Ze blijven lastig, die belastingmensen

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Ze blijven lastig, die belastingmensen

#1 Bericht door prajak » woensdag 27 februari 2013, 17:39

Hoeveel mensen ik op weg heb kunnen helpen in die 11 jaar hier ? Het aantal loopt naar de 20. En steeds weer dezelfde ellende.

Belastingdienst Buitenland blijft mensen in Thailand maar vragen om een bewijsje dat ze in Thailand 'fiscaal inwoner' zijn. Of geregistreerd bij de belastingdienst alhier. Of een belastingaanslag van hier kunnen laten zien.

Mensen hebben hier verteld dat ze zich hebben willen aanmelden bij de fiscus alhier maar werden geweigerd. Ja, want Thailand heeft wel het recht over onze pensioenen te heffen (over bedrijfspensioen, niet over AOW, de meeste lijfrentes en NL overheidspensioen), maar Thailand doet dat niet zolang je dat geld NA het kalenderjaar van uitbetalen naar hier haalt. Daar hebben we het hier vaak over gehad.

Ik verwijs naar een paar websites.

http://www.expatforum.com/articles/reti ... m_Thailand

http://www.sukhothaiinterlaw.com/tax5.htm

Dat gaat er maar niet in in NL en het zijn vooral de nieuwkomers, de frissers, die een eerste of tweede verzoek zien afgewezen worden.

Ik heb ook sterk de indruk dat bij de belastingdienst geen eenduidige lijn is, geen collegiaal overleg, geen technische vergadering, geen update van kennis, geen rondgaan van uitgaande post en helemaal geen rondgaan van de brede jurisprudentie en waar ik het nu over heb was een pak papier van TIEN cm dik dat ik iedere week, en ik deed dat op zondag, moest slikken en dat 26 jaar lang.

Ik werd vandaag opnieuw gevraagd door een forumlid een ei te leggen over deze materie en heb dat uiteraard gedaan en met plezier want ik heb toch niks te doen, ik ben met pensioen. En toch vraag ik me af wanneer men in Heerlen eens wat gaat concentreren van de kennis die er echt wel is.

Maar.....

het verdrag tussen NL en TH ziet op 'dubbele belasting' en een geacht forumlid zei hier dat 'helemaal niks betalen' niet de bedoeling is van het verdrag. Ja, sorry, maar dan moeten ze het verdrag wijzigen en dan schrikt Thailand wakker en weigert de aanpassing en komt achter ons aan.

Laat ik je troosten: wijzigingen van een verdrag duren langer dan het verdrag sluiten. Dus niet tig maar tigtig jaar. Ach, dan zijn de meeste forumleden al opgestookt..... :mrgreen: Nou, ik zeker.

Maar de kans blijft bestaan dat Thailand achter ons aangaat. Hou daar rekening mee.
Laatst gewijzigd door prajak op vrijdag 03 januari 2014, 07:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Ze blijven lastig, die belastingmensen

#2 Bericht door Pieter » donderdag 28 februari 2013, 01:08

Jaren terug ooit bij een reuma patientenvereniging gezeten
In die tijd waren extra medische kosten nog aftrekbaar (mits het veel was)
elk jaar was er een patient (ja met kennis van zaken ) die zijn extra kosten ivm reuma zoals termisch ondergoed etc
opgaf en elk jaar (5 jaar achter elkaar) werd dat in eerste instantie afgekeurd
in beroep elk jaar en elk jaar vlak voor zittingen toch terug getrokken vanuit de belasting dient... ze durfde het niet aan
dus nooit officieel kunnen voor een rechter kunnen verifieren of het kon

dat was kantoor eindhoven

probleem dat ik heb is de nog steeds lokale interpretaties van regels

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ze blijven lastig, die belastingmensen

#3 Bericht door prajak » donderdag 28 februari 2013, 01:38

"...probleem dat ik heb is de nog steeds lokale interpretaties van regels..."

