Inchecken KLM/AirFrance op Schiphol

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Inchecken KLM/AirFrance op Schiphol

#1 Bericht door joepattaya » dinsdag 19 maart 2013, 04:26

Ik mocht afgelopen week in hoogsteigen persoon inchecken zonder de leuke juffrouwen achter de incheck-balie.
In het kort komt het er op neer, dat je met je e-ticket electronisch incheckt op één van de terminals die je vindt bij de respectievelijke rijen. Als je thuis al ingecheckt hebt mag je deze stap overslaan.

Nadat je je boarding-pass uitgeprint hebt (thuis of op de terminal op Schiphol) loop je door de poort en vind je een batterij aan bagage-drop-off machines. Je plaatst je bagage in de machine en laat de deur even open. Dan scan je de barcode van je boarding-pass en druk je meermaals op "JA" ter bevestiging. Je bagage-label wordt uitgeprint en deze dien je aan het handvat van de bagage te bevestigen. Je sluit de deur en na nog een paar keer "JA" te drukken, zie je je bagage verdwijnen.
In principe ben je nu klaar met inchecken en kun je naar de paspoort-controle.

Aangezien ik geen overgewicht had, verliep het proces ook zonder problemen. Maar misschien weet Robin wat te doen bij een overgewicht.
Verder kreeg ik het gevoel, dat er WEL gecheckt werd door de aanwezige dames of de gegevens op mijn boarding-pass overeenkwamen met de gegevens in mijn paspoort, maar volgens mij werd er niet gelet op een aanwezig visum of een geboekte retourvlucht binnen 30 dagen.

Hoe dan ook, het inchecken ging verbluffend snel.......waarschijnlijk omdat er GEEN mogelijkheid was om tegen de juffrouw achter de balie te gaan staan zeuren om een goede plaats.

Tip: Als je de mogelijkheid hebt........boek dan online in achter je computer. Het scheelt echt tijd en je hoeft je geen zorgen te maken over de juiste plaats. Zorg ook dat je geen overgewicht hebt..........volgens mij is er geen discussie mogelijk, althans niet met de machines.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Inchecken KLM/AirFrance op Schiphol

#2 Bericht door RuudThai » dinsdag 19 maart 2013, 05:03

joepattaya schreef:. Zorg ook dat je geen overgewicht hebt..........volgens mij is er geen discussie mogelijk, althans niet met de machines.
Ik heb overgewicht..... van mezelf! ;)
Ik denk dat die machines nog een keer gaan bepalen hoeveel je moet bijbetalen voor je eigen lichaamsgewicht. Dan moet je van tevoren je leeftijd, lengte en gewicht opgeven, op grond daarvan wordt je basisticketprijs verhoogd als je boven een bepaalde grens zit, bijv. je aanbevolen BMI plus 10 % .
Op de luchthaven wordt het gecheckt en wordt bepaald of het klopt of dat je hebt gezwendeld en moet bijbetalen.
Lijkt me wel logisch met al dat gezeur over die bagagevrijdom en zo: pak de mensen maar zelf op hun gewicht!
Of is dit teveel privacyschendend :?: :?: :?: ;) :crazy:

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Inchecken KLM/AirFrance op Schiphol

#3 Bericht door robin33 » dinsdag 19 maart 2013, 05:09

joepattaya schreef:Ik mocht afgelopen week in hoogsteigen persoon inchecken zonder de leuke juffrouwen achter de incheck-balie.
In het kort komt het er op neer, dat je met je e-ticket electronisch incheckt op één van de terminals die je vindt bij de respectievelijke rijen. Als je thuis al ingecheckt hebt mag je deze stap overslaan.

Nadat je je boarding-pass uitgeprint hebt (thuis of op de terminal op Schiphol) loop je door de poort en vind je een batterij aan bagage-drop-off machines. Je plaatst je bagage in de machine en laat de deur even open. Dan scan je de barcode van je boarding-pass en druk je meermaals op "JA" ter bevestiging. Je bagage-label wordt uitgeprint en deze dien je aan het handvat van de bagage te bevestigen. Je sluit de deur en na nog een paar keer "JA" te drukken, zie je je bagage verdwijnen.
In principe ben je nu klaar met inchecken en kun je naar de paspoort-controle.

Aangezien ik geen overgewicht had, verliep het proces ook zonder problemen. Maar misschien weet Robin wat te doen bij een overgewicht.
Verder kreeg ik het gevoel, dat er WEL gecheckt werd door de aanwezige dames of de gegevens op mijn boarding-pass overeenkwamen met de gegevens in mijn paspoort, maar volgens mij werd er niet gelet op een aanwezig visum of een geboekte retourvlucht binnen 30 dagen.

Hoe dan ook, het inchecken ging verbluffend snel.......waarschijnlijk omdat er GEEN mogelijkheid was om tegen de juffrouw achter de balie te gaan staan zeuren om een goede plaats.

Tip: Als je de mogelijkheid hebt........boek dan online in achter je computer. Het scheelt echt tijd en je hoeft je geen zorgen te maken over de juiste plaats. Zorg ook dat je geen overgewicht hebt..........volgens mij is er geen discussie mogelijk, althans niet met de machines.
Als je overgewicht hebt wordt je naar de laatste pos in de checkin gestuurd , daar zit nog een stewardess

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: Inchecken KLM/AirFrance op Schiphol

#4 Bericht door Bean » dinsdag 19 maart 2013, 08:49

RuudThai schreef:
joepattaya schreef:. Zorg ook dat je geen overgewicht hebt..........volgens mij is er geen discussie mogelijk, althans niet met de machines.
Ik heb overgewicht..... van mezelf! ;)
Ik denk dat die machines nog een keer gaan bepalen hoeveel je moet bijbetalen voor je eigen lichaamsgewicht. Dan moet je van tevoren je leeftijd, lengte en gewicht opgeven, op grond daarvan wordt je basisticketprijs verhoogd als je boven een bepaalde grens zit, bijv. je aanbevolen BMI plus 10 % .
Op de luchthaven wordt het gecheckt en wordt bepaald of het klopt of dat je hebt gezwendeld en moet bijbetalen.
Lijkt me wel logisch met al dat gezeur over die bagagevrijdom en zo: pak de mensen maar zelf op hun gewicht!
Of is dit teveel privacyschendend :?: :?: :?: ;) :crazy:

Mee eens als tussenleuningen omhoog moeten blijven staan omdat Billy Turf anders niet kan zitten en de buurman/vrouw nog maar 60% van zijn eigen plaats kan benutten .
Gewoon 2 stoelen laten betalen.40 % terug betalen doen ze ook niet .
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Inchecken KLM/AirFrance op Schiphol

#5 Bericht door pong » dinsdag 19 maart 2013, 09:13

Dus je hebt geen enkele kans om je door de computer toegwezen plaats desgewenst nog te wijzigen? Bij andere dito-incheck airlines kon dat wel, maar als de kist 100% vol is, dan heb je natuurlijk geen kans.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Inchecken KLM/AirFrance op Schiphol

#6 Bericht door robin33 » dinsdag 19 maart 2013, 16:31

Klm gaat ook pin automaten plaatsen op de kiosken. Zodat je in de toekomst kan bijbetalen vooreen betere plaatsof iets degelijksaan de kiosk

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”