Welke visa heb ik nodig voor mijn reis?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Punt
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: woensdag 12 december 2012, 13:15

Welke visa heb ik nodig voor mijn reis?

#1 Bericht door Punt » zaterdag 15 december 2012, 15:43

Ik ga 28 januari voor 4 maanden een rondreis maken in Zuid-Oost Azië. Ik begin en eindig mijn reis in Thailand. Op het moment dat ik aankom in Bangkok, ben ik na 2 weken in Laos. Hier verblijf ik ook ongeveer 2 weken, waarna ik doorreis naar Vietnam. Hier ben ik 3 weken, waarna ik via Cambodja (hier ben ik max. 1 week) door ga naar het zuiden van Thailand. Na (in totaal) 3 maanden gaat de vriend waarmee ik reis terug naar Nederland, en komt mijn vriendin nog een maand. Die tijd zal ik in Thailand blijven.
Ik heb hierover nog een brandende vraag. Welke visa moet ik nu al aanvragen, en waar kan ik dat het beste doen? Er zijn een hoop sites die aanbieden om de visa voor je te regelen, maar iedere site heeft een ander verhaal.

Alvast bedankt, groet Wouter

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Welke visa heb ik nodig voor mijn reis?

#2 Bericht door Edje » zaterdag 15 december 2012, 15:52

Punt schreef:Ik ga 28 januari voor 4 maanden een rondreis maken in Zuid-Oost Azië. Ik begin en eindig mijn reis in Thailand. Op het moment dat ik aankom in Bangkok, ben ik na 2 weken in Laos. Hier verblijf ik ook ongeveer 2 weken, waarna ik doorreis naar Vietnam. Hier ben ik 3 weken, waarna ik via Cambodja (hier ben ik max. 1 week) door ga naar het zuiden van Thailand. Na (in totaal) 3 maanden gaat de vriend waarmee ik reis terug naar Nederland, en komt mijn vriendin nog een maand. Die tijd zal ik in Thailand blijven.
Ik heb hierover nog een brandende vraag. Welke visa moet ik nu al aanvragen, en waar kan ik dat het beste doen? Er zijn een hoop sites die aanbieden om de visa voor je te regelen, maar iedere site heeft een ander verhaal.

Alvast bedankt, groet Wouter
Dit wordt moeilijk. Als je vanuit Cambodja over land Thailand binnenkomt krijg je 14 dagen.
Kom je met de plain dan krijg je 30 dagen.
Ben je ouder dan 50 kun je het beste een multiple entree aanvragen.
Groetjes; Edje

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Welke visa heb ik nodig voor mijn reis?

#3 Bericht door prajak » zaterdag 15 december 2012, 16:03

Eerst maar eens tellen. 28 Jan ga je naar Thailand, je komt denk ik de 29e binnen. Vier maanden later is 27 mei en dan heb je totaal 119 dagen.

Hoofdregel is dat je pas kunt instappen in het vliegtuig als men zeker weet dat je Thailand ook weer uitvliegt. Hoe bewijs je dat je naar Laos gaat ? Want men MAG je weigeren; je kunt in dit forum adviezen lezen.

Goed, stel: je komt naar Bangkok. Dan tellen.

De eerste 14 dagen Thailand. Je kunt binnen op een 'aankomststempel' ook wel genoemd visa on arrival.

De tweede 14 dagen Laos. Je kunt aan de grens van Laos en ik meen ook op de luchthaven een visum krijgen voor, meen ik, een maand., Dat was vroeger maar 15 dagen. Nodig een foto (neem gerust een aantal foto's mee.....) en iets van 1.600 baht of US dollars.

Dan 21 dagen Vietnam. Visa ? Geen idee.

Dan 7 dagen Cambodja. Visa ? Geen idee. Maar ik denk 'on arrival'.

Je zit nu op 14+13+20+6 is 53 dagen. Jouw totaal is 119 dagen dus er rest je 66 dagen. Dat ga je niet redden met een toeristenvisum van max 60 dagen.

Dus kiezen uit ...

- langer in een ander land en max 60 dagen in Thailand, de tweede keer.

- een non im O MULTIPLE ENTRY gaan halen voor een jaar. Die laatste heeft het voordeel dat het eerste probleem, jouw returnticket uit Thailand, ineens geen probleem meer is.

Tel ik goed of zijn er andere opties ? De andere forumleden zullen het je vast wel laten weten.

Goeie reis gewenst !

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Welke visa heb ik nodig voor mijn reis?

#4 Bericht door prajak » zaterdag 15 december 2012, 16:06

Ja, en dan laatst dat bericht dat Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja gezamenlijke visa gaan verstrekken. Zou nu voor jou ideaal zijn. Maar of het op die korte termijn zover is ? Bel het consulaat in Amsterdam eens of ze al wat weten. Ze hebben een website.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Welke visa heb ik nodig voor mijn reis?