Pieter, zelfs binnen EEN kantoor kan men verschillend denken. Men werkt langs elkaar heen, er is geen duidelijke lijn, ik heb de indruk dat er geen werkoverleg is en men de rechtspraak niet volgt op de werkvloer.

Of misschien is het wel het bekende 'knijp- en piepsysteem', knijp maar door tot er iemand au roept en ga dan eens kijken of je er wat uit kunt halen. In die fase komt een beter opgeleide persoon aan de klus en dan is het snel gepiept.

Maar....ik zei het eerder en een ander forumlid ook, een verdrag ter voorkoming van dubbele belasting is geen verdrag om dan maar nergens belasting te betalen. In het verdrag is evenwel niet voorzien dat het verdrag dan maar opzij kan worden gezet. Er is wel een overleg- en een arbitrageclausule maar o jee....dat zijn zaken die lang aanslepen hoor.

Thailand heeft de vreemde regel dat je geen belasting betaalt over bedrijfspensioen uit NL (en pensioenen en inkomens uit andere landen) als je het geld pas NA afloop van het kalenderjaar naar hier haalt. ik doe dat, ik weet dat tenminste een forumlid dat ook doet.

Maar er komt een keer een wijziging; namelijk wanneer Thailand die pot extra inkomen voor de staatskas ontdekt.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Ze blijven lastig, die belastingmensen

#4 Bericht door dutch » donderdag 28 februari 2013, 02:20

Het lijkt mij niet tot de verantwoording horen van de Nederlandse belastingdienst om te controleren of er in het andere thuisland wel betaald wordt.

Het is in Thailand niet gebruikelijk dat 60plussers,na beeindiging van hun werkbaan ,nog verder belasting betalen(de meesten hebben geen pensioen).

Er staat in het verdrag niets over de mogelijkheid dat indien de ene belastingdienst niet vordert,dat dan de ander er maar voor in de plaats springt.

Ik dacht dat iedereen die emigreerde bij het Nederlandse kantoor in Limburg terecht kwam.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Ze blijven lastig, die belastingmensen

#5 Bericht door carpediem » donderdag 28 februari 2013, 11:37

Volgens mij willen ze controleen of je echt in Thailand woont.
Als je genoeg bewijzen instuurt dan is er geen probleem.
Ze weten dat je in Thailand geen belasting betaald en ook niet geregistreerd kunt worden.
Dus die controle hebben ze niet.
Er zijn trouwens mensen die via sluwe wegen wel kunnen aantonen dat ze bij de belastingdienst zijn geregistreerd. Het gaat hier dan om wat grotere belangen denk ik.
pluk de dag (carpediem)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ze blijven lastig, die belastingmensen

#6 Bericht door prajak » donderdag 28 februari 2013, 16:02

"...Als je genoeg bewijzen instuurt dan is er geen probleem..."

En dat is wat ik iedereen adviseer. En bij volgende verzoeken heb je stukken minder werk. Ik heb nu vrijstelling tot mijn 75e dus 10 jaar.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ze blijven lastig, die belastingmensen

#7 Bericht door prajak » zaterdag 04 mei 2013, 17:39

Het blijft maar modderen (1).

Ik heb al eens geschreven dat ik denk dat men op de Belastingdienst ‘buitenland’ te Heerlen ver van elkaar werkt, geen vakoverleg heeft, geen vakliteratuur, te weinig leest of misschien te weinig 'borrelt' of op andere wijze ‘informeelt’.

Maar ik zie vandaag op de TV van gisteren een mevrouw van Abvakabo (de ‘Weekers affaire’) die heel duidelijk zegt dat de belastingdienst onderbemand en dus overbelast is.

Feit is dat ik nu een verzoek om hulp behandel van een forumlid dat tegen dezelfde problemen aanloopt als zovelen in dit forum voor hem: vrijstelling direct na emigratie, en na een jaar gaan mekkeren om een briefje van de Thaise belastingdienst.

