Ze blijven lastig, die belastingmensen

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ze blijven lastig, die belastingmensen

#16 Bericht door prajak » dinsdag 21 januari 2014, 07:33

Die belastingverdragen zijn onder geen enkel kabinet aangepakt, ook niet onder polderrood (tegen rijstrood in dit land...), dus daar helpt jouw vingertje niet.

De EU gaat er wat aan doen, de G20 heeft zich daarover uitgesproken dus een eind is in zicht over 10 tot 50 jaar...... :mrgreen:

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Ze blijven lastig, die belastingmensen

#17 Bericht door Wereldvreemd » dinsdag 21 januari 2014, 09:37

RuudThai schreef:
RuudThai schreef:En dan moet ik opgeven of de kinderen eigen inkomsten hadden! In 2011 waren ze 15 en 6 jaar oud... :giggle:
Ook willen ze weten of ik recht had op kinderbijslag voor de kinderen zowel in NL als in Thailand..
Tja, nu geef je blijk van ambtelijk komaf te zijn. Voor de gewone werkende Nederlander is het vrij normaal dat een kind begint te werken vanaf zijn vijftiende. Ik begon toen in een kippenslachterij.
Niks met ambtelijke komaf te maken, maar met de logische gevolgtrekking dat kinderen van 15 jaar zelfs in Thailand worden geacht schoolgaand te zijn en ik meen zelfs leerplichtig. Dat jij moest werken vanaf je 15e zal dan wel 60 jaar geleden zijn geweest, toen deden ze nog aan kinderarbeid.... :giggle:
Dat was 23 jaar geleden en geheel vrijwillig gedurende de vakantie, weekenden en vrije dagen. Als dat kinderarbeid is, dan kun je ook nu nog, in de zomer hele fabrieken sluiten.
- -

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ze blijven lastig, die belastingmensen

#18 Bericht door prajak » dinsdag 21 januari 2014, 09:55

Voor kinderarbeid moet sprake zijn van 'geregeld in loondienst werken' en zover ik weet is vakantiewerk daarvan uitgezonderd tenzij het risicovol werk is. Voor de horeca gelden ook aparte regels.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Ze blijven lastig, die belastingmensen

#19 Bericht door RuudThai » donderdag 30 januari 2014, 18:16

RuudThai schreef: Dus kan ik morgen aan de slag met allerlei onzinnige vragen beantwoorden, papieren verzamelen en kopiëren en dan spoorslags naar het postkantoor rennen om de papieren nog op een redelijke tijd te laten aankomen in Heerlen.
Helaas is mijn printer/scanner in de reparatie en daar zal ik op moeten wachten.
Nee, leuker kunnen we het niet maken en ook niet vriendelijker aan de telefoon met zo'n Kenau! :( :evil: [|(
En mijn printer bleef een dag of wat in de reparatie omdat er iets was met de printerkoppen en de reparateur moest informeren of het onderdeel nog te bestellen was voor deze 10 jaar oude HP printer en of de kosten redelijk waren.

Na een kleine week kreeg ik te horen dat hij wel te repareren was maar de kosten waren rond de 2000 baht. Ik heb toen de printer voor een second opinion naar een echte IT-winkel gebracht maar daar kwamen ze binnen 10 minuten tot dezelfde conclusie. Dus vond ik het wel zonde dat het verder in goede staat verkerende apparaat het niet meer waard was om te laten maken. Maar foto's afdrukken moest je de laatste tijd ook niet meer doen want de kwaliteit was al sterk achteruitgegaan.

Dus na ampele overweging en wat rondgesnuffeld te hebben vandaag een nieuwe printer gekocht: een Brother MFC-J430W, met Wifi plus een grote inkttank voor 4790 baht.
De winkel heeft de programmatuur voor me in 2 computers ingevoerd en morgen ga ik de rest doen.
Kan ik eindelijk de brief voor de belastingdienst uitprinten die al een tijdje in de pc zit.... :clap:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ze blijven lastig, die belastingmensen

#20 Bericht door prajak » vrijdag 31 januari 2014, 00:48

Dat ding is gelijk scanner en copier ? Aan de prijs te zien zal dat wel.

Ik heb Canon's in huis, beide met inktank, en tot tevredenheid. Geen wifi want dat had ik toen zelf nog niet. Maar via de internetverbinding kan ik ook de prnter van Kai aansturen als ik dat zou willen. De zegeningen van de moderne spullen.

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”