Eiland hoppen/ weer/ tips en tops?

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Shanoy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: donderdag 14 februari 2013, 18:11

Eiland hoppen/ weer/ tips en tops?

#1 Bericht door Shanoy » donderdag 14 februari 2013, 18:33

Hallo iedereen!
Van 19 juli tot 12 augustus ben ik samen met mijn vriend voor het eerst in Thailand (backpackend).
Op 19 juli komen wij 's middags en op 12 augustus vliegen wij 's ochtends weer door naar Tokyo.
We zijn nu langzamerhand bezig met het uitstippelen van een plan en twijfelen om het noorden en het zuiden te pakken of ons alleen te focussen op het zuiden. Wat wij vooral graag willen doen is een paar dagen verblijven/helpen bij een olifanten reservaat en eiland hoppen. Hier willen wij snorkelen, relaxen, zwemmen en vooral rust (dus geen wilde feestjes met vele jongeren/toeristen).
Onze vragen:
- Wat zijn de mooiste stranden?
- Welk eiland/strand mogen wij absoluut niet missen bij dit eerste bezoek aan thailand?
- Wij zijn ook op zoek naar één wat luxer resort aan het strand (niet meer dan 100 euro per nacht) voor 3 bijzondere romantische nachten?
- Verder leuke schone hotels/huisjes in de buurt van het strand.

Overige tips voor onze reis binnen Thailand zijn natuurlijk ook welkom. Welke must-see mogen wij NIET missen en heeft iemand een tip voor een goed olifanten reservaat? (geen olifanten die kunstjes doen, maar olifanten schoonmaken en voederen etc.!)

Ik begreep ook dat onze reisperiode het slechste is kwa weersvoorspellingen. Wat kunnen wij verwachten? Gaat dit nog bepaalde problemen opleveren tijdens onze reis?

Bedankt voor de tips :-)! Groetjes :asian22:
Shanoy

jbw_hoek
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: donderdag 07 maart 2013, 21:33

Re: Eiland hoppen/ weer/ tips en tops?

#2 Bericht door jbw_hoek » zaterdag 09 maart 2013, 21:30

In plaats van een nieuwe vraag te stellen, sluit ik me aan bij deze vragen. Graag input, bedankt!
- wij zijn 4 dagen op Phuket
- 2 kinderen, 2 volwassen

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Eiland hoppen/ weer/ tips en tops?

#3 Bericht door Jeanette » zaterdag 09 maart 2013, 23:43

Iedereen zoekt naar de mooiste stranden, al heb je er 20 gezien ik denk steeds dat er nog mooiere zijn.
Koh Mook in de Andamanzee was vol goudgeel zand maar je voetzolen hebben dat grauwe vaste zand liever.
En daar waren 's avonds tafeltjes onder baldakijnen op het strand, hartstikke romantisch, ware het niet dat onze stoelen in het zand zakten en de tafel niet.
Dus met de tafel boven (mijn) 8-) BH-hoogte vraagt mijn man met een heliumstemmetje; "Mama mag ik kleuren?"
Na anderhalf uur wachten worden binnen 5 minuten alle 3 gangen voor onze neus gezet .... dus ..... romantisch? Nee, wel veel gelachen.

Van afgelopen winter weet ik alleen van het 12 km lange strand onder Rayong - noordelijkste stukje - dat het schoner was dan vorige jaren. (wel bijna de plaats waar een olifant een toeriste doodstak vorige week)

Maar backpacken doe je met zo min mogelijk vaste schema's.
En met kinderen is de nacht/slaaptrein - 2de klas - een leuke belevenis.

Veel plezier. 8-)

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”