(Een ander pakkend voorbeeld is de behandeling van lijfrentes uit NL die volgens een arrest van het Hof Den Bosch in NL moeten worden belast [je kunt hier lezen http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BT9089] maar tot voorjaar 2012 kreeg de een wel vrijstelling en de ander niet....)

Enfin, we zijn hier nog niet klaar mee. In het T-land blog laatst ook weer een opsomming van ellende en dan lees je ...

van mensen die met een kort briefje klaar zijn,
van mensen die maar blijven sukkelen,
aanbiedingen van betaalde adviseurs,
dat mensen vertaalkosten gaan maken,
dat mensen Thaise belasting betalen die ze mogelijk niet moeten betalen,

en dat voor wat het waard is allemaal.

Er lijkt geen duidelijke lijn te zijn bij de belastingdienst en dat zou eigenlijk wel moeten.

(Wordt vervolgd)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ze blijven lastig, die belastingmensen

#8 Bericht door prajak » zaterdag 04 mei 2013, 17:42

Deel 2

Hum; je weet dat ik een rekenaar ben, althans, dat vind ik van mezelf....

Over hoeveel vrijstellingen hebben we het die de belastingmensen daar moeten afgeven, controleren, brieven printen, etc ? En hoeveel ambtenaren heb je daar dan voor nodig die de aanvragen moeten beoordelen, stukken opvragen, controleren, een brief, nog een brief, een telefoontje...en dan op de knop drukken voor printen en verzenden ?

Het aantal AOW-ers in buitenlanden beloopt circa 280.000 mensen. Dat is veel ! Ik zie de Minister van Poenzaken al gniffelen: allemaal een tientje per maand......is 34 miljoen per jaar. Allemaal drie tientjes is 100 miljoen per jaar.

Tel daarbij de emigranten jonger dan 65. Hoeveel ? Geen enkel idee, ik hoor graag van forumleden die bij ‘koekel’ willen gaan snuffelen....

Zeg 70.000 mensen, dus het aantal mensen dat een vrijstelling vraagt is 350.000.

Voor de 65e verjaardag loopt de vrijstelling in de regel max 3 jaar. Ik hoor dat je na 65 de vrijstelling voor 5 tot 10 jaar krijgt; ik heb zelf nu 10 jaar. Zeg eens gemiddeld 5 jaar. Dan heb je per jaar 70.000 brieven om vrijstelling in Heerlen.

Wat kost dat aan ambtelijke tijd ?

Nu word ik afgeschoten. Als ik zeg dat een ambtenaar langzaam werkt krijg ik een knal; als ik zeg dat een ambtenaar snel werkt ook een, en zelfs als ik zeg dat een ambtenaar überhaupt werkt krijg ik er een.....

OK, zeg dat ieder verzoek, met bijlagen, of zonder bijlagen dus een vragenbrief, beoordelen, nog eens beoordelen, een boekje er bij pakken, het verdrag er bij pakken, daar gaat die emigrant me nog bellen ook...., en afronden, per verzoek drie uur kost (en dat is laag ingeschat...) dan kost deze zaak jaarlijks aan manuren 70.000 gedeeld door 3 is 23.300 uren en bij een netto werkweek van 33 uur dus 706 weken en bij een werkjaar van 45 weken dus 16 ambtenaren.

Nee, ik denk dat er meer mensen op die zaak zitten. Maar dat is gissen. Ik denk dat deze mensen ook de toeslagen beoordelen, andere fiscale zaken over mensen in buitenlanden oplossen, dus het aantal ambtenaren zal 20 of meer zijn.

Maar dan begrijp ik nog steeds niet waarom er geen vaste lijn is en het krijgen van een vrijstelling een loterij lijkt.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Ze blijven lastig, die belastingmensen

#9 Bericht door RuudThai » maandag 20 januari 2014, 17:48

Ze blijven inderdaad lastig daar in Heerlen (is dat iets Limburgs soms? :roll: ).
Want als ze onderbemand en overbelast zouden zijn is het onbegrijpelijk dat ze mij zo'n domme brief sturen als ik gisteren onder ogen kreeg.