#5 Bericht door joepattaya » zondag 16 december 2012, 04:18

Punt schreef:Ik ga 28 januari voor 4 maanden een rondreis maken in Zuid-Oost Azië. Ik begin en eindig mijn reis in Thailand.
Op het moment dat ik aankom in Bangkok, ben ik na 2 weken in Laos. Voor Thailand geen visum nodig; je krijgt bij binnenkomst 30 dagen op basis van een visum vrijstelling
Voor Laos wel een visum nodig; kun je regelen bij of in de buurt van de grens-overgang of op de aankomst luchthaven
Hier verblijf ik ook ongeveer 2 weken, waarna ik doorreis naar Vietnam. Voor Vietnam heb je ook een visum nodig. Dit kan online. Hier ben ik 3 weken, waarna ik via Cambodja (hier ben ik max. 1 week) Voor Cambodja heb je een visum nodig en dit kun je regelen aan de grens of op de luchthaven. Online is ook mogelijk. door ga naar het zuiden van Thailand. Bij binnekomst over land krijg je 15 dagen of bij binnenkomst via ene internationale luchthaven krijg je 30 dagen. Na (in totaal) 3 maanden gaat de vriend waarmee ik reis terug naar Nederland, en komt mijn vriendin nog een maand. Die tijd zal ik in Thailand blijven.
Ik heb hierover nog een brandende vraag. Welke visa moet ik nu al aanvragen, en waar kan ik dat het beste doen? Er zijn een hoop sites die aanbieden om de visa voor je te regelen, maar iedere site heeft een ander verhaal.

Visa Laos: http://www.laos-guide-999.com/visa-on-arrival.html
Visa Vietnam: http://www.visavietnam.gov.vn/?gclid=CK ... 6wodKhkAXg
Visa Cambodja: http://www.mfaic.gov.kh/evisa/
Visa Thailand: http://www.mfa.go.th/main/en/services/1 ... ption.html (visum vrijstelling) en http://www.mfa.go.th/main/en/services/1 ... -Visa.html (toeristen-visum)


Alvast bedankt, groet Wouter

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Welke visa heb ik nodig voor mijn reis?

#6 Bericht door prajak » zondag 16 december 2012, 06:51

Bedankt voor de links.

Dus geldigheid 60 dagen; visum te gebruiken binnen 3 of 6 maanden. Ik dacht dat ik er naast zat.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Welke visa heb ik nodig voor mijn reis?

#7 Bericht door pong » maandag 17 december 2012, 10:20

voor VNam heb je zeker een visum nodig-dat gaat per 1/1 omhoog. Het is het allergoedkoopst in Camb- nu 35US$. IIK betaalde echter pas in BKk/embassy (na 5 dagen ophalen=het laagste) 1800 THB=60US$, terwijl dit via agenten minder zou zijn! OPlcihters!
Voor Laos gewoon een de grens betalen- voor NL is dat 35 of 37 USD$-probeer cash $$ mee te nemen+Foto's-die zijn in lao/Camb/VN vaak erg handig. Je kan voor die 3 landen dus onderweg-als je denkt niet alle tijd zo hoognodig aan ander zaken te moeten besteden, regelen-dat is geodkoper als in NL doen.
er zijn 2 bottlenecks:
1. vertrek vanaf AMS: zoals PRajak al aangeeft, KAN een airline moeilijk doen- je bent zonder een visum verplciht binnen 30 dagen uit te VLIEGEN. Niet elke airline doet moeilijk. MAAR: dat nu gaan bellen+vragen is ze op verkeerde gedachten brengen-(je moet wel nadenken)
2.als je nu al in NL een 60-day tourist aankoopt (25 of 30 EUR), dan wordt dat aangesproken als je BKK inkomt, en kan je het dus niet gebruiken voor de langere latere reis-waar het handiger voor was. je bent dan wel gedekt voor case 1. Je KAN het proberen-vragen op Swampy of ze je eerst gewoon instempelen (visa on arrival is bijvoorbeeld voor Indiers - dit heet Visum EXEMPT), maar dat hoeven ze niet te doen. Als ze het niet doen, moet je dus voor je 2e x TH onderweg bij een Thai embassy opnw een 60-day tourist aanvragen. Pnom Penh heeft daarvoor zeer slechte berichten, VTE/Laos goede, VNam weet ik niet. je kan eventueel dit deels oplossen door in te VLIEgen- airasia is bekend om zijn spotgoedkope flights. Of je neemt je verlies en vraagt meteen 2x entry/tourist aan , nu al in NL-dat kost dubbel.
Op dat combi-visum zou ik maar niet rekenen, dat dat nog voor je vertrekt rond komt.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”