Sonore tenoren – gladde padden

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Sonore tenoren – gladde padden

#1 Bericht door prajak » dinsdag 25 september 2012, 15:57

En hier komt pleegkleinzoon Nongnaai vandaag mee thuis…..

[i

Gevonden nabij het huis van Dton, die er ook mee mag pronken….

[i

En zijn nichtje Namtaan weet precies hoe groot ze zijn…

[i


De brulkikker; goeie informatie hier…

http://nl.wikipedia.org/wiki/Brulkikker

Na regen een welkome gast in de rijstvelden die in de nacht zorgen voor een concert van tenors (want zo schrijf je dat…) en die ondanks de maar 3 meter tussen mijn open slaapkamerraam en het rijstveld me niet uit de slaap halen, sterker nog, een weldadige ‘rust’ geven die Klaas Vaak actief houdt.

Wie nog nooit een brulkikker heeft gehoord…

http://www.youtube.com/watch?v=72yeireBLA4

http://www.ravon.nl/Soorten/Amfibie%C3% ... fault.aspx

Ja, hij liet ze me zien IN de woonkamer nota bene. Daar was ik niet blij mee. Want een kikker en een pad leggen geen keutel maar een ‘flats’ zoals een kip een ‘flats’ legt…. zo’n natte flodder en zoiets op de sofa….. Maar ze gedroegen zich voorbeeldig.

Nongnaai heeft de diertjes uiteraard weer laten gaan in de sloot langs de weg. En dan maar hopen dat ze niet … want ik ken de mensen hier … klontje boter, wat croma of olie in de wok … en ik mag zeggen, het ruikt nog goed ook want de buren koken in de tuin…. Ach, zo lang is het niet geleden dat in Europa kikkerbillen op het menu stonden van exquise restaurants……

Andere kost zijn de gladde padden. Geel of anderszins licht van kleur, plat als een duppie vaak en die maken geen tenorgeluid maar kwaken dat het een lust heeft. De katten proberen er mee te spelen maar daar is het dier tegen gewapend….juist, ze spuiten die ‘flats’ in het gezicht van hun aanvaller. Dat doet de vermetelste kat het hazenpad kiezen. Bovendien kunnen die padden erg ver springen.

Wie niet bang zijn voor padden zijn slangen maar die blijven gelukkig in het rijstveld. Kippen gaan er ook achteraan en vreten ze op, genieten van dat buitenkansje. Het is ze gegund.
Laatst gewijzigd door prajak op dinsdag 17 juni 2014, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Sonore tenoren – gladde padden

#2 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 25 september 2012, 19:09

Mijn schoonzus zou ze opgegeten hebben. :cry:
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Sonore tenoren – gladde padden

#3 Bericht door prajak » woensdag 26 september 2012, 01:08

Zijn de foto's scherp genoeg ? Kai heeft ze gemaakt. Het ligt dus niet aan de Kodak maar aan mij.....

Heb de Word-folder wat opgeschoond; dit is item nummer 85 dit jaar dat ik zelf open met informatie over Thailand. En er staan er 10 in de wacht...

mistifarang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2007, 09:54
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Re: Sonore tenoren – gladde padden

#4 Bericht door mistifarang » zondag 17 maart 2013, 08:22

prajak schreef:En hier komt pleegkleinzoon Nongnaai vandaag mee thuis…..


Gevonden nabij het huis van Dton, die er ook mee mag pronken….


En zijn nichtje Namtaan weet precies hoe groot ze zijn…




De brulkikker; goeie informatie hier…

http://nl.wikipedia.org/wiki/Brulkikker

Na regen een welkome gast in de rijstvelden die in de nacht zorgen voor een concert van tenors (want zo schrijf je dat…) en die ondanks de maar 3 meter tussen mijn open slaapkamerraam en het rijstveld me niet uit de slaap halen, sterker nog, een weldadige ‘rust’ geven die Klaas Vaak actief houdt.

Wie nog nooit een brulkikker heeft gehoord…

http://www.youtube.com/watch?v=72yeireBLA4

http://www.ravon.nl/Soorten/Amfibie%C3% ... fault.aspx

Ja, hij liet ze me zien IN de woonkamer nota bene. Daar was ik niet blij mee. Want een kikker en een pad leggen geen keutel maar een ‘flats’ zoals een kip een ‘flats’ legt…. zo’n natte flodder en zoiets op de sofa….. Maar ze gedroegen zich voorbeeldig.

Nongnaai heeft de diertjes uiteraard weer laten gaan in de sloot langs de weg. En dan maar hopen dat ze niet … want ik ken de mensen hier … klontje boter, wat croma of olie in de wok … en ik mag zeggen, het ruikt nog goed ook want de buren koken in de tuin…. Ach, zo lang is het niet geleden dat in Europa kikkerbillen op het menu stonden van exquise restaurants……

Andere kost zijn de gladde padden. Geel of anderszins licht van kleur, plat als een duppie vaak en die maken geen tenorgeluid maar kwaken dat het een lust heeft. De katten proberen er mee te spelen maar daar is het dier tegen gewapend….juist, ze spuiten die ‘flats’ in het gezicht van hun aanvaller. Dat doet de vermetelste kat het hazenpad kiezen. Bovendien kunnen die padden erg ver springen.

Wie niet bang zijn voor padden zijn slangen maar die blijven gelukkig in het rijstveld. Kippen gaan er ook achteraan en vreten ze op, genieten van dat buitenkansje. Het is ze gegund.
Zo groot heb ik ze nog niet "gehad", de enige die ik om (en soms in) het huis heb zijn de Asian Painted Frog of Chubby Frog en de Common Asiatic Toad. Alhoewel de reuzen bij jullie wel wat meer lawaai zullen maken heb ik eens het volgende commentaar van iemand in Internet gezien: (vertaald uit het Engels) "is het een ezel die scheten laat of wat?", sprekend over de Asian Painted Frog............. En ik moet zeggen, er zijn regenachtige avonden dat ik een hoop herrie hoor maar kan niet (uit)vinden welke zo lawaaiig is.
"I will NOT remain silent. I will speak for those who cannot, or will not speak, and it will hurt."
Daharja
“The hands that help are holier than the lips that pray”
Robert Green Ingersoll (1833-1899)

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”