Ik had teruggave belasting gevraagd over het jaar 2011 en in november 2012 kreeg ik (en mijn vrouw) een voorlopige aanslag waarbij de teveel betaalde belasting werd teruggegeven.
Nu ontvang ik een brief van 2 januari j.l., gestuurd aan mijn oude adres in Thailand die ik dus gisteren pas kon lezen, met een aantal vragen en verzoeken om bewijsstukken die ze uiterlijk 23 januari willen ontvangen.... [|(

Ik heb nl. kosten voor levensonderhoud van onze 2 kinderen opgevoerd en daar willen ze van alles over weten.
Zoals naam, adres en geboortedatum; echter, de kinderen hebben met ons in Nederland gewoond en hebben een burgerservicenummer, dus zijn die gegevens zó op te zoeken.
Maar ze willen zelfs een geboorte-uittreksel zien.

Ook moet ik het opgegeven bedrag specificeren en daar bewijsstukken voor aanleveren, "bijvoorbeeld bank- of giroafschriften".
Ik weet het niet, maar wie houdt er precies bij wat je kinderen hebben gegeten en wat dat heeft gekost bij de supermarkt en hou je daar de kassabonnetjes van bij? Bewaar je de betalingsbewijzen van kleding, van school enz.? En hoezo, bank- of giroafschriften? De giro bestond in 2011 al niet eens meer, stelletje lummels!
Nou, ik heb ze niet hoor en het zijn geen fantastische bedragen die ik heb opgevoerd. Bovendien zit daar een maximum aan.

En dan moet ik opgeven of de kinderen eigen inkomsten hadden! In 2011 waren ze 15 en 6 jaar oud... :giggle:
Ook willen ze weten of ik recht had op kinderbijslag voor de kinderen zowel in NL als in Thailand.
Zo niet, waarom dan niet :?: :?: :?:
En tenslotte of ze recht hadden op studiefinanciering in NL of Thailand en zo nee, waarom niet?

Het zijn allemaal vragen naar de bekende weg.
En daarom dacht ik het even met een telefoontje op te lossen, deze miscommunicatie en dus belde ik een uurtje geleden met de Belastingtelefoon Buitenland.
Ik kreeg een uiterst zure tante aan de lijn (maandagongesteldheid?) die mij op alles afblafte en duidelijk te verstaan gaf dat ik de bevelen in de brief moest opvolgen want anders zwaaide er wat! Teruggeven van de teruggave!! :shock: :shock:

En dat ze het naar het oude adres hadden gestuurd was niet hun fout maar de mijne want ik had mijn nieuwe adres schriftelijk aan hen moeten doorgeven. Had ik al eens via een andere procedure aan hen gemeld, maar dat hadden ze niet doorgevoerd in hun hele systeem natuurlijk met al die onderbemanning en overbelasting...... :Whistle:
Dus kan ik morgen aan de slag met allerlei onzinnige vragen beantwoorden, papieren verzamelen en kopiëren en dan spoorslags naar het postkantoor rennen om de papieren nog op een redelijke tijd te laten aankomen in Heerlen.
Helaas is mijn printer/scanner in de reparatie en daar zal ik op moeten wachten.
Nee, leuker kunnen we het niet maken en ook niet vriendelijker aan de telefoon met zo'n Kenau! :( :evil: [|(

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Ze blijven lastig, die belastingmensen

#10 Bericht door mai mi tang » maandag 20 januari 2014, 17:58

Tuud tuud tuud... [8)
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Ze blijven lastig, die belastingmensen

