even een rondje "weer"

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: even een rondje "weer"

#76 Bericht door elst99 » zondag 04 november 2012, 05:09

Solly, solly, mijn man was enthousiast vanmorgen, dat Vitesse gewonnen heeft, niet zozeer dat ze gewonnen hebben, maar van Ajax in Amsterdam, dat had hij niet verwacht.
Zal het niet meer doen!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 410
Lid geworden op: zondag 07 juni 2009, 12:31
Locatie: het kaasstadje gouda

Re: even een rondje "weer"

#77 Bericht door janjaap » zondag 04 november 2012, 10:34

het pitoreske dorpje haastrecht
zondag morgen koel 9 graden en een zonnetje
maar in de middag veel windt en regen
onstuimig noemen ze dat
dat het in thailand 6 uur later is . dat is mij bekend maar dat het nederlandse foetban ook eerder gespeeld word dan in nederland dat is nieuw voor mij :ugeek:
Ubi bene, ibi patria

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: even een rondje "weer"

#78 Bericht door elst99 » zondag 04 november 2012, 10:52

Was de wedstrijd van zaterdagavond !
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: even een rondje "weer"

#79 Bericht door driver » zondag 04 november 2012, 11:09

dutch schreef:
elst99 schreef:Hua Hin zonnig, weinig wind!
Vrolijk wakker worden vanmorgen, Vitesse van Ajax gewonnen met 2-0, die Ernemse jonkies toch :clap: :thumbsup: nasdarovje!
Voor de voetbalkijkers onder ons is het natuurlijk minder leuk om in het weerbericht een voetbaluitslag tegen te komen!
Kunnen we niet een apart topic daaraan besteden en deze uitslagen niet elders vermelden?
Voor de goede orde ik ben geen voetbal fanaat en mij interesseert het totaal niet,maar kan me voorstellen dat het niet leuk is om de uitslag te weten voordat de wedstrijd vertoond wordt.
op vrijdagavond zijn er soms ook eredivie wedstrijden vlgs mij moeten wij hier in holland dan 3 dagen na gaan denken wat we wel of niet plaatsen in een bericht ?
Dat gaat dus niet werken ben ik bang voor veel voetballiefhebbers zitten hier niet vlgs mij de meeste zijn af en toe reageer ik erop mensen denk ik zoals nu Elst even deedt .
Ik heb ut niet gezien overigens geen behoefte aan een blije Theo Janssen in de Arena :mrgreen: En daar komt bj dat ik altijd naar fc Wageningen ging en Vitesse niet echt mag net als die gasten uit Einhoven.

Het weer in Ede vandaag...Zon en wat fris nu nog maar zo te zien wordt het wel lekker weer

gr driver

Gebruikersavatar
janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 410
Lid geworden op: zondag 07 juni 2009, 12:31
Locatie: het kaasstadje gouda

Re: even een rondje "weer"

#80 Bericht door janjaap » zondag 04 november 2012, 11:38

elst99 schreef:Was de wedstrijd van zaterdagavond !
zaterdagavond moeten we naar oesi en soesi kijken :thumbsup:
Ubi bene, ibi patria

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: even een rondje "weer"

#81 Bericht door driver » zondag 04 november 2012, 14:47

janjaap schreef:
elst99 schreef:Was de wedstrijd van zaterdagavond !
zaterdagavond moeten we naar oesi en soesi kijken :thumbsup:
vergeten :cry: ..het regent hier inmiddels weer :cry:

gr driver

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: even een rondje "weer"

#82 Bericht door RuudThai » zondag 04 november 2012, 15:04

Het regent al ruim 3 weken niet meer, veel te vroeg het einde van de regentijd. En vanaf half september was het ook maar matig. De rijstoogst komt in de problemen, de velden verdrogen te vroeg. Van mijn schoonfamilie hoor ik dat sommige velden al worden geoogst hoewel de rijst nog niet helemaal rijp is. Maar anders verdroogt ze. Slechts enkele delen van het gebied hier kunnen bevloeid worden, het grootste deel is afhankelijk van de regen. En de komende week wordt ook nauwelijks regen voorspeld.
Dus lijkt het dat een deel van de oogst gaat mislukken. Treurig voor de mensen die van de oogst afhankelijk zijn.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: even een rondje "weer"

#83 Bericht door prajak » zondag 04 november 2012, 15:24

Hier kan men via pompen bevloeien uit het meer en dat zit aardig vol. Toch staat naast mijn huis een droog veldje rijst waar men niet naar om kijkt. De andere velden staan er wel groen en fleurig bij. Maar volgens Kai is het normaal dat af en toe een veldje verdort.....

