleef je Thailand. Nu is de planning veel gericht op westerse leest geschoeide toerisme. Als dat jullie insteek is, is dat uiteraard jullie keus. Maar met het echte Thaise leven heeft dat weinig te maken.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Haalbaar of niet?

#3 Bericht door dutch » woensdag 03 april 2013, 05:23

[quote="printen44"

Mijn tip: In die 14 dagen ga naar Bangkok en de eilanden en de volgende keer naar het Noorden en Noord-Oosten. Dan zie en beleef je Thailand. Nu is de planning veel gericht op westerse leest geschoeide toerisme. Als dat jullie insteek is, is dat uiteraard jullie keus. Maar met het echte Thaise leven heeft dat weinig te maken.[/quote]

Een verstandig advies.Thailand is te groot en divers om in 14 dagen "af te kunnen handelen".
Als je terugkeert van je vakantie,wissel dan je kleingeld niet in,die kan je de volgende keer weer gebruiken :thumbsup:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Haalbaar of niet?

#4 Bericht door Henk Korat » woensdag 03 april 2013, 05:57

Goede adviezen van Printen en Dutch. Chiang Mai, Chiang Rai, Wat Rong Khun, Golden Triangle, Olifanten opvang, Doi Sutep, Doi Ithanon, etc, etc. zijn teveel bezienswaardigheden om even te doen. Hier heb je echt minimaal 5 dagen voor nodig.

Ik zou zelf niet naar Phuker gaan, maar dat komt misschien omdat ik er (na tig keer) op uitgekeken ben. Het toegenomen aantal Russen valt mij ook op. Als je die kant toch opgaat, zou ik voor zeker niet voor Pa Tong Beach kiezen. Ik ben nu voor de tweede keer op Krabi geweest (Oa Nang) en dat is me best bevallen. Speedboot trips te over, inclusief naar Phi Phi Island. Maar ook andere speedboot trips zijn voorhanden, inclusief snorkelen en zonnebaden. Phi Phi Island is leuk om er een keer te zijn geweest en misschien voor 1 nacht overnachting, maar het is wel erg klein en heel druk.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Haalbaar of niet?

#5 Bericht door pong » woensdag 03 april 2013, 13:50

1. BUS CR->CM: tenminste elk uur, keus tussen 2e kl/1e kl of supervIP- duurt 3-4 uur.
2.Direct flites CM->PHuk zijn er niet veel enkel Thai=TG en 1x daags AirAsia-dus of dat zo laat kan, zelf checken
3. ik denk niet dat je arr CR rond 11.00 nog en die golden triagle en die andere trektocht kan doen- die zijn in Chjiang Saen-zo'n 50/60 km verderop.
4. M.I,. kan je makkelijk een dag uit BKk eerder weggaan om het schema verderop aan te passen

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”