#11 Bericht door Wereldvreemd » dinsdag 21 januari 2014, 00:44

RuudThai schreef: Ik heb nl. kosten voor levensonderhoud van onze 2 kinderen opgevoerd en daar willen ze van alles over weten.
Zoals naam, adres en geboortedatum; echter, de kinderen hebben met ons in Nederland gewoond en hebben een burgerservicenummer, dus zijn die gegevens zó op te zoeken.
Maar ze willen zelfs een geboorte-uittreksel zien.
De vraag kan terecht zijn als het niet jouw kinderen zouden zijn. Op het aangiftebiljet is ergens ruimte om aan te geven of je voor minderjarigen zorgt. In de huidige samenleving gebeurt het vaker doordat 2 gescheiden ouders gaan samen hokken, maar ik denk dat voor het buitenland dit al een standaard vraag is.
RuudThai schreef:En dan moet ik opgeven of de kinderen eigen inkomsten hadden! In 2011 waren ze 15 en 6 jaar oud... :giggle:
Ook willen ze weten of ik recht had op kinderbijslag voor de kinderen zowel in NL als in Thailand..
Tja, nu geef je blijk van ambtelijk komaf te zijn. Voor de gewone werkende Nederlander is het vrij normaal dat een kind begint te werken vanaf zijn vijftiende. Ik begon toen in een kippenslachterij.
RuudThai schreef:Nee, leuker kunnen we het niet maken en ook niet vriendelijker aan de telefoon met zo'n Kenau! :( :evil: [|(
En voor de rest heb je helemaal gelijk. Het blijven ambtenaren in een ivoren toren, die geen idee van de werkelijkheid hebben.
- -

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ze blijven lastig, die belastingmensen

#12 Bericht door prajak » dinsdag 21 januari 2014, 01:01

Men vraagt meer en meer en ik weet uit ervaring van anderen dat men zelfs twee keer dezelfde spullen vraagt. Dat is dan van mensen die verzuimen hun BSN op ieder stuk papier te pennen want men maakt daar de nietjes wel eens los.... Of het BSN nummer staat er wel op maar men ziet dat niet staan....

En verder zie ik in de brief niets staan wat ik in die 36 jaar werken voor mensen niet heb meegemaakt... Dat men adressen schriftelijk wil lijkt me logisch. DigiD werkt daar niet ? Of werkt dat niet DOOR ??

De belastingtelefoon buitenland bellen is zinloos. Men heeft daar jouw gegevens niet. Je moet een doorkiesnummer proberen en als dat niet op een van jouw brieven staat stuur me dan een pb, ik heb ergens nog wel wat. Als het nog actueel is na al die jaren.

Wat je nu nog moet doen is direct een brief, aangetekend, naar Heerlen sturen met een adreswijziging en de mededeling dat je wat meer tijd nodig hebt. Vraag dus uitstel tot 20 feb. Kijk of ergens onder jouw brieven een naam staat en spreek die persoon rechtstreeks aan.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Ze blijven lastig, die belastingmensen