En dat foebal, ach, ik log gewoon even niet in. De vrijdagweds krijgen wij via BVN niet te zien, we zien een samenvatting in de maandaguitzending terwijl men in de zondaguitzending de uitslag al noemt..... Als ik de uitslag al weet is de lol er voor mij af.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: even een rondje "weer"

#84 Bericht door RuudThai » zondag 04 november 2012, 15:30

prajak schreef:En dat foebal, ach, ik log gewoon even niet in. De vrijdagweds krijgen wij via BVN niet te zien, we zien een samenvatting in de maandaguitzending terwijl men in de zondaguitzending de uitslag al noemt..... Als ik de uitslag al weet is de lol er voor mij af.
Zaterdagmorgen 10.40 uur tot 10.50 uur: NOS Studio Sport Eredivisie. Tussen Nieuwsuur en P&W werd van deze wedstrijd een samenvatting uitgezonden. Even de BVN-tv-gids raadplegen prajak! ;) :giggle:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: even een rondje "weer"

#85 Bericht door prajak » zondag 04 november 2012, 15:52

Weer wat geleerd !

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: even een rondje "weer"

#86 Bericht door Henk Korat » zondag 04 november 2012, 16:53

Rozenburg, koud en regenachtig met een krachtige zuid westelijke wind. :mrgreen: :mrgreen:

Khorat, zalig weer. Rond een graad of 26. Het is al een paar uur donker maar droog. Een frisse bries verhoogt de vreugde. Muggen verpesten het. Verwachtingen voor de komende maanden, geen veranderingen. :cheesy: :clap: :cheesy: :clap:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: even een rondje "weer"

#87 Bericht door RuudThai » zaterdag 10 november 2012, 11:06

Hierboven had ik al vermeld dat het te droog is geweest de afgelopen periode maar dat is anderen ook opgevallen:
"It's hotter and dryer than normal around here

Recent headlines want to insure that the reader is aware of drought conditions.

Worst drought in 30 years! Worst drought in 50 years! "


Op het Sakon Nakhon blog. Het schijnt te liggen aan een lichte vorm van El Nino wat de regio te droog houdt, tot februari 2013. Nou, dat valt dan nu niet meer op voor de Isaan want dit is het begin van de droge tijd van 4 maanden.

De voorbije week was het ook akelig warm, het leek wel april met temperaturen van 35-38 graden. Er werd zowel door farang als Thai hevig geklaagd en ook onze katten zetten geen ene poot voor de andere.
Maar vanmiddag donkere wolken en een paar onweersklapjes. En zowaar, een miniem regenbuitje!
Heeft qua verfrissing niet veel geholpen, op dit tijdstip (17.00 uur) staat de thermometer nog op 35 graden.... :Whistle:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: even een rondje "weer"

#88 Bericht door printen44 » zaterdag 10 november 2012, 14:14

Kom naar het Noorden. In de avond en ochtend 24 graden overdag maximaal 30 graden. Soms een koel windje.

De verwachting is dat het in de avond, nacht en ochtend wat kouder gaat worden. Ik heb de oorwarmers, wollen sokken, wollen vestje, jaeger onderbroek, borstrok, gewatteerde lange broek, moonboots en handschoenen al uit de kast gehaald. Met het schaatsen ontvetten wacht ik nog even. [$) [$)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: even een rondje "weer"

#89 Bericht door prajak » zaterdag 10 november 2012, 14:46

Zoals iedere dag ook vandaag weer buiten geweest.....en heerlijk warm, eigenlijk te warm voor de tijd van het jaar. De dikke dekens weer opgeborgen en de dunne zaken weer klaar voor de nacht. Heb vandaag de klapafdeling van de klapschaatsen goed nagekeken zodat het schitterend functioneert als de sloten dicht vriezen..... Erwtensoep ligt gereed in de vriezer en de kruidenbitter staat koud...... Winterklaar.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: even een rondje "weer"

#90 Bericht door RuudThai » zondag 11 november 2012, 06:42

printen44 schreef:Kom naar het Noorden. In de avond en ochtend 24 graden overdag maximaal 30 graden. Soms een koel windje.

De verwachting is dat het in de avond, nacht en ochtend wat kouder gaat worden. Ik heb de oorwarmers, wollen sokken, wollen vestje, jaeger onderbroek, borstrok, gewatteerde lange broek, moonboots en handschoenen al uit de kast gehaald. Met het schaatsen ontvetten wacht ik nog even. [$) [$)
Hmmm, jij woont toch bij Doi Inthanon in de buurt? Daar op de top zal het in de 'winter' toch wel eens vriezen? En bij mijn weten is daar ergens een meertje en dat moet dan dicht kunnen vriezen. Of zou de dagtemperatuur het water te warm houden om te bevriezen?
Nou ja, anders moet je maar een stukje noordelijker gaan ergens in de Himalaya om te schaatsen... ;) :crazy:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”