#13 Bericht door RuudThai » dinsdag 21 januari 2014, 05:33

Wereldvreemd schreef:
RuudThai schreef: Ik heb nl. kosten voor levensonderhoud van onze 2 kinderen opgevoerd en daar willen ze van alles over weten.
Zoals naam, adres en geboortedatum; echter, de kinderen hebben met ons in Nederland gewoond en hebben een burgerservicenummer, dus zijn die gegevens zó op te zoeken.
Maar ze willen zelfs een geboorte-uittreksel zien.
De vraag kan terecht zijn als het niet jouw kinderen zouden zijn. Op het aangiftebiljet is ergens ruimte om aan te geven of je voor minderjarigen zorgt. In de huidige samenleving gebeurt het vaker doordat 2 gescheiden ouders gaan samen hokken, maar ik denk dat voor het buitenland dit al een standaard vraag is.
Wereldvreemd, op het (digitale) aangifteformulier moet je de voorletters en de geboortedatum van de kinderen vermelden. Dat kunnen ze aan de hand van de archiefgegevens van het GBA gemakkelijk controleren. Het adres was in NL hetzelfde als de ouders en is het niet logisch dat het ook in Thailand het geval zou zijn bij kinderen van die leeftijd?
RuudThai schreef:En dan moet ik opgeven of de kinderen eigen inkomsten hadden! In 2011 waren ze 15 en 6 jaar oud... :giggle:
Ook willen ze weten of ik recht had op kinderbijslag voor de kinderen zowel in NL als in Thailand..
Tja, nu geef je blijk van ambtelijk komaf te zijn. Voor de gewone werkende Nederlander is het vrij normaal dat een kind begint te werken vanaf zijn vijftiende. Ik begon toen in een kippenslachterij.
Niks met ambtelijke komaf te maken, maar met de logische gevolgtrekking dat kinderen van 15 jaar zelfs in Thailand worden geacht schoolgaand te zijn en ik meen zelfs leerplichtig. Dat jij moest werken vanaf je 15e zal dan wel 60 jaar geleden zijn geweest, toen deden ze nog aan kinderarbeid.... :giggle:
RuudThai schreef:Nee, leuker kunnen we het niet maken en ook niet vriendelijker aan de telefoon met zo'n Kenau! :( :evil: [|(
En voor de rest heb je helemaal gelijk. Het blijven ambtenaren in een ivoren toren, die geen idee van de werkelijkheid hebben.
De dame aan de telefoon vertelde mij dat er elk jaar een speciaal item op de korrel wordt genomen, de ene keer de reiskostenvergoeding, een andere keer de hypotheekrente en in 2011 was dat het levensonderhoud van je kinderen. Maar ik vind de vragen nogal doorgeslagen in mijn geval, het zijn duidelijk standaardvragen die voor mij onnodig waren. Misschien wel bij bepaalde groepen ex-bewoners van Nederland die nu in landen wonen waar wel eens fraude vandaan komt.

En Prajak: de belastingtelefoon vraagt allereerst je BSN en lepelt vervolgens al je gegevens op uit de computer, ook de laatste brief. En dan komen ze - of in ieder geval deze medewerkster - met de afblafafdoening zonder dat je de behandelend ambtenaar (stond in de brief) te spreken mag krijgen.
Ik ga géén aangetekende brief sturen, ze weten daar nu dat ik contact heb gehad want dat wordt in hun bestand opgetekend. Als over een paar dagen mijn printer is gerepareerd zal ik ze de papieren sturen met een gepeperd begeleidend schrijven plus een officiële klacht over de onbeschofte behandeling. :neus:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ze blijven lastig, die belastingmensen

#14 Bericht door prajak » dinsdag 21 januari 2014, 07:11

"...En Prajak: de belastingtelefoon vraagt allereerst je BSN en lepelt vervolgens al je gegevens op uit de computer, ook de laatste brief.."

Nou nou, het is vooruit gegaan. Al mag de persoon aan de telefoon geen beslissingen nemen.

Vergeet niet het speciale klachtenformulier te downloaden, dat in te sturen en op de envelop KLACHT te zetten ? Want zo zijn de regels ook weer.

Verder: je bent lang genoeg ambtenaar geweest om te weten dat vragen worden gesteld om het dossier compleet te krijgen ook al vindt de belastingplichtige of hulpzoekende dat het dossier al 10 keer compleet is. Je maakt in dit land het zelfde mee met de immigratie-ambtenaren, toch ?

Als ik me druk zou maken om waar jij je nu druk om maakt had ik het in dat vak geen 36 jaar volgehouden.....

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Ze blijven lastig, die belastingmensen

#15 Bericht door RuudThai » dinsdag 21 januari 2014, 07:24

Nou, ik maak me druk dat ze brave burgers min of meer als potentiële fraudeurs schijnen te beschouwen terwijl ze belastingontwijkers die de staat miljarden kosten rustig laten lopen i.p.v. die het vuur aan de schenen te leggen! :evil: :evil:

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”